Rozpórka – pytania i odpowiedzi
Szanowni koledzy, może mi ktoś powiedzieć co może mi dać zamontowanie rozpórki? czy montowac tylko przód czy przód i tył? Od razu uprzedzam ze jak masz napisac: "rozpórka usztywni nadwozie" to mozesz w ogole nie pisać. Chodzi mi o jakieś konkrety. Po prostu "bujam" się z problemem bujania się autka na zkarętach, przy szybkich manewrach itp. Amory mam nowe ori Mazda, a boje sie ze jak wstawie utwardzane sprezyny -30mm to efekt bedzie fatalny. Jakieś opinie? Może inne rady?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
no to po co w ogóle to jest? czemu mx3 v6 ma to w standardzie? Co daje to usztywnianie nadwozia?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
U mnie jest z tyłu
No właśnie, po coś montują te rozpórki, ma ktoś pożyczyć do 323 bg, bym zobaczył czy jest jakaś różnica?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Cześć
Mam rozpórke w BG więc mogę w miarę możliwości coś podpowiedzieć.
Jeżeli chodzi o ten gadżet to słóży, faktycznie do usztywnienia karoserii,szczególnie przy silnych przeciążeniach (zakręty, doły itd.) jest on montowany w samochodach sportowych i czasami użytkowych ale o zwiekszonej mocy ws. do standardowego silnika.
Jeżeli masz zamiar pokręcić w slalomie albo na torze to zakładaj, ale też odrazu kombinuj z zawieszeniem.
Pozdrowionka
Bury
Mam rozpórke w BG więc mogę w miarę możliwości coś podpowiedzieć.
Jeżeli chodzi o ten gadżet to słóży, faktycznie do usztywnienia karoserii,szczególnie przy silnych przeciążeniach (zakręty, doły itd.) jest on montowany w samochodach sportowych i czasami użytkowych ale o zwiekszonej mocy ws. do standardowego silnika.
Jeżeli masz zamiar pokręcić w slalomie albo na torze to zakładaj, ale też odrazu kombinuj z zawieszeniem.
Pozdrowionka
Bury
Pamiętaj cierpliwoiść palcem dół wykopie!!!
Łapy, łapy cztery łapy, ....... :–)
Łapy, łapy cztery łapy, ....... :–)
- Od: 25 lip 2005, 11:26
- Posty: 135
- Skąd: Garwolin
- Auto: MAZDA 323 GT-R
LoB napisał(a):Xionc napisał(a):No właśnie, po coś montują te rozpórki
usztywnienie karoserii, na sama zawieche nie ma to zadnego wplywu.
a do czego zawieszenie jest przymocowane
przy sportowym zawieszeniu radze dac rozporke wiadomo ze sportowe zawias do wieksze przeciazenia na zakretach i starsze auto
(gorsza blacha) tym bardziej zmienia sie geometria w czasie szybkiej jazdy po zakretach
no i oczywiscie wiec usztywnia karoserie a zaraz zawieszenie. dlatego wiekszosci przykreca sie rozporke do gornego mocowaniia mcpershona
tak mi sie wydaje z wlasnego doswiadczenia
www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
"MMT" Car Service, Tuning
- Od: 21 lip 2005, 18:47
- Posty: 77
- Skąd: orzesze
- Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V
Xionc napisał(a):Kombinuj z zawieszeniem, czyli?
Jedno wiem kupilem mazde na normalnym zawasie i zmienilem na zawieszenia z waiteca – 35mm(amory i sprezyny)i jazda po zakretach to inna bajka na sportowym zawieszeniu ale cos za cos czyli nizszy komfort jazdy:]
www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
"MMT" Car Service, Tuning
- Od: 21 lip 2005, 18:47
- Posty: 77
- Skąd: orzesze
- Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V
roberth napisał(a):tak mi sie wydaje z wlasnego doswiadczenia
to cos kiepsko z twoim doswiadczeniem
np Volvo S80 ma seryjna rozpurke nie majaca nic wspolnego z mocowaniem amorow
a napewno zmiana zawieszenia na progresywne nie pociagnie za soba koniecznosc wstawienia rozporek...
6,2s –> 100km/h
- Od: 11 lut 2004, 00:59
- Posty: 463
- Skąd: Gliwice
- Auto: Coupe R6
roberth widzę, że kole z firmt tuningowej to może podasz ceny najtanszych sprezyn progresywnych i rozporki do mojego autka (jak w profilu)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
LoB napisał(a):roberth napisał(a):tak mi sie wydaje z wlasnego doswiadczenia
to cos kiepsko z twoim doswiadczeniem
np Volvo S80 ma seryjna rozpurke nie majaca nic wspolnego z mocowaniem amorow
a napewno zmiana zawieszenia na progresywne nie pociagnie za soba koniecznosc wstawienia rozporek...
W WIEKSZOSCi AUT!!!! tzn nie w wszystkich
a wiesz ze w autach do sportu sam. spina sie zawieszenie rowniez z dolu plus rozporka z gory zeby w czasie jazdy nie zminiala sie geometria zawieszenia
www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
"MMT" Car Service, Tuning
- Od: 21 lip 2005, 18:47
- Posty: 77
- Skąd: orzesze
- Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V
Xionc napisał(a):roberth widzę, że kole z firmt tuningowej to może podasz ceny najtanszych sprezyn progresywnych i rozporki do mojego autka (jak w profilu)
ok 650zl za kpl. np Platimexow – 35mm
rozporka, zalezy czy chcesz kupic czy np zamowic robiona u nas:]
nasza od 200-300zl, zalezy od auta
www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
"MMT" Car Service, Tuning
- Od: 21 lip 2005, 18:47
- Posty: 77
- Skąd: orzesze
- Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V
SimoneuS napisał(a):hehhe, co do rozpórki, to w niektórych autach montowaną ją, żeby szyba przednia nie pękała – skoda favorit – heheh – ale rozpórka ma uzasadnienie tylko przy mocno usztywnionym zawieszeniu, bo bez niej możesz po dłuższym okresie użytkowania zobaczyć pęknięcia karoserii.
W matizach tez
www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
"MMT" Car Service, Tuning
- Od: 21 lip 2005, 18:47
- Posty: 77
- Skąd: orzesze
- Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje