Strona 1 z 7

Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM] FP-DE

PostNapisane: 15 gru 2011, 22:38
przez Lukazie
Witam Mazdowiczów <spoko> ,
Mam pytanko czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika ? Przy zakupie niestety nie bardzo kierowałem się silnikiem – Tzn byleby mało palił,a przy tym był "w miarę.." dynamiczny. Ale z czasem odczuwam brak mocy <zawstydzony> , szczególnie na Autostradzie, poza terenem zabudowanym gdzie trzeba trochę "pogonić".
Dodam,że "standardowe procedury" tzn filtr powietrza, czyszczenie wszystkich dupereli, przepływomierza nic nie daje <oczy> Dzisiaj chciałem go "przedmuchać" na Autobahnie, gdyż cały czas praktycznie jeździ w mieście i przy okazji rekord prędkości został ustanowiony na 184km/h według GPS-a, na liczniku było ok. 191km/h – ale rozpędzenie go do takiej prędkości trwało wieczność <zawstydzony>
Nie ukrywam,że myślałem nad Swapem na np. 2.0 136KM, lub w limiltowanej wersji 2.5 V6 / 167KM – ale takiego nigdzie nie znalazłem.
Ewentualnie do tego silnika "coś" dokupić jak np. oferowany na Allegro Uniwersalny dolot + filtr stożkowy ?
P.S Dodam tylko,że cała tapicerka, fotele muszą być.. :P
Proszę o poradę !

PostNapisane: 15 gru 2011, 22:43
przez rumunn95
daruj sobie kosztow i nerwow zmien auto :)

PostNapisane: 15 gru 2011, 22:45
przez Lukazie
rumunn95 napisał(a):daruj sobie kosztow i nerwow zmien auto

P.S Zapomniałem dodać, że taka opcja wogóle nie wchodzi w grę :)
Nie znajdę takiego samochodu w takim stanie jak mój.. :)

PostNapisane: 15 gru 2011, 23:03
przez Radex
w przypadku GF jedynie zmiana auta wchodzi w grę :]
temat już był kiedyś poruszany i bez skutku.
sam chętnie bym włożył KL pod maskę ale rzeźba jaka temu towarzyszy oraz iloś kasy jaką należałoby zainwestować w cały sprzęt odstrasza.
jednak gdybym był domorosłym mechanikiem z kupą wolnego czasu i paroma tysiączkami na zbyciu to kupiłbym jakąś GE z KLem i się pobawił w przełożenie silnika i reszty potrzebnych rzeczy, a resztę gratów sprzedał na części :P

PostNapisane: 15 gru 2011, 23:08
przez rumunn95
ewentualnie szukaj fsa136kucy i swapuj ciekawe kiedy nas skoszuja? ;)

PostNapisane: 15 gru 2011, 23:10
przez Lukazie
Radex napisał(a): przypadku GF jedynie zmiana auta wchodzi w grę

Hmm , a co sądzisz o np. Uniwersalnym dolocie + do tego dokupić filtr stożkowy SIMOTA ? <czytaj>
P.S Ale Ty masz 136KM, to masz czym pojeździć.. :P

PostNapisane: 15 gru 2011, 23:55
przez lucas83
Myślę, że cała ta zabawa w uniwersalne doloty nie ma sensu, bo ludzie już dawno by to sobie pozakładali. Trzeba pogodzić się z tym co jest albo tak jak powiadają: zmienić auto. Jest takie przysłowie: "Z gówna bata nie ukręcisz" <lol>

PostNapisane: 15 gru 2011, 23:56
przez rumunn95
oprucz efektu dzwiekowego i slabszego dolu nic nie odczujesz

PostNapisane: 16 gru 2011, 22:36
przez Lukazie
rumunn95 napisał(a):slabszego dolu

Słabszego, czy mocniejszego.. ? :)

PostNapisane: 16 gru 2011, 22:53
przez rumunn95
slabszego bo moment nieznacznie poprawi sie na wyszszych obrotach :) a przymuli dol

Re: Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM]

PostNapisane: 16 gru 2011, 23:08
przez siegu
>>> tuning.

PostNapisane: 16 gru 2011, 23:23
przez Neonixos666
Lukazie napisał(a): czy jest możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika


a jakim budżetem kolega dysponuje na taką modyfikacje?

PostNapisane: 16 gru 2011, 23:53
przez Lukazie
Neonixos666 napisał(a):a jakim budżetem kolega dysponuje na taką modyfikacje?

Hmm w sumie ciężko określić, gdyż sam nie wiem co będzie robione. Jak SWAP to wiadomo, że sporo za dużo. Natomiast taki dolot + filtr Simota i inne "dodatki" będą znacznie tańsze.
Wiadomo,że nie ma nic za darmo – Ale myślę ,że narazie tak na "start" 500-1000zł <oczy>
Oczywiście jest to tylko przykładowa suma, chodzi poprostu o to ,żeby silnik był bardziej wydajny.
Na allegro można znaleźć takie produkty:
1. http://allegro.pl/eko-tuning-duza-moc-m ... 46338.html <lol>
2. http://allegro.pl/chip-tuning-box-25km- ... 20465.html
3. http://allegro.pl/tuning-cyfrowy-25km-w ... 20575.html
4. http://allegro.pl/uniwersalny-dolot-ukl ... 67106.html
5. Oraz tłumki wszelkiego rodzaju, akurat tak się składa, że będę musiał zmienić środkowy – Na np. REMUS, i nie wiem czy to prawda ,że autko jest bardziej dynamiczne od dołu.

Proszę o rzeczową odpowiedź i fachową pomoc.. :)

PostNapisane: 17 gru 2011, 00:04
przez rumunn95
1000pln=1km :D :D :D

PostNapisane: 17 gru 2011, 00:08
przez Lukazie
rumunn95 napisał(a):1000pln=1km

Dobre rozumowanie, jednak takie "cudo" mnie nie urządza.. :)

PostNapisane: 17 gru 2011, 00:38
przez Grzyby
Lukazie napisał(a):takie "cudo" mnie nie urządza

To odłóż większą kupkę :P

PostNapisane: 17 gru 2011, 15:01
przez piwo
chcesz wiekszy moment to moze najprostrze rozwiazanie: zmiana skrzyni biegow na krotka z 5tka gdzies w okolicy 160km/h przy odcince? wtedy moment na kolach na kazdym biegu bedzie duzo wyzszy.
kola o mniejszej srenicy tez sa rozwiazaniem.np zamiast 195x50x15 dac jakies 195x40x15 co da duzo wiekszy niuton na kolach.

Re: Zwiększenie momentu obrotowego silnika [1.8 101KM]

PostNapisane: 17 gru 2011, 17:04
przez realski
Lub jesli sie da mniejsze obonny lub felgi .. :)
tak ale na trasie chcialobysie gnac i miec Pier..... na dole to proponuje zaoszczedzic kupe kasy i ladowac sie w tuning . Lub zmienic auto .

Pozdrawiam

PostNapisane: 17 gru 2011, 17:11
przez Neonixos666
piwo napisał(a):chcesz wiekszy moment to moze najprostrze rozwiazanie: zmiana skrzyni biegow na krotka z 5tka gdzies w okolicy 160km/h przy odcince? wtedy moment na kolach na kazdym biegu bedzie duzo wyzszy.

do tego wywalić wszystko co zbędne i efekt będzie zauważalny :D

PostNapisane: 17 gru 2011, 18:43
przez Lukazie
piwo napisał(a):195x50x15

Felgi mam stalowe 195/65/R15 – Ale na lato, szukam już alumiowych – Czy to "coś" da? <oczy>