Chip lub Box – DPP Multichannel Denso do Mazda 6 2.2 MZR-CD 180 KM

Postprzez dobrzyn22 » 8 gru 2011, 23:26

Jak widać po tym co napisałeś to Ty nie masz pojęcia o czym piszesz, owszem LordSeir, użył mylnie sformułowania chip


I tu się mylisz,bo pojęcia trochę mam ;P A skoro ktoś pisze chip,to znaczy chip,a nie box-pomylił się(zdarza się)-ale należy to wyjaśnić,chociażby dla przyszłych czytających ten wątek.

tylko box który się programuje i wpina w szynę CR

każdy box się wpina w szynę CR :>

Jeśli chodzi natomiast o Chip DPP Multichannel-zgadzam się ze wszystkim(jakby nie patrzeć,jest to nowa rzecz na rynku)-jednak z mojego pkt.widzenia poczekał bym do końca gwarancji i zrobił zwykły chiptuning(niższa cena,większa moc)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez onyx » 9 gru 2011, 00:29

Boost napisał(a):a zwykły box jest przeciwieństwem owego dobrze zrobionego programu i wtedy to może wystąpić skrócenie żywota autka, oczywiście o ile mowa jest o dużym podniesieniu mocy i żyłowaniu samochodu


Nie zupełnie, na tę chwilę boxy mają tylko trochę mniejsze możliwości niż to co nazywacie "chipem" – myślę, że chodzi wam o program indywidualny ładowany wprost do ECU.

Może coś usystematyzujemy w temacie:

box – wiadomo
chip – prucie ECU, wylutowanie EPROMU i jego nadpisanie w programatorze (coraz rzadziej spotykane i praktykowane, ze względu na zintegrowanie procesora z EPROMEM)
program indywidualny – zmiana mapy poprzez łącze diagnostyczne

Proszę o trzymanie się tej nomenklatury. Będzie mniej konfliktów spowodowanych brakiem wzajemnego zrozumienia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez chmooreck » 9 gru 2011, 08:15

Nie ująłeś DPP – box z programem indywidualnym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez onyx » 9 gru 2011, 09:42

chmooreck napisał(a):Nie ująłeś DPP – box z programem indywidualnym


będzie w ramach box'a – bez względu na to czy jest programowalny czy nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez LordSeir » 4 sty 2012, 01:21

Dla uniknięcia przyszłych niedomówień i niejasności zmieniłem tytuł posta na "Chip lub Box – ...".

Dla wyjaśnienia od samego początku chodziło mi o BOX'a :D ale w zasadzie nie przeszkadza mi zupełnie, że został poruszony również temat CHIP'a. Można w takim wypadku zastanowić się co warto wybrać i co jest lepszym rozwiązaniem. Zawsze warto przemyśleć różne opcje (za i przeciw). A w moim wypadku zostało mi jeszcze 6 miesięcy do końca gwarancji i może jednak warto zastosować rozwiązanie z Chipem a nie Boxem.

Tylko nie kłócić się proszę <rotfl> a za moją mała pomyłkę chylę czoła.

Boost napisał(a):Może coś usystematyzujemy w temacie:

box – wiadomo
chip – prucie ECU, wylutowanie EPROMU i jego nadpisanie w programatorze (coraz rzadziej spotykane i praktykowane, ze względu na zintegrowanie procesora z EPROMEM)
program indywidualny – zmiana mapy poprzez łącze diagnostyczne

Proszę o trzymanie się tej nomenklatury. Będzie mniej konfliktów spowodowanych brakiem wzajemnego zrozumienia ;)


Wielkie dzięki. Teraz już wszystko wiadomo. No i człowiek od razu mądrzejszy jest :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 00:34
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Postprzez TuneFORCE » 8 sty 2012, 15:17

onyx napisał(a):
box – wiadomo
chip – prucie ECU, wylutowanie EPROMU i jego nadpisanie w programatorze (coraz rzadziej spotykane i praktykowane, ze względu na zintegrowanie procesora z EPROMEM)
program indywidualny – zmiana mapy poprzez łącze diagnostyczne

Proszę o trzymanie się tej nomenklatury. Będzie mniej konfliktów spowodowanych brakiem wzajemnego zrozumienia ;)


niestety kolego ale sam wprowadzasz zamieszanie <diabełek>

Chip tuning – modyfikacja programu w sterowniku silnika. Polega na odczycie softu, jego modyfikacji i wgraniu programu zmodyfikowanego...to tak w skrócie...

Odczyt programu może być wykonany na kilka sposobów:
a) złącze diagnostyczne OBD2
b) programowanie "na stole" poprzez:
– port BDM, Jtag itp
– wylutowanie pamięci, odczycie jej zawartości i ponownym zaprogramowaniu poprzez programator np. LabTool

Kiedyś programowało się auta tylko "na stole", wylutowywało się pamięć czyli tzw. CHIPA....mimo tego że "technologia" się zmieniła to nazwa chip tuning został i nadal obowiązuje :]
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez fazer72 » 12 sty 2012, 16:34

Nie polecam 44tuning jako "tych co się znają". Robiłem u nich MPS'a jako jeden z pierwszych i całe szczęście, że po tej robocie nie miałem kasy na upalania. Panowie owszem podnieśli moc, ale zrobili to w taki sposób, że ja pierdziu taki tuning. Kolega zgrał ich robotę z ECU i jedyne do czego się dotknęli to boost i sterowanie przepustnicy. Mapy "safe" przerobione tak, że praktycznie nie ma różnicy między normalnymi, a "bezpiecznymi". Gwarancję, owszem dają, ale na sterownik/program, że się nie wysra. Jak zesra się silnik albo jakaś jego część to nie ich wina, przy braku "rezerwy" (mapy "safe") jest taka możliwość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez dobrzyn22 » 12 sty 2012, 19:36

to dodaj do polecanych/niepolecanych warsztatów tą opinię...A przy okazji dodaj, kto Ci to tak dobrze poprawił??
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez LordSeir » 13 sty 2012, 23:02

fazer72 napisał(a):Nie polecam 44tuning jako "tych co się znają". Robiłem u nich MPS'a jako jeden z pierwszych i całe szczęście, że po tej robocie nie miałem kasy na upalania. Panowie owszem podnieśli moc, ale zrobili to w taki sposób, że ja pierdziu taki tuning. Kolega zgrał ich robotę z ECU i jedyne do czego się dotknęli to boost i sterowanie przepustnicy. Mapy "safe" przerobione tak, że praktycznie nie ma różnicy między normalnymi, a "bezpiecznymi". Gwarancję, owszem dają, ale na sterownik/program, że się nie wysra. Jak zesra się silnik albo jakaś jego część to nie ich wina, przy braku "rezerwy" (mapy "safe") jest taka możliwość.


Możesz w takim razie polecić kogoś (zakład), który naprawdę fachowo by podszedł do tematu i moją Mazdzie 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport dobrze zrobił.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 00:34
Posty: 65 (1/0)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH, MZR-CD 2.2 Sport

Postprzez fazer72 » 14 sty 2012, 12:29

W dieslach masz większy wybór niż przy MPS/CX7. Polecić nic nie polecę, bo diesla nie mam. Poszukaj na forach dieslowych (TDCI, TDI itd.).
Co do porawienia to jeszcze nikt mi nie poprawił, ale wracam do serii i z pewnym delikwentem znanym kiedyś na tym forum bierzemy się za poprawki seryjnego programu (znaczy on się bierze, a ja testuję). Z tym, że poprawia wszystko zostawiając fabryczne zabezpieczenia (w końcu po coś one są), a nie tylko zwiększa boost do 3,6bar (na seryjnej turbinie z wydajnością do ca 2,6bar) licząc na to, że ECU poradzi sobie z paliwem/powietrzem we własnym zakresie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 17:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje