Sportowy regulator paliwa 323f Ba KL-DE

Postprzez gandi » 13 lis 2011, 15:54

W najblizszym czasie zamirzam zamontowac sobie sportowy regulator paliwa, przed zamontowaniem ecumastera, ale mam kilk watpliwosci, moze ktos z Was bedzie znac odpowiedz.

1. Podpiecie. Czyli, wg zonaczen, mniemam iz poz 4 jest miejsce podpiecia podcisnienia z miejsca nr 1 z zdj drugiego(?)
2. Zdj 1. pozycja nr 3 jest to regulacja reczna cisnienia paliwa(?)
3. Zdj 1, pozycja nr 1 i 2. Domyslam sie ze jest to podpiecie wezyków od paliwa ( mam do tych otworów 2 wkrecane koncówki. Pytanie gdzie ma byc wlot a gdzie wylot paliwa.
4. Zdj nr 2.
a. Czy regulator podpinamy przed wejsciem paliwa w miejscu oznaczonym nr 1, jesli tak to z regulatorem seryjnym? Demontuje sie go? ZOstawia? Jesli zostawia to pytanie czy ma byc podpiety pod zasilanie i co z podcisnieniem ktore bedzie zapiete do regulatora sportowego. I jaki wplyw a moze jego brak, bedzie mialo pozstawienie regulatora ori przy listwie
b. A moze podpinamy juz za litwa na wyjsciu czyli za miejscem oznaczonym nr 2. Jesli tak to znowu pytanie co z regulatorem ori?

5. Jakie cisnienie uwtawiac dla 2.0 a jakie dla 2.5?

Regulator sportowy
Obrazek
Listwa wtrysków
Obrazek

Z góry dziekuje za pomoc.
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Pit » 13 lis 2011, 21:45

gandi napisał(a):Obrazek


1. Miejsce na zegarek
2. Wyjście paliwa (powrót do baku)
3. Wejście paliwa (za listwą)
4. Podciśnienie
Śruba regulacyjna powinna być na górze regulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez cajar » 13 lis 2011, 22:16

A czy to że masz mikser od gazu nie będzie przeszkadzać? Bo przecież ECU Master i regulator to mody bardziej pod benzynę, co z instalacją gazową chcesz zrobić?
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 20:18
Posty: 95
Skąd: Lublin
Auto: Była Mazda 323F BA KLZE

Postprzez gandi » 14 lis 2011, 00:10

To nie ma znaczenia bo ja mam gaz I generacji ktory omija sondy i cala reszte...

Pit, nie ma regulacji zanym innym miejscu. Podejrzewam ze jest to wlasnie ta czarna sruba.
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Pit » 14 lis 2011, 08:10

gandi napisał(a):Pit, nie ma regulacji zanym innym miejscu. Podejrzewam ze jest to wlasnie ta czarna sruba.

Po co więc pytasz, skoro znasz lepiej odpowiedź? (...) Napiszę raz jeszcze. Śruba nr 3 jest zaślepką. Jest użyteczna, jak nie montujesz zegara. Regulacja ciśnienia odbywa się z góry (tam, gdzie wpinasz podciśnienie) śrubką i kontrą na niej.
(...)
Celowo nie pytam o zamysł i sens FPR'a w przypadku Twojego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez gandi » 14 lis 2011, 16:29

Oki teraz zakumalem. Czemu nei pytasz? Mozesz smialo pytac, silnik 2.5 na komputerze od 2.0. Wpinka Ecumsatera plus strojenie i dodatkowo jeszcze regulator paliwa. Co do tego ostatniego polecono mi go zrobic przy tej kombinacji:)
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 16:41

gandi napisał(a):Oki teraz zakumalem. Czemu nei pytasz? Mozesz smialo pytac, silnik 2.5 na komputerze od 2.0. Wpinka Ecumsatera plus strojenie i dodatkowo jeszcze regulator paliwa. Co do tego ostatniego polecono mi go zrobic przy tej kombinacji:)

2,5 ma inne cisnienie na listwie niz 2.0?? w innym przypadku to malo sensowne... wtryskiwacze przeciez sa od 2,5...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez gandi » 14 lis 2011, 16:47

Tak:) Chłopak ktory zajmuje sie ecumasterami strojeniem i montazem polecil mi to kupic i zamontowac.
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mlody1921 » 14 lis 2011, 17:43

Hmm czyżby stroiciel miał na myśli że wstryski sa za małe ? rozumie jakby to miało być KLZE ale KLDE raczej powinno wydolić na wtryskach od 2,5 i pompie od 2,0

Nie lepiej było zamontować pompe 0d 2,5 kompa od 2,5 i po sprawie ? chyba że chcesz wykrzesać koni na det?

choć z LPG który zaweza dolot może być trudne wyciąganie każdego konia, jak modzić coś z silnikiem to trzeba było do razu sekwencje zakładać
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 14 lis 2011, 19:24

gandi
A co się dzieje teraz?
Na gazie jest mocniejszy niż na benzynie?
Chłopaki z forum jeżdżą ze sterowaniem od KF i i chwalą się że to im tak pięknie chodzi.
Nawet jedno KLZE , o ile to ZE, jeździ ze sterowaniem od KF.

Ja bym zaproponował wymianę kolektora dolotowego na taki od KL i będzie poprawa momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów.
Z doświadczenia wiem ze poprawa jest znacząca
Ostatnio edytowano 14 lis 2011, 20:22 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sq2jul » 14 lis 2011, 19:28

Zrobilem male porownanie systemow paliwowych z EPC w reku

Wtryskiwacze

MX-3 EC K8 – K80113250A
323F BA KF – KL0113250
Xedos 6 CA KF – KL0113250
Xedos 9 TA KL – KL0113250
MX-6 GE KL – KL0113250

Regulator cisnienia paliwa
MX-3 EC K8 – KL0113280
323F BA KF – KL0113280
Xedos 6 CA KF – KL0213280
Xedos 9 TA KL – KL0213280
MX-6 GE KL – KL0213280

Pompy paliwa – tu juz zuplena loteria. Jedyny zbior wspolny tworza Xedos 6 CA KF i MX-6 GE KL – mialy montowane te same pompy.

Z tego co mozna zauwazyc w K-serii, wtryskiwacze czy to KF czy KL byly takie same (inne dla K8). Regulatory cisnienia paliwa dla KF i KL byly takie same – za wyjatkiem budy 323F BA, tam figurowal ten sam FPR co w MX-3 K8. Pompy paliwa to juz osobny temat – jedynie w X6 KF i MX-6 KL wystepowaly dokladnie te same podzespoly.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Pit » 14 lis 2011, 19:35

gandi napisał(a):Czemu nei pytasz? Mozesz smialo pytac...

Gdyż nie widzę sensu jego stosowania. Szczególnie, że masz zwężkę w dolocie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 19:45

onyx napisał(a):2,5 ma inne cisnienie na listwie niz 2.0?? w innym przypadku to malo sensowne... wtryskiwacze przeciez sa od 2,5...
sq2jul napisał(a):tego co mozna zauwazyc w K-serii, wtryskiwacze czy to KF czy KL byly takie same (inne dla K8). Regulatory cisnienia paliwa dla KF i KL byly takie same – za wyjatkiem budy 323F BA, tam figurowal ten sam FPR co w MX-3 K8. Pompy paliwa to juz osobny temat – jedynie w X6 KF i MX-6 KL wystepowaly dokladnie te same podzespoly.


Czyli potwierdza się to co sugerowałem :P Pomyślał bym nad zmianą stroiciela – bo już na tym etapie dziwne kwiatki wychodzą <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez cajar » 14 lis 2011, 20:04

A instalacja gazowa out czy zostaje? Bo jak chcesz jeździć na gazie to szkoda kasy na zabawy z tym wszystkim – chyba :)
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 20:18
Posty: 95
Skąd: Lublin
Auto: Była Mazda 323F BA KLZE

Postprzez Hazu » 14 lis 2011, 20:10

cajar napisał(a):A instalacja gazowa out czy zostaje? Bo jak chcesz jeździć na gazie to szkoda kasy na zabawy z tym wszystkim – chyba :)


bez przesady.
Przerobienie tego na sekwencje to koszt do 1500zł.
I na upartego na takiej instalacji już można dolać paliwa (gazu) tam gdzie ewentualnie będzie brakować.
W nowych sterownikach można zmieniać mnożnik w funkcji obrotów silnika.
Więc jak musi być gaz to radziłbym od tego zacząć.
Ostatnio edytowano 14 lis 2011, 20:17 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez cajar » 14 lis 2011, 20:16

Chodziło mi o to, że jeśli ktoś 95% czasu jeździ na gazie, a pozostałe 5% to tylko odpalanie na beznzynie to szkoda kasy na to wszystko
Moja była 323F 2.5 V6 viewtopic.php?f=312&t=120101
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 20:18
Posty: 95
Skąd: Lublin
Auto: Była Mazda 323F BA KLZE

Postprzez mlody1921 » 14 lis 2011, 20:35

W dolnych obr. to chyba lepiej zastosować wałki KL02 lepiej ciagna od dołu za to KL31 lepiej od gory sądze ze kolektor by dał tu bardzo mało
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 21:02

Proszę o trzymanie się tematu wątku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez gandi » 14 lis 2011, 22:26

Jesli chodzi o mnie to pozostawcie juz mnie to czy jest sens robic jak tak jak ktos jezdzi na gazie czy nie bo to juz moja wlasna sprawa ( bez urazy oczywiscie) :), nie mniej jednak. Sa na tym forum osoby ktorym wlasnie, mimo zamontowaneg0o Kla i Ecumastera ciut braklo, jesli chodzi o cisnienie. Wiec wole to pominac niz pozniej sie okaze ze jednak troche brakuje i dobrze by bylo podpiac regulator i zas stroic ponownie. Jesli chodzi o gaz, tak mam zwężkę ale wprzyszlym roku ma ona zniknac bo ma byc sekwencja.

Ja nie mam zamiaru bic sie o kazde pół kuca mocy:) ale chce zeby moje 2.5 pchodzilo jak 2.5 a nie jak 2.0.
Podziwiam tych ktorzy maja 2.5 na komputerze z Kfa bez zadnej swinki i wspolczuje ich przepalajacym sie tlokom. MOj KL teraz na kompie z 2.0 chodzi jak dobry KF.. wiec chyba sami rozumiecie ze chocby z tego powodu warto wyciągnąć wiecej mocy skoro to 2.5 juz jest :)
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez onyx » 14 lis 2011, 22:36

gandi napisał(a):mimo zamontowaneg0o Kla i Ecumastera ciut braklo, jesli chodzi o cisnienie.

Co rozumiesz przez to? Ciśnienie było mniejsze niż nominalne?
To raczej wynika z niesprawnego seryjnego regulatora, lub niedomagającej pompy. Daruj sobie ten FPR ;) Sprawdź najpierw jakie ciśnienie masz w instalacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje