Jak podniesc moc w M6 diesel – wymiana komputera i box

Postprzez Aro_2006 » 11 lis 2011, 21:45

Grzyby napisał(a):Tak, to identyczne silniki. Różnica to jedynie komp. sterujący.


Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136, czy muszę jeszcze coś zmienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez Grzyby » 11 lis 2011, 21:49

Aro_2006 napisał(a):Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136

Wystarczy. Problemem pozostanie immobiliser – bo ten z Twoich kluczyków już nie będzie "grał" z nowym z kompa od 136KM.
Ale to się da przeprogramować.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Aro_2006 » 11 lis 2011, 21:54

Grzyby napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136

Wystarczy. Problemem pozostanie immobiliser – bo ten z Twoich kluczyków już nie będzie "grał" z nowym z kompa od 136KM.
Ale to się da przeprogramować.


Powiedz mi czy jest sens się w to bawić czy lepiej kupić Box
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez kubsztyk » 11 lis 2011, 22:28

No chyba taniej i pewniej wychodzi wstawić nowy komputer + kluczyki. A box warto pakować dopiero jak masz tą mocniejszą wersję – 136KM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Aro_2006 » 11 lis 2011, 23:27

kubsztyk napisał(a):No chyba taniej i pewniej wychodzi wstawić nowy komputer + kluczyki. A box warto pakować dopiero jak masz tą mocniejszą wersję – 136KM.


Właśnie taniej wyjdzie Box bo za kompa z mobi trzeba dać 600zł a ty coś robiłeś ze swą M6 czy masz tak jak w opisie 121
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez Grzyby » 11 lis 2011, 23:50

Aro_2006 napisał(a):za kompa z mobi trzeba dać 600zł

Do 400zł możesz wybierać i przebierać :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ryniuniu » 12 lis 2011, 00:01

Grzyby napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136

Wystarczy. Problemem pozostanie immobiliser – bo ten z Twoich kluczyków już nie będzie "grał" z nowym z kompa od 136KM.
Ale to się da przeprogramować.
kubsztyk napisał(a):No chyba taniej i pewniej wychodzi wstawić nowy komputer + kluczyki. A box warto pakować dopiero jak masz tą mocniejszą wersję – 136KM.


Hmm.... a jak to jest z czipowaniem ;) . Ze 121 mozna zrobic ok. 150, a ze 136 ok. 170. A przeciez jesli to tylko spawa elektroniki to powinno sie uzyskac takie same moce.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2009, 13:15
Posty: 15
Skąd: Galway
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 121KM 2005 przedlift

Postprzez Aro_2006 » 12 lis 2011, 00:18

Grzyby napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):za kompa z mobi trzeba dać 600zł

Do 400zł możesz wybierać i przebierać :P


Kolego daj jakiś namiar bo na allegro jest taka cena jaką napisałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez Wojtek » 12 lis 2011, 00:20

rozmowe o tuningowaniu MZR-CD przenosze do odpowiedniego dzialu ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kubsztyk » 12 lis 2011, 14:03

Aro_2006 napisał(a):Właśnie taniej wyjdzie Box bo za kompa z mobi trzeba dać 600zł a ty coś robiłeś ze swą M6 czy masz tak jak w opisie 121

121, seria. Ale już kilka aut "się zdziwiło". :) Komp. kosztuje tak, jak pisze Grzyby – 400zł, a z tego, co się orientuję, to jedynym pewnym boxem jest Vtech, za który wołają ponad 1000zł. Trzeba mieć na uwadze też to, że te silniki przed f/l podobno cechują się większą mocą i momentem, niż podaje producent.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Aro_2006 » 14 lis 2011, 18:24

Grzyby napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136

Wystarczy. Problemem pozostanie immobiliser – bo ten z Twoich kluczyków już nie będzie "grał" z nowym z kompa od 136KM.
Ale to się da przeprogramować.


Kolego Grzyby a jak to przerobić mogę liczyć na pomoc z twojej strony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez onyx » 15 lis 2011, 10:05

Aro_2006 napisał(a):
Grzyby napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136

Wystarczy. Problemem pozostanie immobiliser – bo ten z Twoich kluczyków już nie będzie "grał" z nowym z kompa od 136KM.
Ale to się da przeprogramować.


Kolego Grzyby a jak to przerobić mogę liczyć na pomoc z twojej strony?


Potrzebna wycieczka do ASO albo do magików od kluczyków i immo. W ASO niewiele będzie drożej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez bieski » 15 lis 2011, 10:10

Aro_2006 napisał(a):Kolego Grzyby a jak to przerobić mogę liczyć na pomoc z twojej strony?


A ja proponuje na początku wybrać się na hamownie ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Aro_2006 » 15 lis 2011, 21:42

bieski napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego Grzyby a jak to przerobić mogę liczyć na pomoc z twojej strony?


A ja proponuje na początku wybrać się na hamownie ;)


Posłucham Ciebie, choć wszędzie w papierach pisze 89 kw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez chmooreck » 15 lis 2011, 22:24

Aro_2006 napisał(a):
bieski napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego Grzyby a jak to przerobić mogę liczyć na pomoc z twojej strony?


A ja proponuje na początku wybrać się na hamownie ;)


Posłucham Ciebie, choć wszędzie w papierach pisze 89 kw

Pisze, pisze...
1. Możesz mieć "bonus" od fabryki
2. Jeśli masz mniej, to przed modyfikacjami należałoby sprawdzić dlaczego i naprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez onyx » 15 lis 2011, 22:28

ryniuniu napisał(a):
Grzyby napisał(a):
Aro_2006 napisał(a):Kolego to mam rozumieć że jak zmienię kompa ze 121 na 136 zrobi mi się 136

Wystarczy. Problemem pozostanie immobiliser – bo ten z Twoich kluczyków już nie będzie "grał" z nowym z kompa od 136KM.
Ale to się da przeprogramować.
kubsztyk napisał(a):No chyba taniej i pewniej wychodzi wstawić nowy komputer + kluczyki. A box warto pakować dopiero jak masz tą mocniejszą wersję – 136KM.


Hmm.... a jak to jest z czipowaniem ;) . Ze 121 mozna zrobic ok. 150, a ze 136 ok. 170. A przeciez jesli to tylko spawa elektroniki to powinno sie uzyskac takie same moce.


Dobrze kombinujesz, warto by było sprawdzić czy na pewno te same sprężarki w obu siedzą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez bieski » 15 lis 2011, 22:37

onyx napisał(a):warto by było sprawdzić czy na pewno te same sprężarki w obu siedzą...


Wszystko jest to samo.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Neonixos666 » 15 lis 2011, 22:52

IHI RHF4V VJ32

wie ktoś może czym się różni RHF4V VJ32 od VJ30 bo z wierzchu jest to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez onyx » 15 lis 2011, 23:38

Neonixos666 napisał(a):IHI RHF4V VJ32

wie ktoś może czym się różni RHF4V VJ32 od VJ30 bo z wierzchu jest to samo.


Znalazłem coś takiego:

http://www.turbomaster.info/despieces_ihi/VAA10019.php
http://www.turbomaster.info/despieces_ihi/VAA10018.php

Wynika z tego jasno, że część gorąca jaki i zimna sprężarki są te same. Jedynie różnice mogą być w inletach/outletach gazów i oleju (inne numery).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 15 lis 2011, 23:51

onyx napisał(a):Wynika z tego jasno, że część gorąca jaki i zimna sprężarki są te same. Jedynie różnice mogą być w inletach/outletach gazów i oleju (inne numery).


wielkie dzięki <spoko> , to by potwierdzało moją teorię że to są te same turbosprężarki ale inne są na nich ustawienia, chodzi pewnie o cięgno i wychylenia łopatek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje