Witam
jako ze jeszcze decyzja o turbinach w mojim projekcie nie zostala podjeta ostatecznie ..
postanowilem rozpoczac watek o doladowaniu sekwencyjnym
dwiema turbinami
by byla jasnosc konstrukcja sekwencyjna oparta na tym temacie
http://www.dsmtuners.com/forums/custom- ... et-up.html
czyli spaliny do malej turbiny a potem do wiekszej
air do wiekszej a potem do malej i do silnika
oczywiscie 2 zawory Wastegate tak by mala turbina nie postawila oporu spalin przy (jakims tam obciazeniu ) ..
pomijam blow offy itp bo sprawa jest jasna ze beda
i tera sprawa nastepujaca
jako ze silnik jest zakuty ma obrobione glowice odprezony do 8.5:1
jak myslicie jakie zastosowac turbiny
i czym ogarnac sterowanie tych turbawek .
To tak na poczatek tematu
Pozdrawiam
Sekwencyjne turbo dla KL
Strona 1 z 1
Bardzo ciekawy temat. Nie mam pojęcia, jak to rozwiążesz w temacie sterowania... Malutkie sprostowanie: system ukazany w Twoim linku realski, nie jest w żaden sposób systemem sekwencyjnym. Poniżej, dla przykładu przedstawię diagram systemu podciśnień do sterowania sekwencyjnymi twinsami w 13B-REW. Dodam, że turbiny dmuchają oddzielnie:

Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?

Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?
Pit napisał(a):Pomysł, jaki masz jest w pewnych kwestiach podobny do rozwiązania zastosowanego w Suprze MkIV Turbo. 500 KM w K-series to dość odważne plany. Rozumiem, że celem jest bardzo silne auto spoolujące szybko... Nie myślałeś o jednej konkretnie wstającej turbinie na ball-bearing'u (Apexi RX6)?
W niektórych nowszych BMW także
Również byłbym za single turbo, mniej problematyczne rozwiązanie. Pokusiłbym się na coś z nowej serii Garretta ---> http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/New_Garrett_GTX_R_Turbochargers
Hm ja tam sie nie znam ale skoro zakuł K-serie to jak by nie patrzył 500koni z jednego turba to będzie wstawać chyba za późno dla kolegi, zacznie chyba jechać od 4 tyś., z drugiej strony zmieścić w BG dwie turbiny to może być problem, ja myślałem że jedno turbo będzie napędzane z jednej głowicy drugie z drugiej, turbiny z 2,7 bit RS k04
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
byc moze to nie sekwencyjne turbo bedzie ...
ale pierwsza w tym ukladzie mala turbina to td05-16g lub 18g .. ja jestem za 16g
druga bedzie jakas locha niewiem czy nie jakis chinol czy holset ta wieksza niebedzie dmuchac niewiadomo ile mysle ze max to 1 bar a moze i tego nawet nie bedzie pompowac ..
cala robote bedzie robic td05 .
ogarnac to idzie naprawde w prosty sposob wastgetami kolo 50mm . mechanicznie cisnieniowo ..
oczywiscie elektronika bedzie ogarniac reszte tak jak zwykle auto single turbo .
jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana
za przyzwoita cene
a wlasnie te wtryski to byl najwiekszy problem jaki mialem co do (takie male a tyle zaplacic ... ceny jakie znajdowalem wachaly sie w granicach 2000-3000zl) wiec nie malo ..... To poszukalem po smietnikach
i znalazlem ladny silnik 2.5 v6 KL z rozje.... walem i kawalkiem bloku rozbebeszylem go praktycznie do 0 .. jutro bede go sobie myl podczas pracy
potem plan jest taki by go skrecic na pare srubek by calosc byla lekka
i zabieram sie za robienie kolektorow wydechowych ...
bo tak sobie pomyslalem
Tiga mam
przylgnie mam
rurki kolanka mam
Tiga juz sobie pomalu ogarnolem kilkanascie misek olejowych pospawanych na szlelnosc i nie ciekna wiec chyba dam rady zabrac sie tera za kolektory w swojej madzi
To tak na temat i nie na temat
ale pierwsza w tym ukladzie mala turbina to td05-16g lub 18g .. ja jestem za 16g
druga bedzie jakas locha niewiem czy nie jakis chinol czy holset ta wieksza niebedzie dmuchac niewiadomo ile mysle ze max to 1 bar a moze i tego nawet nie bedzie pompowac ..
cala robote bedzie robic td05 .
ogarnac to idzie naprawde w prosty sposob wastgetami kolo 50mm . mechanicznie cisnieniowo ..
oczywiscie elektronika bedzie ogarniac reszte tak jak zwykle auto single turbo .
jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana
a wlasnie te wtryski to byl najwiekszy problem jaki mialem co do (takie male a tyle zaplacic ... ceny jakie znajdowalem wachaly sie w granicach 2000-3000zl) wiec nie malo ..... To poszukalem po smietnikach
i znalazlem ladny silnik 2.5 v6 KL z rozje.... walem i kawalkiem bloku rozbebeszylem go praktycznie do 0 .. jutro bede go sobie myl podczas pracy
potem plan jest taki by go skrecic na pare srubek by calosc byla lekka
bo tak sobie pomyslalem
Tiga mam
przylgnie mam
rurki kolanka mam
Tiga juz sobie pomalu ogarnolem kilkanascie misek olejowych pospawanych na szlelnosc i nie ciekna wiec chyba dam rady zabrac sie tera za kolektory w swojej madzi
To tak na temat i nie na temat
realski napisał(a):jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana
ostatnio z Pitem sprawdzaliśmy, pod listwe KL wchodzą bardzo ładnie wtryski od RX-7 (np 850cc), a tam wybór masz nieograniczony i zapewne dużo tańszy, trzeba tylko dorobić górne mocowanie na listwe (ta które aktualnie jest z czarnego plastiku). Tu jest właśnie takie zastosowanie: http://www.youtube.com/user/gldmmbrmx3# ... 5TDdMkGwsI
Po drugie zacząłbym najpierw od napędów, bo to przecież największa bolączka a nie samo krzesanie mocy.
PS. super projekt, czekam na więcej
Adrenaline Addiction.
Tak z ciekawości ale to sa chyba wtryski top feed i pasują
one sa nisko czy wysoko ohmowe ?
bo zazwyczaj pakują side feed z nysek albo subaru
bo zazwyczaj pakują side feed z nysek albo subaru
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
mlody1921 napisał(a):Tak z ciekawości ale to sa chyba wtryski top feed i pasująone sa nisko czy wysoko ohmowe ?
Seryjnie w FD są wysokoohmowe 2x550cc + 2x850cc side feed. Nie są one jednak identyczne względem siebie. 550 są minimalnie wyższe od 850. Top feed'y są w FC.
weede napisał(a):realski napisał(a):jako ze ostatnio udalo mi sie dostac wtryski 740cc od nissana
ostatnio z Pitem sprawdzaliśmy, pod listwe KL wchodzą bardzo ładnie wtryski od RX-7 (np 850cc), a tam wybór masz nieograniczony i zapewne dużo tańszy, trzeba tylko dorobić górne mocowanie na listwe (ta które aktualnie jest z czarnego plastiku). Tu jest właśnie takie zastosowanie: http://www.youtube.com/user/gldmmbrmx3# ... 5TDdMkGwsI
Po drugie zacząłbym najpierw od napędów, bo to przecież największa bolączka a nie samo krzesanie mocy.
PS. super projekt, czekam na więcej
Witam
Co do wtryskow .
Mialem przerobiona juz gotowa listwe od KL pod wtryski z sr20det jednak niemoglem dorwac takich jak chcialem w komplecie 6szt
natomiast NIBY wtryski z vg30det pasuja do listwy od sr20det .... byc moze tak jest
jednak do mojej listwy przerobionej NIE PASOWALY byc moze w nissanach pasuja bo jest niejaki zapas glebokosci ... albo i nie
Mniejsza o to ...
jakos to spasowalem po kolejnym malym tuningu listwy .
jedna sztuke mam spasowana i wyglada ze bedzie szczelnie i z dobrym flowem przez listwe ..
Jeszcze nie sprawdzalem pod cisnieniem .. zrobie to jak zamontuje 3 w listwie .
Co do skrzyni .
Masz calkowita racje .
Projekt zaczynalem od tarcz zaciskow itp

Teraz Moze zaskocze kogos lub nie .
Skrzynia idzie od Toyoty model E153
Na necie jest kilka podejsc do tego tematu pare udanych w kilku projektach z mazdami
ale W KL jeszcze to sie nie udalo ...
w gre wchodzi tylko naped przod .
CHYBA ZE JEST MOZLIWOSC ZAAPLIKOWANIA DO TEJ SKRZYNI REDUKTORA Z RAV4.
OBiecuje ze ja to zrobie jako Pierwszy .
Na prośbę Weede'a, wydzieliłem nowy wątek na temat adapterów do skrzyń dla KL'ów
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&p=2141074#p2141074
(Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie odnośnie tytułu tego tematu, to proszę o PW)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=127515&p=2141074#p2141074
(Jeżeli ktoś miałby jakieś sugestie odnośnie tytułu tego tematu, to proszę o PW)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje