323 bg 94 Swap z B6 16v na BP 16 Sohc

Postprzez schewa » 2 lis 2011, 22:22

witam musze zmienic silnik bo tamten przez poprzedniego własciciela został zrujnowany i teraz tak
chce zmienic sam silnik
i pytanie czy ecu podejdzie z 1,6 czy musze szukac tego z bp
wiazka czy moze ta sama zostac
oraz cewka czy musze takze zmieniac
to raz i jak to stoi ze skrzynia biegow czy zamuli silnik czy tez pozostanie bez zmian
nie zalezy mi na ogrmnej mocy tylko na tym by byl tam ten 1.8 zawsze to torszke wiecej
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez piwo » 3 lis 2011, 11:13

przeniesienie napedu mozesz zostawic po staremu.przelozenia biegow sa podobne, wrecz wersja 1,6 ma krotsze:
viewtopic.php?f=102&t=93356&p=1655432&hilit=skrzynia#p1655432,
a poloski i sprzeglo wytrzyma, chodz lepiej zalozyc te z wersji 1,8sohc (kolo zamachowe z 1,3 bo najlzejsze a na to sprzeglo i docisk z 1,8sohc; nie jest to konieczne ani wymagane ale mozna).
wiazka tez zostaje stara bo taka sama.aprat zaplonowy z tego co kojarze tez.ecu musisz zmienic.mysle ze koszt nie wiekszy niz 50zl.ja powinienem miec jacek176 mysle tez.
pompa paliwa w baku ta sama wiec nie wymaga zamiany.
silnik plus ecu i powinno wszystko podejsc.aha silnik wez kompletny z przeplywomierzem, rozrusznikiem, dolotem i kolektorem wydechowym (moze byc problem ze spieciem dalszej czesci wydechu bo z tego co kojarze sa troszke inne) i lapami silnika.
pozdrawiam.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez cartoontrabant » 3 lis 2011, 12:35

Jeśli myślisz o zmianie z B6 16V SOHC (1.6 16V) na BP 16V SOHC (1.8 16V) to silniki są bardzo podobne. Wiązka elektryczna zostaje z B6, mocowanie silnika takie same, alternator pasuje, cewka pasuje, rozrusznik także – jedynie inne jest tylne mocowanie rozrusznika, które jednocześnie łączy blok silnika i kolektor dolotowy. Przepływka zostaje, komputer musisz zmienić, tak jak i aparat zapłonowy. Kolektor dolotowy od BP, kolektor wydechowy też od BP (inne mocowania w głowicy) ale reszta wydechu pasuje od B6. Wtryski od BP, pompa paliwa B6. Kup w miarę kompletny silnik to przełożysz to bez problemu. Tylko kup sprawdzony motor, najlepiej jakbyś mógł go odpalić, bo np głowice w BP lubią pękać pomiędzy zaworem, a świecą zapłonową i wtedy nigdy nie dojdziesz do ładu z chłodzeniem silnika ...

Co do zamulenie to raczej będziesz miał wrażenie "rakiety" :) ponieważ mocy jest tylko 15KM więcej ale jest też większy moment obrotowy co przekłada się na jazdę codzienną. Skrzynia od BP z tego co pamietam ma tylko inne przełożenie główne, więc każdy bieg jest troszkę dłuższy. Na skrzyni B6 będziesz miał wrażenie że silnik ma jeszcze więcej mocy. Ale to subiektywne wrażenie. :)
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez schewa » 3 lis 2011, 15:06

okey czyli sprzęgło wymienić ( moje w 1.6 juz pada) na kompletne od 1.8 bp
silnik biore razem z kolektorami wiec nie powinno być problemu
co do ecu to troche problem znalesc na alledrogo
cewka Piwo mowisz ze pasuje a znow cartoon ze nie i tu dylemat ;D

nom niby 15km ale okolo 25 nM wiecej to wyjdzie mi economika tak jak w 1.6 ( chyba)

i teraz tak zkoro 1.6 ma krótkie biegi a 1.8 ma do setki 9 s
to adekwatnie do tego powinna miec okolo 8,5 do setki
choć moge się mylic z założeniami

zapomniałem dodac ze mam 323f
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez cartoontrabant » 3 lis 2011, 15:07

Cewka pasuje.

Nie zakładaj że urwiesz 0,5 sekundy... Okaże się w praktyce. Silnik możesz kupić z średnim stanie i nie będzie miał 15 KM więcej...
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez schewa » 3 lis 2011, 15:23

no tak ale moj to napewno nie ma juz 88km ;D rano dymi ze wokolo niebiesko jak u pana kleksa
zbiera sie jak muł a jezdzilem taka sama i 1.6 i 1.8 to sie ładnie bujały
teraz to wyjechac moja pod góre na 5 to jest troche ciezko wiecej jak 150 nie pojedzie ciezko jej idze
cisnienie 13,11.5,12,13 ale ciegle olej ssie, a wymienione uszczelniacze i pierscienie, jak dla mnie to glowica pęknieta musi gdzies byc albo juz sam nei wiem co,
a juz jak zalozylem opony 185/65/14 to zapiczec ciezko, fakt sprzelo przy zmianie biegu okolo 6-7 tys pracuje jak automat ;d

ale jest szansa zejscia ponizej 10 s wporownaniu do 1.6
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez cartoontrabant » 3 lis 2011, 15:26

schewa napisał(a):ale jest szansa zejscia ponizej 10 s wporownaniu do 1.6


Tyle powinno się udać :)
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez schewa » 3 lis 2011, 15:32

a to tylko dlatego ze jest silnik silniejszy i skrzynia krótka,
był zamiar na dohc jednak czas i pieniadze nie pozwalaja chwilowo,

teraz musze znalesc w okolicy jakis dobry silnik nie zagazowany ;d
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez cartoontrabant » 3 lis 2011, 15:39

DOHC wymusiłby wieksze zmiany (skrzynia, elektryka itd) więc i koszty inne.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez schewa » 3 lis 2011, 15:42

hmm tak siedze i mysle
1.6 11 do 100 i 177 v-max
1.8 8,5 do 100 i 189 v-max
to patrzac tu to polaczenie tego daje v-max 1.6 a przyspieszene 1.8
tak jak patrze po danych
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez Cukierek » 4 lis 2011, 08:28

Brat ma na sprzedaż kompletny silnik DOHC, silnik cały czas w aucie więc jest możliwość jazdy próbnej.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Jacek176 » 4 lis 2011, 09:30

Te 8.5s do setki w 1.8 SOHC to można między bajki włożyć. Nie wiem skąd takie dane znalazły się w katalogu. Może błąd w druku :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez schewa » 4 lis 2011, 09:30

dohc chcialbym ale srodki nie pozwalaja chwilowo b dohc to juz wieksza kasa a szkoooda.

a tak pytajac jeszcze kolo zamachwe zostawic z b6 czy dac z bp czy nie ma to roznic


jeszcze przed chwila czytalem ze podobno da sie zalozyc glowice do bp z bp gt i komp od gt ale czy nie przypadkiem trzeba vica przekladac itp
Ostatnio edytowano 4 lis 2011, 10:11 przez schewa, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez BratCukierka » 4 lis 2011, 10:07

To ja zapytam inaczej ile masz zamiar zapłacić za BP SOHC?? Ile będzie Cie to kosztować??
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez schewa » 4 lis 2011, 10:14

silnik jakes 700 a wymiana free bo ojciec ma warsztat swoj.
do tego komp wiec mysle siw w 800 wyrobie bo reszta wszystk dobre pozatym i tak sprzeglo musze wymienic bo mojego juz prawiw nie ma
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Postprzez Jacek176 » 4 lis 2011, 12:01

700 za BP SOHC??? <lol>
Ja bym sie zastanawiał czy tyle dać za DOHC ;)
No chyba, że jest w stanie super idealnym- żyleta, nie bierze ani grama oleju i trzyma nominalną kompresję na wszystkich cylindrach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez BratCukierka » 4 lis 2011, 12:41

schewa odbierz PW
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez schewa » 4 lis 2011, 12:43

yhym mowisz.
jeszcze przed chwila czytalem ze podobno da sie zalozyc glowice do bp z bp gt i komp od gt ale czy nie przypadkiem trzeba vica przekladac itp
i kolo zamachowe z b6 dac
Początkujący
 
Od: 2 lis 2011, 21:51
Posty: 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje