323 bg 94 Swap z B6 16v na BP 16 Sohc
Strona 1 z 1
witam musze zmienic silnik bo tamten przez poprzedniego własciciela został zrujnowany i teraz tak
chce zmienic sam silnik
i pytanie czy ecu podejdzie z 1,6 czy musze szukac tego z bp
wiazka czy moze ta sama zostac
oraz cewka czy musze takze zmieniac
to raz i jak to stoi ze skrzynia biegow czy zamuli silnik czy tez pozostanie bez zmian
nie zalezy mi na ogrmnej mocy tylko na tym by byl tam ten 1.8 zawsze to torszke wiecej
chce zmienic sam silnik
i pytanie czy ecu podejdzie z 1,6 czy musze szukac tego z bp
wiazka czy moze ta sama zostac
oraz cewka czy musze takze zmieniac
to raz i jak to stoi ze skrzynia biegow czy zamuli silnik czy tez pozostanie bez zmian
nie zalezy mi na ogrmnej mocy tylko na tym by byl tam ten 1.8 zawsze to torszke wiecej
- Od: 2 lis 2011, 21:51
- Posty: 8
przeniesienie napedu mozesz zostawic po staremu.przelozenia biegow sa podobne, wrecz wersja 1,6 ma krotsze:
viewtopic.php?f=102&t=93356&p=1655432&hilit=skrzynia#p1655432,
a poloski i sprzeglo wytrzyma, chodz lepiej zalozyc te z wersji 1,8sohc (kolo zamachowe z 1,3 bo najlzejsze a na to sprzeglo i docisk z 1,8sohc; nie jest to konieczne ani wymagane ale mozna).
wiazka tez zostaje stara bo taka sama.aprat zaplonowy z tego co kojarze tez.ecu musisz zmienic.mysle ze koszt nie wiekszy niz 50zl.ja powinienem miec jacek176 mysle tez.
pompa paliwa w baku ta sama wiec nie wymaga zamiany.
silnik plus ecu i powinno wszystko podejsc.aha silnik wez kompletny z przeplywomierzem, rozrusznikiem, dolotem i kolektorem wydechowym (moze byc problem ze spieciem dalszej czesci wydechu bo z tego co kojarze sa troszke inne) i lapami silnika.
pozdrawiam.
viewtopic.php?f=102&t=93356&p=1655432&hilit=skrzynia#p1655432,
a poloski i sprzeglo wytrzyma, chodz lepiej zalozyc te z wersji 1,8sohc (kolo zamachowe z 1,3 bo najlzejsze a na to sprzeglo i docisk z 1,8sohc; nie jest to konieczne ani wymagane ale mozna).
wiazka tez zostaje stara bo taka sama.aprat zaplonowy z tego co kojarze tez.ecu musisz zmienic.mysle ze koszt nie wiekszy niz 50zl.ja powinienem miec jacek176 mysle tez.
pompa paliwa w baku ta sama wiec nie wymaga zamiany.
silnik plus ecu i powinno wszystko podejsc.aha silnik wez kompletny z przeplywomierzem, rozrusznikiem, dolotem i kolektorem wydechowym (moze byc problem ze spieciem dalszej czesci wydechu bo z tego co kojarze sa troszke inne) i lapami silnika.
pozdrawiam.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jeśli myślisz o zmianie z B6 16V SOHC (1.6 16V) na BP 16V SOHC (1.8 16V) to silniki są bardzo podobne. Wiązka elektryczna zostaje z B6, mocowanie silnika takie same, alternator pasuje, cewka pasuje, rozrusznik także – jedynie inne jest tylne mocowanie rozrusznika, które jednocześnie łączy blok silnika i kolektor dolotowy. Przepływka zostaje, komputer musisz zmienić, tak jak i aparat zapłonowy. Kolektor dolotowy od BP, kolektor wydechowy też od BP (inne mocowania w głowicy) ale reszta wydechu pasuje od B6. Wtryski od BP, pompa paliwa B6. Kup w miarę kompletny silnik to przełożysz to bez problemu. Tylko kup sprawdzony motor, najlepiej jakbyś mógł go odpalić, bo np głowice w BP lubią pękać pomiędzy zaworem, a świecą zapłonową i wtedy nigdy nie dojdziesz do ładu z chłodzeniem silnika ...
Co do zamulenie to raczej będziesz miał wrażenie "rakiety"
ponieważ mocy jest tylko 15KM więcej ale jest też większy moment obrotowy co przekłada się na jazdę codzienną. Skrzynia od BP z tego co pamietam ma tylko inne przełożenie główne, więc każdy bieg jest troszkę dłuższy. Na skrzyni B6 będziesz miał wrażenie że silnik ma jeszcze więcej mocy. Ale to subiektywne wrażenie. 
Co do zamulenie to raczej będziesz miał wrażenie "rakiety"
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
okey czyli sprzęgło wymienić ( moje w 1.6 juz pada) na kompletne od 1.8 bp
silnik biore razem z kolektorami wiec nie powinno być problemu
co do ecu to troche problem znalesc na alledrogo
cewka Piwo mowisz ze pasuje a znow cartoon ze nie i tu dylemat ;D
nom niby 15km ale okolo 25 nM wiecej to wyjdzie mi economika tak jak w 1.6 ( chyba)
i teraz tak zkoro 1.6 ma krótkie biegi a 1.8 ma do setki 9 s
to adekwatnie do tego powinna miec okolo 8,5 do setki
choć moge się mylic z założeniami
zapomniałem dodac ze mam 323f
silnik biore razem z kolektorami wiec nie powinno być problemu
co do ecu to troche problem znalesc na alledrogo
cewka Piwo mowisz ze pasuje a znow cartoon ze nie i tu dylemat ;D
nom niby 15km ale okolo 25 nM wiecej to wyjdzie mi economika tak jak w 1.6 ( chyba)
i teraz tak zkoro 1.6 ma krótkie biegi a 1.8 ma do setki 9 s
to adekwatnie do tego powinna miec okolo 8,5 do setki
choć moge się mylic z założeniami
zapomniałem dodac ze mam 323f
- Od: 2 lis 2011, 21:51
- Posty: 8
Cewka pasuje.
Nie zakładaj że urwiesz 0,5 sekundy... Okaże się w praktyce. Silnik możesz kupić z średnim stanie i nie będzie miał 15 KM więcej...
Nie zakładaj że urwiesz 0,5 sekundy... Okaże się w praktyce. Silnik możesz kupić z średnim stanie i nie będzie miał 15 KM więcej...
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
no tak ale moj to napewno nie ma juz 88km ;D rano dymi ze wokolo niebiesko jak u pana kleksa
zbiera sie jak muł a jezdzilem taka sama i 1.6 i 1.8 to sie ładnie bujały
teraz to wyjechac moja pod góre na 5 to jest troche ciezko wiecej jak 150 nie pojedzie ciezko jej idze
cisnienie 13,11.5,12,13 ale ciegle olej ssie, a wymienione uszczelniacze i pierscienie, jak dla mnie to glowica pęknieta musi gdzies byc albo juz sam nei wiem co,
a juz jak zalozylem opony 185/65/14 to zapiczec ciezko, fakt sprzelo przy zmianie biegu okolo 6-7 tys pracuje jak automat ;d
ale jest szansa zejscia ponizej 10 s wporownaniu do 1.6
zbiera sie jak muł a jezdzilem taka sama i 1.6 i 1.8 to sie ładnie bujały
teraz to wyjechac moja pod góre na 5 to jest troche ciezko wiecej jak 150 nie pojedzie ciezko jej idze
cisnienie 13,11.5,12,13 ale ciegle olej ssie, a wymienione uszczelniacze i pierscienie, jak dla mnie to glowica pęknieta musi gdzies byc albo juz sam nei wiem co,
a juz jak zalozylem opony 185/65/14 to zapiczec ciezko, fakt sprzelo przy zmianie biegu okolo 6-7 tys pracuje jak automat ;d
ale jest szansa zejscia ponizej 10 s wporownaniu do 1.6
- Od: 2 lis 2011, 21:51
- Posty: 8
schewa napisał(a):ale jest szansa zejscia ponizej 10 s wporownaniu do 1.6
Tyle powinno się udać
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
DOHC wymusiłby wieksze zmiany (skrzynia, elektryka itd) więc i koszty inne.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Brat ma na sprzedaż kompletny silnik DOHC, silnik cały czas w aucie więc jest możliwość jazdy próbnej.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
dohc chcialbym ale srodki nie pozwalaja chwilowo b dohc to juz wieksza kasa a szkoooda.
a tak pytajac jeszcze kolo zamachwe zostawic z b6 czy dac z bp czy nie ma to roznic
jeszcze przed chwila czytalem ze podobno da sie zalozyc glowice do bp z bp gt i komp od gt ale czy nie przypadkiem trzeba vica przekladac itp
a tak pytajac jeszcze kolo zamachwe zostawic z b6 czy dac z bp czy nie ma to roznic
jeszcze przed chwila czytalem ze podobno da sie zalozyc glowice do bp z bp gt i komp od gt ale czy nie przypadkiem trzeba vica przekladac itp
Ostatnio edytowano 4 lis 2011, 10:11 przez schewa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 lis 2011, 21:51
- Posty: 8
To ja zapytam inaczej ile masz zamiar zapłacić za BP SOHC?? Ile będzie Cie to kosztować??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
700 za BP SOHC???
Ja bym sie zastanawiał czy tyle dać za DOHC
No chyba, że jest w stanie super idealnym- żyleta, nie bierze ani grama oleju i trzyma nominalną kompresję na wszystkich cylindrach

Ja bym sie zastanawiał czy tyle dać za DOHC
No chyba, że jest w stanie super idealnym- żyleta, nie bierze ani grama oleju i trzyma nominalną kompresję na wszystkich cylindrach
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
schewa odbierz PW
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje