Strona 1 z 2

SWAP 1.5 Z5 –> 1.8 K8 – Mazda 323F BA

PostNapisane: 19 wrz 2011, 09:59
przez Kris_Wro
Tak jak w tytule :) . Czy jest to możliwe ? Czy ktoś z forumowiczów bawił się w takie przekładki? Jestem posiadaczem 323f BA z 96r i nie da się ukryć ze 1,5 już osłabł z racji swojego wieku :). Nie chcę sprzedawać auta bo włożyłem już w nią za dużo pracy jeśli chodzi o wygląd wewnętrzny, sprzęt grający oraz stylizację zewnętrzną, stąd pomysł na takiego SWAP'a.
Z informacji, które wyszukałem w google 1,8 v6 z mx'a jest mocniejsze niz zwykle 2,0 w 323 BA.
Więc proszę o uwagi i opinie czy brać się za tą rzeźbę :).

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 19 wrz 2011, 13:58
przez Bandit
Jest możliwe, ale bez sensu. Mylisz się, KF (2.0 V6 z 323F BA GT/Xedos 6) jest mocniejszy od K8 poczytaj o mazdowej K serii (K8 KF KL/KL-ZE) jeśli już chcesz swapować to najrozsądniej na B6 (1.6) lub BP (1.8). Tak majki88 wkładał KL (2.5 V6) do budy po Z5 – rzeźba ale poczytaj o tym w dziale projekty.

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 19 wrz 2011, 15:54
przez Kris_Wro
Witam,
dzięki za odp na forum. Wiadomo że bez tańców przy takich przekładkach sie nie obejdzie. Chciałem tak delikatnie podkręcić tą moc tak na 110-120 KM.
KL 2,5 ciezko dostać w dobrym stanie, BP 1,8 z tego co sie dowiedziałem (bo narazie raczkuje jeśli chodzi o SWAP) był instalowany w BG'tach, fakt mialy kopnięcie jednak wiek już robi swoje :/.
Trafiła się okazja na wyrwanie mx3 z 1,8 v6 z 98r. praktycznie za free (tylko koszt lawety) wiec narodził się pomysł – ale szukam opinii mazdowych znawców strony technicznej :).
Z pojemnością nie chciałbym przesadzać, bo z info jakie wyczytałem na forum stosunkowo mało kombinowani będzie przy zmianie na 1,8 z 1,5 (ale tak pisali przy przekładkach z tego samego modelu a nie z MX3 do 323 BA wersje 1,8 v6).

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 19 wrz 2011, 16:18
przez thewildone86
Stosunkowo mało kombinowania jest przy swapie z 1.5 na 1.8 ale gdy mowa o swapie z R4 (Z5) na R4 (BP). K8 (1.8V6) ma zupełnie inne mocowania, wiązkę, pracy by to dopasować i żeby to wszystko zagrało jest masa i niestety nie jest to opłacalne, ale jak to mówią – kto bogatemu zabroni :)

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 19 wrz 2011, 16:25
przez Kris_Wro
ooo i to jest odpowiedź :) THX czyli musze jednak szukac BP do remontu :)

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 20 wrz 2011, 08:15
przez Bandit
Kris_Wro napisał(a):ooo i to jest odpowiedź :) THX czyli musze jednak szukac BP do remontu :)

Ja znalazłem w dobrym stanie więc i Ty znajdziesz, remont trochę kosztuje ;) po za tym BP wkładali też do 323C <ok>

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 20 wrz 2011, 09:11
przez Pit
Bandit napisał(a):Jest możliwe, ale bez sensu

...co do bezsensów:

Bandit napisał(a):...jeśli już chcesz swapować to najrozsądniej na B6 (1.6)...

Myślę, że poziom sensu swapu Z5 na B6 jest identyczny bądź sporo niższy od pierwotneg pomysłu autora.
(...)
Przekładkę Z5 na BP robił kolega gadula. Przekładkę Z5 na KL (czy jakąkolwiek inną K-serię) robił kolega Majki88. Szlaki przetarte, będziesz miał więc łatwo. Pytaj ich, czytaj ich wątki na forum...

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 21 wrz 2011, 16:47
przez Kris_Wro
miałem dzisiaj przyjemność poznać jednego magika ze śląska, który miał ten sam dylemat co ja, 1,5 było za słabe a żal było sprzedawać cacuszko wiedząc ile się juz pracy w to wsadziło, więc kupił pukniętą 2,0 v6 w budzie 323f BA i przekładka ... muszę przyznać że fajnie wyszło :)... i pojawiła się kolejna opcja SWAP'a, chyba najprostsza (choć wiadomo, że nie tania ;) )

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 21 wrz 2011, 16:51
przez luki_92_92
Kris_Wro Chodzi ci o taką ciemną mazdę na blachach KCH? :)

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 21 wrz 2011, 18:17
przez piwo
z z5 najlepiej robic swapa na silnik 1,8 bp czyli 4 zaworowy.mniej rzezby.skrzynia podpasi do silnika,zawieszenia i paist nie ebdziesz msuial na 5 srob zmieniac.mysle ze odczujesz zadowalajaca rozncie w soiagach.oczywiscie mozna v6 wkaldac ale wtedy sporo robpoty chodz nie mowie ze rzecz niemozliwa.po prostu wiecej elementow do wymiany.

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 21 wrz 2011, 21:51
przez Kris_Wro
luki_92_92 dokładnie o tym koleżce mówię :)


piwo
tyłko cały czas jest ten problem z wyrwaniem w dobrym stanie takiego silnika :/ lata robią swoje SWAP kosztuje a jak jeszcze ma dojść remont kapitalny silnika....

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 21 wrz 2011, 23:29
przez Bartg
I tak tańsze będzie kupienie samego BP ewentualnie rozbitego anglika ( swap hamulcow z przodu też by nie zaszkodzil na większe tarcze od BP ) niż kupno KF'a i przekładanie w zasadzie całego przodu + hamulców z tyłu z piastami.

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 21 wrz 2011, 23:55
przez Bandit
Pit napisał(a):...co do bezsensów:

Bandit napisał(a):...jeśli już chcesz swapować to najrozsądniej na B6 (1.6)...

Myślę, że poziom sensu swapu Z5 na B6 jest identyczny bądź sporo niższy od pierwotneg pomysłu autora.
(...)

Sprostuję, miałem na myśli B6 DOHC (B6-D) z mx-3 EC (107 KM), a nie B6-ME (SOHC) jak zapewne wywnioskował z mojej wypowiedzi Pit, co fakt byłoby bzdurą :)
Zawsze lepiej zdrowe B6 niż zajechane Z5, 17 KM różnicy w BA już da się odczuć.
Kris_Wro napisał(a):1,5 już osłabł

Co nie zmienia faktu, że nie jest tak źle ze znalezieniem sprawnego BP (DOHC) i będzie to najlepsze (najłatwiejsze) rozwiązanie w tej sytuacji.

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 22 wrz 2011, 08:32
przez Pit
Bartg napisał(a):..swap hamulcow z przodu też by nie zaszkodzil na większe tarcze od BP...

Myślę, że przy poziomach mocy, przeznaczeniu auta, prędkościach uzyskiwanych, o których mowa w tej dyskusji zmiana hamulców nie ma żadnego logicznego (poza hobbystycznym) uzasadnienia. Analogicznie, jak zmiana koła kierownicy na odpowiednik z mocniejszego samochodu – nie zaszkodzi, ale sensu większego nie ma... Oczywiście, poza subiektywizmami w postaci "lepiej hamuje" czy "lepiej leży w dłoniach"...

Bandit napisał(a):Sprostuję, miałem na myśli B6 DOHC (B6-D) z mx-3 EC (107 KM), a nie B6-ME (SOHC) jak zapewne wywnioskował z mojej wypowiedzi Pit...

Nie do końca. Nie chodzi o przyrosty, bo w każdym przypadku (poza KL-ZE) i tak będą mizerne i nie warte zachodu, a o rozwojowość, która w przypadku jakiegokolwiek B6 jest identyczna z Z5. Zmiany na SOHC totalnie nie brałem pod uwagę, byłaby mega bzdurą i downgrade'em...

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 22 wrz 2011, 22:31
przez Hazu
Pit napisał(a):Myślę, że poziom sensu swapu Z5 na B6 jest identyczny bądź sporo niższy od pierwotneg pomysłu autora.



Czemu tak myślisz?
Przecież chociażby B6 z Xedosa z przed 94r miał 113KM (taki B6 bez większego problemu dawał radę rozpędzić budę xedosa do blisko 200KM/h)
Przy kosztach swapu rzędu 1000-2000 zł to wychodzi 40 -80zł za 1KM.
A przecież można trafić jeszcze na B6T (jeszcze całkiem niedawno oferowany na forum w dziale sprzedam)

Jeżeli by walczyć tylko o moc najniższym kosztem, można zaadoptować układ napędowy z mx-3 (K8) wraz z mocowaniami itp.
Wtedy silnik KL zamontować, a tylko elektryka do rzeźbienia by została.
Myślę że, w takim układzie, też w w 2000 zł można by się jeszcze zmieścić.

Ale wszystkie takie zabawy maja jakikolwiek sens, jeżeli zrobimy prawie wszystko sami.

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 12 paź 2011, 09:54
przez Kris_Wro
Szukajcie a znajdziecie ... :) Udało mi się trafić 2,0 v6 z 323f BA w przyjemnym stanie (generalnie ma zjechać do mnie połowa auta, oczywiście przednia :) ) w zamian oddaje swój kompletny silnik i dopłacam pare 100.
Z racji zmiany koloru auta, sprawa SWAP'u się przeciągnie, ale o efekcie końcowym napewno napiszę.
Mam jeszcze jedno pytnie troche niezwiązane z tematem posta :D . Jakie macie opinie na temat turbo do tego silnika czyli 2,0 v6 – to że jest to dość nieopłacalne to wiem :). Z góry dzięki za opinie

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 12 paź 2011, 10:02
przez Bandit
Chyba jeszcze na tym forum nikt nie turbił KF <co?>

Re: Swap 1,8 V6 z Mx3 do 1,5 323f BA

PostNapisane: 12 paź 2011, 15:34
przez luki_92_92
viewtopic.php?f=49&t=119748

Z tym że projekt chyba jeszcze nie skończony.

PostNapisane: 16 wrz 2012, 11:56
przez marshal_sila
a wiec tak dla podsumowania skrzynia z5 i z bp nie są takie same różnią się znacznie także półosie wiec jak byś się już zdecydował ewentualnie na bp to szukaj całego kompletu ze skrzynia komputerem i wiązka,różnią się tez dwa mocowania tak zwane poduszki mianowicie ta z przodu silnika i ta która podtrzymuje skrzynie biegów reszta jest taka sama,inne jest podłączanie wysprzeglika do sprzęgła oraz sam wysprzeglik.warto tez mieć komplet immobilizera to będzie bez kombinowania.jak byś miał jakieś pytania to mogę coś Ci pomoc sam robiłem tak przekładkę.pozdro

PostNapisane: 16 wrz 2012, 12:31
przez Hazu
Cała skrzynia z półosiami z Z5 podejdzie do BP?