SWAP 1.5 Z5 –> 1.8 K8 – Mazda 323F BA

Postprzez Kris_Wro » 19 wrz 2011, 09:59

Tak jak w tytule :) . Czy jest to możliwe ? Czy ktoś z forumowiczów bawił się w takie przekładki? Jestem posiadaczem 323f BA z 96r i nie da się ukryć ze 1,5 już osłabł z racji swojego wieku :). Nie chcę sprzedawać auta bo włożyłem już w nią za dużo pracy jeśli chodzi o wygląd wewnętrzny, sprzęt grający oraz stylizację zewnętrzną, stąd pomysł na takiego SWAP'a.
Z informacji, które wyszukałem w google 1,8 v6 z mx'a jest mocniejsze niz zwykle 2,0 w 323 BA.
Więc proszę o uwagi i opinie czy brać się za tą rzeźbę :).
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez Bandit » 19 wrz 2011, 13:58

Jest możliwe, ale bez sensu. Mylisz się, KF (2.0 V6 z 323F BA GT/Xedos 6) jest mocniejszy od K8 poczytaj o mazdowej K serii (K8 KF KL/KL-ZE) jeśli już chcesz swapować to najrozsądniej na B6 (1.6) lub BP (1.8). Tak majki88 wkładał KL (2.5 V6) do budy po Z5 – rzeźba ale poczytaj o tym w dziale projekty.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Kris_Wro » 19 wrz 2011, 15:54

Witam,
dzięki za odp na forum. Wiadomo że bez tańców przy takich przekładkach sie nie obejdzie. Chciałem tak delikatnie podkręcić tą moc tak na 110-120 KM.
KL 2,5 ciezko dostać w dobrym stanie, BP 1,8 z tego co sie dowiedziałem (bo narazie raczkuje jeśli chodzi o SWAP) był instalowany w BG'tach, fakt mialy kopnięcie jednak wiek już robi swoje :/.
Trafiła się okazja na wyrwanie mx3 z 1,8 v6 z 98r. praktycznie za free (tylko koszt lawety) wiec narodził się pomysł – ale szukam opinii mazdowych znawców strony technicznej :).
Z pojemnością nie chciałbym przesadzać, bo z info jakie wyczytałem na forum stosunkowo mało kombinowani będzie przy zmianie na 1,8 z 1,5 (ale tak pisali przy przekładkach z tego samego modelu a nie z MX3 do 323 BA wersje 1,8 v6).
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez thewildone86 » 19 wrz 2011, 16:18

Stosunkowo mało kombinowania jest przy swapie z 1.5 na 1.8 ale gdy mowa o swapie z R4 (Z5) na R4 (BP). K8 (1.8V6) ma zupełnie inne mocowania, wiązkę, pracy by to dopasować i żeby to wszystko zagrało jest masa i niestety nie jest to opłacalne, ale jak to mówią – kto bogatemu zabroni :)
Obrazek
323F BA KL-ZE by Jurij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 00:32
Posty: 148
Skąd: Krotoszyn
Auto: Była: Mazda 323F BA GT
2.5 V6 KL-ZE... J-Spec '96
Jest: Mazda MX-5
1.8 10 Anniversary

Postprzez Kris_Wro » 19 wrz 2011, 16:25

ooo i to jest odpowiedź :) THX czyli musze jednak szukac BP do remontu :)
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez Bandit » 20 wrz 2011, 08:15

Kris_Wro napisał(a):ooo i to jest odpowiedź :) THX czyli musze jednak szukac BP do remontu :)

Ja znalazłem w dobrym stanie więc i Ty znajdziesz, remont trochę kosztuje ;) po za tym BP wkładali też do 323C <ok>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 20 wrz 2011, 09:11

Bandit napisał(a):Jest możliwe, ale bez sensu

...co do bezsensów:

Bandit napisał(a):...jeśli już chcesz swapować to najrozsądniej na B6 (1.6)...

Myślę, że poziom sensu swapu Z5 na B6 jest identyczny bądź sporo niższy od pierwotneg pomysłu autora.
(...)
Przekładkę Z5 na BP robił kolega gadula. Przekładkę Z5 na KL (czy jakąkolwiek inną K-serię) robił kolega Majki88. Szlaki przetarte, będziesz miał więc łatwo. Pytaj ich, czytaj ich wątki na forum...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Kris_Wro » 21 wrz 2011, 16:47

miałem dzisiaj przyjemność poznać jednego magika ze śląska, który miał ten sam dylemat co ja, 1,5 było za słabe a żal było sprzedawać cacuszko wiedząc ile się juz pracy w to wsadziło, więc kupił pukniętą 2,0 v6 w budzie 323f BA i przekładka ... muszę przyznać że fajnie wyszło :)... i pojawiła się kolejna opcja SWAP'a, chyba najprostsza (choć wiadomo, że nie tania ;) )
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez luki_92_92 » 21 wrz 2011, 16:51

Kris_Wro Chodzi ci o taką ciemną mazdę na blachach KCH? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez piwo » 21 wrz 2011, 18:17

z z5 najlepiej robic swapa na silnik 1,8 bp czyli 4 zaworowy.mniej rzezby.skrzynia podpasi do silnika,zawieszenia i paist nie ebdziesz msuial na 5 srob zmieniac.mysle ze odczujesz zadowalajaca rozncie w soiagach.oczywiscie mozna v6 wkaldac ale wtedy sporo robpoty chodz nie mowie ze rzecz niemozliwa.po prostu wiecej elementow do wymiany.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Kris_Wro » 21 wrz 2011, 21:51

luki_92_92 dokładnie o tym koleżce mówię :)


piwo
tyłko cały czas jest ten problem z wyrwaniem w dobrym stanie takiego silnika :/ lata robią swoje SWAP kosztuje a jak jeszcze ma dojść remont kapitalny silnika....
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez Bartg » 21 wrz 2011, 23:29

I tak tańsze będzie kupienie samego BP ewentualnie rozbitego anglika ( swap hamulcow z przodu też by nie zaszkodzil na większe tarcze od BP ) niż kupno KF'a i przekładanie w zasadzie całego przodu + hamulców z tyłu z piastami.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bandit » 21 wrz 2011, 23:55

Pit napisał(a):...co do bezsensów:

Bandit napisał(a):...jeśli już chcesz swapować to najrozsądniej na B6 (1.6)...

Myślę, że poziom sensu swapu Z5 na B6 jest identyczny bądź sporo niższy od pierwotneg pomysłu autora.
(...)

Sprostuję, miałem na myśli B6 DOHC (B6-D) z mx-3 EC (107 KM), a nie B6-ME (SOHC) jak zapewne wywnioskował z mojej wypowiedzi Pit, co fakt byłoby bzdurą :)
Zawsze lepiej zdrowe B6 niż zajechane Z5, 17 KM różnicy w BA już da się odczuć.
Kris_Wro napisał(a):1,5 już osłabł

Co nie zmienia faktu, że nie jest tak źle ze znalezieniem sprawnego BP (DOHC) i będzie to najlepsze (najłatwiejsze) rozwiązanie w tej sytuacji.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Pit » 22 wrz 2011, 08:32

Bartg napisał(a):..swap hamulcow z przodu też by nie zaszkodzil na większe tarcze od BP...

Myślę, że przy poziomach mocy, przeznaczeniu auta, prędkościach uzyskiwanych, o których mowa w tej dyskusji zmiana hamulców nie ma żadnego logicznego (poza hobbystycznym) uzasadnienia. Analogicznie, jak zmiana koła kierownicy na odpowiednik z mocniejszego samochodu – nie zaszkodzi, ale sensu większego nie ma... Oczywiście, poza subiektywizmami w postaci "lepiej hamuje" czy "lepiej leży w dłoniach"...

Bandit napisał(a):Sprostuję, miałem na myśli B6 DOHC (B6-D) z mx-3 EC (107 KM), a nie B6-ME (SOHC) jak zapewne wywnioskował z mojej wypowiedzi Pit...

Nie do końca. Nie chodzi o przyrosty, bo w każdym przypadku (poza KL-ZE) i tak będą mizerne i nie warte zachodu, a o rozwojowość, która w przypadku jakiegokolwiek B6 jest identyczna z Z5. Zmiany na SOHC totalnie nie brałem pod uwagę, byłaby mega bzdurą i downgrade'em...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Hazu » 22 wrz 2011, 22:31

Pit napisał(a):Myślę, że poziom sensu swapu Z5 na B6 jest identyczny bądź sporo niższy od pierwotneg pomysłu autora.



Czemu tak myślisz?
Przecież chociażby B6 z Xedosa z przed 94r miał 113KM (taki B6 bez większego problemu dawał radę rozpędzić budę xedosa do blisko 200KM/h)
Przy kosztach swapu rzędu 1000-2000 zł to wychodzi 40 -80zł za 1KM.
A przecież można trafić jeszcze na B6T (jeszcze całkiem niedawno oferowany na forum w dziale sprzedam)

Jeżeli by walczyć tylko o moc najniższym kosztem, można zaadoptować układ napędowy z mx-3 (K8) wraz z mocowaniami itp.
Wtedy silnik KL zamontować, a tylko elektryka do rzeźbienia by została.
Myślę że, w takim układzie, też w w 2000 zł można by się jeszcze zmieścić.

Ale wszystkie takie zabawy maja jakikolwiek sens, jeżeli zrobimy prawie wszystko sami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Kris_Wro » 12 paź 2011, 09:54

Szukajcie a znajdziecie ... :) Udało mi się trafić 2,0 v6 z 323f BA w przyjemnym stanie (generalnie ma zjechać do mnie połowa auta, oczywiście przednia :) ) w zamian oddaje swój kompletny silnik i dopłacam pare 100.
Z racji zmiany koloru auta, sprawa SWAP'u się przeciągnie, ale o efekcie końcowym napewno napiszę.
Mam jeszcze jedno pytnie troche niezwiązane z tematem posta :D . Jakie macie opinie na temat turbo do tego silnika czyli 2,0 v6 – to że jest to dość nieopłacalne to wiem :). Z góry dzięki za opinie
No tun no Fun :)
Zapraszam na FB tam mini fotoleracja jak powstawała nasza F'ranca :D

www.facebook.com/media/set/?set=a.108161882586490.10746.100001780367258&type=3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 10:16
Posty: 153
Skąd: Wroclaw-Swieradow Zdr-JG
Auto: Mazda 1,5 Z5/2,0 V6 KF 323f BA 96r. Black

Postprzez Bandit » 12 paź 2011, 10:02

Chyba jeszcze na tym forum nikt nie turbił KF <co?>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez luki_92_92 » 12 paź 2011, 15:34

viewtopic.php?f=49&t=119748

Z tym że projekt chyba jeszcze nie skończony.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez marshal_sila » 16 wrz 2012, 11:56

a wiec tak dla podsumowania skrzynia z5 i z bp nie są takie same różnią się znacznie także półosie wiec jak byś się już zdecydował ewentualnie na bp to szukaj całego kompletu ze skrzynia komputerem i wiązka,różnią się tez dwa mocowania tak zwane poduszki mianowicie ta z przodu silnika i ta która podtrzymuje skrzynie biegów reszta jest taka sama,inne jest podłączanie wysprzeglika do sprzęgła oraz sam wysprzeglik.warto tez mieć komplet immobilizera to będzie bez kombinowania.jak byś miał jakieś pytania to mogę coś Ci pomoc sam robiłem tak przekładkę.pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Hazu » 16 wrz 2012, 12:31

Cała skrzynia z półosiami z Z5 podejdzie do BP?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje