Strona 1 z 1

SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 22 sie 2011, 09:23
przez podraz
Witam Serdecznie!

To mój pierwszy post ( ale napewno nie ostatni ) na forum.
Chciałbym serdecznie wszystkich powitać i napisać, że cieszę się, że to forum istnieje, bo jest świetne i pełne informacji.
Za dwa tygodnie odbieram moją pierwszą Mazdę z salonu – będzie to M3 z silnikiem 1.6 w wersji Exclusive Plus – mały minus tylko taki, że będzie to auto firmowe, dlatego nie miałem możliwości wyboru auta o większej mocy.

Znalazłem informację o firmie SKN z Lublina , która oferuje coś takiego do tego silnika
http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma42 ... 77_kw.html

Czy ktoś z forum ma może doświadczenie związane z tą firmą lub tego typu przeróbkami.? Czy jest sens w to inwestować i czy to rzeczywiście podniesie "lekko" osiągi autka?

Pozdrawiam
Paweł

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 22 sie 2011, 13:13
przez onyx
podraz napisał(a):Witam Serdecznie!

To mój pierwszy post ( ale napewno nie ostatni ) na forum.
Chciałbym serdecznie wszystkich powitać i napisać, że cieszę się, że to forum istnieje, bo jest świetne i pełne informacji.
Za dwa tygodnie odbieram moją pierwszą Mazdę z salonu – będzie to M3 z silnikiem 1.6 w wersji Exclusive Plus – mały minus tylko taki, że będzie to auto firmowe, dlatego nie miałem możliwości wyboru auta o większej mocy.

Znalazłem informację o firmie SKN z Lublina , która oferuje coś takiego do tego silnika
http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma42 ... 77_kw.html

Czy ktoś z forum ma może doświadczenie związane z tą firmą lub tego typu przeróbkami.? Czy jest sens w to inwestować i czy to rzeczywiście podniesie "lekko" osiągi autka?

Pozdrawiam
Paweł


Wątpliwa sprawa, choć realna. Na pewno podczas jazdy tego nie odczujesz, za małe przyrosty. Z pewnością lepiej by to wyszło, jakbyś dodatkowo zrobił "luźniejszy" wydech i porządny dolot.
Ciekawe jakby się miała sprawa reklamacji jakbys zweryfikował ewentualne "przyrosty" na innej hamowni? ;)
Jak się zdecydujesz to podjedź na inną hamownie przed całą operacją a potem po zabiegu, będziesz miał czarno na białym.

P.S. Bardzo ciekawi mnie na jakim sterowniku chodzi Mazda3 jeśli chodzi o PB, jak bedzie to Denso to obawiam się że tuner może sobie połamać zęby. Na pewno pamięć z mapą jest zinterowana z procesorem, także nie wyjmie jej i nie podłączy do programatora :D

Podczas wizyty w ASO nie można dopuścić do aktualizacji softu w sterowniku (od czasu do czasu wychodzą aktualizacje) – można wtedy pożegnać się ze swoim "tjuningiem" :P

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 22 sie 2011, 14:05
przez podraz
dziękuje za cenne rady ... rzeczywiście szukałem na internecie jeszcze informacji i to chyba nie jest najlepszy sposób, może prosty, ale nie koniecznie dobry, pomyślę nad przeróbkami przynajmniej na początek związanymi z "oddychaniem" ... jak możecie polecić coś ciekawego do mazdy i dobrego, to będę wdzięczny, gdyż jestem "laikiem" w tych tematach ...

Pozdrawiam

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 22 sie 2011, 14:15
przez onyx
podraz napisał(a):dziękuje za cenne rady ... rzeczywiście szukałem na internecie jeszcze informacji i to chyba nie jest najlepszy sposób, może prosty, ale nie koniecznie dobry, pomyślę nad przeróbkami przynajmniej na początek związanymi z "oddychaniem" ... jak możecie polecić coś ciekawego do mazdy i dobrego, to będę wdzięczny, gdyż jestem "laikiem" w tych tematach ...

Pozdrawiam


Wszystko zależy od funduszy jakimi dysponujesz. Do tego silnika nie ma gotowych kitów. Poszukaj na ebay'u – choć z jakością jest różnie, głównie CHRL :D

Na Twoim miejscu bym postawił na jakiś customowy wyrób w Polsce. Licz się z tym, że modyfikowanie silnika wolnossącego nie jest tanie i ilość srodków jaką zainwestujesz może być nieadekwatna do rezultatów. Zastanów się czy gra jest warta świeczki.

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 22 sie 2011, 15:09
przez mlody1921
Tym bardziej że jest to nowe auto na które zapewne masz gwarancje KM bądź lat, na blachy jak i na silnik więc trzeba sie liczyć z tym jak mody to po gwarancji ...... ja tylko głośno mysle więc nie bierzcie tego do siebie

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 23 sie 2011, 12:27
przez podraz
masz rację, takie przeróbki elektroniki nie wchodzą w grę ... konsultowałem to z Panią, która auto mi sprzedała, także conajwyżej dam mojej M3 lepsze oddychanie i na tym zapewne póki co się skończy jeżeli chodzi o mechanikę ...

niedługo ją odbieram, także nie zapomnę by się pochwalić ;) w odpowiednim dziale ... :D

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 23 sie 2011, 13:07
przez onyx
podraz napisał(a):masz rację, takie przeróbki elektroniki nie wchodzą w grę ... konsultowałem to z Panią, która auto mi sprzedała, także conajwyżej dam mojej M3 lepsze oddychanie i na tym zapewne póki co się skończy jeżeli chodzi o mechanikę ...

niedługo ją odbieram, także nie zapomnę by się pochwalić ;) w odpowiednim dziale ... :D


Stozek/CAI sobie odpusc, gwarancja mechaniczna rowniez poleci. Jak wlozysz sobie sportowa wkladke, a w miedzyczasie z jakiejs przyczyny poleci przeplywomierz, to rowniez pozegnaj sie z mysla ze zrobisz to na gwarancji – jak ktos bedzie dociekliwy ;) Wszystko zalezy od tego na ile Twoje ASO jest tolerancyjne

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 24 sie 2011, 01:03
przez Arkadius 73
Firma SKN jest przedstawicielem firmy Piassini które ogarniają eku mazdy gostkowi w v-6-tce zdjęli kaganiec tylko pytanie czy w PL jest to samo co za gramanicą??

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 24 sie 2011, 06:53
przez Jacek176
podraz napisał(a):Znalazłem informację o firmie SKN z Lublina , która oferuje coś takiego do tego silnika
http://www.skn-tuning.pl/pl,0,s198,ma42 ... 77_kw.html

tiaaaa... przyrost 12KM po samym cip tjuningu w seryjnym wolnossącym 1.6 hahaha
Zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe :D

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 24 sie 2011, 11:04
przez onyx
Jacek176 napisał(a):tiaaaa... przyrost 12KM po samym cip tjuningu w seryjnym wolnossącym 1.6
Zbyt piękne żeby mogło być prawdziwe

U mnie w benzynce 1.8 NA – poprzednim silniku, doszlo 10hp i 14Nm po strojeniu. Fakt że wydech i dolot byl zrobiony wcześniej, silnik miał zmienną fazę na wałku ssącym (w Nissanie tzw. VTC) i tak naprawde zabawa momentem otwarcia solenoidu wałka ssącego dała takie efekty. W serii, przyspieszenie wałka ssącego działało w wąskim zakresie obr. 2500obr. załączenie – 4500obr. odłączenie. U siebie zrobiłem załączenie jak seria – 2500obr. i odłączenie 6400obr. (przed samą odcinką). Zaznaczam, że przyrost po samym strojeniu. Po wydechu i dolocie też auto było mierzone.

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 25 sie 2011, 07:39
przez Jacek176
onyx napisał(a):U mnie w benzynce 1.8 NA – poprzednim silniku, doszlo 10hp i 14Nm po strojeniu. Fakt że wydech i dolot byl zrobiony wcześniej,

No łącznie z wydechem i dolotem to mogło przybyć te 10 koników ale w zupełnie seryjnym 1.6 ciężko mi uwierzyć. Chyba, że fabryczne mapy w ECU są tak sp...ne, że aż tyle można poprawić ;)

Re: SKN Lublin – podniesienie osiągów

PostNapisane: 26 sie 2011, 01:08
przez onyx
Jacek176 napisał(a):
onyx napisał(a):U mnie w benzynce 1.8 NA – poprzednim silniku, doszlo 10hp i 14Nm po strojeniu. Fakt że wydech i dolot byl zrobiony wcześniej,

No łącznie z wydechem i dolotem to mogło przybyć te 10 koników ale w zupełnie seryjnym 1.6 ciężko mi uwierzyć. Chyba, że fabryczne mapy w ECU są tak sp...ne, że aż tyle można poprawić ;)


Ale to wynik to efekt samego strojenia ;) w sumie z silnika 116hp zrobiłem 134 Miałem w planach jeszcze zmianę przepustnicy i obróbkę głowicy ale nie zdążyłem ... zapiekły się pierścienie (wada fabryczna) i zmieniłem motorownie na bardziej rozwojową :P