Strona 1 z 1

Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 25 lip 2011, 21:25
przez wojtek323
Mam pytanie, czy ktoś montował czujnik EGT w 323 BG turbo, chodzi mi o dokładną lokalizację i sam sposób zamontowania, poparte jakąś teorią a nie na widzimisie. I oczywiście obserwacje z pracy czujnika, wszelkie za i przeciw takiej a nie innej lokalizacji.

Re: Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 26 lip 2011, 07:11
przez pinky
Ja nie montowałem, ale na podstawie przeczytanych wątków na innych forach mechanicznych na pewno przed turbo, sama turbina potrafi przekłamać o około 80-100 stopni.

Re: Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 26 lip 2011, 08:51
przez wojtek323
To ja wiem. Przed turbo trzeba się jednak zdecydować na którym cylindrze, ew. na której parze cylindrów, bo nie da się inaczej....chyba ze własnie ktoś coś wie innego....

Re: Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 26 lip 2011, 09:02
przez pinky
Na ostatnim cylindrze, ten jest najgorzej napełniany i na nim będzie najwyższa temperatura, a w ogóle super super to 4 wskaźniki :D

Re: Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 26 lip 2011, 19:43
przez wojtek323
Ostatni to masz na myśli 4? czyli najbiżej aparatu zapłonowego?
Dlaczego uważasz ze akurat 4 będzie najgorzej napełniany? pierwszy ma taką samą długość kolektora, wtryskiwacz tak samo obsadzony....

Wiem ze najfajniej byłoby 4 ;) ale to do strojenia, na stałe to lekka przesada do zwykłej obserwacji czy nie dzieje sie cos złego... :D

Re: Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 26 lip 2011, 20:00
przez pinky
Do strojenia to AFR nie EGT, co do 4 cylindra to nie dostanie on tyle samo powietrza co pierwsze 3 wynika to z konstrukcji pierwszej komory od której odchodzą runnery. Tak doczytałem jeszcze odnośnie montażu i w celu ochrony turbiny w przypadku wypalonej termopary montują za turbo i dodają różnice. Tylko skąd wiedzą jaka jest różnica to nie wiem, wątek na rf.pl

Re: Montaż EGT w 323 BG turbo

PostNapisane: 13 sie 2011, 02:35
przez onyx
pinky napisał(a):indra to nie dostanie on tyle samo powietrza co pierwsze 3 wynika to z konstrukcji pierwszej komory od której odchodzą runnery. Tak doczytałem jeszcze odnośnie montażu i w celu ochrony turbiny w przypadku wypalonej termopary montują za tu


Jedną termoparę już usmażyłem. Poza tym, że widać na niej było ślady oddziaływania temperatury to dalej była w jednym kawałku i nic nie wskazywało na to iż miałaby się rozsypać. Tak jak pisał Pinky, najlepiej na 4. U mnie się udało, mniej więcej, u zbiegu wszystkich 4 runnerów – taka konstrukcja kolektora. Montaż za turbo to pomyłka i wróżenie z fusów...