Strona 1 z 3

Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 17 cze 2011, 14:58
przez Wij
Witam. Nie znalazłem takiego tematu wiec zakładam nowy.

Mam Mazdę 6 2005 rocznik z silnikiem benzynowym 2.0 141 KM. Zastanawiam się nad dołożeniem turbiny w celu zwiększenia mocy. I tu mam parę pytań:
– gdzie szukać takiej turbiny (czy będzie np pasowała z 6 MPS)?
– jaki jest koszt takiej turbiny?
– co muszę wymienić podczas takiej operacji, czy wystarczy przeprogramować mapę silnika czy musi być wymieniony cały komputer, czy trzeba wymieniać wiązki przewodów silnika?
– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?
– jaki wzrost mocy mogę osiągnąć? 30-50 KM?

Proszę o cenne uwagi jeżeli ktoś ma doświadczenie z takimi zabiegami.

Dziękuje i pozdrawiam.

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 17 cze 2011, 15:47
przez People_Hate_Me
Siema.
ja własnie składam projekt na turbienie MX'a i powiem tak jeżeli chcesz osiagnąć 30-50 kuca to licz sie z kosztami około 5-10 tysia (zalezy co sobie wybierzesz za graty)
Co do turbiny to jakiegos garreta ceny od 2k w górę. chyba że chcesz używkę ale to ja bym się osobiscie bał.
co do sterowania to jest kilka sposobów albo FMU (czyli mechanicznie) albo dokładasz jakaś elektronike typu MS.
co do kitów to niestety nie wiem czy są podejrzewam że tak ale to pewnie jakieś chińczyki niewiadomo z czego.
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy :)
Mam nadzieje ze trochę pomogłem :)

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 17 cze 2011, 20:26
przez Neonixos666
poczytaj projekty które są na forum, tam jest fajnie wszystko opisane i co z czym się je.

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 18 cze 2011, 12:32
przez radzi89
Wiem, ze czasem fajnie jest isc pod prad i robic cos miedzy innymi dla samej sztuki robienia czegos ale chyba w tym przypadku inwestycja malo oplacalna. Musialbys zainwestowac ok 10 tys, tak jak napisal PHM , takie auto zazwyczaj ma pozniej wieksze lub mniejsze bolaczki co jakis czas. W efekcie bedziesz mial autko z przednim napedem, bez szpery o mocy okolo 200 KM , nie bedzie to jezdzilo tak jak bys sobie tego zyczyl. Lepiej chyba bedzie sprzedac autko i dolozyc di zakupu MPS`a . Wtedy otrzymasz jeszcze wieksza moc – 260KM, naped 4x4 , duzo lepsze hamulce i przystosowane do takich mocy zawieszenie. Wszystko bedzie trwalsze i latwiej sprzedawalne niz uturbiona zwykla Mazda 6 :)

Moze pomoglem moze namieszalem ale ja bym to przemyslal :)

Pozdrawiam, Rafal

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 18 cze 2011, 15:09
przez Arkadius 73
+1 dla radzi89

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 18 cze 2011, 17:38
przez hopek
sztuka czy nie sztuka...ale z takim podejściem jakie macie to w dziale projekty były by same kl-ze :P

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 18 cze 2011, 20:53
przez Arkadius 73
Gdyby to takie proste było to .....


Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 18 cze 2011, 22:36
przez Bandit
radzi89 napisał(a): Musialbys zainwestowac ok 10 tys

Radziłbym jednak przygotować się na prawie 2 razy tyle ;) Chyba nawet swap na 2.3-T nie ma sensu, poczytaj faq tam jest sporo o turbieniu i kosztach ;)

Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 18 cze 2011, 22:59
przez Enduro
People_Hate_Me napisał(a):...
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy :)
Mam nadzieje ze trochę pomogłem :)

no i trzeba raczej wymienic uszczelke pod glowica, aby zmniejszc kompresje!
chyba nie warto ..E.

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 19 cze 2011, 01:31
przez People_Hate_Me
a tam co wy gadacie :)
Uturbiaj :) to daje dużą satysfakcje i nie słuchaj że nie bedzie jechało :)
napewno bedzie szybsze niż jest a o to przecież chodzi :)

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 19 cze 2011, 08:19
przez Pit
People_Hate_Me napisał(a):Uturbiaj :) to daje dużą satysfakcje

Skąd wiesz? ;) Sorry, ale to tak, jakby czternastolatek pisał o przeżywaniu orgazmu z kobietą po obejrzeniu rozkładówki Playboy'a i zaopatrzeniu się w prezerwatywę, którą w kiosku kupił starszy kolega :D

Stara i jedna z najważniejszych zasad dobrego performance'u: modyfikuje się zawsze najmocniejszą/najbardziej rozwojową jednostkę dostępną w danym modelu. Koszta (pisze o poważnym podejściu do sprawy) bardzo zbliżone a startowanie ze 140 a 260KM robi sporą różnicę. Chyba że kogoś bawią nie konkretne wartości mocy a naklejka "Turbo" na tylnej klapie, nie ważne jak auto jedzie... Czytając pierwszy post, bez obrazy, ale ten pomysł nie wyjdzie poza chęci. Takich wątków było tutaj setki. A poważnie modyfikowanych Mazd w Projektach pięć... Forum wszystko przyjmie, rzeczywistość jest trochę inna. Konkluzja: daruj sobie.

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 19 cze 2011, 13:19
przez Barthez
Wij napisał(a):– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?

;)
2-3tys $ + przesyłka + cło + montaż ;) mniej więcej tyle samo (koszty) co do mx5
szukaj w USA
(o ile sobie przypominam to było na kompresorze... ale teraz coś nie mogę znaleźć)

Pit napisał(a): Takich wątków było tutaj setki. A poważnie modyfikowanych Mazd w Projektach pięć...

bo prościej i taniej sprzedać i kupić mocniejszy ;) jeśli to ma być auto "na codzień"

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 19 cze 2011, 13:40
przez People_Hate_Me
Pit napisał(a):Skąd wiesz?

bo samo zbieranie gratów już mi daje satysfakcje :D

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 20 cze 2011, 07:46
przez Wij
Dzięki za odpowiedzi. Jeżeli koszt ma wynieść około 10 tyś. to faktycznie nie ma sensu się bawić. Trochę szkoda bo obecnie te 140 KM naprawdę słabo ciągną to duże bądź co bądź auto i brakuje mi mocy.

Lepiej chyba bedzie sprzedac autko i dolozyc di zakupu MPS`a . Wtedy otrzymasz jeszcze wieksza moc – 260KM, naped 4x4 , duzo lepsze hamulce i przystosowane do takich mocy zawieszenie. Wszystko bedzie trwalsze i latwiej sprzedawalne niz uturbiona zwykla Mazda 6 :)

Zgadzam się, docelowo chciałbym mieć MPS, ale sytuacja jest taka że w tym momencie muszę mieć auto z dużym bagażnikiem (mam liftback) a MPS'y robią tylko sedany (z tego co pamiętam).

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 20 cze 2011, 07:58
przez Barthez
bagażniki są bardzo podobne a w sedanie nawet ciut większy ;) tylko dostęp gorszy.

zostaje Ci jeszcze opcja amerykana – V6 cos ok 220KM np:
Arkadius 73 napisał(a):Auto: M6'06 3.0 V6 A-Spec

a one chyba były też i liftbacki

Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 20 cze 2011, 10:47
przez Enduro
Barthez napisał(a):bagażniki są bardzo podobne a w sedanie nawet ciut większy ;) tylko dostęp gorszy.
...

duzo gorszy, absolutnie,
choc zadek auta ma wiecej wdzieku, ale to moje zdanie i nie nalezy sie tylko nim sugerowac. pozdr.E

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 20 cze 2011, 22:19
przez Grzesiu
te 30Km i trochę momentu z soft turbo jakie miałbyś dołożyć w obecne auto łatwo uzyskać..
skoro nie mps to kup wolnossącego 2.3 GY. Jeździ całkiem ale to całkiem przyzwoicie no i cenowo łatwo dostępne auto, na pewno jest zdecydowana różnica w odczuwanej dynamice.

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 20 cze 2011, 22:33
przez radzi89
Grzesiu napisał(a): 2.3 GY.


Moim zdaniem jezdzi bardzo slabo – przynajmniej w Mazdzie3 – mialem obie – 2.3 i 2.0 wiec mam dobre porownanie :)

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 21 cze 2011, 00:43
przez Enduro
radzi89 napisał(a):
Grzesiu napisał(a): 2.3 GY.


Moim zdaniem jezdzi bardzo slabo – przynajmniej w Mazdzie3 – mialem obie – 2.3 i 2.0 wiec mam dobre porownanie :)

ponadto 2,3 to BARDZO awaryjny silnik, ktory z niewiadomych przyczyn pali nagle olej jak szalony i wymaga kosztownej wymiany, bo naprawy nawet mazda nie przewidziala <glupek2>
to guwo ford
pozdr.E

Re: Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

PostNapisane: 21 cze 2011, 08:52
przez radzi89
Enduro napisał(a):ponadto 2,3 to BARDZO awaryjny silnik, ktory z niewiadomych przyczyn pali nagle olej jak szalony i wymaga kosztownej wymiany, bo naprawy nawet mazda nie przewidziala <glupek2>
to guwo ford
pozdr.E


I tu niestety musze sie zgodzic, mnie tez dopadla ta ciekawa przsypadlosc – w ciagu 100 km spaila cay olej i poszly panewski :]

Pozdrawiam, Rafal