Dołożenie turbiny do Mazdy 6 z silnikiem 2.0 141 KM

Postprzez Wij » 17 cze 2011, 14:58

Witam. Nie znalazłem takiego tematu wiec zakładam nowy.

Mam Mazdę 6 2005 rocznik z silnikiem benzynowym 2.0 141 KM. Zastanawiam się nad dołożeniem turbiny w celu zwiększenia mocy. I tu mam parę pytań:
– gdzie szukać takiej turbiny (czy będzie np pasowała z 6 MPS)?
– jaki jest koszt takiej turbiny?
– co muszę wymienić podczas takiej operacji, czy wystarczy przeprogramować mapę silnika czy musi być wymieniony cały komputer, czy trzeba wymieniać wiązki przewodów silnika?
– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?
– jaki wzrost mocy mogę osiągnąć? 30-50 KM?

Proszę o cenne uwagi jeżeli ktoś ma doświadczenie z takimi zabiegami.

Dziękuje i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 14:46
Posty: 4

Postprzez People_Hate_Me » 17 cze 2011, 15:47

Siema.
ja własnie składam projekt na turbienie MX'a i powiem tak jeżeli chcesz osiagnąć 30-50 kuca to licz sie z kosztami około 5-10 tysia (zalezy co sobie wybierzesz za graty)
Co do turbiny to jakiegos garreta ceny od 2k w górę. chyba że chcesz używkę ale to ja bym się osobiscie bał.
co do sterowania to jest kilka sposobów albo FMU (czyli mechanicznie) albo dokładasz jakaś elektronike typu MS.
co do kitów to niestety nie wiem czy są podejrzewam że tak ale to pewnie jakieś chińczyki niewiadomo z czego.
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy :)
Mam nadzieje ze trochę pomogłem :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Neonixos666 » 17 cze 2011, 20:26

poczytaj projekty które są na forum, tam jest fajnie wszystko opisane i co z czym się je.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez radzi89 » 18 cze 2011, 12:32

Wiem, ze czasem fajnie jest isc pod prad i robic cos miedzy innymi dla samej sztuki robienia czegos ale chyba w tym przypadku inwestycja malo oplacalna. Musialbys zainwestowac ok 10 tys, tak jak napisal PHM , takie auto zazwyczaj ma pozniej wieksze lub mniejsze bolaczki co jakis czas. W efekcie bedziesz mial autko z przednim napedem, bez szpery o mocy okolo 200 KM , nie bedzie to jezdzilo tak jak bys sobie tego zyczyl. Lepiej chyba bedzie sprzedac autko i dolozyc di zakupu MPS`a . Wtedy otrzymasz jeszcze wieksza moc – 260KM, naped 4x4 , duzo lepsze hamulce i przystosowane do takich mocy zawieszenie. Wszystko bedzie trwalsze i latwiej sprzedawalne niz uturbiona zwykla Mazda 6 :)

Moze pomoglem moze namieszalem ale ja bym to przemyslal :)

Pozdrawiam, Rafal
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Arkadius 73 » 18 cze 2011, 15:09

+1 dla radzi89
Arkadius 73
 

Postprzez hopek » 18 cze 2011, 17:38

sztuka czy nie sztuka...ale z takim podejściem jakie macie to w dziale projekty były by same kl-ze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Arkadius 73 » 18 cze 2011, 20:53

Gdyby to takie proste było to .....

Arkadius 73
 

Postprzez Bandit » 18 cze 2011, 22:36

radzi89 napisał(a): Musialbys zainwestowac ok 10 tys

Radziłbym jednak przygotować się na prawie 2 razy tyle ;) Chyba nawet swap na 2.3-T nie ma sensu, poczytaj faq tam jest sporo o turbieniu i kosztach ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 18 cze 2011, 22:59

People_Hate_Me napisał(a):...
Pamiętaj o Tym że instalacja turbo to nie sam ślimak. do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo różnych rzeczy, np pompa paliwa ciekawe ile wytrzyma, tak samo wtryski.
Pozatym zmiana orurowania IC przerobienie wydechu i zimniejsze świece mbc Blow i całe masa innych rzeczy :)
Mam nadzieje ze trochę pomogłem :)

no i trzeba raczej wymienic uszczelke pod glowica, aby zmniejszc kompresje!
chyba nie warto ..E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez People_Hate_Me » 19 cze 2011, 01:31

a tam co wy gadacie :)
Uturbiaj :) to daje dużą satysfakcje i nie słuchaj że nie bedzie jechało :)
napewno bedzie szybsze niż jest a o to przecież chodzi :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Pit » 19 cze 2011, 08:19

People_Hate_Me napisał(a):Uturbiaj :) to daje dużą satysfakcje

Skąd wiesz? ;) Sorry, ale to tak, jakby czternastolatek pisał o przeżywaniu orgazmu z kobietą po obejrzeniu rozkładówki Playboy'a i zaopatrzeniu się w prezerwatywę, którą w kiosku kupił starszy kolega :D

Stara i jedna z najważniejszych zasad dobrego performance'u: modyfikuje się zawsze najmocniejszą/najbardziej rozwojową jednostkę dostępną w danym modelu. Koszta (pisze o poważnym podejściu do sprawy) bardzo zbliżone a startowanie ze 140 a 260KM robi sporą różnicę. Chyba że kogoś bawią nie konkretne wartości mocy a naklejka "Turbo" na tylnej klapie, nie ważne jak auto jedzie... Czytając pierwszy post, bez obrazy, ale ten pomysł nie wyjdzie poza chęci. Takich wątków było tutaj setki. A poważnie modyfikowanych Mazd w Projektach pięć... Forum wszystko przyjmie, rzeczywistość jest trochę inna. Konkluzja: daruj sobie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthez » 19 cze 2011, 13:19

Wij napisał(a):– czy są może gotowe turbo-kity dla Mazdy 6?

;)
2-3tys $ + przesyłka + cło + montaż ;) mniej więcej tyle samo (koszty) co do mx5
szukaj w USA
(o ile sobie przypominam to było na kompresorze... ale teraz coś nie mogę znaleźć)

Pit napisał(a): Takich wątków było tutaj setki. A poważnie modyfikowanych Mazd w Projektach pięć...

bo prościej i taniej sprzedać i kupić mocniejszy ;) jeśli to ma być auto "na codzień"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez People_Hate_Me » 19 cze 2011, 13:40

Pit napisał(a):Skąd wiesz?

bo samo zbieranie gratów już mi daje satysfakcje :D
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Wij » 20 cze 2011, 07:46

Dzięki za odpowiedzi. Jeżeli koszt ma wynieść około 10 tyś. to faktycznie nie ma sensu się bawić. Trochę szkoda bo obecnie te 140 KM naprawdę słabo ciągną to duże bądź co bądź auto i brakuje mi mocy.

Lepiej chyba bedzie sprzedac autko i dolozyc di zakupu MPS`a . Wtedy otrzymasz jeszcze wieksza moc – 260KM, naped 4x4 , duzo lepsze hamulce i przystosowane do takich mocy zawieszenie. Wszystko bedzie trwalsze i latwiej sprzedawalne niz uturbiona zwykla Mazda 6 :)

Zgadzam się, docelowo chciałbym mieć MPS, ale sytuacja jest taka że w tym momencie muszę mieć auto z dużym bagażnikiem (mam liftback) a MPS'y robią tylko sedany (z tego co pamiętam).
Początkujący
 
Od: 25 lut 2011, 14:46
Posty: 4

Postprzez Barthez » 20 cze 2011, 07:58

bagażniki są bardzo podobne a w sedanie nawet ciut większy ;) tylko dostęp gorszy.

zostaje Ci jeszcze opcja amerykana – V6 cos ok 220KM np:
Arkadius 73 napisał(a):Auto: M6'06 3.0 V6 A-Spec

a one chyba były też i liftbacki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Enduro » 20 cze 2011, 10:47

Barthez napisał(a):bagażniki są bardzo podobne a w sedanie nawet ciut większy ;) tylko dostęp gorszy.
...

duzo gorszy, absolutnie,
choc zadek auta ma wiecej wdzieku, ale to moje zdanie i nie nalezy sie tylko nim sugerowac. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzesiu » 20 cze 2011, 22:19

te 30Km i trochę momentu z soft turbo jakie miałbyś dołożyć w obecne auto łatwo uzyskać..
skoro nie mps to kup wolnossącego 2.3 GY. Jeździ całkiem ale to całkiem przyzwoicie no i cenowo łatwo dostępne auto, na pewno jest zdecydowana różnica w odczuwanej dynamice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez radzi89 » 20 cze 2011, 22:33

Grzesiu napisał(a): 2.3 GY.


Moim zdaniem jezdzi bardzo slabo – przynajmniej w Mazdzie3 – mialem obie – 2.3 i 2.0 wiec mam dobre porownanie :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Enduro » 21 cze 2011, 00:43

radzi89 napisał(a):
Grzesiu napisał(a): 2.3 GY.


Moim zdaniem jezdzi bardzo slabo – przynajmniej w Mazdzie3 – mialem obie – 2.3 i 2.0 wiec mam dobre porownanie :)

ponadto 2,3 to BARDZO awaryjny silnik, ktory z niewiadomych przyczyn pali nagle olej jak szalony i wymaga kosztownej wymiany, bo naprawy nawet mazda nie przewidziala <glupek2>
to guwo ford
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez radzi89 » 21 cze 2011, 08:52

Enduro napisał(a):ponadto 2,3 to BARDZO awaryjny silnik, ktory z niewiadomych przyczyn pali nagle olej jak szalony i wymaga kosztownej wymiany, bo naprawy nawet mazda nie przewidziala <glupek2>
to guwo ford
pozdr.E


I tu niestety musze sie zgodzic, mnie tez dopadla ta ciekawa przsypadlosc – w ciagu 100 km spaila cay olej i poszly panewski :]

Pozdrawiam, Rafal
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje