jak utwardzić zawieszenie

Postprzez f1slawek » 6 cze 2011, 22:08

witam mam pytanie w jaki sposób mozna utwardzić zawieszenie nie obniżajac go czy ktos z was juz próbował wprowadzic jakies zmiany w zawieszeniu a moze to tylko moza madzia przechyla sie na zakretach przy duzych prędkościach ppozdrawiam i czekam na odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Wojtek » 6 cze 2011, 22:13

to pytanie wykracza poza ramy dzialu eksploatacji... przenosze do tuningu :)

mysle, ze jednak nalezy obnizyc -30mm czyli standardowa zmiana sprezyn...
nawet ASO ma takie w swojej ofercie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tekkenfan » 7 cze 2011, 09:49

zastąp elementy gumowe poliuretanowymi :D :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 7 cze 2011, 11:11

Odpowiedź jest bardzo prosta: zamontować twardsze (z większą sią tłumienia) amortyzatory
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 7 cze 2011, 14:18

Tak jak piszę Jacek, zawsze zmiana sprężyn na krótsze przy seryjnym amorku prowadzi do pogorszenia prowadzenia się auta
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez radzi89 » 7 cze 2011, 15:45

ravo napisał(a):Tak jak piszę Jacek, zawsze zmiana sprężyn na krótsze przy seryjnym amorku prowadzi do pogorszenia prowadzenia się auta


Mysle, ze zalezy to jeszcze od samych amortyzatorow i od tego o ile obnizymy autko. Mazda tak jak wiele innych firm ma w ofercie sportowe sprezyny i montuja je z fabrycznymi amortyzatorami. Mysle, ze jesli wplywalob7 to negatywnie na prowadzenie proponowaliby tez sportowe amorki.

Wracajac do tematu – osobiscie polecam zakup amortyzatorow Bilstein z serii B6 – przystosowane sa do fabrycznych sprezyn i nie sa bardzo dokuczliwe jesli chodzi o brak komfortu , a zdecydowanie poprawiaja prowadzenie autka.

Jesli zdecydujesz sie pojsc o krok dalej to polecam sprezyny Eibach Pro kit i do tego amortyzatory Bilstein B8.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Wojtek » 7 cze 2011, 16:01

radzi89 napisał(a):Mazda tak jak wiele innych firm ma w ofercie sportowe sprezyny i montuja je z fabrycznymi amortyzatorami.

ja sam mam taki komplecik zamontowany w mojej M5 i nie ma zbyt duzej roznicy w komforcie jazdy, jest natomiast wielka roznica w prowadzeniu auta... zwlaszcza w zakretach :D
... na plus oczywiscie :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ravo » 7 cze 2011, 16:18

Ja nigdy bym tak nie zrobił :) amortyzator działa najlepiej w pewnym zakresie i nigdy nie zmieniał bym tego zakresu zmianą sprężyny tylko kupił inny amortyzator
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Wojtek » 7 cze 2011, 16:42

ravo napisał(a):Ja nigdy bym tak nie zrobił :) amortyzator działa najlepiej w pewnym zakresie i nigdy nie zmieniał bym tego zakresu zmianą sprężyny tylko kupił inny amortyzator

wiesz, najlepszym rozwiazaniem byloby zawieszenie gwintowane :P
ze sprezynami progresywnymi...
skoro Mazda ma w swojej ofercie dedykowane sprezyny Eibach'a... (dla aut na gwarancji rowniez)
to musza wiedziec co robia... <faja>
ale trzymajmy sie tematu... "jak utwardzic zawieszenie"...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez hopek » 7 cze 2011, 18:30

ravo napisał(a):Tak jak piszę Jacek, zawsze zmiana sprężyn na krótsze przy seryjnym amorku prowadzi do pogorszenia prowadzenia się auta

a wszyscy się tak podniecaja po zmianie springów jakie to maja prowadzenie... tylko nikt nie pisze że skacze jak żaba na tym :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Wojtek » 7 cze 2011, 18:36

hopek napisał(a):nikt nie pisze że skacze jak żaba na tym

jakbym skakal, to bym to napisal :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez radzi89 » 7 cze 2011, 22:11

Poki co mam jeszcze fabryczne amorki, a do tego sprezyny Eibach`a -30 mm , dokladnie takie jakie Mazda oferuje w swoim katalogu za doplata. Nie wiem jak wam ale mi auto nie skacze, a zmiana wyraznie pomogla np. na rondach i w lukach. Utraty komfortu wielkie nie zauwazylem, a na tescie amortyzatorow na trzepakach wszystko wychodzi OK, rozumiem, ze gdyby amorek zle pracowal to wynik bylby inny.
Ostatnio edytowano 7 cze 2011, 22:24 przez radzi89, łącznie edytowano 1 raz
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez hopek » 7 cze 2011, 22:18

No bo eibachy to klasa <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez piwo » 8 cze 2011, 10:16

odnosnie odpowiedzi na pytanie tematu to oczywiste jest ze wymiana na twardsze amortyzatory zalatwi sprawe.auto bedzie duzo lepiej sie prowadzilo w zakretach bez zbednych ugiec.moga to byc np koni sport zolte.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 16 cze 2011, 22:59

f1slawek napisał(a):witam mam pytanie w jaki sposób mozna utwardzić zawieszenie nie obniżajac go czy ktos z was juz próbował wprowadzic jakies zmiany w zawieszeniu a moze to tylko moza madzia przechyla sie na zakretach przy duzych prędkościach ppozdrawiam i czekam na odpowiedz

Bardzo prosto. Dziwie sie, ze nie padala jeszcze taka oczywista odpowiedz <oczy>
Wymien stabilizatory na grubsze (pewnie pasuja z mps'a), ew zmien punkt mocowania łącznikow i je same na regulowane.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Karol » 15 lip 2011, 13:39

A jakie konkretnie amortyzatory polecacie moze ktos by jakis link wkleil?

Dziwi mnie troche zroznicowana opinia jedni sprezyny drudzy amorki????
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez piwo » 15 lip 2011, 15:29

odpowiedz jasna jak slonce.ci co maja do dyspozycji 500zl beda zachwalac ze sprezyny daja najwiecej.a ktos kto nie boi sie wydac 1500 powie ze amortyzatory to lepszy wybor.wszystko zalezy od punktu zasobnosci portfela.do 500zl wymiana stabilizatora na jakis uzywany z mocniejszego modelu lub sprezyn jest najlepszym wyborem.jak mzoesz przeznaczyc 1500 to lepiej kupic amory z duza sila tlumienia. a jak mozesz wydac 5tys to lepiej kupic kompletny zestaw mcpersona np.koni sport co da najlepsze rezultaty poprawy przyczepnosci.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez radzi89 » 15 lip 2011, 16:03

Ja polecam amoryki Bilsteina – mam je w dwoch autach i jestem bardzo zadowolony. Jesli masz obnizone autko polecam serie Bilstein B8 , jesli tylko chcesz utwardzic to Bilstein B6.

Pozdrawiam, Rafal
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Jacek176 » 15 lip 2011, 18:20

Ja powiem ze swojego doświadczenia, że prowadzenie auta na sprężynach obniżających i seryjnych amorach było FATALNE. O komforcie to wogóle nie można mówić bo czegos takiego nie ma. W taczkach jest chyba wyższy komfort jazdy. No ale to być może dlatego, że sprężyny nie były z najwyższej półki: MTS Technik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Karol » 16 lip 2011, 13:33

Jak tak to pujdize caly zawias :D
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje