jak utwardzić zawieszenie
1, 2
witam mam pytanie w jaki sposób mozna utwardzić zawieszenie nie obniżajac go czy ktos z was juz próbował wprowadzic jakies zmiany w zawieszeniu a moze to tylko moza madzia przechyla sie na zakretach przy duzych prędkościach ppozdrawiam i czekam na odpowiedz
- Od: 28 paź 2010, 00:13
- Posty: 55
- Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r
to pytanie wykracza poza ramy dzialu eksploatacji... przenosze do tuningu 
mysle, ze jednak nalezy obnizyc -30mm czyli standardowa zmiana sprezyn...
nawet ASO ma takie w swojej ofercie...
mysle, ze jednak nalezy obnizyc -30mm czyli standardowa zmiana sprezyn...
nawet ASO ma takie w swojej ofercie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
zastąp elementy gumowe poliuretanowymi


- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
ravo napisał(a):Tak jak piszę Jacek, zawsze zmiana sprężyn na krótsze przy seryjnym amorku prowadzi do pogorszenia prowadzenia się auta
Mysle, ze zalezy to jeszcze od samych amortyzatorow i od tego o ile obnizymy autko. Mazda tak jak wiele innych firm ma w ofercie sportowe sprezyny i montuja je z fabrycznymi amortyzatorami. Mysle, ze jesli wplywalob7 to negatywnie na prowadzenie proponowaliby tez sportowe amorki.
Wracajac do tematu – osobiscie polecam zakup amortyzatorow Bilstein z serii B6 – przystosowane sa do fabrycznych sprezyn i nie sa bardzo dokuczliwe jesli chodzi o brak komfortu , a zdecydowanie poprawiaja prowadzenie autka.
Jesli zdecydujesz sie pojsc o krok dalej to polecam sprezyny Eibach Pro kit i do tego amortyzatory Bilstein B8.
radzi89 napisał(a):Mazda tak jak wiele innych firm ma w ofercie sportowe sprezyny i montuja je z fabrycznymi amortyzatorami.
ja sam mam taki komplecik zamontowany w mojej M5 i nie ma zbyt duzej roznicy w komforcie jazdy, jest natomiast wielka roznica w prowadzeniu auta... zwlaszcza w zakretach
... na plus oczywiscie
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ravo napisał(a):Ja nigdy bym tak nie zrobiłamortyzator działa najlepiej w pewnym zakresie i nigdy nie zmieniał bym tego zakresu zmianą sprężyny tylko kupił inny amortyzator
wiesz, najlepszym rozwiazaniem byloby zawieszenie gwintowane
ze sprezynami progresywnymi...
skoro Mazda ma w swojej ofercie dedykowane sprezyny Eibach'a... (dla aut na gwarancji rowniez)
to musza wiedziec co robia...
ale trzymajmy sie tematu... "jak utwardzic zawieszenie"...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ravo napisał(a):Tak jak piszę Jacek, zawsze zmiana sprężyn na krótsze przy seryjnym amorku prowadzi do pogorszenia prowadzenia się auta
a wszyscy się tak podniecaja po zmianie springów jakie to maja prowadzenie... tylko nikt nie pisze że skacze jak żaba na tym
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Poki co mam jeszcze fabryczne amorki, a do tego sprezyny Eibach`a -30 mm , dokladnie takie jakie Mazda oferuje w swoim katalogu za doplata. Nie wiem jak wam ale mi auto nie skacze, a zmiana wyraznie pomogla np. na rondach i w lukach. Utraty komfortu wielkie nie zauwazylem, a na tescie amortyzatorow na trzepakach wszystko wychodzi OK, rozumiem, ze gdyby amorek zle pracowal to wynik bylby inny.
Ostatnio edytowano 7 cze 2011, 22:24 przez radzi89, łącznie edytowano 1 raz
odnosnie odpowiedzi na pytanie tematu to oczywiste jest ze wymiana na twardsze amortyzatory zalatwi sprawe.auto bedzie duzo lepiej sie prowadzilo w zakretach bez zbednych ugiec.moga to byc np koni sport zolte.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
f1slawek napisał(a):witam mam pytanie w jaki sposób mozna utwardzić zawieszenie nie obniżajac go czy ktos z was juz próbował wprowadzic jakies zmiany w zawieszeniu a moze to tylko moza madzia przechyla sie na zakretach przy duzych prędkościach ppozdrawiam i czekam na odpowiedz
Bardzo prosto. Dziwie sie, ze nie padala jeszcze taka oczywista odpowiedz

Wymien stabilizatory na grubsze (pewnie pasuja z mps'a), ew zmien punkt mocowania łącznikow i je same na regulowane.
Less roof, more fun


A jakie konkretnie amortyzatory polecacie moze ktos by jakis link wkleil?
Dziwi mnie troche zroznicowana opinia jedni sprezyny drudzy amorki????
Dziwi mnie troche zroznicowana opinia jedni sprezyny drudzy amorki????
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
odpowiedz jasna jak slonce.ci co maja do dyspozycji 500zl beda zachwalac ze sprezyny daja najwiecej.a ktos kto nie boi sie wydac 1500 powie ze amortyzatory to lepszy wybor.wszystko zalezy od punktu zasobnosci portfela.do 500zl wymiana stabilizatora na jakis uzywany z mocniejszego modelu lub sprezyn jest najlepszym wyborem.jak mzoesz przeznaczyc 1500 to lepiej kupic amory z duza sila tlumienia. a jak mozesz wydac 5tys to lepiej kupic kompletny zestaw mcpersona np.koni sport co da najlepsze rezultaty poprawy przyczepnosci.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ja polecam amoryki Bilsteina – mam je w dwoch autach i jestem bardzo zadowolony. Jesli masz obnizone autko polecam serie Bilstein B8 , jesli tylko chcesz utwardzic to Bilstein B6.
Pozdrawiam, Rafal
Pozdrawiam, Rafal
Ja powiem ze swojego doświadczenia, że prowadzenie auta na sprężynach obniżających i seryjnych amorach było FATALNE. O komforcie to wogóle nie można mówić bo czegos takiego nie ma. W taczkach jest chyba wyższy komfort jazdy. No ale to być może dlatego, że sprężyny nie były z najwyższej półki: MTS Technik.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jak tak to pujdize caly zawias 
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje