Strona 1 z 1

Koło na pasek wieloklinowy – Silnik B6

PostNapisane: 16 mar 2011, 17:01
przez Marcin8303
Witam tokarz zrobił mi takie koło, różnica w wadze

oryginał: 2240g
nowe: 1270g

mam zamiar założyć razem z stoczonym kołem zamachowym, orientujecie się czy w silniku BP jest takie samo koło? Bo taki docelowo znajdzie się u mnie w maździe, więc nie musiałbym zamawiać. DRuga sprawa zakładał ktoś tutaj coś podobnego?

Obrazek

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 16 mar 2011, 18:14
przez Fiveopac
Marcin8303 napisał(a):Witam tokarz zrobił mi takie koło, różnica w wadze

Ladna robota :) ale wygoogluj, dlaczego orginalne kolo jest złożone z dwoch czesci zwulkanizowanych ze sobą. Ponadto, orginalny klin mocujacy na wale jest stalowy podobnei jak i śruba i moze zrobic lekkie kuku temu aluminiowem krążkowi. Znaki ustawiania zaplonu tokaż naniósł?

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 16 mar 2011, 18:59
przez Marcin8303
znaków niestety nie naniósł z tym, że można to zrobić łatwo samemu. Co do klina to trochę mnie zeschizowałeś :) Muszę jeszcze znaleźć kogoś kto będzie w stanie to wyważyć. Wydaje mi się że tylko dlatego stalowe jest zrobione z dwóch elementów, żeby było łatwiej je wykonać bo gdyby chcieli zrobić taką metodą jak to aluminiowe to ważyłoby chyba z 5 kilo, widziałem kiedyś na forum jakiś temat w którym było takie koło aluminiowe, ktoś to kupił w USA z tym że nie mogę znaleźć, gdyby ktoś kojarzył to bardzo bym prosił o link, wtedy moglibyśmy porównać

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 16 mar 2011, 20:33
przez Hazu
W BP wał ma inną średnicę.
Koło od B6 do BP nie będzie pasować.

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 16 mar 2011, 20:56
przez Marcin8303
ok dzięki, to założę na dniach i zdam relację, może nic się nie upitoli :)

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 17 mar 2011, 11:36
przez mlody1921
Ori koło na tzw. tłumiku drgań, tak samo jak nieszczęsne koła zamachowe w TDI i tak samo jak do TDI można kupić zestaw alternatywny który spisuje sie dobrze, tak samo i myśle że tu będzie spisywać sie dobrze, sa różne teorie o odchodzaniu koła, jedni mówią że jest ono wyważone pod wał i że lekkie może źle wpływać na panewki, fakt jest taki że u mnie w KL z tłumik drgań odmówił wpsółpracy i zew. część kręciła sie dookoła nie napędzająć pasków, dlatego tokarz zrobił mi mniej więcej o tej samej wadze ale sztywne i po problemie

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 18 mar 2011, 01:25
przez Boris86
Tłumik drgań jest po to by było to w jakimś tam stopniu samo wyważające i własnie żeby nie obciazało tak panewek. Ja u siebie w KL'u mam aluminiowe kółko pasowe o mniejszych średnicach zamiast seryjnego dwumasowego i (odpukać) zero złych objawów, przy spokojnej jeździe miałem wrażenie że delikatnie spadło spalanie ale sądzę że to raczej z racji na mniejsze średnice przez co mniej energii pochłania napędzanie osprzętu. Ogólnie polecam. W KL'u konieczne było lekkie ścięcie użebrowania pompy olejowej bo w przeciwnym wypadku nie dało by sie założyć koła które niby dedykowane było do K-series.

Re: koło na pasek wieloklinowy B6

PostNapisane: 18 mar 2011, 18:58
przez mlody1921