Strona 1 z 3

Swap B6 bez elektroniki – Mazda 121 '91

PostNapisane: 12 lut 2011, 17:50
przez s60modpl
witam wszystkich

planuje swap silnika w 121 91' z 1.3 16v 72/73 KM na silnik B6
tylko nie chcę robić żadnych modyfikacji elektryki i zastanawia mnie czy taka operacja będzie możliwa

teraz tak na początek aktualnie mam silnik który wcześniej opisałem ale ma on już jakieś 290 000 km przebiegu, okazyjnie zakupiłem silnik 1.6 B6 z głowicą 8v i przebiegiem około 90 000 km

na początek wspomnę to że zostaje u mnie skrzynia i układ napędowy od b3, a z silnika B6 planuje zrobić 1.6 16v przekładając do niego moją głowicę wraz z monowtryskiem, oczywiście przekładam także koło zamachowe bo jest ono w silniku B3 prawie 2 kg lżejsze od tego z B6

tylko teraz pytanie jak obliczyć moc takiego silnika, bo takiej wersji jeszcze nie było i pytanie drugie czy udokumentować całą operację w przypadku powodzenia dla innych na forum?

a oto maszyna w której mam zamiar robić wyżej opisany przeszczep
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 13 lut 2011, 00:28
przez Hazu
s60modpl napisał(a):1.6 16v przekładając do niego moją głowicę wraz z monowtryskiem,

a upewniłeś sie że silniki są identycznej długości?
Bo np BP jest dłuższy od B6 o 2cm

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 13 lut 2011, 00:32
przez s60modpl
Silniki według katalogów mają nawet tą samą uszczelkę pod głowicę a to jest silniki B6 BG i wymiarami nie ma żadnych różnic z zewnątrz, inny jest tylko skok i średnica tłoków, oraz waga koła zamachowego, bo różnią się o prawie 2 kg

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 13 lut 2011, 08:51
przez Barthez
s60modpl napisał(a):inny jest tylko skok i średnica tłoków

a nie bedzie kolizji rozrzadu?

s60modpl napisał(a):czy udokumentować całą operację w przypadku powodzenia dla innych na forum?

koniecznie <spoko> jak dla mnie b. ciekawy i nietypowy projekt <spoko>

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 13 lut 2011, 10:34
przez ravo
I to widzę dziać się będzie pod Wrocławiem :) trzymam kciuki i jak coś się rozwinie i będziesz robił zdjęcia ładnie opisane to z chęcią widział bym Cię w dziale projekty.

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 13 lut 2011, 14:49
przez s60modpl
Barthez napisał(a):a nie bedzie kolizji rozrzadu?


nie będzie ponieważ rozrząd jest ten sam tylko głowica od B3 ma mniejsze zawory ale za to jest ich 2 razy więcej a według danych ze strony http://www.mazdaspeed.pl/index.php?id=248 jest to silnik z modelu Mazda 323 1985–1989 (BF) drugi na liście czyli według oznaczeń ma na głowicy 8v 103 KM a ciekaw jestem co będzie na 16v, jest jeszcze różnica w skrzyni bo biegi w B3 są krótsze (B6 na piątym biegu ma 100 km/h przy 2500 rpm a B3 przy 3334 rpm)

oczywiście to tylko wstępne wyliczenia bo według mechaników po założeniu mojej głowicy da to moc silnika około 110-115 koni ale zostaje jeszcze różnica w przełożeniach która na piątym biegu chociażby jest dość duża bo ponad 830 rpm przy 100 km/h. muszę dokonać jeszcze paru obliczeń według tych danych i może uda mi się coś dokładniej powiedzieć na ten temat:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 09:32
przez brii
Mod wykonywalny – była już na forum 121DB z B6 16V SOHC :)
Z tego co pamiętam, to silniki mają taki sam blok z zewnątrz.

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 19:13
przez Hazu
Jest jeszcze miejsce w tym aucie aby o 2 cm dłuzszy BP zamontować?

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 19:29
przez siewcu
Ale powiedz mi jedno – jak chcesz obliczyć moc ? Tego się nie da policzyć. Skończysz, pojedziesz na hamownię(tylko porządną, a nie jakąś na przyczepie) to się dowiesz. Pomysł fajny; kiedyś zastanawiałem się, czy do 121 wejdzie KL-ZE, bo podobno ma taką samą komorę jak MX-3... A to już by fajnie latało :)

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 19:52
przez Hazu
To przecież spokojnie wejdzie BP T i będzie miało daleko wszystkie KLZE

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 20:18
przez luki_92_92
To BP-T ma większą moc niż 200KM? Bo tyle powinno mieć KL-ZE :)

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 20:28
przez Hazu
Bez problemu.

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 20:38
przez Bart0n
Kiedyś użytkownik Spawn chyba, chciał wkładać do swojej DB 1.8 chyba to było BP, ale był za duży i nie domykała się maska – tak mi się zdaję. Później wrzucił B6 16V i śmiga bez problemu. Ktoś pamięta może jaka jest masa własna DB?

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 20:55
przez brii
Obstawiam, że wrzucenie mocniejszej jednostki niż 100KM – 120KM do budy DB zrobi z tego samochodu pojazd specjalnego prowadzenia – zawieszka i hamulce będą miały za dużo roboty jeśli właściciel będzie chciał korzystać często z pełnych możliwości silnika...

BP nie wiem czy wejdzie, B6 bez bólu. BP-T vs KL-ZE to temat rzeka. Na chwilę obecną porównywanie tych silników jest bez sensu bo każdy egzemplarz ma co najmniej 15 lat i nieznaną historię... Ich moce i masy (o czym większość ludzie nie wie) są zbliżone więc specjalnych różnic nie ma poza brakiem turbodziury w ZE i większym momencie na dole w BP-T.

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 21:28
przez Barthez
a wracajac do tematu :] przypomne tylko iz:
s60modpl napisał(a):okazyjnie zakupiłem silnik 1.6 B6 z głowicą 8v

oraz
s60modpl napisał(a):zostaje u mnie skrzynia i układ napędowy od b3, a z silnika B6 planuje zrobić 1.6 16v przekładając do niego moją głowicę wraz z monowtryskiem, oczywiście przekładam także koło zamachowe bo jest ono w silniku B3 prawie 2 kg lżejsze od tego z B6

dalsze dyskusje BP-t / KLZE raczej w tym temacie nie wniosa nic konkretnego :P

zastanawia mnie jedynie
s60modpl napisał(a):nie chcę robić żadnych modyfikacji elektryki i zastanawia mnie czy taka operacja będzie możliwa

Czy autor moze napisac dlaczego?

:> a moze by sie przydal jakis SMTP/ecumaster??? mozna by bylo jakos zestroic taka rzezbe ;)
edit
B6 dohc bywalo w x6 i mx5 i mialo mocy od 90 do 115KM

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 21:52
przez koksik
jak dobrze pamiętam do DB waży około 800-820kg, także nawet okolice 100km robi z niej niezłego sleepera, powodzenia w projekcie,

P.s u Spawna był problem z BP bo się między kielichy amortyzatorów nie mieścił, tak coś kojarze

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 22:45
przez Hazu
koksik napisał(a):BP bo się między kielichy amortyzatorów nie mieścił

więc i dalsze spekulacje na temat KLZE w tym aucie nie mają sensu

jakby Ktoś jeszcze chciał takie modyfikacje robić to ma dobry dól B6 113KM

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 14 lut 2011, 23:13
przez Bart0n
koksik napisał(a):jak dobrze pamiętam do DB waży około 800-820kg


Z wnętrzem czy wydmuszka? Wsadzając B6 113 albo 107 to ładnie by to szło :) o B6T nie mówiąc :D

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 15 lut 2011, 00:24
przez Fiveopac
Bart0n napisał(a):Kiedyś użytkownik Spawn chyba, chciał wkładać do swojej DB 1.8 chyba to było BP, ale był za duży i nie domykała się maska – tak mi się zdaję. Później wrzucił B6 16V i śmiga bez problemu.

BP i B6 sa identycznej wysokosci, roznia sie tylko dlugoscia. Dla porownania miska BP i B6:

Obrazek

Re: 121 91' swap B6 bez elektroniki

PostNapisane: 15 lut 2011, 02:00
przez Boris86
Ja bym jednak wrócił do tej kolizyjności. Masz zamiar założyć czapkę od 16V na dół od 8V. Wiec może być problem z tym że nie będzie podcięć pod zawory w tłokach tam gdzie powinny być i do kolizji może jednak dojść. Nie mówiąc o tym że rozkład mieszanki i rozkład cisnienień po zapaleniu mieszanki w takiej komorze z dwoma zaworami i 4 podcięciami pod zawory w tłokach nie będzie miał nic wspólnego z tym co zakładali sobie inżynierowie Mazdy.