Turbo Z5

Postprzez mlody1921 » 18 sty 2011, 21:48

Przegladajac YT zauważyłem napis Z5 turbo aż ciężko uwierzyć jako że, Z5 wciąga olej jak benzynę a tu turbo szok :D

http://www.youtube.com/watch?v=xyF1LcMA ... re=related
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 18 sty 2011, 23:25

To coś na filmie nie ma nawet tylnej szyby :D A [jakie?] opony to dojazdówki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 19 sty 2011, 01:53

hehe oj nie ważne ale turbo śwista ze 12 psi :]
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Barthez » 19 sty 2011, 02:16

ten film misie bardziej podoba ;)
http://www.youtube.com/watch?v=5Q366k-F ... re=related

mozna i dmuchnac Z5 czemu nie – tylko po co? jesli za duuuzo mniejsza kase mozna miec to samo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Pit » 19 sty 2011, 11:53

W UK turbią takie śmieszne silniczki pokroju 1.3, 1.5 z uwagi na spore koszty ubezpieczenia aut seryjnie szybkich. Nie wiem dokładnie, czy chodzi o pojemność, czy moc w kwestii opłat, w każdym razie temat obchodzą młodzi mieszkańcy wysp właśnie w ten sposób...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Bartg » 19 sty 2011, 17:00

Pit napisał(a):W UK turbią takie śmieszne silniczki pokroju 1.3, 1.5 z uwagi na spore koszty ubezpieczenia aut seryjnie szybkich. Nie wiem dokładnie, czy chodzi o pojemność, czy moc w kwestii opłat, w każdym razie temat obchodzą młodzi mieszkańcy wysp właśnie w ten sposób...

Tam o wszystko chodzi – pojemność, moc, staż kierowcy itd, dlatego w UK są tysiące poprzerabianych np. Citroenów Saxo czy C2, Clio itd, często robią tam promocję dla młodych kierowców i np dają do nowego auta ubezpieczenie gratis ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez farciarz » 29 sty 2011, 15:55

Bartg napisał(a):często robią tam promocję dla młodych kierowców i np dają do nowego auta ubezpieczenie gratis

Pierwsze słyszę !! Młody kierowca płaci ubezpieczenie w wysokości min 2000 tysiąca funtów za silnik 1.6

Co do uturbiania aut to ma Piotr rację, ale takie uturbione małolitrażówki przechodzą MOT na "lewo" i nie są takowe modyfikacje zgłaszane do ubezpieczalni :) gdyż automatycznie podwyższało by to składkę.

Pozdrawiam
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez trzydziech » 6 lut 2011, 12:23

a ja tak w miarę całkiem na poważnie. ile można by dmuchnąć takie Z5 po kosztach, ale żeby to pojeździło? czy jakieś części (typu korbowody) nie dadzą rady? są zbyt delikatne?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Pit » 6 lut 2011, 12:39

trzydziech napisał(a):a ja tak w miarę całkiem na poważnie. ile można by dmuchnąć takie Z5 po kosztach, ale żeby to pojeździło? czy jakieś części (typu korbowody) nie dadzą rady? są zbyt delikatne?

Szukaj takich projektów, czytaj internet. Przecież z tutaj obecnych raczej nikt takich pomysłów w życie nie wcielał, ani nie robił rekonesansu w tak dziwacznym i wg mnie totalnie bezsensownym w krajowych warunkach temacie jak turbienie Z5 ;) Napisz do twórcy auta z linku, zadaj mu kilka pytań... Stara zasada mgr'a inż'a Five'a – "Grzebie się najmocniejsze jednostki dostępne w danym modelu" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Neonixos666 » 6 lut 2011, 12:42

Pit napisał(a):"Grzebie się najmocniejsze jednostki dostępne w danym modelu" :)


najlepiej te które mają potencjał i drzemiące możliwości bo niektóre nawet mocne nie opłaca się bo małe efekty są, przy tych samych kosztach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez trzydziech » 6 lut 2011, 12:52

na razie właśnie chciałem pominąć kwestie sensu ;) po za tym teraz mamy modę na downsizing ;)
Pit napisał(a):wg mnie totalnie bezsensownym w krajowych warunkach temacie jak turbienie Z5 ;)

czemu w krajowych warunkach? (jestem totalnie zielony, więc w razie co wybacz ;) )
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez MariuS » 6 lut 2011, 13:02

bo turbienie Z5 nie ma sensu, na soft turbo wyjdzie możne koło 120koni, koszty kilka tysięcy złociszy, lepiej SWAP-ować na coś mocniejszego, z5tki same w sobie często biorą oliwę i nie należą do najwytrzymalszych, montując turbinę musiałbyś zrobić remont jeśli miało to by dłużej pojeździć. A efekt przyrostu mocy byłby mizerny, tylko awaryjność by wzrosła, no chyba że byłaby to profi robota ale jak pisałem przyrost mocy do kosztów mega mega mega nieopłacalny, chyba że ktoś to robi dla fun`u
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez trzydziech » 6 lut 2011, 13:10

no Z5 to wiadomo :D dokształcę się jeszcze o tej Kijanece i tyle :)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Pit » 6 lut 2011, 13:12

trzydziech napisał(a):czemu w krajowych warunkach? (jestem totalnie zielony, więc w razie co wybacz ;) )

Posty 5, 6, 7 tego wątku wyjaśniają, z jakich przyczyn powstają na świecie tego typu dziwactwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez hopek » 6 lut 2011, 14:39

MariuS napisał(a):bo turbienie Z5 nie ma sensu, na soft turbo wyjdzie możne koło 120koni, koszty kilka tysięcy złociszy, lepiej SWAP-ować na coś mocniejszego, z5tki same w sobie często biorą oliwę i nie należą do najwytrzymalszych,.

A V6 należą do wytrzymalszych ?? też chleją oliwe a jednak w Z5 korby bokiem nie wyłażą jak w przypadku serii K :P
Jak ktoś chce się pobawic to niech sobie montuje. Wiadomo że z 1.5 nie zrobi się kilera w budzie BA. Only fun :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez luki_92_92 » 6 lut 2011, 14:48

Zasadniczo każda modyfikacja powinna być dla funu, bo inaczej nie ma sensu, jak kogoś nie kręci dłubanie w aucie dla funu to kupuje szpachelvagena w turbodieslu ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez MariuS » 6 lut 2011, 15:02

hopek napisał(a):a jednak w Z5 korby bokiem nie wyłażą jak w przypadku serii K


a czy widziałeś doładowane z5?? :P żeby nagle korby latały? o doładowanych v6 się pisz ei mówi, o z5 nie bo tego praktycznie nie ma wcale
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Boris86 » 6 lut 2011, 15:12

hopek napisał(a):A V6 należą do wytrzymalszych ?? też chleją oliwe a jednak w Z5 korby bokiem nie wyłażą jak w przypadku serii K :P
Jak ktoś chce się pobawic to niech sobie montuje. Wiadomo że z 1.5 nie zrobi się kilera w budzie BA. Only fun

Cała bolączka K-series to siadający zaworek olejowy. Jak niedomaga a właściciel ani nie zainwestował w wskaźnik ciśnienia oleju, ani nie słyszy że silnik chodzi tak jak by mu oliwki brakowało nawet pomimo togo że na bagnecie FULL to korba bokiem poleci. W przeciwnym wypadku to bardzo dobre silniki. Może troche ciasno z nimi pod maską i dużo trudniej przy nich coś porobić niż przy jakimkolwiek R4, ale jak sie wywali fabryczną puchę filtra powietrza i przeniesie aku do bagaznika sytuacja poprawia sie bardzo znacznie. A słowa że dłubie się największy/najbardziej rozwojowy silnik jaki w danej budzie może siedzieć Święte, jesli tylko interesują nas jaknajlepsze efekty.
Bo przecież najsłabsze K-series będzie miało najbiedniej parametry dobrze zrobionego softturbo na Z5.


luki_92_92 napisał(a):jak kogoś nie kręci dłubanie w aucie dla funu to kupuje szpachelvagena w turbodieslu ;P

Rzekł bym odwortnie. Jak kogoś kręci łatwe dłubanie w aucie dające bardzo wymierne, sprawdzone efekty i bardzo dużo taniego funu to kupuje VAG'a w turbodieslu:)


No ale przecież jeśli autor tematu chce sprawdzić ile da rade zrobić z Z5 to wszyscy temat z przyjemnością poobserwują, potomni będą się wzorować, wszyscy będą zadowoleni:) Tylko w przeliczeniu efekty/wydatki nie będzie to najlepsze rozwiązanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez hopek » 6 lut 2011, 15:18

Marius pisalem o niedoładowanym k i z
Boris...czyli ogolnie problemem nie sa slabe korby tylko brak smarowania w serii K spowodowane zaworkiem ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez luki_92_92 » 6 lut 2011, 15:47

luki_92_92 napisał(a):jak kogoś nie kręci dłubanie w aucie dla funu to kupuje szpachelvagena w turbodieslu ;P

Rzekł bym odwortnie. Jak kogoś kręci łatwe dłubanie w aucie dające bardzo wymierne, sprawdzone efekty i bardzo dużo taniego funu to kupuje VAG'a w turbodieslu:)


No ale przecież jeśli autor tematu chce sprawdzić ile da rade zrobić z Z5 to wszyscy temat z przyjemnością poobserwują, potomni będą się wzorować, wszyscy będą zadowoleni:) Tylko w przeliczeniu efekty/wydatki nie będzie to najlepsze rozwiązanie.[/quote]

A ja rzekłbym odwrotnie, bo właśnie o to mi chodziło że jak kogoś nie kręci dłubanie w aucie dla funu i chce wszystko łatwo to niech kupuje jakieś szpachelwageny z turbośklekotem dla starych niemieckich emerytów, mnie bardziej kręciłoby dojście do czegoś w taki sposób, żeby dało to satysfakcję i jakieś doświadczenia a nie wstawienie jakiegoś czegoś co w td podniesie mi moc bo to nie to samo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje