Strona 1 z 1

Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 27 gru 2010, 14:53
przez ropsson
Witam Wszystkich, mam pytanie dotyczące ,,sportowych wkładek,, do silników benzynowych a zwłaszcza 2.0. Czy ktoś z Was używa takiej wkładki typu KN, Simota, JR, czy innych? Czy warto się w to wogóle bawić? jakieś doświadzenia poparte wykresami z hamowni? Pozdrawiam Zainteresowanch.

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 27 gru 2010, 18:34
przez mikaaeel
miałem podobny dylemat...
jak zmieniałem teraz filtr zastawiałem się może by tu coś poszaleć, normalne filtry 60-80 PLN, simota 99 PLN ( ale większość opinii raczej negatywnych, poza tym trzeba kupować olejki do smarowania ) lepsze sportowe chyba KN czy Knecht to już powyżej 250 PLN więc dałem sobie spokój i kupiłem naszego Wix Filtrona za 60 PLN w IC

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 27 gru 2010, 18:45
przez marcin255
kupiłem Simotę ale miałem zestaw do czyszczenia inaczej kupiłbym zwyczajny

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 28 gru 2010, 10:43
przez radzi89
Sama wkladka zadnej mocy Ci nie doda. Nawet nie licz na minimalne przyrosty....

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 28 gru 2010, 18:42
przez uszatyy
musissz miec dodatkowo naklejki wtedy +10HP ;)

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 31 gru 2010, 22:18
przez ropsson
Dzięki Chłopaki, w sumie to nie liczyłem na jakieś cuda.. myślałem że poprawię troszke moment obrotowy ,,od dołu,, ale jeśli nawet K&N nic nie pomoże to lepiej za to częściej wymieniać seryjny papierowy..

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 3 sty 2011, 03:34
przez Blumek
ropsson kupujesz papierowe?.....

jakieś doświadzenia poparte wykresami z hamowni?


Po co zadałeś to pytanie? Skoro na nic nie liczyłeś? "cuda"

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 3 sty 2011, 19:56
przez Luk@s
Z zalet K&B to masz wymianę co 50k km :D Swoją nie byłem na hamowni, więc nie jestem w stanie powiedzieć co do wyników ale tak jak ktoś napisał do podniesienia mocy to nie tędy droga...

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 29 lip 2012, 14:53
przez Nuno
Stoje właśnie przed dylematem, ponieważ chciałbym wymienić filtr na nowy, a z tego co widzę na forum w tej kwesti zdania są bardzo podzielone. Wprawdzie przebieg od mojej ostatniej wymiany nie jest duży około 8 tyś km. Lecz ostatnio zauważyłem, lekkie syczenie podczas dodawania gazu -tak jak gdyby brakowało szczelności na uszczelce filtra lub w nim samym. Nie ukrywam, że ostatnio włożona wkładka nie jest zbyt dobrej jakości, była wymieniana na szybko zaraz po zakupie auta i najprawdopodobniej mój mechanik zakupił najtańszy zamiennik papierowy. Dlatego też nie chcę zwlekać z wymianą!
Chciałbym tym razem założyć coś lepszego, lecz bez zbędnych fajerwerków -czyli biorę pod uwagę samą wkładkę.
Na zmiany w mocy nie liczę, bardziej mi zależy na dobrym dopowietrzeniu silnika, jego bezpieczeństwu (żeby śmieci nie przepuszczała) oraz trwałości wkładki – choć zmiany akustyczne były by mile widziane :) W przypadku wkładek bawełnianych martwi mnie trochę kwestia czyszczenia i impregnowania olejem – czy to nie jest w praktyce kłopotliwe.
Proszę o opinie tych którzy mieli przyjemność użytkować poniższe filtry.
Biorę pod uwagę:
1.Podstawowy filtr wkładka papierowy Knecht ( to ostateczność)
2.Filtr wkładka bawełniana K&N 33-2293
3.Filtr wkładka bawełniana Simota
4.Filtr wkładka gąbkowa Pipercross (niestety narazie nie doszukałem się do Mazdy 3)
Z góry dzięki za info <spoko>

PostNapisane: 30 lip 2012, 10:28
przez -Walu$-
Wg.mnie nie ma to sensu.Niedawno sam planowałem taką zmianę w aucie,ale po przestudiowaniu różnych opinii i u nas i na innych forach stwierdziłem,że nie ma to sensu.Filtr taki napewno przepuści ci więcej ''popiołu'' do wewnątrz układu,ponieważ przepuszcza równiez i więcej powietrza.Nie jest to dobre dla silnika.Jak wpłynie na spalanie?większa dawka powietrza-dla jednych większe spalanie,dla innych mniejsze.Mocy nie przybędzie,może nawet ubyć,ale jedno jest pewne,bez strojenia na hamownii nie ma sensu zakładanie takiej sportowej wkładki,która i tak kosztuje ok 200zł.

PostNapisane: 30 lip 2012, 13:33
przez radzi89
Jedno jest pewne :) Strojenie na hamowani nie ma sensu przy zmianie wkładki :) Ewentualnie przy kompletnym dolocie :)

PostNapisane: 30 lip 2012, 16:47
przez marcin255
-Walu$– napisał(a):Mocy nie przybędzie,może nawet ubyć,


Od wkładki?. Dźwięk się zmieni i to wszystko jak wsadzisz K&N to " popiołu " ;) nie przepuści

PostNapisane: 30 lip 2012, 23:29
przez -Walu$-
Tak,bo jest to ingerencja w to ile dawki powietrza dostaje,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.

Re: Sportowe Wkładki Powietrza

PostNapisane: 31 lip 2012, 06:55
przez Nuno
Dzięki wszystkim za pomoc w wyborze. Nie będe kombinował i zakupie referowaną wkładkę papierową Knecht :)

PostNapisane: 31 lip 2012, 09:15
przez radzi89
-Walu$– napisał(a):Tak,bo jest to ingerencja w to ile dawki powietrza dostaje,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.


Większa ingerencja jest przy zmianie temperatury powietrza i gdy jedziesz w góry i zmienia się ciśnienie :)
Bez urazy ale piszesz tutaj "banialuki" :P :P

PostNapisane: 31 lip 2012, 09:30
przez marcin255
-Walu$– napisał(a):,a komputer i wszystko jest strojone pod seryjny.


komputer sam " stroi" jak ma więcej tlenu -powietrza , jak się zmienia temp. ciśnienie jakość paliwa
( liczba oktanowa ) itd.

PostNapisane: 31 lip 2012, 10:06
przez radzi89
Stroić byś musiał przy grubszych modyfikacjach chociaż i tak nie jest to konieczne....

PostNapisane: 31 lip 2012, 16:13
przez Seraf
radzi89 napisał(a): chociaż i tak nie jest to konieczne....

no chyba zależy jak grube modyfikacje. Jak zmienisz wtryski i pompę paliwa co dają jak z węża ogrodowego to nie ma zmiłuj trzeba to stroić.

PostNapisane: 31 lip 2012, 23:51
przez radzi89
hehe nie no nie o aż tak grube chodziło :P

Chodziło mi o modo dolotu/wylotu :) Czyli układ dolotowy i wydechowy :)