Brak zbiorniczka wyrównawczego?

Postprzez mlody1921 » 7 lis 2010, 14:36

Witam jako że w naszych MX3 nie jest za dużo miajsca, w ładnie wygląda bez zbędnych kabli i węży natrafiłem na takowe zdjęcie gdzie tu jest zbiorniczek wyrównawczy lub dlaczego go niema ?

Obrazek
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 8 lis 2010, 09:18

Wg mnie zbiornik wyrównawczy jest po lewej stronie, obok zbiornika wspomagania (aluminiowa puszka). Nie może być takiej sytuacji, że nie ma zbiornika wyrównawczego. Mazdowski układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, tak więc obecność rezerwuaru jest konieczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 8 lis 2010, 18:53

Pit czyli można by zrobić w Mx3 coś takiego, ze zamiast tego zbiorniczka podcisnieniowego przy chłodnicy i bez tego przelewowego, zrobić jeden tak by wąż dolny przychodził od dołu górny (od chlodnicy ) z boku i zbiorniczek był z korkiem cisnieniowy czy coś takiego zda egzamin ?

Mi w mx3 już przecieka drugi zbiorniczek ten mały koło chodnicy, albo zrobie go z nierdzewki albo przerobie bo kiedyś sie może niechcacy jak peknie w pół jak pierwszy to silnik powie papa
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

PostTen post został usunięty przez Pit 9 lis 2010, 12:01.

Postprzez Pit » 9 lis 2010, 12:05

Młody, nie do końca wiem, jak wygląda system zbiorniczków w MX-3, natomiast układ musi wyglądać tak, jak na poniższym schemacie. Czyli korek ciśnieniowy a za nim zbiornik wyrównawczy połączony z miejscem operowania korka jednym, w miarę cienkim przewodem.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 9 lis 2010, 14:49

Tak jak w Mx6, xedos 6 i inne

Taki rysunek jak podałeś to jest zazwyczaj w Japońcach z korkiem w chłodnicy

A np VW, czy renault czy inne mają wyjście do zbiorniczka i w zbiorniczku jest cały korek ciśnieniowy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pit » 9 lis 2010, 15:02

mlody1921 napisał(a):A np VW, czy renault czy inne mają wyjście do zbiorniczka i w zbiorniczku jest cały korek ciśnieniowy

Zgadza się, ale tam są systemy chłodzenia przelewowe, a nie ciśnieniowe. Korek pełni rolę zaworu bezpieczeństwa. W Maździe zbiornik wyrównawczy de facto jest poza obiegiem. Jest do niego tylko ciecz upuszczana (przy wzroście temperatury a zarazem objętości cieczy), lub z niego zasysana w sytuacji odwrotnej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Hazu » 9 lis 2010, 23:51

W BA KF jest zbiornik wyrównawczy z korkiem ciśnieniowym zamiast tego zbiorniczka.
możesz wogóle usunąć ten zbiorniczek z korkiem ale na t konto musisz zamontować króciec przy korku na szyjce zaraz przy korku (już ciśnieniowym)
i wtedy wyrównawczy montujesz gdzie Ci sie podoba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mlody1921 » 10 lis 2010, 00:55

Czyli zamontować króciec na szyjce przy głowicy i tam dać korek cisnieniowy i jakiś zbiorniczek tzw. otwarty ........dobrze zrozumiałem ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 10 lis 2010, 07:59

Tak, o to mi chodziło.
Ponieważ ten korek jest najwyżej to układ lepiej się powinien odpowietrzać niz z tym korkiem co jest fabrycznie nieco poniżej.

Dodatkowo wyrównawczy jakby był wysoko (przy podszybiu) to nawet przy nieszczelnościach układu układ będzie się doskonale napełniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje