"Rozwiercanie" Przepustnicy
1, 2
chodzilo mi o to ze jest pomysl aby dmuchnac auto kompresorem.i przy duzym dmuchnieciu waro by odprezyc.a wtedy trzeba zdjac glowice i mozna przy okazji poprawic kanaly.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
fazzi napisał(a):Jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. Odpręża się zwykle pod turbo, a jak się je montuje to taka mała pierdułka jak średnica przepustnicy nie wpłynie na osiągi. Turbina i tak przepchnie wystarczająco powietrza. Natomiast montując turbo i tak trzeba kombinować nowe mapy więc jak ktoś ma wewnętrzną potrzebę to sobie może rozwiercać. Tyle ze moim skromnym zdaniem wiele sensu to nie ma.
To po co Nissan w nowych silnikach z turbo zaczął się bawić w wymyśle doloty?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii przecież dobrze wiesz że wszystko zależy od stopnia modyfikacji.
Co innego zabawa we własnym zakresie, gdzie możliwości są ograniczone, a co innego firma która chce wyciągnąć z sinika każdego potencjalnego konia.
Przy baaaardzo zaawansowanych projektach wymienia się wszystko i wtedy oczywiście każdy element ma znaczenie. Ale jak ktoś dokłada do seryjnego silnika turbinkę to i tak nie może dużo dmuchnąć bo chociażby pognie korby... Przy takiej modyfikacji średnica dolotu ma najmniejsze znaczenie. Natomiast jak ktoś chce iść po bandzie to oczywiste że zmienia praktycznie wszystko.
Nie róbmy z prostego pytania akademickiej dyskusji...
Co innego zabawa we własnym zakresie, gdzie możliwości są ograniczone, a co innego firma która chce wyciągnąć z sinika każdego potencjalnego konia.
Przy baaaardzo zaawansowanych projektach wymienia się wszystko i wtedy oczywiście każdy element ma znaczenie. Ale jak ktoś dokłada do seryjnego silnika turbinkę to i tak nie może dużo dmuchnąć bo chociażby pognie korby... Przy takiej modyfikacji średnica dolotu ma najmniejsze znaczenie. Natomiast jak ktoś chce iść po bandzie to oczywiste że zmienia praktycznie wszystko.
Nie róbmy z prostego pytania akademickiej dyskusji...
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
OK, trochę się czepiam, ale nie można uogólniać, że nie ma to w ogóle znaczenia – może w tym przypadku nie ma – w sensie jest pomijalne
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Trochę panowie popłynęliście z tymi "inżynierskimi" przemyśleniami na poprzedniej stronie.
KL jest silnikiem wolnossącym, więc przepływomierz jest uchylany przez podciśnienie w układzie dolotowym, więc jest wprost mówiąc uchylany przez zasysanie przez powietrze od strony silnika, a nie pchanie przez doładowanie nadciśnieniem od strony sprężarki. Tak więc w żadnym wypadku jakiekolwiek usprawnienie przepływów miedzy przepływomierzem, a komorą spalania nie wpłynie na przekłamanie odczytu ilości powietrza przepływającej przez przepływomierz.
KL jest silnikiem wolnossącym, więc przepływomierz jest uchylany przez podciśnienie w układzie dolotowym, więc jest wprost mówiąc uchylany przez zasysanie przez powietrze od strony silnika, a nie pchanie przez doładowanie nadciśnieniem od strony sprężarki. Tak więc w żadnym wypadku jakiekolwiek usprawnienie przepływów miedzy przepływomierzem, a komorą spalania nie wpłynie na przekłamanie odczytu ilości powietrza przepływającej przez przepływomierz.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86, masz rację ale masz jeszcze jedną rzecz – pomiar wychylenia przepustnicy, które jest ściśle związane z ilością przelatującego powietrza oraz wysterowaniem wtrysków i ogólnie mówiąc 'całej reszty'. Podejrzewam że jest algorytm biorący pod uwagę oba pomiary i po zabiegu rozwiercania silnik by chodził. Jednak prawdopodobnie bez zestrojenia chodziłby gorzej niż przed zabiegiem (a chyba zależy nam na poprawieniu parametrów?). A poza tym jak już wielokrotnie pisałem są inne, łatwiejsze i bardziej skuteczne metody poprawiania przepływów w dolocie.
A swoją drogą czy ktoś zastanawiał się jak duże zakłócenia daje sam przepływomierz? Daje opór mechaniczny, zaburza strumień powietrza...
A swoją drogą czy ktoś zastanawiał się jak duże zakłócenia daje sam przepływomierz? Daje opór mechaniczny, zaburza strumień powietrza...
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Kąt uchylenia przepustnicy nie jest wielkością ściśle związaną z ilością przepływającego powietrza.
TPS służy głownie ECU do szybkiego zmiany składu mieszanki podczas gwałtownych naciśnięć gazu. Dla łatwego sprawdzenia oco ma większy wpływ na prace silnika proponuje odpiąć czujnik położenia przepustnicy i się przejechać. 90% osób nie poczuje nawet różnicy. A następnie proponuje spróbować przejechać się bez przepływki, jak wiemy ... nie uda się ta przyjemność bo po pierwszym wciśnięciu gazu silnik zgaśnie.
TPS służy głownie ECU do szybkiego zmiany składu mieszanki podczas gwałtownych naciśnięć gazu. Dla łatwego sprawdzenia oco ma większy wpływ na prace silnika proponuje odpiąć czujnik położenia przepustnicy i się przejechać. 90% osób nie poczuje nawet różnicy. A następnie proponuje spróbować przejechać się bez przepływki, jak wiemy ... nie uda się ta przyjemność bo po pierwszym wciśnięciu gazu silnik zgaśnie.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
fazzi napisał(a):A swoją drogą czy ktoś zastanawiał się jak duże zakłócenia daje sam przepływomierz? Daje opór mechaniczny, zaburza strumień powietrza...
A no to chyba oczywiste, że największą zwężką w dolocie jest przepływomierz. Żadnej Ameryki tutaj nie odkryjemy
I napewno zanim zaczniemy kombinować z rozwiercaniem przepustnicy warto najpierw zrobić konwersję na map sensor. Aczkolwiek na seryjnym mazdowskim ECU, nawet przy użyciu Ecumastera, jest to droga przez mękę.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
- Od: 24 paź 2009, 15:05
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r
Dołącze się do dyskusji bo chyba nik o tym nie wspomniał – rozwiercenie przepustnicy/wymiana na większą nie dodadzą mocy tylko zmniejszą czas reakcji silnika na pedał gazu – dlatego to rozwiązanie stosuje się dopiero w sporcie a nie w jeździe miejskiej. Więc jeżeli po lekkim zmianie nacisku na pedał gazu, o pare ułamków sekund dla Ciebie silnik za wolno reaguje, to wtedy się rozważa zmianę średnicy przepustnicy.
Link powyżej nieprzydatny totalnie – reklama?
Ten jest bardziej przydatny: http://www.jenvey.co.uk/ i to chyba tylko dla maniaków silników N/A
Link powyżej nieprzydatny totalnie – reklama?
Ten jest bardziej przydatny: http://www.jenvey.co.uk/ i to chyba tylko dla maniaków silników N/A
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje