Tłumik sportowy i wyciszenie

Postprzez kacior123 » 15 wrz 2010, 19:53

Witam
Czy istnieje jakiś sposób na wyciszenie tłumika sportowego?
Coś słyszałem o tzw "silencerach" ale nie do końca wiem na jakiej zasadzie to działa i czy można do każdego tłumika zastosować

Oto kształt mojego tłumika:
Obrazek

Nie wiem jaka to firma jego...zakładam że jakiś noname
Ewentualnie zastosowanie drugiego tłumika środkowego coś by zmieniło?
Dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 17:37
Posty: 9
Auto: Mazda 323f 1995r. 1,8L BA

Postprzez Fiveopac » 15 wrz 2010, 21:18

Po prostu musisz wspawac przed tym tlumikiem drugi (albo i trzeci jesli masz srodkowy) przelotowy. Innej, skutecznej metody nie ma.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 15 wrz 2010, 21:39

kacior123 napisał(a):Coś słyszałem o tzw "silencerach" ale nie do końca wiem na jakiej zasadzie to działa i czy można do każdego tłumika zastosować

Nie do Twojego. Silencer to w uproszczeniu restrykcja przelotu. Są tłumiki (z reguły okrągłe) mające taką restrykcję w zestawie. Do Twojego, nic nie wymyślisz w tej kwestii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez kacior123 » 15 wrz 2010, 22:27

Zapomniałem dodać że jeszcze zamiast katalizatora mam strumienice w obudowie od katalizatora (katalizator się wysypał i coś musiałem zaimprowizować ;P ) także już chyba nic nie zmieni jak wspawam jeszcze jeden :(
Podoba mi się wygląd tego tłumika ale powoli zaczął mnie denerwować na dłuższych trasach dlatego szukam kompromisu

A gdybym odciął eliptyczne końcówki i wspawał jakieś inne o mniejszej średnicy da to coś?
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 17:37
Posty: 9
Auto: Mazda 323f 1995r. 1,8L BA

Postprzez KoKo » 16 wrz 2010, 22:49

kacior123 napisał(a):Podoba mi się wygląd tego tłumika


kacior123 napisał(a):A gdybym odciął eliptyczne końcówki i wspawał jakieś inne o mniejszej średnicy da to coś?


To zepsułbyś cały wygląd tłumika który Ci sie podoba. Dzwięk tłumika pochodzi z jego budowy, a nie rodzaju końcówek więc grzebiąc przy nich nic nie wymyslisz. Zrób tak jak Ci mówią ze wspawaniem tlumika
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez pracus » 17 wrz 2010, 21:59

wstaw cokolwiek z dobrym wygłuszeniem i jak największego – będzie o wiele ciszej
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 17:52
Posty: 31

Postprzez dexxbiker » 29 wrz 2010, 18:08

Równie dobrze możesz wykleić bagażnik i nadkola matami wygłuszającymi, takimi jakie stosuje się w car audio, do tego rodzaju wyciszana proponuję warstwę STP Silver a na to jedną warstwę STP Bitoplast. Nie dość że podczas deszczu mniej będzie słychać wodę bijącą o nadkola to i tłumik trochę ucichnie.
Profesjonalny Serwis Elektroniczny
http://musiclab.com.pl/

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 12:16
Posty: 120
Skąd: Kraków
Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998

Postprzez Fiveopac » 29 wrz 2010, 18:51

dexxbiker napisał(a):Równie dobrze możesz wykleić bagażnik i nadkola matami wygłuszającymi, takimi jakie stosuje się w car audio, do tego rodzaju wyciszana proponuję warstwę STP Silver a na to jedną warstwę STP Bitoplast. Nie dość że podczas deszczu mniej będzie słychać wodę bijącą o nadkola to i tłumik trochę ucichnie.

Jesli obkleisz cale auto wlacznie z dachem i szybami to faktycznie troche wyciszy tlumik :)
Jak juz wpsominalem jedynym rozwiazaniem glosnego tlumik to dodatkowy tlumik srodkowy. Kazda inna metoda to strata $$$. Tlumik srodkowy kosztuje 100-150 zl, montaz gora 50. Efekt gwarantowany.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Adaś » 29 wrz 2010, 22:07

jak ja się cieszę, że mój pełny przelot jest cichy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez pracus » 3 paź 2010, 15:55

a jaki masz możesz się pochwalić?
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 17:52
Posty: 31

Postprzez Kuklex » 4 paź 2010, 23:30

jest jeszcze jadna metoda, no ale jest troche kombinacji. mianowicie "exhaust control valve" (ECV). tu daje link http://www.importscene.com.au/prod466.htm. jak widac Apexi wycenia to na ponad $300, ale jakby dobrze pomyslal to mozna samemu zrobic. sam sie zastanawiam nad tym rozwiazaniem bo na trasie to buczenie jest troche uciazliwe.

w zasadzie do zrobienia tego wynalazku wystarczy przepustnica z jakiejs ciezarowki, tylko wystarczy dostosowac do wlasnego wydechu. wedlug mnie rozwiazanie dobre bo nie ma silencera ktory zabija wyglad tlumika no i mozemy "sterowac" glosnoscia tak jak chcemy i kiedy chcemy.
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje