Mazda 1.6 DOHC 107 km czy to podniesie moc??

Postprzez Kevin. » 5 wrz 2010, 17:53

Witam

Czytalem wszystkie tematy ale nic dalej nie wiem chce sie dowiedziec czy jak dam dolot simoty ktory bedzie tak zrobiony by dostal duzo zimnego powietrza oraz zrobie wylot tzw przelot :) :D to da to jakis efekt?? czy sa jeszce jakies sposoby by uzyskac wieksza mc z silnika 1.6

I prosze nie pisac postow typu "zmien silnik" albo "auto" ja potrzebuje odp na to co napisalem wyzej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Hazu » 5 wrz 2010, 22:28

Ten silnik we wczesnym xedosie miał 113Km
ale był bez EGR
Może jakby spróbować wymienić przepływkę i zastosować sterownik od tego mocniejszego silnika to tych parę KM wskoczy.
Jakby co to mam wszystkie graty do tego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez brii » 6 wrz 2010, 10:20

Dlaczego wszyscy rzucają się na moc szczytową? To, że silnik ma mniejszą moc szczytową nie oznacza, że samochód jest wolniejszy – zazwyczaj jest wręcz przeciwnie, dlatego nie ma sensu podniecanie się tym, że ten sam silnik mógł mieć 113KM zamiast 107KM. Myk polega na tym, że kosztem kilku koni u góry producent zazwyczaj poprawia przebieg krzywych w całym zakresie obrotów i sumaryczny zysk jest większy niż strata kilku KM na końcu obrotów. Poprawki dolotu na oko skończą się ogólnie negatywnie dla mocy ale w takim stopniu, że tego nie odczujesz, a zmiana odgłosu da Ci +5 punktów do respektu i +10 punktów do odczuć przyśpieszeń (ale tylko do odczuć – szybciej nie będzie).
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mlody1921 » 6 wrz 2010, 19:25

Jeżeli swap nie wchodzi w grę, to może soft turbo? albo kompresor

Proponuje odwiedzić forum Mazdy Mx-5 dużo jest tam projektów soft turbo na fmu 0,5 bara a dało by dużo radości z jazdy :) :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 6 wrz 2010, 23:19

brii napisał(a):Dlaczego wszyscy rzucają się na moc szczytową? To, że silnik ma mniejszą moc szczytową nie oznacza, że samochód jest wolniejszy – zazwyczaj jest wręcz przeciwnie, dlatego nie ma sensu podniecanie się tym, że ten sam silnik mógł mieć 113KM zamiast 107KM.
Wszystko zależy od tego do czego samochód ma służyć i na czym nam zależy. Jeśli chodzi o samochód do dojazdów do sklepu po bułki, emerycka jazdę po mieście, nie lubimy zmieniać biegów i chcemy żeby auto przyspieszało z piątki od 60km/h to TAk masz rację. Ale to wtedy odrazu najlepiej kupić TDI :)
A jeśli zależy nam na osiągach, przyspieszeniu, m. in. na czasie na "ćwiartkę" to jak najbardziej wtedy liczy się moc szczytowa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 7 wrz 2010, 08:44

Obstawiam, że koledze chodzi o auto do jazdy na co dzień a nie o ćwiartkowca ;)
Jeśli chce ćwiartkowca to niech zacznie od zmniejszenia masy a potem z silnikiem trzeba iść na całość :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Kevin. » 7 wrz 2010, 12:42

Zalezy mi na takiej jezdzie posrodku moze tura by bylo przyjemne ale czy wytrzyma to silnik?? i jakie koszty?? :)

Najpiekniejszy byl by napewno dzwiek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Radex » 7 wrz 2010, 13:00

mysle Kevin ze po prostu powinienes sobie odpuscic. bo wszystkie mody to straata kasy a efekty nie wspolmierne. wydasz 1000zl a bedziesz mial +5KM <jupi> :P
ja osobiscie nie widze sensu. predzej tak jak napisales zeby nie pisac rozejrzalbym sie za 2.5 v6 :P

ewentualnie soft tak jak napisal mlody1921
ale pamietaj ze takie modyfikacje wiaza sie z wiekszym spalaniem i ze zmniejszeniem zywotnosci silnika.

ostateczny wybor nalezy do CIebie ale osobiscie uwazam ze albo rybki albo akwarium :P
a wszystko to co po srodku to strata kasy i kompromisy z ktorych nie bedziesz zadowolony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Lukas007 » 7 wrz 2010, 13:22

czy jak dam dolot simoty ktory bedzie tak zrobiony by dostal duzo zimnego powietrza oraz zrobie wylot tzw przelot to da to jakis efekt??

Tak, zaleznie od tego czy bedziesz zmienial takze kolektor, moc powinna wzrosnac IMO o jakies 8-12KM jesli dobrze pojdzie, ale tu nie ma reguly i moze byc bardzo roznie. Licz sie z kosztami rzedu 2000-4000zl, tu rowniez zaleznie od tego gdzie bedziesz to robil (no, chyba, ze zamierzasz robic to sam – wtedy zapewne bedzie jeszcze taniej).

Z czasem mozesz pomyslec o innych walkach rozrzadu i zestrojeniu calosci zewnetrznym komputerem, dla lepszych efektow.

PS. Taki wydech typu wylot-przelot w N/A nie jest chyba dobrym pomyslem ... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Kevin. » 7 wrz 2010, 13:48

Swap tez do tanich nie bedzie nalezal bo z tego co wiem to jak mam 1.6 to na 1.8 czy 2.5 swap rowna sie z wymiana calego napedu :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Radex » 7 wrz 2010, 14:04

tylko zastanow sie sam, lepiej wydac 4000zl na zabawe i dodanie 20KM czy lepiej wydac ta kase na swap silnika i miec 50KM wiecej???
jesli nie chcesz az tyle to jaki w ogole sens jest pakowac kase zeby uzyskac pare KM wiecej?
albo sie bawimy w moc albo nie, a jesli tak to nie polsrodki bo to nie ma imo sensu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Pit » 7 wrz 2010, 14:26

Jak nie swap, to najtańszy sposób na moc (fakt, że nie na co dzień) to podtlenek. Nic nie da 50 KM za 2000,–.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Neonixos666 » 7 wrz 2010, 18:01

tak jak koledzy wyżej mówią będzie +5KM a kasę wydasz sporą. Zmień sobie świece i przewody na jakieś lepsze i lej dobrej jakości paliwo, wymień filtry na dobrej firmy- tyle samo koni uzyskasz a mniejsze pieniądze i silnik na tym nie straci. Rozumiem że każdy chciałby poprawić osiągi swojego auta ale takim makijażem wiele nie uzyskasz.

auto do wszystkiego jest do niczego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 7 wrz 2010, 21:06

Kupujesz ode mnie silnik 1,8 za 350zł jak masz odrobinę pojęcia to zamontujesz sobie go sam
i ok 20KM będzie więcej a do tego moment bliski 170NM a nie tak jak teraz 130NM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 21:25

Hazu napisał(a):a do tego moment bliski 170NM

Tutaj to troszeczkę się zagalopowałeś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 7 wrz 2010, 21:35

1,8 Dohc z BG GT 89r. nie miała 170NM ?
toż to nawet czuć że ma tyle co Kf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 22:05

Hazu napisał(a):1,8 Dohc z BG GT 89r. nie miała 170NM ?
toż to nawet czuć że ma tyle co Kf

Wersja bez kata miała 161NM a wersja z katem 158Nm chyba.
To są oczywiście dane katalogowe. Ile wspólnegop one mają z danymi realnymi to chyba wszyscy wiemy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 7 wrz 2010, 22:30

No i masz rację ale kiedyś na stronie klubowej takie głupoty były powypisywane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 7 wrz 2010, 22:45

A co do podobnych odczuc wobec KF to zawsze powtarzam: MASA. Pomimo teoretycznie większej mocy KF, auto z tym silnikiem będzie "zdławione" przez ciężar V6 :P i w efekcie będzie jeździć podobnie do BP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 7 wrz 2010, 22:59

Ależ kf nie jest aż tak ciężki w porównaniu do BP myślę że nie więcej niż 20 kg jest cięższy kf
KF ma blok z aluminium
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje