Power rura – jaki efekt?
1, 2
Witam moje pytanie jest takie jaki efekt mechaniczny uzyskam montując samą rure aluminiową czyli tak zwaną POWER-RURĘ bez filtra stożkowego , Auto to Mazda 323F 1.8 GT DOHC i rura dolotu ma 70mm średnicy a POWER-RURĘ chce wsadzić 77mm czy to coś zmieni bedzie lepiej się wkręcał ? inny dzwięk ? czy tylko zmieni się na ładniejszy element wizualny w silniku ?
- Od: 11 lip 2010, 18:51
- Posty: 58
Matysior napisał(a):tak zwaną POWER-RURĘ bez filtra stożkowego
Matysior napisał(a):czy to coś zmieni
ta bedzie syf w dolocie
chodzi o to by było dużo zimnego powietrza
z naciskiem na zimnego
stożek do przepływki i gustowna dziura w nadkolu lub pod zderzakiem choć nie wszyscy chwalą stożki
pozdrowaśki
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Matysior napisał(a):jak syf ? nie rozumiem ?
wymieniales kiedys filtr powietrza? jesli nie to nie mamy o czym gadac.
jesli tak – to zastanow sie dlaczego go wymieniales
jesli zdejmniesz filtr to ten syf z filtra bedziesz mial w silniku
pociagnijmy temat dalej co bys nie mial watpliwosci i nie musial dlugo czekac na efekty – to jak juz zdejmiesz filtr to wsyp troche piasku na chodzacym silniku do Twojej "pałerury"
Borys napisał(a):Może kolega zwyczajnie chce wstawić rurę w miejsce istniejącej parciejącej gumowej. A wy od razu hardcore bez filtra uprawiacie Jeśli tak, to oprócz dźwięku nie zmieni to nic.
Kolego dziękuje że mnie zrozumiałeś bo oto mi właśnie chodzi , bym był idiotą jak bym chciał filtr wyrzucić chce tylko poprostu starą gumową rurę wymienić na Alu-rure troche większą
- Od: 11 lip 2010, 18:51
- Posty: 58
Efekt będzie nie zauważalny. A jeśli już chcemy bawić się w ułamki koni mechanicznych to z jednej strony powietrze będzie miało łatwiejszy przepływ po wywaleniu tego pudełka rezonansowego (które podobno tylko psuje robote) a z drugiej strony aluminium jest lepszym przewodnikiem ciepła niż guma w związku z czym powietrze wpadające do silnika będzie sie bardziej nagrzewać. Z tego włąśnie powodu ja u sibie zastosowałem rure kanalizacyjną Cena kilka razy niższa, lepsza izolacja termiczna, niska masa. Dodatkowo te rury owinąłem bandażem termoizolacyjnym.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
jacek o [tiiit]
nie bede sie nabijał z power-rury kanalizacyjnej bo sam kiedyś tak zrobiłem w malczaku
to co piszesz :
pasz prawdu ale ja bym tego do mazdy nie założył
p.s. dobrze że owinięte bo przynajmniej nie widać
nie bede sie nabijał z power-rury kanalizacyjnej bo sam kiedyś tak zrobiłem w malczaku
to co piszesz :
Jacek176 napisał(a): z drugiej strony aluminium jest lepszym przewodnikiem ciepła niż guma w związku z czym powietrze wpadające do silnika będzie sie bardziej nagrzewać
pasz prawdu ale ja bym tego do mazdy nie założył
p.s. dobrze że owinięte bo przynajmniej nie widać
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Widzę kolejnego fana mojego dolotu
Może to i smiesznie wygląda ale tak jak już pisałem moim skromnym zdaniem jest bardziej funkcjonalne od pięknych śwecących nierdzewek czy alu rurek.
Moja Madzia ma przede wszystkim jechać a dopiero potem wyglądać, zwłaszcza pod maską
FUNCTION OVER FASHION
Może to i smiesznie wygląda ale tak jak już pisałem moim skromnym zdaniem jest bardziej funkcjonalne od pięknych śwecących nierdzewek czy alu rurek.
Moja Madzia ma przede wszystkim jechać a dopiero potem wyglądać, zwłaszcza pod maską
FUNCTION OVER FASHION
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
no kanalizacja prawie jak karbon.jest izolatorem i jest lekka.dwa plusy zadnego minusa.duzo lerpsze rozwwiazanie niz nierdzewka,rozwiazanie dla debili, ktorzy nie wiedza po co jest dolot.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Jak to nie ma minusów? Jest wielki minus: brak lansu po otwarciu maski
A tak na poważnie minusem jest to że ta rura robi się bardzo miękka pod wpływem temperatury. Dlatego trzeba ją dodatkowo odizolować.
A tak na poważnie minusem jest to że ta rura robi się bardzo miękka pod wpływem temperatury. Dlatego trzeba ją dodatkowo odizolować.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
a ja uważam że lepsza by była wygięta z jednego kawałka rura aluminiowa owinięta izolacją termiczną. W takiej rurze masz mniejsze opory przepływu bo nie masz żadnych złączek i progów, a poza tym w dolocie ważny jest rezonans o odpowiednich wartościach bo to on pomaga napełnić cylindry i dlatego w rurze aluminiowej fala lepiej by się rozchodziła niż w plastiku.
piwo napisał(a):duzo lerpsze rozwwiazanie niz nierdzewka,rozwiazanie dla debili, ktorzy nie wiedza po co jest dolot.
to do mnie ma być czy tylko obok??
swoją drogą piwo nie mów że masz plastik-fantastik na dolocie???
nierdzweka , alu i chromy jedynie do woza z suszarką bo jakoś nie widze doładowania 0.5 na takich rureckach.
Jacek176 napisał(a): tak na poważnie minusem jest to że ta rura robi się bardzo miękka pod wpływem temperatury
no właśnie
jacek nie ucieka ci tam czasem powietrze jak jest + 30 w cieniu i przy pałowaniu??
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
proponuje sylikonu trochę dać na złączki:) bo też mi się wydaje że może być problem ze szczelnością.
Panowie, przecież te rury są cisno spasowane, z uszczelką gumowa na łączeniach. Przecież szambo tez nie może się z nich wylewać A po owinięciu bandażem już nie robią się jak plastelina.
Co do tego, że takie rozwiązanie nie nadaje się do turbodoładowania to zgadzam się... chociaż, trzeba by sprawdzić jakie ciśnienie wytrzymują
Co do tego, że takie rozwiązanie nie nadaje się do turbodoładowania to zgadzam się... chociaż, trzeba by sprawdzić jakie ciśnienie wytrzymują
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
spoko jacku nie podnoś se ciśnienia tak tylko zapytałem bo w okolicach tej ruły to jakieś 50 stopni jest
nie kategoryczne nie za takie montaże powinien być ban na forum puki tego nie zdejmnie
Jacek176 napisał(a):chociaż, trzeba by sprawdzić jakie ciśnienie wytrzymują
nie kategoryczne nie za takie montaże powinien być ban na forum puki tego nie zdejmnie
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
ja u siebie mam nierdzewke
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
a owiniętą?
Jacek176 napisał(a):Widzę kolejnego fana mojego dolotu
Może to i smiesznie wygląda ale tak jak już pisałem moim skromnym zdaniem jest bardziej funkcjonalne od pięknych śwecących nierdzewek czy alu rurek.
Moja Madzia ma przede wszystkim jechać a dopiero potem wyglądać, zwłaszcza pod maską
Zawsze można taką rurę sobie psiknąć sprayem chromowym
http://allegro.pl/chrom-srebrny-farba-l ... 44509.html
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje