Strona 1 z 1

AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

PostNapisane: 21 sie 2010, 16:40
przez weede
Jako, że u mnie jest teraz niewystrojone auto z programikiem klze w kompie k8, na węch coś jest nieoptymalnie ustawiony AFR. Z tego co się orientuję na listwie paliwowej jest seryjnie ustawione 3bary ciśnienie.

Teraz moje pytania:
– co da montaż wydajniejszej pompy paliwa, gdzie i tak potem musze założyć regulator ciśnienia paliwa i ustawić go pewnie na te 3bary?

– z tego co wynika z tego wykresu:
Obrazek
ze najwyższa moc jest przy bogatej mieszance, i ze max mocy w na szuka się w zakresie 12,5-13,5 AFR

Czyli jeśli przy obrotach rzędu 6-7k będzie za ubogie afr to znaczy,że przydałaby się silniejsza pompa?
Rozumiem, ze dochodzi tu jeszcze strojenie ale narazie chcialbym sie dowiedziec czy konieczna jest wymiana.

Re: AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

PostNapisane: 21 sie 2010, 17:11
przez piwo
wydajniejsza pompa nic nie da pod warunkeim ze stara sie wyrabia.po prostu wiecej palwia bedzie przelewalo sie do baku.nic poza tym.wydajniejsza pompa ma sens jesli stara nie wyrabia (czytaj nie mozesz uzyskac odpoweidniego cisnienia przy np 7 tys obrotow).jesli seryjna pompa daje na wolnych obrotach (podcisnieniu 0,8) cisnienie 3 bary a przy doladowaniu powiedzmy 0,5 bara 4,3 bara w calym zakresie obrotow silnika to wymiana pompy kompletnie nic nie da.jesli seryjna nie trzyma cisnien to wtedy wymiana cos da :)

Re: AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

PostNapisane: 21 sie 2010, 17:14
przez weede
a jak sprawdzić to ciśnienie i w którym miejscu zrobić pomiar?

Re: AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

PostNapisane: 21 sie 2010, 17:21
przez piwo
a tego to ja juz nie wiem :)
u mnie ejst manometr.ale wskazuje tylko na wolnych obrotach ewentulanie przy leciutkim booscie (jak dodam gazu przepustnica pod maska to mzoe mi cisnienie wzrasta do jakiegos 0,3 bara;brak obciazenia turbina nie laduje cisnienia) wiec spod maski ciezko wyczuc.w kazdym badz razie widac na manometrze na wolnych te 3 bary.mozna tez sporobowac przykrecic srube na regulatorze i zobaczyc czy pompa na wolnych pompuje do 5 barow.jak pompuje tzn ze przy malym poborze na paliwo wyrabia.mozna wtedy tez dac na przpeeustnicy gazu i sprawdzic czy jak wchodzi na obroty cisnienie wzrasta do 6 barow
jak wzrasta to pompa raczej ebdzie ok.

Re: AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

PostNapisane: 21 sie 2010, 21:49
przez check
moim zdaniem wręcz przeciwnie silnik może być za mocno zalany paliwem, tak jak seryjna Prelude H22A w której ostatnio zmierzyłem afr i na wysokich obrotach spada poniżej 11 <oczy>

Re: AFR, a wydajniejsza pompa paliwa

PostNapisane: 22 sie 2010, 18:15
przez pinky
Ja u siebie ciśnieni sprawdzałem przed listwą, a regulator w mazdzie jest chyba 2.6-2.8.