Re: Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Napisane: 10 kwi 2016, 00:39
Witam, czy taka modyfikacja pomocą oporników lub cewki basowej zadziała przy silniku rf2a??
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
Plomien napisał(a):1. Pompa denso V5 daje 2 dawki na cykl, pilotażową i właściwą. Po podłączeniu opornika zauważyłem "gładszą" pracę silnika. Podejrzewam (nie wiem na 100%) że podczas pracy na jałowym podaje tylko jedną dawkę, natomiast opornikiem zmuszamy pompę do "dotrysku".
Plomien napisał(a):RF2A paliwo podaje na podstawie czujnika doładowania, którego sygnał modulowany jest przez sterownik pompy. Opornikotuning to w skrócie połączenie czujnika przez opornik z pompą, czyli na pompę idą dwa sygnały.
tadziol napisał(a):Niestety skucha...
tadziol napisał(a):Dawka paliwa,czyli czas zamknięcia SPV jest zależna od bardzo wielu czynników....temp.silnika,obroty,stopień uchylenia pedału gazu,spięty napęd lub nie,temp.powietrza dolotu,temp.za IC,poziom doładowania....itp.
Plomien napisał(a):Jeden ze sterownika który dobiera dawkę w zależności od temperatury, ciśnienia, wciśnięcia gazu i pierdyliarda innych rzeczy
Plomien napisał(a):Proszę, przeczytaj jeszcze raz dokładnie i daj mi znać czy się mylę.
Plomien napisał(a):Chciałem przekazać, że normalnie sygnał idzie przez sterownik który "oblicza" to wszystko co wymieniłeś i bóg wie co jeszcze, po czym otwiera SPV na wyliczony czas.
ale go zamyka.Plomien napisał(a):otwiera SPV
tadziol napisał(a):Dawka paliwa,czyli czas zamknięcia SPV
Plomien napisał(a):Podpinając boost sensor do SPV przez opornik "omijamy" sterownik pompy, i to jest drugi sygnał, który idzie dodatkowo i sprawia że SPV otwiera się na dłużej.
tadziol napisał(a):Niestety skucha...
Nie, nie czyściłem jeszcze dolotu, ale 2 lata temu była zmieniana na całkowicie nową chłodnica wraz z intercollerem. Turbo pracuje poprawnie, czuć od 1800 obr, jedynie problem w niej mam w tym że nie jestem w stanie poruszyć ręką sztangi od gruchy :/ podejrzewam że jest gruszka zapieczona i wastegate może być przez to zablokowane w jakimś położeniu- nie całkowicie zamkniętym bo by było przeładowanie ciśnienia i tryb awaryjny i w sumie podkładki byłyby zbędne haha. Ale też nie całkowicie otwartym bo chyba prawie nie miałbym doładowania. Widzę że nie da się chyba kupić nawet samej gruszki do RF2A .Przebieg mam 207 tysięcy.alk80 napisał(a):że tak głupio zapytam, czyściłeś już dolot – czy były demontowane intercooler i kolektor ssący?
smile napisał(a):Myślę, ze biorąc sygnał dla opornika i SPV z pedału przyspieszenia rozwiązuje się ten problem