Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez dziungwaj » 27 maja 2015, 20:06

Witam oporniki 50ohm . Jak ktoś ma pytania 794-374-663
Załączniki
WP_20150524_009[1].jpg
WP_20150524_010[1].jpg
WP_20150524_011[1].jpg
dziungwaj
 

Postprzez Seether » 17 sie 2015, 01:53

Witam!
Jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość.
Dzisiaj zabrałem się za drutowanie mojej Mazdy (Premacy RF4 101KM).
Nie narzekam na ten silnik ale z włączoną klimatyzacją jest naprawdę mułowaty.
Niestety nie miałem wiele czasu i mogłem wykonać tylko jedną próbę. Zastosowałem oporniki 100 i 50 ohm równolegle, co daje ok 33 ohm.
Samochód dostał kopniaka, niestety wraz ze sporą ilością dodatkowych wrażeń. Pojawiło się naprawdę spore dymienie a z obrotów schodził dopiero z około sekundowym opóźnieniem.
Tutaj moje pytania:
1. Czy zwiększać rezystancję?
2. Czy przy zastosowaniu cewki są podobne efekty?
3. Czy ma ktoś dobrą dokumentację do RF4F? Jeżeli tak to może udałoby mi się rozrysować jakiś pasywny lub aktywny filtr dolnoprzepustowy.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2014, 00:05
Posty: 4
Auto: Premacy DITD 101KM

Postprzez alk80 » 18 sie 2015, 23:00

daj 2x100 i zobacz efekty
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ewemarkam » 18 sie 2015, 23:08

Ja u Siebie miałem cewkę, nawijałem według jakiegoś kalkulatora. Jednak efekty były takie same.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Seether » 22 sie 2015, 18:40

Dzisiaj przeprowadziłem kolejną próbę – jadąc do ZOO z dzieckiem.
Dałem 2x100 i pewne zmiany są.
Samochód przestał kopcić, a dynamika pozostała.
Została natomiast dziwna reakcja obrotów po odpuszczeniu gazu.
Czy ktoś stosował połączenie jak na obrazkach trzy posty wyżej?
Tam rezystor jest jeszcze na czerwono białym przewodzie do przepływki.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2014, 00:05
Posty: 4
Auto: Premacy DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2015, 19:35

pamiętajcie że oporniki są różnej mocy (Wat) i ta sama konfiguracja i jednego może u innego inaczej działać przy innej mocy oporników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Seether » 22 sie 2015, 21:00

Oporniki dałem 1W – tak z zapasem.
Dalej zostaje zagadka tego rezystora na biało czerwonym przewodzie.
Rezystory mogą mieć jedynie delikatnie różną indukcyjność.
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2014, 00:05
Posty: 4
Auto: Premacy DITD 101KM

Postprzez alk80 » 22 sie 2015, 22:24

każdy ma też w innym stopniu wyeksploatowany motor, pompę, wtryski, turbo itd, to też inny zestaw oporników daje różne "efekty uboczne", dlatego często pojawia się tu zdanie że trzeba je sobie dobrać,
ja ze swojej strony, z doswiadczenia, po raz kolejny polecam zrobić opornik na przełączniku w kabinie, z racji mocniejszego "kopa" pojawiło się u mnie szarpanie w pewnych okolicznościach, więc używam tego w razie potrzeby
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez ewemarkam » 22 sie 2015, 22:28

Z tymi opornikami jest tak, ze sa to oporniki drutowe. Posiadaja pewna indukxyjnosc, dlatego opornik 1/4 W bedzie inaczej dziala niz 1W. Mimo ze maja ta sama rezystancje. Mozna kupic oporniki bezindukcyjne. Stosuje sie je w ukladach w.cz.

Czyli te oporniki ktore montujecie sa w jakims stopniu cewka.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 22 sie 2015, 22:43

alk80 ma rację też miałem je na przełącznik i to dobra opcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 23 sie 2015, 00:19

A ja mam na stałe :) co prawda chciał bym się podłączyć nie pod boost sensora a pod pedał przyspieszenia, ale nie mam jakoś czasu i motywacji do tego. Z racji posiadania auta służbowego bez limitu, mazda poszła w odstawkę. Marzy mi się włożyć w budę BJ kompletny silnik rf5 lub RF7 wraz z wiązka i wszystkim by to uruchomić, wtedy ponad 200 KM i pod 400 Nm jest realne ;)

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 23 sie 2015, 21:38

RF5 w BJ? już dawno o tym myślałem nawet zastanawiałem się nad samą głowicą z wtryskami, pompą wysokociśnieniową i kompem. Myślę że to by działało bez większej rzeźby ale koszt...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 24 sie 2015, 01:04

Koszt... zawsze to taniej niż BK / GG MPS :D I koszta eksploatacji mniejsze <rotfl> i gwint można wstawić za normalną kaskę :D

I mina posiadaczy passatów / golfów w tedeiku nawet po drucie objeżdżanych japońcem w dieslu :D Denso inside ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bolo » 13 wrz 2015, 22:15

Seether napisał(a):Dalej zostaje zagadka tego rezystora na biało czerwonym przewodzie.
.....

Witam.
Ten biało czerwony przewód, należy do czujnika temperatury.
Sądzę że kolega dziungwaj zaniżył rezystorem oporność czujnika temp. zasysanego powietrza o około 580ohm.
20°C 2,090-2,810kohm
80°C 0,274 – 0,370kohm
I powiem szczerze, że sam jestem ciekaw efektów tego moda :D .
pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 15:02
Posty: 7
Skąd: RJ45
Auto: Premacy 2.0DITD
2002
CP/19R/2

Postprzez smile » 13 wrz 2015, 22:25

Im cieplejsze powietrze, tym mniej paliwa.
Więc jeśli zaniżył to obciął dawkę. Zresztą jest jeszcze drugi czujnik temperatury powietrza, za IC.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bolo » 14 wrz 2015, 21:06

Małe sprostowanie, oczywiście że zawyżył oporność czujnika temp. <glupek2>
Metoda na podlanie?

Postanowiłem, że osobiście sprawdzę tego moda. Zamontowałem opornik 1w 670ohm na czerwonym kablu z białym paskiem. Drugi kabel od prawej, na przepływce.

Pierwsze wrażenia są pozytywne, autko nabrało wigoru, ale nie ma porównania do opornika na SPV.
Turbo daje około 1Bar, minimalnie więcej niż w mojej premacy standardowo. Przydał by się jakiś pomiar na hamowni, może kiedyś...
Nie zaobserwowałem nadmiernego dymienia, ani opóźnienia zejścia z obrotów.
Jednym słowem pozytywnie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2014, 15:02
Posty: 7
Skąd: RJ45
Auto: Premacy 2.0DITD
2002
CP/19R/2

Postprzez smile » 14 wrz 2015, 21:29

Tak sobie teraz pomyślałem, sprawdziłem co nie co i oto co ustaliłem, polemika zbędna, tak jest i koniec.
Każdy z czujników temperatury powietrza ma wpływ na co innego... i tak :

Czujnik powietrza dolotowego pierwszy ( na filtrze powietrza ) – ma wpływ na moment wtrysku paliwa – to samo w jakimś zakresie można osiągnąć manipulując pompą wtryskową względem rozrządu – kwestia co się chce osiągnąć.
Czujnik powietrza dolotowego drugi ( na IC ) – ma wpływ na wielkość dawki paliwa – tu wiadomo, że się chce zwiększyć ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2015, 22:24

smile napisał(a):I mina posiadaczy passatów / golfów w tedeiku nawet po drucie objeżdżanych japońcem w dieslu :D Denso inside ;)


Niestety i tak silnik mazdy nie ma takiego potencjału jak choćby JTD gdzie fabryka daje tyle co mazda po programie :) .

Jeśli chcielibyśmy profesjonalnie podjeść do tuningu DiTD to tylko za pomocą urządzenia które wydłużało by w odpowiedni sposób sygnał do zaworu SPV dobrany do prędkości obrotowej (utworzona mapa), oraz brak takiego wydłużenia przy zejściu z obrotów, dodatkowo delikatnie przestawiona pompa by przyśpieszyć wtrysk (gorsza kultura pracy niestety). Zwiększenie doładowania do około 1.5Bar, brak egr i wolny wydech. Myślę że 40KM+ jest do ugrania śmiało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 15 wrz 2015, 21:15

Jak bym miał to robić profesjonalnie, to przekładał bym co się da z RF5 lub nawet RF7 ( wiązka + PCM, czujniki, pompa paliwowa + listwa, wtryski + tłoki, głowica + kolektory, turbo, podłubał w dolocie / wylocie )

V-tech oferuje samym Boxem w RF2/RF4 podniesienie odpowiednio +26KM / +45 Nm co daje okolo 130 KM i 275 Nm.

Przekładając RF5/7 startuje się z około 136/143 KM 310/360 Nm a samym programem można dojść do 170 KM /400 Nm. Ktoś powie "rzeźba" a ja powiem " i dobrze :D ".

Do tego hamulce od GG/GY, sprzęgło solidne pewnie z RF7 + skrzynia biegów odpowiednia, nowy rozrząd, zawieszenie gwint, rozporki przód / tył, wnętrze wybebeszone.

Oczywiście auto wtedy tylko już do sportu, ale zgarniasz wszystkie nagrody w każdej konkurencji diesla na zlotach mazdy i pewnie nie tylko.

Na RF2/RF4 tak jak piszesz, +40 KM ugrasz, ale to ciągle mało.

Neonixos666 napisał(a):Jeśli chcielibyśmy profesjonalnie podjeść do tuningu DiTD to tylko za pomocą urządzenia które wydłużało by w odpowiedni sposób sygnał do zaworu SPV dobrany do prędkości obrotowej (utworzona mapa), oraz brak takiego wydłużenia przy zejściu z obrotów

Myślę, ze biorąc sygnał dla opornika i SPV z pedału przyspieszenia rozwiązuje się ten problem :)

Tyle teorii, brak $$$ na praktykę <oczy>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Bo_Lo » 12 gru 2015, 11:49

Na czym aktualnie stanęło podnoszenie mocy w DitD?
Rozwazam kupo premacy z tym motorem i oczywiscie chce więcej mocy :D tak zeby się dalo bezstresowo wyprzedzac TiRy itp.
Okolice 130km mnie zadowolą
iść w oporniki czy box Vtecha?jaki koszt tego boxu?
do tego planuje wiekszy IC i lużny wydech
J\Z racji tego że jestem jak detektyw Monk jeśli chodzi o ata to chyba raczej box bym wolał ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje