Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez hubabuba » 9 kwi 2016, 23:39

Witam, czy taka modyfikacja pomocą oporników lub cewki basowej zadziała przy silniku rf2a??
hubabuba
 

Postprzez alk80 » 10 kwi 2016, 08:41

tak

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez hubabuba » 10 kwi 2016, 14:00

a podłączenie zostaje to samo?? czy jakoś inaczej trzeba się bawić?? jakie oporniki najlepiej zastosować ?? proszę o pomoc :D
hubabuba
 

Postprzez porter_22 » 16 cze 2016, 11:46

Witam
W RF2A jest jeszcze inny sposób na podniesienie mocy w niskich zakresach obrotów.
Przetestowane przeze mnie już kilka lat jest tylko minimalny wzrost paliwa.
Dla zainteresowanych mogę opisać jak będę miał chwilkę
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 08:42
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: MAZDA 626 DITD 1999 Kombi

Postprzez smile » 18 cze 2016, 08:43

Gruszka od turbiny?? :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Płomień » 20 cze 2016, 11:55

Specjalnie dla ludzi którym nie chce się przeglądać kilkudziesięciu stron wątku ani szukać opiszę swoje doświadczenia z tzw. Cheap-Tuningiem.
Zastrzegam sobię prawo do pomyłek, parę lat minęło odkąd to robiłem.

W rf2a i rf4f da się podnieść moc w praktycznie taki sam sposób, różnica polega na tym że rf4f ma przepływkę, a rf2a nie ma. Z doświadczenia mogę polecić zabawę z wastegate przy turbinie. Zawór upustowy to po prostu sprężynka, która z wiekiem robi się bardziej miękka i otwiera wastegate za wcześnie. Wystarczy odsadzić całość na podkładkach, przywrócimy trochę fabrycznej mocy bez oporników. Jest gdzieś na forum opis dokładnie co i jak, sam to robiłem na podstawie opisu z forum.

Przed zabawą z opornikami gorąco polecam wyczyścić intercooler i cały dolot. Nie znam NIKOGO spoza forum kto by wpadł na to żeby w turbodieselu czyścić dolot i IC, ludzie nawet nie zdają sobie sprawy ile syfu tam się zbiera. Generalnie w czystym DITD praktycznie nie ma czegoś takiego jak turbodziura :P

Jak nadal mało mocy i będziesz bawił się z opornikami to wiedz parę rzeczy:
1. Pompa denso V5 daje 2 dawki na cykl, pilotażową i właściwą. Po podłączeniu opornika zauważyłem "gładszą" pracę silnika.
Edit: Doprecyzowanie post niżej Neonixos666.
2. RF2A paliwo podaje na podstawie czujnika doładowania, którego sygnał modulowany jest przez sterownik pompy. Opornikotuning to w skrócie połączenie czujnika przez opornik z pompą, czyli na pompę idą dwa sygnały. Jeden ze sterownika który dobiera dawkę w zależności od temperatury, ciśnienia, wciśnięcia gazu i pierdyliarda innych rzeczy. Drugi sygnał ma w pupie co dzieje się z samochodem czy silnikiem. Edit: Potrzeba weryfikacji – post niżej – tadziol
3. Zawór SPV do którego się podłączamy to bardzo droga zabawka, ale jest na to myk. Otóż o ile Mazdowski jest produkowany przez Denso w Japonii i kosztuje około 1200zł, to na tej samej pompie chodzą ople 1,7 DTi (od Isuzu). Te pompy i części produkowane są przez Denso w Rumunii, i SPV kosztuje koło 300zł. Naturalnie wiąże się to z różnicą w jakości, ale z tego co słyszałem opłaca się.
4. Diesel musi dymić, tak, wszyscy to słyszeliśmy. Pamiętaj że jeździsz Mazdą a nie Gulfem w TeDejI, więc dobierając oporniki miej trochę rozsądku. Czarna chmura za samochodem to czarne złoto które z baku idzie prosto w wydech. Poza tym możesz stracić lusterko jak będzie jechał za Tobą motocyklista.
5. Opornik na pompie to większe spalanie. Jak by Ci nie zależało na spalaniu a potrzebowałbyś mocy to nie kupiłbyś diesela. Wydaj więc parę zł na cztery metry kabelka i pstryczek, zamontuj go gdzie Ci się podoba, dorób czerwoną diodkę żeby fajnie wyglądało i włączaj go tylko kiedy potrzebujesz. W ten sposób zmniejszysz prawdopodobieństwo problemów, nie zwiększysz spalania, a parę dodatkowych kucy będziesz mieć pod palcem. Jak jesteś urodzonym majsterkowiczem to proponuję przycisk pod pedałem gazu tak żeby załączał opornik tylko przy desce, albo przycisk w kierownicy/na kierownicy. Ślimak u mnie w BA ma 2 wolne sloty, nie wiem jak w BJ bo kierownicy nie rozbierałem. Tylko tutaj uwaga, zrób to na przekaźniku, nie puszczaj napięcia przez kierownicę. No i uwaga z airbagiem żeby strzelająca poducha nie wbiła Ci przycisku w czoło, ale to chyba oczywiste.

Dziękuję za uwagę, mam nadzieje że się komuś przydałem :)
Będę starał się edytować post na bieżąco wraz z sugestiami i poprawkami od ludzi mądrzejszych ode mnie <ok>
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 17:09 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2016, 14:57

Plomien napisał(a):1. Pompa denso V5 daje 2 dawki na cykl, pilotażową i właściwą. Po podłączeniu opornika zauważyłem "gładszą" pracę silnika. Podejrzewam (nie wiem na 100%) że podczas pracy na jałowym podaje tylko jedną dawkę, natomiast opornikiem zmuszamy pompę do "dotrysku".


Może, ja dojaśnię :P. Pompa podaje wszystko w jednej dawce a rozbija się ona w dwusprężynowych wtryskiwaczach. Pierwsza sprężyna poddaje się wcześniej powodując wzrost temp dla dawki głównej (poddanie się drugiej sprężyny), takie common Rail dla ubogich <lol> . Dawka w Ditd zależy jedynie od długości wtrysku, podając dodatkowy sygnał do SPV przedłużamy wtrysk i dodajemy więcej paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 20 cze 2016, 15:42

@up Chwała Ci za doprecyzowanie, nie wiedziałem tego. Każda nowa informacja jest w cenie ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez tadziol » 21 cze 2016, 20:28

Plomien napisał(a):RF2A paliwo podaje na podstawie czujnika doładowania, którego sygnał modulowany jest przez sterownik pompy. Opornikotuning to w skrócie połączenie czujnika przez opornik z pompą, czyli na pompę idą dwa sygnały.

Niestety skucha...
Dawka paliwa,czyli czas zamknięcia SPV jest zależna od bardzo wielu czynników....temp.silnika,obroty,stopień uchylenia pedału gazu,spięty napęd lub nie,temp.powietrza dolotu,temp.za IC,poziom doładowania....itp.
A tajemnica opornikotuningu i jego podłączenia do boost sensora albo MAF-u jest prostsza niż widowni się wydaje.
Też mam DITD,nieczyszczony dolot,a ciągnie od dna jak RF5C.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Płomień » 21 cze 2016, 21:24

tadziol napisał(a):Niestety skucha...

Niestety nie mogę się zgodzić. Możliwe że nie do końca jasno i zrozumiale przekazałem to co chciałem przekazać i w tym może tkwić moja wina.
tadziol napisał(a):Dawka paliwa,czyli czas zamknięcia SPV jest zależna od bardzo wielu czynników....temp.silnika,obroty,stopień uchylenia pedału gazu,spięty napęd lub nie,temp.powietrza dolotu,temp.za IC,poziom doładowania....itp.

To wszystko zawarłem w:
Plomien napisał(a):Jeden ze sterownika który dobiera dawkę w zależności od temperatury, ciśnienia, wciśnięcia gazu i pierdyliarda innych rzeczy

Proszę, przeczytaj jeszcze raz dokładnie i daj mi znać czy się mylę. Jesteś dla mnie swojego rodzaju autorytetem, robiłem opornikotuning między innymi na podstawie Twoich postów, więc nie chcę się z Tobą sprzeczać o drobiazgi ;)
Chciałem przekazać, że normalnie sygnał idzie przez sterownik który "oblicza" to wszystko co wymieniłeś i bóg wie co jeszcze, po czym otwiera SPV na wyliczony czas. Podpinając boost sensor do SPV przez opornik "omijamy" sterownik pompy, i to jest drugi sygnał, który idzie dodatkowo i sprawia że SPV otwiera się na dłużej.

Jeśli chodzi o czyszczenie IC i dolotu, to są moje osobiste doświadczenia, zmiana jest wyraźnie odczuwalna. Nie mówię że nieczyszczony nie ciągnie od dołu. Mówię że po wyczyszczeniu ciągnie lepiej.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez tadziol » 22 cze 2016, 07:19

Plomien napisał(a):Proszę, przeczytaj jeszcze raz dokładnie i daj mi znać czy się mylę.

Jasne,czemu nie ;)

Plomien napisał(a):Chciałem przekazać, że normalnie sygnał idzie przez sterownik który "oblicza" to wszystko co wymieniłeś i bóg wie co jeszcze, po czym otwiera SPV na wyliczony czas.

Jest OK,z tym,że nie
Plomien napisał(a):otwiera SPV
ale go zamyka.
tadziol napisał(a):Dawka paliwa,czyli czas zamknięcia SPV


Plomien napisał(a):Podpinając boost sensor do SPV przez opornik "omijamy" sterownik pompy, i to jest drugi sygnał, który idzie dodatkowo i sprawia że SPV otwiera się na dłużej.

tadziol napisał(a):Niestety skucha...

po raz drugi....i nie chodzi tu o kwestię "otwiera/zamyka" ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mietek5656 » 5 paź 2016, 22:46

co to ma byc z tymi fotkami , na ktorych widac czesc jakichs niebieskich przewodow ktore nie wiadomo gdzie sa podlaczone, i gdzie te oporniki.o ktorych mowa.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2016, 20:03
Posty: 4

Postprzez Username1234 » 20 lut 2017, 02:43

Witam, to mój pierwszy post na forum, choć czytam je od jakiegoś czasu. Przymierzam się powoli do lekkiego tuningu silnika Premacy rocznik 2000 RF2A 90km. Podkładek pod Wastegate jeszcze nie dawałem. Oporników nie testowałem. EGR-u jeszcze nie zaślepiałem ale niedługo to zrobię, na allegro są fajne gotowe kwasoodporne zaślepki za grosze. Na czym w końcu stanęło w kwestii dawki paliwa? Czy zwiększenie ilości powietrza w ten sposób-podkładki (ponad 0.85 bara) zmusi komputer do wydłużenia czasu wtrysku czy jednak nie bo oblicza on jakieś wartości i wybiera tą mniejszą jak ktoś już tu pisał? Wtedy byłaby w cylindrach tylko nadwyżka powietrza i gwarancja idealnego dopalenia i wykorzystania paliwa, ale bez przyrostu mocy ponad serię z racji za małej już wtedy dawki. <płacze> Generalnie chciałbym się Was zapytać o pewną ofertę boxa. Jedynym pewnym boxem do DiTD jest na razie tylko Box Base z V-Tech , aktualnie kosztuje 480 zł jakoś, więc nie tak drogo. Ogólnie jestem raczej laikiem, więc proszę o wyrozumiałość.
Podaję link: https://www.proracing.co/pl-pl/chip-box ... 000-detail
Za 120 zł jest to box "firmy" Pro Racing. Z tego co tam piszę to jest to do wersji Sportive 2.0 ale w opisie też że do starszych diesli bez CR. Box ten montuje się poprzez zmostkowanie przewodów od czujnika temperatury powietrza dolotowego ( czujnik na dwa przewody), bodajże przy filtrze powietrza? Moje główne pytanie to, czy to w DiTD w ogole ma prawo działać? Czy raczej wpływ informacji z tego czujnika ma mały wpływ na obliczanie dawki przez ECU? Co to w ogóle jest, pewnie opornik zwykły z potencjometrem, bo piszą że 50 obrotów ma aż śruba w tym boxie... :D Pozdrawiam serdecznie !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 01:57
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW

Postprzez alk80 » 20 lut 2017, 09:05

że tak głupio zapytam, czyściłeś już dolot – czy były demontowane intercooler i kolektor ssący?

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Username1234 » 20 lut 2017, 12:07

alk80 napisał(a):że tak głupio zapytam, czyściłeś już dolot – czy były demontowane intercooler i kolektor ssący?
Nie, nie czyściłem jeszcze dolotu, ale 2 lata temu była zmieniana na całkowicie nową chłodnica wraz z intercollerem. Turbo pracuje poprawnie, czuć od 1800 obr, jedynie problem w niej mam w tym że nie jestem w stanie poruszyć ręką sztangi od gruchy :/ podejrzewam że jest gruszka zapieczona i wastegate może być przez to zablokowane w jakimś położeniu- nie całkowicie zamkniętym bo by było przeładowanie ciśnienia i tryb awaryjny i w sumie podkładki byłyby zbędne haha. Ale też nie całkowicie otwartym bo chyba prawie nie miałbym doładowania. Widzę że nie da się chyba kupić nawet samej gruszki do RF2A <płacze> .Przebieg mam 207 tysięcy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 01:57
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW

Postprzez alk80 » 20 lut 2017, 14:43

zajrzyj do kolektora ssacego, ten silnik jak ma jak oddychać to się fajnie odpycha

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Boss429 » 24 lut 2017, 12:38

smile napisał(a):Myślę, ze biorąc sygnał dla opornika i SPV z pedału przyspieszenia rozwiązuje się ten problem



Cześć. Czy ktoś z Was podłączał to do pedału przyspieszenia i może o tym napisac. Najlepiej dać fotorelację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 13:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Płomień » 24 lut 2017, 20:10

@Username1234
Daj se spokój z chipboxami, wydasz 150zł za coś, co możesz zrobić sam wydając góra 15zł jak montujesz bajerancki przycisk do włączenia "czipa". Jak nie chcesz guziczka, to zmieścisz się w 6zł. Wszystko jest opisane na forum, podłączenie i do RF4F, i do RF2A, wystarczy poświęcić 20 minut na poszukiwania. Najpierw polecałbym jednak wyczyścić dolot, ludzie na prawdę nie zdają sobie sprawy ile nagaru tam się zbiera. Popatrz tu viewtopic.php?f=399&t=26604&start=220

@Boss429 Jak pojawisz się na łódzkim spocie to Ci pokażę co, jak i gdzie powinno się podłączać. Nie widzę sensu brania sygnału z pedału przyspieszenia, będzie to trudniejsze, i podejrzewam że nie będzie dobrze działać. Sukcesja, sektor 2B (niebieski), czwartek 19:30, co tydzień; zapraszam, wpadnij, to pogadamy ;) Więcej info w wątku regionalnym.
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 24 lut 2017, 20:43

Ja tylko przestrzegam przed dawaniem za dużo do pieca, niestety dodatkowe paliwo spala się dłużej co przy tym samym ciśnieniu wtrysku powoduje wzrost temperatury w cylindrze + niewydolny IC i mamy usmażoną uszczelkę. Tu kłania się przewaga CR przy tak wysokim ciśnieniu da radę podać sporą dawkę bez wzrostu temp. i spalić ją całkowicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Username1234 » 17 mar 2017, 14:48

W którym miejscu wyprowadzacie przewody od oporników do środka kabiny aby zamontować włącznik? Głównie chodzi mi o Premacy, pewnie nie jest to łatwe. Myślałem żeby przeprowadzić kable pod klejem szyby przedniej albo jakby bokiem auta w rejonie kierunkowskazu wewnątrz kanałów odprowadzających wodę. Na razie mam włącznik oporników pod maską zamontowany :) A może włącznik radiowy dałoby się zaimplementować jakos ... :>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 01:57
Posty: 13
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda Premacy Exclusive 2000, DiTD 66kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje