Strona 1 z 4

Montaż kompresora do KLZE

PostNapisane: 27 cze 2010, 01:53
przez weede
Z góry mówie,że są to moje głośne rozważania i chęć poznania kosztów operacji dołożenia doładowania z kompresora do silnika klze ;) Generalnie dlaczego kompresor? Bo wydaje mi się trwalszym rozwiązaniem od turbo,które nie bedzie przysparzało wielu problemów z późniejszym użytkowaniem. Moc byłaby rozwijana płynnie (mysle, z korzyscia dla niezbyt solidnych korbowodów) a moc w jaką bym celował to okolice 230 – 250km (zakładając, ze wychodzimy z bazowych 180), generalnie tak aby pozostawić seryjne korby i tłoki oraz najlepiej bez IC bo takie instalacje też widziałem ;).

Kompresor montowany byłby w miejscu kompresora klimatyzacji czyli tak:
Obrazek
Zapewne byłby to Eaton M62, ponieważ wydaje mi się, że powinien generować wystarczające ciśnienie ok 0,4-0,5 bara.

Krótki kosztorys:
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł
– komputer Megasquirt – 1000zł
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł
– regulator ciśnienia paliwa?
– IC+rurki montazowe?
=
~5500zł bez IC

Czy ceny są realne, czy gdzies przesadziłem/dałem za mało? Może macie linki gdzieś (Probetalk.com , MX-6.com ?) , gdzie to już śmiga i jakie daje efekty.
Nie ukrywam, ze marzy mi się tak:


Pozdrawiam

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 27 cze 2010, 06:36
przez Pit

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 27 cze 2010, 09:27
przez weede
tylko tam żadnych konkretów, czym strojonem jakie wtryski nic ;)

Tu szybki guide montażu SC:
http://www.clubprotege.com/forum/showpo ... stcount=30
Nie wygląda to jakoś mega skomplikowanie...na pewno nie tak jak kolektory pod turbo w v6 :D

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 27 cze 2010, 12:01
przez Quaki
Witam co nieco odemnie na temat kompresora w KL
– nowy kompletny rozrząd do KL – 800zł-ok
– używany Eaton E62 np. z mercedesa – 1200zł-ok (ale moze byc ciezko znalezc niezajechany kompresor)
– zestaw montażowy wycięty w CNC – 200zł (montaz w miejsce kompresora klimy nie tzreba na cnc mozna normalnie)
– wtryskiwacze (pewnie z Millena S) – 600zł i tu jest maly problem bo nie wiem ile one maja CC ale jesli chcesz ladowac 0.5 bara to wtryski zeby nie przekraczac granicy wypelnienia 80-85% musza byc 50% wieksze niz seryjne
– komputer Megasquirt – 1000zł (mozesz miec problem za te pianiadze kupic caly komplet)
– pierdoły, przewody, rurki. które pewnie wyjdą w trakcie 500zł ok
– pompa paliwa walbro 255 – 300zł ok (ale sa chyba troszke drozsze)
– Zawór upustowy DV ProPerfekt -250zł (jesli masz sprzeglo zawor ten jest ci nie potzrebny)
– wskażniki AutoGauge – ciśnienie oleju, boost, afr 500zł (afr sobie odpusc chyba ze szerokopasmowy lepiej zainwestuj w egt i to na obie glowice odzielnie )
– regulator ciśnienia paliwa? moze sie przydac
– IC+rurki montazowe? przy 0,5 bara musisz go zalozyc bo mozesz dopraodzac do stuku
-wydech tez musisz policzyc bo seryjny bedzie za mocno ograniczal silnik (ale bez koelktorow wydechowych)
Uwazam ze zaloeznie kompresora jest latwiejsze niz zaloenie turbiny z uwagi na to ze mozna zostawic seryjne kolektor wydechowe :)
Pozdrawiam

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 cze 2010, 12:00
przez lukster
No i cena robocizny :D

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 cze 2010, 18:48
przez Quaki
No coz chyba ze ktos to zrobi sam (zakladajac ze ma ku temu narzedzia i wiedze bo jak tego nie ma to raczej samemu nie da rady a jak da to wyjdzie go to wiecej niz ktos mialby to zrobic)
Pozdrawiam

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 29 wrz 2010, 13:13
przez weede
Jestem w kontakcie z tym panem:
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk

tylko coś z wystrojeniem tego jest problem bo widać, jak afr skacze.

Po głowie ciągle mi chodzi takie lajtowe 0,4 bara, zeby dojśc do 250km z kompresora M62 ze sprzęgłem. Do normalnej jazdy można by nawet ten kompresor rozłączać.

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 14:11
przez Grzesiu
weede napisał(a):Jestem w kontakcie z tym panem:
http://www.youtube.com/watch?v=wMxqIHBBJnk


zdaje mi się czy: kompresor kręci a doładowania brak.. no może 0.1bara?

może zajrzy na forum miata klub polska mx-5.pl tam możesz złapać kontakt z 2 osobami które mają BP-kompresor, zawsze to jakaś pomoc w sprawach które mogą Cie interesować.

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 14:20
przez weede
Grzesiu napisał(a):zdaje mi się czy: kompresor kręci a doładowania brak.. no może 0.1bara?

bo tam ciągle kółko jest seryjne, teraz dorabia jakieś mniejsze ;)

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 15:03
przez lukster
kompresor żadna filozofia, jedynie po osobistych doświadczeniach uparcie będę zalecał sterowanie stand alone, np megasquirt :D

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 15:18
przez weede
lukster napisał(a):megasquirt

ok to jak kupie to mi podłączysz <serduszka>

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 19:01
przez mlody1921
to sie zrobi do lukstera kolejka :P

ja też sie zapisze na montaż :D <rotfl>

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 19:44
przez lukster
w BydZi są lepsi megasquirtowcy ;)

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 20:54
przez weede
lukster napisał(a):w BydZi są lepsi megasquirtowcy ;)

w strojeniu – może, w montazu – chyba nie. ;)

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 30 wrz 2010, 22:18
przez check
czy m62 trochę nie za słaby jest do 2.5 V6?

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 1 paź 2010, 09:37
przez brii
Zależy ile chcesz dmuchać, ogólnie trochę za słaby, szczególnie przy wysokich obrotach nie wyrobi...

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 1 paź 2010, 14:59
przez lukster
weede napisał(a):w strojeniu – może, w montazu – chyba nie. ;)

I w tym, i w tym, Five ma ogromną wiedzę, ja korzystając z jego doświadczeń ogarnąłem tylko swoje auto. Gruby ze Starcem ogarnęli ich kilka do tej pory :D

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 7 paź 2010, 23:09
przez radekkm
lukster napisał(a):ze Starcem


jak by ktos nie wiedzial o kogo chodzi ;P
Obrazek

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 10 paź 2010, 14:32
przez weede
Kilka bardziej hardcorowych mocowań kompresora w KL:
Obrazek
Obrazek

Obydwa odpadają w mx-3 z powodu panującej tam ciasnoty ;)

Re: Montaż kompresora w silniku KL-ZE

PostNapisane: 10 paź 2010, 23:00
przez mlody1921
sądze że opcja nr 1 dała by rade a jak nie to wyspawanie samemu kolektora deczko mniejszego ale w tym stylu :D