Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez alk80 » 1 cze 2014, 21:11

oporniki sobie dobierz, ważne żeby byłe co najmniej 0,5W, a gdzie to wpiąć to masz ciut wyżej piękne zdjęcia
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez smile » 1 cze 2014, 21:15

karlo8 napisał(a):podeslijcie mi jakis link do takich opornikow ktore odmula mi silnik przy niskich obrotach oraz jakies fotki gdzie i jak to wpiac bardzo wazne bo ciezko sie tak jezdzi

Oporniki nie odmulają silnika! Jak masz zamuloną Mazdę to najpierw przywróć serię. Oporniki to wisienka mocy na torcie sprawnego silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez karlo8 » 2 cze 2014, 18:16

tej wisienki mi własnie brakuje:)
ale kurcze tak jest i spv i egr i boost sensor masakra
moze ktos rozrysowac to jakos
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez alk80 » 3 cze 2014, 10:22

leń z ciebie, wszystko jest w wątku, poszukaj, wiem że tu jest lekki bajzel, ale mało komu się chce pisać enty raz o tym samym i robić co raz większy bajzel
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez karlo8 » 3 cze 2014, 19:44

przeczytałem kilka stron i fajnie to wygląda
tylko w jednym poście przy spv podpięty jest jakiś przewód do górnego kabla a w innym do dolnego
na kolejnym poście kabelek przylutowany jest do dwóch kabli przy wtyczce

małe pytanko w moim silniku podobno nie ma przepływki jak tu piszą mam rf2a
i pytanko który kabel od spv podłączyć do którego kabla od wtyczki egr

i jaki opornik zastosować bo rozumiem ze wystarczy połączyć kablem te dwa przewody od spv i egr i wstawić w środek owy opornik czy może się mylę


ps. może robił to ktoś z ŁODZI i da się zaprosić na piwo w celu porozmawiania a może pomocy za nieduże pieniądze
ktoś kto lubi jak robi coś dobrego i satysfakcjonuje go zadowolenie drugiego człowieka:)


ps. chodzi o takie cos:

http://allegro.pl/rezystor-opornik-4-7k ... 04389.html
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez smile » 8 lip 2014, 19:57

W ostatnim czasie doszedłem do wniosku, że pora odciąć układ "Power Opornik".
Układ podłączony miałem na stałe od ponad roku. Wrażenia z jazdy bezcenne, ale przez ten czas doszedłem do wniosku, że ma to sens tylko w wybranych sytuacjach drogowych. Tak więc jeśli wrócę do tego typu rozwiązania to albo na przełącznik włączający układ albo pod pedał gazu np. od wciśnięcia 3/4.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2014, 21:12

polecam wykorzystać zaślepkę przy halogenach można z niej zrobić fajny przełącznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 16 lip 2014, 21:38

Ja mam tak właśnie zrobione, jedyne sensowne miejsce w zasadzie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez smile » 21 lip 2014, 21:52

Ja już dawno nie mam tam zaślepki, jest tam przełącznik od czegoś innego :)

Przed wyjazdem na urlop doszedłem do wniosku, że chyba mnie powaliło o tak <glupek2>
A jak zajadę ten samochód, to będzie pretekst kupić w końcu M3 :D
W jedną stronę ponad 500 km, dystans nie krótki jak na wyprawę przez Polskę a dokładając do tego 2-letnią córkę zależało mi na szybkim i bezpiecznym podróżowaniu :)
Na szczęście odłączenie oporników polegało na przecięciu kabla nożyczkami więc dość szybko przywróciłem układ do życia. Na autostradach prędkość w okolicy 150 km/h zadowalała mnie zupełnie, ale jak TIR brał TIRa przez 5 minut to uzbierał się ładny sznureczek autek. Bez problemów mogłem odskoczyć temu sznureczkowi gdy znów był jakiś widok do przodu i lecieć swoje.

Po zjeździe z autostrady wskaźnik poziomu paliwa przestawał opadać już trak gwałtownie, ale i kilometry się dłużyły. Za to jak trzeba było wyjść na lewy pas i pogonić kilka zawalidróg autko rwało do przodu tak jak powinno :) Nie musiałem gwałtownie hamować i szukać sobie miejsca. Tak więc moc to podstawa :D
Do kręcenia się na miejscu zatankowałem pół zbiornika V-Power a power znów był potrzebny. Odpalałem Mazdą jako osiołkiem, na zaciąg, Pajero 3,2 DID. Na piasku było spoko, do tego przestrzeń nieograniczona. Ale drugim razem na polbruku, przy zimnym silniku i super przyczepnych oponach ( TOYO :D ) mając przed sobą zaledwie 5-6 metrów miałem wrażenie, że się coś zaraz rozpadnie <rotfl>
Dzielny osiołek dał radę, sprzęgło z kołem zamachowym nie wyskoczyły bokiem a i korby na miejscu :D
Power to podstawa. Nawet jak czasem lekko kopci ( choć to chyba przez przedawkowywanie oleju 2T do paliwka :P ).

MOC ma dawać frajdę i bezpieczeństwo! Sprawdza się na 100%!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez karlo8 » 12 sie 2014, 18:26

to jechałem na opormikach czy bez nich
jakos nie wierze by az tyle mocy dawały
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez alk80 » 12 sie 2014, 19:24

zamontuj, sam się przekonasz

"błogosławieni, którzy nie zamontowali a uwierzyli"
:P ;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez karlo8 » 15 sie 2014, 09:20

a powiedzcie mi czemu montujecie przełącznik do tego układu oporników ?
dlaczego nie może to być podłączone cały czas?
po co je rozłączać
i czemu jest to dla kolegi istotnie przy wciśnieciu pedału na 3/4
jak to sie ma przy niskich obrotach do 2000 nawet do 1500

dziekuje
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez smile » 15 sie 2014, 11:15

1. Nikt do końca nie ma pewności jaki to ma wpływ na żywotność silnika.
2. Opornik oznacza zwiększoną dawkę paliwa, co oznacza zwiększone zużycie paliwa w takich sytuacjach jak stanie na światłach czy jazda w korku. Mocy dodatkowej nie wykorzystujemy non-stop.
3. Na niskich obrotach auto jest wyraźnie żwawsze.
4. Zamontuj wskaźnik ciśnienia doładowania, zobaczysz jak przekłada się wciskanie pedału przyśpieszenia do ciśnienia doładowania na przestrzeni prędkości obrotowej silnika :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alk80 » 15 sie 2014, 12:06

ja akurat nie mam za małego opornika więc spalanie jakoś drastycznie nie wzrosło,
opornik podłączony na stałe powoduje pewien dyskomfort, mianowicie szarpanie silnika kiedy jedziesz na niskim biegu (np w korku) ze stałą prędkością
mi jeszcze przeszkadzało że przy standardowych i "budżetowych" oponach letnich, w deszczu, buksowały koła w trakcie włączania się do ruchu :P
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 15 sie 2014, 15:02

smile napisał(a):4. Zamontuj wskaźnik ciśnienia doładowania, zobaczysz jak przekłada się wciskanie pedału przyśpieszenia do ciśnienia doładowania na przestrzeni prędkości obrotowej silnika


obserwując wskaźnik możemy nawet obniżyć spalanie w naszych samochodach :)

alk80 napisał(a):mi jeszcze przeszkadzało że przy standardowych i "budżetowych" oponach letnich, w deszczu, buksowały koła w trakcie włączania się do ruchu


w trakcie deszczu, ze skrzyżowania odzyskiwałem trakcję na 4 biegu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 15 sie 2014, 15:29

Neo... a jakie miałeś wtedy opony? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez karlo8 » 15 sie 2014, 22:07

jest ktos z lodzi kto moglby sie ze mna spotkac na piwku i pomoc ewentualnie pokazac na aucie

ps. albo odezwijcie sie na gg nie bedzie balaganu a recznie mi wtlumaczycie kto to ma i robil dzieki wielkie

kazdemu kto pomoze iez moge pomoc z systemami gps zawsze najnowsze automapy na androida komputery i nawigacje gps :)
Ostatnio edytowano 15 sie 2014, 22:15 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez Neonixos666 » 15 sie 2014, 22:14

smile napisał(a):Neo... a jakie miałeś wtedy opony? :)


195/55/15 stan nieznany :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 15 sie 2014, 23:54

smile napisał(a):kupić w końcu M3


Białe E92 staniały ostatnio :P
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez karlo8 » 23 sie 2014, 17:05

zamontowałem dziś dwa oporniki jak kolega z forum polecił
2x 0,33 ohm
podłączyłem pod niebieski przewód SPV i pomarańczowy BOOST SENSOR
włącznik w kabinie
polutowałem zabezpieczyłem izolacja zapaliłem auto normalnie wszystko po staremu czyli ok
zmotykowałem przewody w kabinie – czyli włączyłem oporniki i niestety zawiodłem się

po włączeniu oporników obroty auta na biegu jałowym skakaja miedzy 2000 a 2800 tys obrotów a za autem jak w kopalni węgla tak czarno
także dziękuje wszystkim za opinie i dobre zdania ale u mnie to niestety nie działa

na razie nie wyciągam ich tylko sa odłączone poczytam co napiszecie
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje