Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3

Postprzez KrystianR » 25 paź 2009, 22:37

ok swap w koncu skonczony(nie do konca bo male poprawki dla porzadku pod maska ale juz jezdze :D )
nastepnce co to dolot chce zrobic, pomysl juz jest calkiem calkiem
p.s nie wiem czemu ale kolo pasowe pasowalo od 1.6 sohc z roznica ze na wieloklin ale ze mialem komplet to i na pompe wody i alternator wrzucilem z 1.6
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Maro3 » 30 paź 2009, 00:59

Witam, mam pytanie żeby podsumoswć, mam Mazde 323f 1.6 8V silnik B6 i mam rozumieć, że mogę wrzucić sam silnik 1.8 DOHC i siądzie mi wszystko ma skrzynie biegów i łapy od poduszek i wszystko sie zgra (pomijając dłuższe biegi) i będzie dobrze chodziło?
Maro3
 

Postprzez Lukano » 30 paź 2009, 10:26

Możesz włożyć sam silnik, skrzynia podejdzie, tylko pytanie ile wytrzyma z mocniejszym silnikiem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez damian » 30 paź 2009, 12:39

jacek ma od 1.3 i dopiero tylko jedna mu się posypała :P a co do łap to nie wiem, czy tej przy akumulatorze nie musiałem wymieniać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Jacek176 » 30 paź 2009, 13:30

Lukano napisał(a):Możesz włożyć sam silnik, skrzynia podejdzie, tylko pytanie ile wytrzyma z mocniejszym silnikiem.

No i sprzęgło od 1.6 może się ślizgać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 30 paź 2009, 15:19

damian napisał(a):jacek ma od 1.3 i dopiero tylko jedna mu się posypał

heheh przy Jacka jeździe to aż dziwne.
A czasem Jacek nie miał od 1,8 SOHC ?? Bo ja już się pogubiłem.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 30 paź 2009, 18:17

Nie. SOHC ma mega dłuuuugie przełożenia.
Od 1.8 SOHC mam tylko sprzęgło i koło zamachowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 30 paź 2009, 21:54

Kurcze to naprawdę cud, że jeszcze ta skrzynia się trzyma ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 31 paź 2009, 00:41

To jest właśnie zaleta mocnego N/A. Moc max. osiągana jest przy wysokich obrotach, moment obrotowy jest niski i nie obciąża skrzyni biegów tak jak turbo :D
Ta pierwsza skrzynia poległa w czasie trenowania startów z G-tech'em po "miss shifcie" z jedynki na dwójkę.
Obecną skrzynię kupiłem na allegro za 200PLN <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez loockas » 14 mar 2010, 15:17

Odświeżę temat, bo się ponownie nakręciłem. MX-3 zostaje definitywnie w rodzinie więc czas zrobić z nim porządek. Mam już na oku BP DOHC. Dostałem w prezencie rozwaloną BG B3 więc mam też skrzynie, która jak twierdzi Jacek176 jest najkrótsza z tej serii silników. Dręczy mnie jedna rzecz. Z jakiego silnika użyć koła zamachowego i sprzęgła jeżeli do BP DOHC będę chciał wrzucić skrzynię z B3? Dodam, że swap nie jest zbytnio formą tuningu w moim przypadku. B6 wydaje mi się, że już nie wygląda najlepiej i dlatego korzystając z okazji chciałbym zyskać kilkanaście koni więcej. Auto nie będzie specjalnie katowane więc jakieś wzmocnione sprzęgła mi chyba nie są potrzebne.

KrystianR co zrobiłeś z układem wydechowym? Zostawiłeś ten z B6 czy zmieniałeś wszystko? Alternator, pompa wspomagania to wszystko może zostać z 1.6?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez KrystianR » 14 mar 2010, 21:43

uklad wydechowy zostal u mnie ten sam..tlumik koncowy malem zmieniony na kwasiaka tylko a od kolektora do koncowego tlumika oryginal 1.6
silnik mialem kompletny wiec taki tez przerzucilem ale chyba smialo mozna przerzucic alternator pompe wspomagania itp..zeby tylko kola pasowe te same byly a reszta git
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Piotr Wozniak » 3 cze 2010, 23:50

Witam koledzy,
Zblizam sie tez wlasnie do chwili swapa BP-DOHC do Mx3, wszystko wlasciwie mam (dawca wszystkiego co potrzeba to moja 323F BG GT). Mam nadzieje,ze przebiegnie gladko na bazie cennych Waszych doswiadczen spisanych powyzej. :) Pewnie jak zwykle kilka spraw "wyjdzie w praniu", ale na ta chwile zastanawia mnie jedno:
Co zrobic z wydechem?? To co jest w Mx3 to juz syf i korozja od samego kolektora w dol wiec bede chcial zalozyc caly wydech nowy przy okazji swapa. Czy brac tlumiki, kata itp wraz z silnikiem z 323F-dawcy i dcinac/doginac pod Mx3, czy robic cos na zamowienie/dedykowane (nie wiem czy jest cos sensownego).
Chodzi o to zeby BP smigal jak najzwawiej, wiec nie chcialbym go przytykac ani odprezyc za bardzo, no i zeby huk lba nie urywal ;)
Macie jakies doswiadczenia wydechowe, poza pozostawieniem wydechu B6, zwiazane z tym swapem?

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Pyton162 » 4 cze 2010, 17:38

rob nowy wydech na nowych tlumikach
Pyton162
 

Postprzez Piotr Wozniak » 4 cze 2010, 22:52

rob nowy wydech na nowych tlumikach

OK, ale na jakich? Ori tlumiki pod BP-DOHC brac i sie z nimi bawic zeby pasowaly pod Mx-3? Troche rzezby bedzie z cieciem/gieciem...
Zastanawialem sie czy nie wiecie o czyms pod Mx-3 co by dobrze smigalo z BP. nie chcialbym przekombinowac ze "sportowym" wydechem wlasnego pomyslu, bo moc straci albo trzeba bedzie w stoperach jezdzic ;)
Co macie u siebie w wydechach Mx3 BP ?

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez KrystianR » 5 cze 2010, 19:05

ale o jakich kombinacjach mowa skoro ja osobiscie np nic nie przerabialem przy swapie...czyli wkladajac do 1.6 sohc motor 1.8 16v bp 128ps nic nie przerabialem..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Piotr Wozniak » 6 cze 2010, 21:34

ok, Krystian, kolektor uzyles z B6 czy z BP? Caly wydech B6 z kolektorem plug&play dales rade zalaczyc?

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez KrystianR » 6 cze 2010, 21:45

kolektor z 1.6 sohc
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Hazu » 6 cze 2010, 21:47

KrystianR napisał(a):kolektor z 1.6 sohc

chyba z 1,8 sohc przecież b6 jest krótszy o 2cm od BP i żadne kolektory nie pasują.

Z doświadczenia nie polecam takich zabaw nie dość że sprzęgło szybko kuleje to i skrzynia z b6 u mnie się rozpadła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Piotr Wozniak » 7 cze 2010, 10:38

Hazu napisał(a):chyba z 1,8 sohc przecież b6 jest krótszy o 2cm od BP i żadne kolektory nie pasują.


Nie wchodzi w gre zaden 1.8sohc, w tej zabawie jest tylko BP i B6 wraz z calym osprzetem i okolica. Krystian mowi o B6, czyli wyprobowal chyba ze kolektor z B6 pasuje do BP mimo roznicy dlugosci bloku...? To jak jest Krystian?

Hazu napisał(a): Z doświadczenia nie polecam takich zabaw nie dość że sprzęgło szybko kuleje to i skrzynia z b6 u mnie się rozpadła.


Wlasnie dlatego przekladamy tutaj nie same silniki tylko powertrainy ze skrzyniami i polosiami :D

pozdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Mako » 18 sie 2010, 11:06

Nie chcac zakladac nowego tematu troche odswieze ten. Po sprzedazy swojego mx-a chce kupic BG F z B6 SOHC. Jako ze samochod bedzie mial juz u mnie dozywocie to chcialbym zrobic w nim kilka rzeczy a mianowicie swap na inny silnik. Tym innym silnikiem bedzie tez B6 ale DOHC z MX-3. Teraz moje pytanie do ludzi bardziej znajacych sie na budowie tych dwoch aut. Co bede musial koniecznie przelozyc z emiksa do BG a co moze pozostac na swoim miejscu nie ruszane? Mx-3 chce kupic w calosci, nie chcialbym sie bawic w szukanie pojedynczych gratow. Wiem ze zaraz ktos sie odezwie dlaczego nie kupie 1.8 SOHC i nie zrobie zmiany na DOHC, otoz mam kilka powodow. Nie zalezy mi az tak bardzo na osiagach, chce miec auto sprawniej jezdzace od B6 SOHC a osiagi DOHC mi w zupelnosci wystarcza, druga sprawa to z dostepnoscia dobrych silnikow BP DOHC, ktore nie sa zajechane do granic mozliwosci bo nie oszukujmy sie wiekszosc BG z tym silnikiem nie byla samochodem dla emeryta i jej seryjny potencjal byl w pelni wykorzystywany przez wlasciciela, trzecim powodem jest latwiejsze znalezienie calego Mx-3 z B6 DOHC w dobrym stanie technicznym (blacharka mnie nie interesuje) niz znalezienie BG GT w dobrym stanie technicznym za rozsadne pieniadze. Mam nadzieje ze rozwiejecie kilka moich watpliwosci ale zdaje tez sobie sprawe ze dzieki wypowiedza tez mi ich przybedzie. Pozdrawiam Mako
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje