Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 2 cze 2009, 16:26

Jacek176 napisał(a):
Kissu napisał(a):dodaj sobie torowe wałki rozrządu i szlif głowicy podniesione cisnienie paliwa i może strzelić

Ani ostrzejsze wałki ani podniesione ciśnienie paliwa nie wpływają na zwiększone obciążenie elementów silnika. Negatywnym efektem może być co najwyżej pogorszenie kultury pracy (np. falowanie obrotów na jałowym biegu). Poza tym nie za bardzo sobie wyobrażam w jaki sposób mógłbyś mieć podniesione ciśnienie paliwa jak masz zostawiony seryjny regulator ciśnienia.
Druga sprawa: mówiłeś mi na GG, że ty masz wersje silnika z sonda lambda. Czyli masz tłoki o niskim stopniu sprężania (9.0:1). Także w twoim wypadku nawet splanowanie głowicy o 1mm nie powinno przynieść żadncyh negatywnych skutków. Dlatego wina leży gdzie indziej.
Natomiast w przypadku jackkpl, gdzie on ma wersje bez sondy, czyli tłoki o wyższym sprężaniu (9.8:1) to po planowaniu głowicy myślę, że benzyna 98 oktanów jest już obowiązkowa.
No właśnie, jakie paliwo miałeś zalane podczas badania na hamowni?



Paliwo 95 oktanow, bo na takim bede glownie jezdzil. Przyspieszanie zaplonu o te pare stopni na gorze nie dawalo efektu, natomiast do obrotow 4 tys dalo 3-4nm. Wg moich wyliczen splanowanie z 0,5mm powinno podniesc sprezanie z 9.8 na 10.35, takze tez jakiegos kosmosu nie ma. Zrobie jeszcze pare domowych modow, typu uszczelka teflonowa pod zawor dodatkowego powietrza i odpiecie ogrzewania przepustnicy (albo tez wyciac pod to uszczelke teflonowa, zeby jak najmniej ciepla szlo na kolektor ssacy). Zrobie tez porzadnie dolot (cos na wzor twojego, czyli zabudowany od komory silnika) i zobaczymy, co z tego wyjdzie. Narazie auto cos slabo zaczelo jedzic po zalozeniu fabrycznego filtru, albo ja juz sie przyzwyczailem do tych osiagow ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Kissu » 3 cze 2009, 14:36

kurde ja w miare możliwości staram sie jezdzic na v-powerze racing(ktory może ma 98 oktanow)95 są dobre ale nie do grzebanych silników....i strasznie mnie dziwi sprężanie na tłokach na jednym 14 <boje się> to chyba nie mogą być seryjne bo jeżeli tak to znaczy że mazda sama sie stuningowala przez te lata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez jackkpl » 3 cze 2009, 14:49

Kissu napisał(a):kurde ja w miare możliwości staram sie jezdzic na v-powerze racing(ktory może ma 98 oktanow)95 są dobre ale nie do grzebanych silników....i strasznie mnie dziwi sprężanie na tłokach na jednym 14 <boje się> to chyba nie mogą być seryjne bo jeżeli tak to znaczy że mazda sama sie stuningowala przez te lata


Zle przeczytales, taka kompresje mam na wszystkich (kazdy ma powyzej 14). A ten silnik nie jest AZ tak grzebany, rozumiem, ze mialbym doprezajace tloki i glowice o 1mm scieta (sprezanie 13:1), ale tu?

Przed remontem glowicy mialem kompresje 14 12.8 13 14 , wiec sie po prostu wyrownalo. Ja nadal sie myle,ale widze,ze inni tez. Nie nalezy mylic sprezania z kompresja. Kompresja, to chyba pomiar manometrem , a sprezanie to stosunek komory spalania do pojemnosci cylindra.W silnikach 1.8 dohc byla to wartosc 9.8:1 (bez sondy i kata), i 9:1. W miatach (mx-5) byly troche inne, bo tam ten silnik byl produkowany dluzej i doczekal sie nawet zmiennych faz rozrzadu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Kissu » 6 cze 2009, 16:19

Może pomyliłem słowa ale chodziło mi o kompresje i z tego co wiem seryjnie bylo cos lekko ponad 12,chyba 12,7.Ale skoro tak masz tylko się cieszyć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Jacek176 » 6 cze 2009, 17:55

jackkpl napisał(a):rozumiem, ze mialbym doprezajace tloki

Przecież masz doprężające tłoki. W silnikach bez kata takie tłoki były seryjnie. Stąd te 9KM więcej w porównaniu do wersji z katem

Kissu napisał(a):Może pomyliłem słowa ale chodziło mi o kompresje i z tego co wiem seryjnie bylo cos lekko ponad 12,chyba 12,7

12.8 była kompresja w silnikach z katem
jackkpl ma silnik bez kata i tam kompresja powinna być 13.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 7 cze 2009, 11:31

No to dodatkowy mod domowy wczoraj zrobilem. Mianowicie wycialem 2 uszczelki z teflonu, jedna pod zawor dodatkowego powietrza (siedzi pod gorna czescia kolektora ssacego i go ladnie ogrzewa), a druga pod przepustnice (ktora tez jest ogrzewana). Pod przepustnice nie bylo potrzeby, bo oryginalna jest dosc gruba i wykonana z jakiegos tworzywa, wiec powinna sama z siebie izolowac.

To sa moje uszczelki pod wymiar ;)

Obrazek

Obrazek

Wiem, ze sa brzydkie,ale wazne,zeby spelnialy swoje zadanie. A jest nim uszczelnienie i termiczna izolacja. Po zamontowaniu tego na kolektor jeszcze troche docialem ja nozem, ale w sumie moze byc nawet prostokatna z zewnatrz i niczemu to nie przeszkadza. Dzieki temu kolektor ssacy jest teraz naprawde zimny, pomimo rozgrzanego silnika. A teoria mowi, ze kazde 7 stopni roznicy w temp. powietrza to 1% roznicy w mocy. Jesli kolektor ogrzewany jest woda 90 stopni, a powietrze wpadajace ma 25 stopni, to znajac pojemnosci cieplne mozna strzelic, ze powietrze dostanie tam dobre 20-30st dodatkowej temperatury. Reszte policzcie sobie sami :).

Co do efektow to pomierze to jak dostane regulowane kolka rozrzadu (wg kuriera FedEx bedzie to w przyszly piatek) :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 7 cze 2009, 11:43

hm pomierz na ecumaterze czy cos sie zmienilo na wuykresie.ciekaw jestem.a z tym przyrostem temperatury nie przesadzajmy.powietrze wplywajac do kolektora ma duza predkosc wiec na pewno nie zdarzy sie ogrzac o 20 stopni.moze pare stopnoi ale nie 20.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 7 cze 2009, 13:02

piwo napisał(a):hm pomierz na ecumaterze czy cos sie zmienilo na wuykresie.ciekaw jestem.a z tym przyrostem temperatury nie przesadzajmy.powietrze wplywajac do kolektora ma duza predkosc wiec na pewno nie zdarzy sie ogrzac o 20 stopni.moze pare stopnoi ale nie 20.


A o ile ogrzewa sie powietrze, ktore przelatuje przez malutka nagrzewnice? Wez pod uwage,ze kolektor ma dlugosc rur dobre 30cm. Gdyby az tak mocno sie nie ogrzewalo powietrze w kolektorze, to nie byloby efektu,ze kolektor jest cieplejszy przy glowicy, a zimniejszy na gorze (przy standardowych uszczelkach), bo aluminium ma dobra przewodnosc cieplna. Inny przyklad, jak duza jest powierzchnia elementow grzejnych w suszarce? A popatrz, do jakich temperatur ogrzewa sie tam powietrze :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 10 cze 2009, 15:07

Dzis dostalem przesylke z USA z ladnymi koleczkami na rozrzad. W nastepny weekend zarezerwuje sobie miejsce na hamowni i bede dzialal :). Na pierwszy rzut oka kolka wygladaja na dobrze wykonane i sa dosc ciezkie, mimo ,ze to aluminium.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Kissu » 11 cze 2009, 01:54

bardzo ładnie prezentuje sie to kołeczko tak ,,PRO " Fajnie będzie wyglądać pod maską
bez tej osłony rozrządu.Tylko ciekawe czy to cos da?? <co?> Sorki za mały ot ale czy wiesz może jak ma być ustawiony zapłon seryjnie bo dopiero teraz mam opcje skozystac z bodajze lampy stroboskopowej i mechanik prosil mnie o info na temat seryjnego ustawienia zaplonu.z gory dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez jackkpl » 13 cze 2009, 23:17

Kissu napisał(a):bardzo ładnie prezentuje sie to kołeczko tak ,,PRO " Fajnie będzie wyglądać pod maską
bez tej osłony rozrządu.Tylko ciekawe czy to cos da?? <co?> Sorki za mały ot ale czy wiesz może jak ma być ustawiony zapłon seryjnie bo dopiero teraz mam opcje skozystac z bodajze lampy stroboskopowej i mechanik prosil mnie o info na temat seryjnego ustawienia zaplonu.z gory dzieki


Napisalem Ci na gg, zaplon na 1-ym cylindrze na 10 stopni przed TDC (znacznik plastikowy przy kole pasowym, a na kole pasowym jest naciecie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Kissu » 14 cze 2009, 01:21

dzieki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez jackkpl » 20 cze 2009, 14:52

No to w koncu pod maska zawital BLOS do LPG. Jest to gaznik gazowy o zmiennym przekroju, dzieki czemu duzo latwiej mu zasilic silnik przy wysokich obrotach zachowujac odpowiednia mieszanke. Maksymalny przekroj blos-a odpowiada przeptusnicy 45mm. Z moich obliczen wynika, ze przeplywomierz ma przekroj odpowiadajacy przeputniscy 50mm, natomiast sama przepustnica w mazdzie ma 55mm. Wynika z tego, ze niestety przy wyzszych obrotach blos bedzie troche przytykal dolot.

Przy okazji zabralem sie za konstruowanie emulatora przeplywomierza. W moim przypadku trzeba tylko podlaczyc swoj termistor, a sygnal z potencjometru (klapka przeplywomierza) ma byc zwarty do masy – reszte zrobi ecumaster. Tutaj jest fotka mojego patentu (2 zworki + termistor w rurce). Jak dzis to zamontuje, to zdam relacje, czy auto chce jezdzic na benzynie. Dzieki temu nie potrzebuje przejsciowki na przeplywomierz, zeby moc przedluzyc dolot i schowac stozek do wneki w nadkolu.

Obrazek


W sobote 27-ego czerwca jestem umowiony w GTS tuning w Kosakowie (przedstawiviel V-tech) na strojenie rozrzadu. Przy okazji pewnie dorzuce troche wyprzedzenia zaplonu i podreguluje blos,zeby miec najlepsze osiagi. Mam nadzieje,ze uda mi sie na LPG osiagnac tyle, co poprzednio na benzynie (granice 135 koni).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 20 cze 2009, 15:28

czemu nie założysz sekwencji ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez jackkpl » 20 cze 2009, 15:39

kamilgt napisał(a):czemu nie założysz sekwencji ? :)


Mam taki pomysl, ale ja wszystko robie malymi kroczkami. Bylo gowniane LPG 28mm, pozniej bylo 34mm, teraz jest blos, pewnie w wakacje wezme sobie jakies wolne, kupie zestaw z allegro za 800zl i sobie zamontuje ;). Fajnie jest wspominac to, co sie przy aucie robilo prze 2-3 lata, anizeli jeden strzal za 5 tys zl i tyle :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 21 cze 2009, 18:07

Wczoraj znowu powalczylem z samochodem. Podlutowalem sonde do wtyczki komputera, podpialem komputer od wersji z katalizatorem (umie obsluzyc sygnal z sondy i dostosowac do tego dawke paliwa ). Wywalilem tez kompletnie przeplywomierz i w jego miejsce dalem swoj (czyli 3 kabelki, 1 opornik i 1 termistor). Niestety cos nie do konca z termistorem gra, bo komputer zglasza jego blad. Najwidoczniej gdzies jeszcze musze dolozyc jakis opornik.

Oto jak wyglada blos i dolot:

Obrazek

Obrazek

Poprzedni objaw zasysania cieplego powietrza zniknal (przy zimnym silniku auto zwawo reagowalo na gaz, po nagrzaniu zaczynalo troche ospalej jechac). Doszedl bardzo fajny dzwiek przy gazie w podloge (bulgocze pod maska, jakby siedzialo tam conajmniej 8 cylindrow). Wydaje mi sie (podkreslam slowo WYDAJE), ze samochod lepiej przyspiesza z niskich obrotow.

Obserwacje z jazdy bez przeplywomierza : emulowanie go na podstawie sygnalu z map sensora jest bardzo trudne, ze wzgledu na nieliniowa charakterystyke przeplywomierza (albo liniowa map sensora). Jak juz samochod zacznie jechac i ma obroty powyzej 2tys , to komputer potrafi sam dopasowac sobie czas wtryskow na tyle, zeby miescic sie w dobrym przedziale. Niestety dopracowanie calej mapy wymaga czasu, a skoro i tak w planach jest jazda tylko na LPG, to po prostu sprawe olalem. Odpala na benzynie, da sie jechac, ale szalu nie robi :).

Do soboty postaram sie jeszcze dociagnac jakis nawiew ze zderzaka i dorzucic dodatkowa przegrode pionowa , zeby jeszcze mocniej odgrodzic cieple powietrze pod maska od filtra.

Zauwazylem tez, ze jest duza roznica w osiagach , gdy wzbogaci sie mieszanke LPG w granice 12.5:1. Na normalnym mikserze ciezko to osiagnac, dlatego wszystkim, ktorzy maja instalacje z mikserem polecam wstawic BLOS-a. A jaka bedzie cena stosowania blosa (czyli wyzsze spalanie) , to sie okaze juz niebawem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 23 cze 2009, 19:59

Dzis zrobilem pierwsze tankowanie gazu do auta. Niestety odbylo sie na stacji, na ktorej z reguly wchodzi wiecej gazu, niz u konkurencji :). 230km i 30 litrow gazu daje srednia 13l/100 (tylko miasto). Dodam, ze styl jazdy po miescie rozni sie od tego na mikserze dosc znacznie :). Auto jest od poczatku odpalane na gazie, to tez ma wplyw na wyniki spalania.

Wynik oceniam na znosny, pewnie po okresie zachwytu nad blosem uda sie ten 1 litr zbic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 27 cze 2009, 13:16

No to po hamowanku na LPG. Bylo pare jazd. Generalnie zabawa z walkiem wydechowym niewiele dawala. Moze to przez to,ze diametralnie zmienia sie zaplon. Moze jeszcze walek wydechowy pomecze. Glownie zajalem sie walkiem ssacym. Oto wyniki


Obrazek

pomiar pierwszy to pomiar wstepny (rozrzad na 0). Kolor czerwony

Drugi pomiar z walkiem ssacym przyspieszonym 4 stopnie (+4_ss_t1). To ustawienie zaczyna tracic moc powyzej 6 tys obr. Natomiast ponizej 5 tys jest bardzo duza poprawa momentu. Strata 2,5 konia. Kolor niebieski

Trzeci pomiar z walkiem ssacym opoznionym o 4 stopnie. Dol opadl w stosunku do fabryki, natomiast od 6 tys obr widac poprawe. Zysk 3 konie.

Czwarty pomiar (tzn jesten z ostatnich, ktory juz zrobilem), to walek ssacy na +3 stopnie, do tego przyspieszony zaplon 3 stopnie i lekko podkrecona dawka gazu. Wynik , dol duuzo lepszy od tego, z czym przyjechalem, gora delikatnie lepsza.

Im dluzej siedzialem na hamowni, tym cieplej sie robilo. Ostatnie pomiary byly przy temperaturze 23,5 stopnia, gdzie na wjezdzie bylo 20,8. Generalnie jak widac strojenie rozrzadu daje efekt przenoszenia momentu w gore i w dol. Jako, ze mi nie zalezy na mocy przy 7 tys obr (moze tylko na zlotach), to wybralem lepszy dol do uzytku codziennego. Nad gora jeszcze troche popracuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez jackkpl » 30 cze 2009, 18:17

Dobra, odpisalby ktos cos, bo normalnie tylko ja sie w tym watku udzielam :P.

Kolektor wydechowy 4-2-1 in progress. Dzis doszly obydwa komponenty, kolektor rurowy od mazdy 1.6 (dawca flanszy):

Obrazek

oraz kolektor od vectry 4-2-1 (dawca rur i laczen). Tego jeszcze nie sfotografowalem, bo lezy na poczcie i czeka na odbior.

Jak wszystko pojdzie zgodnie z planem, to do 15 lipca bedzie juz zamontowany w mazdzie :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 30 cze 2009, 20:14

jackkpl napisał(a):kolektor rurowy od mazdy 1.6 (dawca flanszy):

przecież flansza z 1.6 nie będzie pasowała do 1.8 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje