Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez m.zielony » 9 mar 2012, 12:30

Witajcie,
nie mogę odzyskać hasła z poprzedniego konta zatem zmuszony jestem założyć nowe.
Swego czasu założyłem sobie BOX-a z V-Tech ustawiony na poziom 5. po wyhamowaniu bez kopcenia wyszło 112KM z 90KM. Później pojawił się patent assello i oporników, stwierdziłem, że aż takiej rzeźby robić nie będę. Jednak minęły dwa lata i postanowiłem, że wypróbuje i to rozwiązanie.
Po przeanalizowaniu wątku, postanowiłem wsadzić dwa oporniki po 100 Om każdy, co dało "standardową" 50tkę.
Wrażenia z jazdy, czuć różnicę do tego co daje box, więc wydaje się, że dla osób, które mają serię a nie mają 1000zł to rozwiązanie jest idealne. Występuje u mnie jeden mankament, otóż czuć opóźnienie w zejściu z obrotów po odpuszczeniu gazu, ktoś wyżej o tym wspominał. Tak czy siak w poniedziałek jadę wyhamować Mazdę w 3 próbach, serii, box i 2x100. Zobaczymy jaki kształt przyjmują krzywe na wykresie. O spalaniu się nie wypowiem bo zrobiłem na opornikach zaledwie 100km.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2012, 12:22
Posty: 13
Auto: 323F 2.0 DiTD '99

Postprzez YgooR » 10 mar 2012, 14:56

m.zielony napisał(a):Wrażenia z jazdy, czuć różnicę do tego co daje box,

Czyli na opornikach jest lepiej niż na box'ie?
Podziel się wykresami po hamowni, ciekawe jak to wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez smile » 10 mar 2012, 15:12

Czekamy na wykresy :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez m.zielony » 12 mar 2012, 10:28

Tak, jak mówiłem, tak też robię. Poniżej wykres z hamowni. Powiem szczerze MASAKRA. Muszę mieć gdzieś nieszczelność w układzie. Na pierwszy ogień pójdzie zaślepienie EGR-a. Reszta poniżej:

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 mar 2012, 12:22
Posty: 13
Auto: 323F 2.0 DiTD '99

Postprzez boczek86 » 12 mar 2012, 14:12

czyli opornosc 50 ohm daje 15 koni a 25 ohm okolo 30 czyli tak jak u neonixosa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez kierownik » 12 mar 2012, 14:27

no nie wiem – między 94, a 104 wychodzi 10 różnicy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2012, 18:37

tylko że u mnie jest więcej powietrza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 13 mar 2012, 15:08

Ale jak na serię wynik dość dobry, brakuje tylko 10NM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez m.zielony » 13 mar 2012, 22:20

Ciekawostka, podpiąłem dziś dwa oporniku 50 ohm równolegle. Mazda szalała. Po odpuszczeniu gazu wskazówka obrotomierza stawała w okolicach 2k i raz w górę o 200 obrotów raz w dół (prawa noga na podłodze). Poza tym przy próbie hamowania silnikiem, też niejako dostawała kopa. Za pierwszym razem byłem w szoku bo spodziewałem się, że puszczę sprzęgło i dohamuje, a tu niespodzianka. Widoczne jest, że kopci bardziej. Ogólnie wróciłem do BOXa. Aha i po odpaleniu mam 900 rpm
Początkujący
 
Od: 9 mar 2012, 12:22
Posty: 13
Auto: 323F 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2012, 23:26

m.zielony napisał(a):Ciekawostka, podpiąłem dziś dwa oporniku 50 ohm równolegle. Mazda szalała. Po odpuszczeniu gazu wskazówka obrotomierza stawała w okolicach 2k i raz w górę o 200 obrotów raz w dół (prawa noga na podłodze). Poza tym przy próbie hamowania silnikiem, też niejako dostawała kopa. Za pierwszym razem byłem w szoku bo spodziewałem się, że puszczę sprzęgło i dohamuje, a tu niespodzianka. Widoczne jest, że kopci bardziej. Ogólnie wróciłem do BOXa. Aha i po odpaleniu mam 900 rpm


standard, ropy jest tyle że silnik chce żyć własnym życiem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Roni » 25 kwi 2012, 14:30

Przeczytałem cały temat i zaryzykował tego patentu u mnie, mówię raz się żyje. Silnik rf2a- oporniki dałem dwa po 100 ohm i 47 ohm, dałem podkładki pod westage, zatkałem EGR-a, wyczyściłem ic z syfu no i przyznam nie sądziłem że ditd tak może jeździc :O Czekam na kase i wybieram się na hamownie do łodzi, okaże się ile jest teraz koników :D Aaa no i dodam że mam włącznik przy kierownicy który włącza/wyłącza to połączenie oporników. :)
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez smile » 25 kwi 2012, 14:59

Roni masz 90 czy 101 koni?
Jeszcze czyszczenie kolektora dolotowego i kanały w głowicy i będzie pełny efekt :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Roni » 25 kwi 2012, 18:14

Podobnież 101 km
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez smile » 25 kwi 2012, 20:02

Muszę gdzieś dostać PCM od 626 101 KM i podmienić ze swoim 90-konnym :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez alk80 » 25 kwi 2012, 20:32

w wersji 101 KM ponoć jest więcej różnic w stosunku do wersji 90 KM niż sam PCM
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez smile » 25 kwi 2012, 21:11

alk80 napisał(a):w wersji 101 KM ponoć jest więcej różnic w stosunku do wersji 90 KM niż sam PCM

<nie>
Pomiedzy RF2A 90KM z 323 BJ a RF2A 101KM z 626 roznica jest jedynie w kakibracji PCM :)
I bardzo chcę przetestować opcję podmiany :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 25 kwi 2012, 22:03

Imo też będziesz zmieniał? bo raczej nie odpalisz tylko podmieniając kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez siwy-84 » 25 kwi 2012, 22:46

a nie wystarczy podmienic pamięć eprom z pompy wtryskowej? mam możliwość takiej podmiany z 626 101KM tylko nie wiem czy nic sie nie stanie.
jak by co to jutro moge to podmienić, tylko poczekam na jakąś opinie czy to jest bezpieczne itd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 10:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez Neonixos666 » 25 kwi 2012, 23:01

moim zdaniem nic nie da bo eprom jest tylko po to aby ustandaryzować wydajność pomp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 26 kwi 2012, 08:01

Neonixos666 napisał(a):Imo też będziesz zmieniał? bo raczej nie odpalisz tylko podmieniając kompa.

Jak będzie trzeba to <ok>
Będzie ciepło to będzie można się bawić :P
A Ty pewnie przełożysz od 626 110-konnej? <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje