Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)
Witajcie,
nie mogę odzyskać hasła z poprzedniego konta zatem zmuszony jestem założyć nowe.
Swego czasu założyłem sobie BOX-a z V-Tech ustawiony na poziom 5. po wyhamowaniu bez kopcenia wyszło 112KM z 90KM. Później pojawił się patent assello i oporników, stwierdziłem, że aż takiej rzeźby robić nie będę. Jednak minęły dwa lata i postanowiłem, że wypróbuje i to rozwiązanie.
Po przeanalizowaniu wątku, postanowiłem wsadzić dwa oporniki po 100 Om każdy, co dało "standardową" 50tkę.
Wrażenia z jazdy, czuć różnicę do tego co daje box, więc wydaje się, że dla osób, które mają serię a nie mają 1000zł to rozwiązanie jest idealne. Występuje u mnie jeden mankament, otóż czuć opóźnienie w zejściu z obrotów po odpuszczeniu gazu, ktoś wyżej o tym wspominał. Tak czy siak w poniedziałek jadę wyhamować Mazdę w 3 próbach, serii, box i 2x100. Zobaczymy jaki kształt przyjmują krzywe na wykresie. O spalaniu się nie wypowiem bo zrobiłem na opornikach zaledwie 100km.
nie mogę odzyskać hasła z poprzedniego konta zatem zmuszony jestem założyć nowe.
Swego czasu założyłem sobie BOX-a z V-Tech ustawiony na poziom 5. po wyhamowaniu bez kopcenia wyszło 112KM z 90KM. Później pojawił się patent assello i oporników, stwierdziłem, że aż takiej rzeźby robić nie będę. Jednak minęły dwa lata i postanowiłem, że wypróbuje i to rozwiązanie.
Po przeanalizowaniu wątku, postanowiłem wsadzić dwa oporniki po 100 Om każdy, co dało "standardową" 50tkę.
Wrażenia z jazdy, czuć różnicę do tego co daje box, więc wydaje się, że dla osób, które mają serię a nie mają 1000zł to rozwiązanie jest idealne. Występuje u mnie jeden mankament, otóż czuć opóźnienie w zejściu z obrotów po odpuszczeniu gazu, ktoś wyżej o tym wspominał. Tak czy siak w poniedziałek jadę wyhamować Mazdę w 3 próbach, serii, box i 2x100. Zobaczymy jaki kształt przyjmują krzywe na wykresie. O spalaniu się nie wypowiem bo zrobiłem na opornikach zaledwie 100km.
- Od: 9 mar 2012, 12:22
- Posty: 13
- Auto: 323F 2.0 DiTD '99
m.zielony napisał(a):Wrażenia z jazdy, czuć różnicę do tego co daje box,
Czyli na opornikach jest lepiej niż na box'ie?
Podziel się wykresami po hamowni, ciekawe jak to wyjdzie.
czyli opornosc 50 ohm daje 15 koni a 25 ohm okolo 30 czyli tak jak u neonixosa.
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
tylko że u mnie jest więcej powietrza 
Ale jak na serię wynik dość dobry, brakuje tylko 10NM.
Ciekawostka, podpiąłem dziś dwa oporniku 50 ohm równolegle. Mazda szalała. Po odpuszczeniu gazu wskazówka obrotomierza stawała w okolicach 2k i raz w górę o 200 obrotów raz w dół (prawa noga na podłodze). Poza tym przy próbie hamowania silnikiem, też niejako dostawała kopa. Za pierwszym razem byłem w szoku bo spodziewałem się, że puszczę sprzęgło i dohamuje, a tu niespodzianka. Widoczne jest, że kopci bardziej. Ogólnie wróciłem do BOXa. Aha i po odpaleniu mam 900 rpm
- Od: 9 mar 2012, 12:22
- Posty: 13
- Auto: 323F 2.0 DiTD '99
m.zielony napisał(a):Ciekawostka, podpiąłem dziś dwa oporniku 50 ohm równolegle. Mazda szalała. Po odpuszczeniu gazu wskazówka obrotomierza stawała w okolicach 2k i raz w górę o 200 obrotów raz w dół (prawa noga na podłodze). Poza tym przy próbie hamowania silnikiem, też niejako dostawała kopa. Za pierwszym razem byłem w szoku bo spodziewałem się, że puszczę sprzęgło i dohamuje, a tu niespodzianka. Widoczne jest, że kopci bardziej. Ogólnie wróciłem do BOXa. Aha i po odpaleniu mam 900 rpm
standard, ropy jest tyle że silnik chce żyć własnym życiem

Przeczytałem cały temat i zaryzykował tego patentu u mnie, mówię raz się żyje. Silnik rf2a- oporniki dałem dwa po 100 ohm i 47 ohm, dałem podkładki pod westage, zatkałem EGR-a, wyczyściłem ic z syfu no i przyznam nie sądziłem że ditd tak może jeździc :O Czekam na kase i wybieram się na hamownie do łodzi, okaże się ile jest teraz koników
Aaa no i dodam że mam włącznik przy kierownicy który włącza/wyłącza to połączenie oporników. 
- Od: 21 lis 2010, 11:30
- Posty: 691 (0/1)
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij
- Od: 21 lis 2010, 11:30
- Posty: 691 (0/1)
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
alk80 napisał(a):w wersji 101 KM ponoć jest więcej różnic w stosunku do wersji 90 KM niż sam PCM

Pomiedzy RF2A 90KM z 323 BJ a RF2A 101KM z 626 roznica jest jedynie w kakibracji PCM
I bardzo chcę przetestować opcję podmiany
Imo też będziesz zmieniał? bo raczej nie odpalisz tylko podmieniając kompa.
a nie wystarczy podmienic pamięć eprom z pompy wtryskowej? mam możliwość takiej podmiany z 626 101KM tylko nie wiem czy nic sie nie stanie.
jak by co to jutro moge to podmienić, tylko poczekam na jakąś opinie czy to jest bezpieczne itd
jak by co to jutro moge to podmienić, tylko poczekam na jakąś opinie czy to jest bezpieczne itd
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
moim zdaniem nic nie da bo eprom jest tylko po to aby ustandaryzować wydajność pomp.
Neonixos666 napisał(a):Imo też będziesz zmieniał? bo raczej nie odpalisz tylko podmieniając kompa.
Jak będzie trzeba to
Będzie ciepło to będzie można się bawić
A Ty pewnie przełożysz od 626 110-konnej?

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje