CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Udesky » 24 lis 2009, 11:41

Neonixos666 napisał(a):odcięcie odmy

Jeśli chodzi o odmę to tu ci mogę polecić sprawdzone rozwiązanie. Sam tak mam. Mam nadzieje, że osoby niezarejestrowane również mają dostęp:
http://forum.skodaclub.pl/zrob-to-sam/s ... t2895.html

Są dwie wersję tego wynalazku. Otwarty z zaślepionym miejscem w dolocie i z wypuszczonym wężem gdzieś pod samochód, aby opary szły w atmosferę, ale nie olej, ten pozostaje w pojemniku.
Zamknięta, podłączona tak jak oryginalnie Z tym, że do dolotu nie dostaję się olej, natomiast powietrze które tam idzie jest znacznie z chłodzone, a jak wiadomo diesel lubi chłodek.
Jednak wszystko to ma jedynie na celu zapobiec zanieczyszczeniu kolektorowi ssacemu. Podobnie jak zaślepieniu EGRa. Zanim to zrobisz dobrze było by wyczyścić kolektor ssący, następnie wymontować katalizator itp. Wszystko to ma na celu "odczopować" silnik. Możesz odczuć przy tym nie co zwiększenie mocy lub lepsze wkręcanie się na obroty czy zmniejszenie spalanie. Ale nie koniecznie. Ja na przykład nie zauważyłem żadnych zmian. Mowie z perspektywy dupohamowni, bo na hamowni nie byłem i nie wiem.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Zuza&Bartek » 26 lis 2009, 00:42

Witam, calkiem niedawo stalem sie wlascicielem tegoz autka i ciekawi mnie czy w silniku o tak, relatywnie, malej mocy jest sens bawic sie w czipowanie silnika? czy jest odczuwalny przyrost mocy/momentu obrotowego? jaki jest koszt takiej zabawy – slyszalem o kwocie 1000zl... Jestem nowy na forum i prosze o wyrozumiales jesli temat juz byl ale nie oswoilem sie jeszcze z szukajka:)
Pozdrawiam
Bartek
Zuza&Bartek
 

Postprzez Riki » 26 lis 2009, 02:00

mazielony jak masz jakieś pytania to zapraszam –> 506-195-029.

bartezm dobrze prawi.... :) ale cholera.. sprzedał auto i nie było okazji.... :| ...ona miała mocc <ganja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 26 lis 2009, 11:09

Riki napisał(a):ona miała mocc

ale od kombi i tak dostała :P

Zuza&Bartek, macie podane tutaj (na ostatnich stronach) firmy które zajmują sie chiptuningiem – telefon w dłoń i dzwonić. Akurat ten silnik który jest w M2 nie występuje w żadnej innej Maździe więc ciężko będzie cokolwiek powiedzieć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 26 lis 2009, 11:47

Grzyby napisał(a):ale od kombi i tak dostała język


Auto: 6 GY MZR-CD
– wg pomiarów na hamowni 152KM i 344Nm

Grzyby napisał(a):Grzybowóz – najszybszy diesel w Klubie zeby


vs

nietuningowalne ditd 90KM ;)

mialem reczny zaciagniety, otwarte szyby i wystawiona flage, 700 kg olowiu w bagazniku i na starcie wbilem wsteczny :P

a powaznie to od 4 biegu bylo widac roznice
Obrazek
nie obrazisz sie Grzybku ze pozyczylem fotke pogladowa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Grzyby » 26 lis 2009, 12:17

Szpoko :)
A żeby nie było tak straszno to przyjmij wagę GY w czasie tej "potyczki" na jakieś 1700kg :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Barthez » 26 lis 2009, 12:22

Grzyby napisał(a):przyjmij wagę GY w czasie tej "potyczki" na jakieś 1700kg

nieee no – nie przesadzaj – obaj bylismy przed obiadem ;)

fakt ditd to ok 1300 + ja wtedy ok 100kg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez mazielony » 26 lis 2009, 22:42

Po wstępnych rozmowach z Rikim, jestem przekonany zeby zrobić BOXa w mazdzie. Zadzwonilem do VTG w wawie. Zdziwili mnie swoimi pytaniami typu, czy aby na pewno to nie ja sam sobie ta turbine zamontowalem, czy sterownik to ja mam japonski czy europejski?! tjjaaa. Riki wspomniał coś że "podwykonawca" V-tech ma siedzibę w warszawie. Nie bylbym sobą gdybym nie wykonał do nich telefonu i tam całkiem inna rozmowa. Pan od razu powiedzial ze w mojej mazdzie ma racje bytu tylko BOX, że dwa tygodnie temu własnie robili taka mazde, że ładnie sie to chipuje. koszt to 1490zl brutto cala robocizna. jak odbiore mazde od blacharza to sie jakos tam do nich z Rikim mamy wybrac.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez CezaR83 » 26 lis 2009, 22:47

mazielony napisał(a):"podwykonawca" V-tech ma siedzibę w warszawie

mowa o Kreatorze Mocy na Młodnickiej? Moge Polecić :) i dać nawet rabat (szczegóły na PW)
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2188 (73/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez mazielony » 26 lis 2009, 22:57

Tak dokladnie o tej firmie:–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez Riki » 29 lis 2009, 18:24

mazielony napisał(a):jak odbiore mazde od blacharza to sie jakos tam do nich z Rikim mamy wybrac.


Dokładnie. VTG założę się –> nie widzieli DiTD na własne oczy... Podobnie jak Wankla w RX-ach... <zeby> ale to już inna bajka..

mazielony napisał(a):dwa tygodnie temu własnie robili taka mazde, że ładnie sie to chipuje


zobaczymy przy okazji w bazie wykresów co tam wykręcili.

Ciekawe czy Piro czyta ten wątek... pozdrowienia dla Ciebie Tomku ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mazielony » 30 lis 2009, 00:44

nie sadze zeby czytal:
Piro ---> Ostatnie logowanie: 20 Sie 2009 | 21:54.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 15:36

mazielony nie wiem czy to ten sam Piro <lol>

Koniec OT.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 30 lis 2009, 18:48

Riki napisał(a):Dokładnie. VTG założę się –> nie widzieli DiTD na własne oczy... Podobnie jak Wankla w RX-ach... zabki ale to już inna bajka..


DiTD może i tak bo to nie ten kaliber modyfikacji ale wankla to raczej widzieli.
http://serwis.vtg.pl/news,wanklem_po_winklach,45,x.html
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 21:57

Gibsong napisał(a):wankla to raczej widzieli.


Tak jest Panie Gibsong... ;) tematu nie będziemy rozwijać w tym wątku... poza tym FC pokazane przez Ciebie wankla miało tylko na jednych zawodach <lol> później siedziało serducho Toyoty..... ciekawe dlaczego?

Fajny wankiel... –> http://img517.imageshack.us/img517/5623/dsc1370.jpg


Riki napisał(a):Koniec OT.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 1 gru 2009, 00:23

Właśnie się zastanawiam czy to źle świadczy o VTG czy o wanklu. Nie pierwszy to projekt że do pięknej RX7 ludzie do mniejszego lub większego wyczynu wkładają "normalne" silniki.

Ale masz Pan rację, to temat o klekocikach.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez krzych » 3 gru 2009, 12:44

A ja chcialbym wiedziec czy to tylko do 323F skierowane czy ogolnie np M6 tez
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Riki » 3 gru 2009, 15:32

asaselllo dziękujemy za relację..... ;) jednak mam jedno pytanie... czy box miałeś podpięty może pod czujnik ciśnienia doładowania?
Druga kwestia... myślę, że w szóstce może już być klops z takimi technologiami podnoszenia mocy.......

P.S
Jeździłem jakimś DiTD z box-em z V-techu i było fenomenalnie ;)

P.S 2
Byłeś na hamowni?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 3 gru 2009, 16:13

asaselllo masz moze chwile w piatek ok 17-18?
bede akurat wracal z roboty wiec moge kawalek odbic i zajechac do sieradza – chetnie bym na to rzucil okiem :)
wrazie czego wal na PW to sie jakos umowimy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez asaselllo » 3 gru 2009, 16:28

box miałem podpięty w ten sam przewód niebieski na zaworze spv i czujniku boost control (czerwony przewód).
ten sam box działa w M6 (przynajmniej w 136 konnej wersji bez filtra cząstek stałych) – tam jest bardzo podobne sterowanie jak w ditd.
spokojnie możemy się umówić o 17tej
kontakt: 728919186
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje