Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Bartg » 31 maja 2015, 00:54

Tyle, że z oponą 195/40 na naciągu ;) Więc i tak jest całe koło niższe niż np 205/45/16 czy 195/55/15.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 31 maja 2015, 23:24

Aa chyba ze tak <uklon> Ale jakby Ci przyszlo wjechac gdzie czasem jestem zmuszony , uwierz mi jednak te -10 to duzo za duzo, a raczej za nisko :P Zreszta mi dokladka doszla to juz kombinuje jak tylko moge , zeby tylko zderzaka nie zostawic :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pondik » 25 wrz 2015, 12:26

Panowie szybkie pytanko.. Mam do kupienia sprężyny obniżające o 40mm wyjęte z mazdy 323f ba 2.0v6 czy one podpasują do 1.5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez rafał88 » 25 wrz 2015, 18:42

Tak pasuja.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez boniekk » 28 gru 2015, 17:36

Witam tak jak w tytule – znalazłem sprężyny -40 mm do naszej madzi BK i mam pytanko na temat waszych opinii, czy warto?
Link:
http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obn ... 69164.html
Wyczytałem że na samych springach nie da się zejść więcej jak -30 mm ... Gwint odpada.
Proszę o porady jeśli ktoś miał z tym styczność i z góry dzięki.
To mój pierwszy post więc za jakiekolwiek błędy przepraszam.
boniekk
 

Postprzez Mazdalena » 28 gru 2015, 18:25

Mój brat miał i wydaje mi się, że dobrze wyczytałeś. On coś tam marudził właśnie, że chciał niżej zejść na takich sprężynach.


www.kosmaczewski.eu/
Ostatnio edytowano 11 maja 2016, 21:17 przez Mazdalena, łącznie edytowano 1 raz
Mazdalena
 

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 08:37

Siema <spoko>
Panowie chciałbym się poradzić odnośnie sprężyn obnizajacych -30 mm do 3 BM oferowanych w ASO (Eibach Pro Kit zapewne). Firma sama w sobie opinie ma dobrą, innej nie ma opcji zarzucić ze względu na gwarancję. Co na takie obniżenie powiedzą seryjne amortyzatory? Jak z ich żywotnością i prowadzeniem auta? Jak ma się posypać zawieszenie za 10 tys. km to też nie sztuka <glupek2>
Naczytałem się niezbyt ciekawych artykułów na ten temat, gdzie jednoznacznie jest powiedziane że amory długo nie wytrzymują na krótszych sprężynach.
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez dejneks » 19 sty 2016, 09:26

Z tego co ja wiem, a pytałem bezpośrednio u Eibach na fb. to przy takim obniżeniu amorki mogą być seryjne. Przy większym obniżeniu trzeba zmieniać też amorki ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sty 2015, 08:53
Posty: 1037 (35/29)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda RX8 FUJIN

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 10:03

Wiesz, oni mogą tak mówić żeby opychać w miarę te sprężyny :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Adek311092 » 19 sty 2016, 16:36

Z opinii która słyszałem już nie raz, do -40 mm mogą zostać seryjne amorki, powyżej tej wartości powinno się zmienić. Ale czy to też tyczy się nowszych samochodów tak jak Twój to nie wiem, dla przykładu powiem Ci że ja w 323f ba miałem -60 mm przód i 40 mm tył i zrobiłem na takim zestawie 15tyś dalej nie wiem bo sprzedałem samochód.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 17:42

No i tu właśnie opinie są podzielone, szukałem odpowiedzi na forach tuningowych, jest to często wałkowany temat, ale za i przeciw jest pół na pół... jedni mówią do -40 mm bezpiecznie z seryjnym amortyzatorem, inni absolutnie że ile by nie była krótsza sprężyna to i tak trzeba amortyzatory o krótszym skoku :|
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Danmazda » 19 sty 2016, 17:55

Tak, zdania są podzielony. Ale ja od kilku osób słyszałem że do -35 spokojnie można zakładać na seryjne amortyzatory. Już przy -40 powinno się pomyśleć o bardziej sportowych amortyzatorach. Eibachy -30 śmiało zakładaj, ja w swojej M zrobiłem na nich 25 tyś. km. i zawieszenie w idealnym stanie jest. W poprzednim aucie zrobiłem 20 tyś.km. poprzedni właściciel też coś koło tego. To po tych 40 tyś. km. wymieniłem jedną końcówkę kierowniczą.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 18:29

O w końcu jakieś przykłady :) myślisz że to są podobne sprężyny ? Jak komfort? Wiadomo – mniejszy, ale czy aż tak?
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Danmazda » 19 sty 2016, 18:51

Nie od czuwam żadnych minusów, po za jednym może takim malutkim, trzeba trochę uważać na garbach i krawężnikach przy wjeżdżaniu i zjeżdżaniu. Tak to jest super, auto nie pływa tak jak na seryjnych sprężynach, lepiej trzyma się w zakrętach, i co najważniejsze ładnie wygląda <serduszka> Jest trochę twardsze od serii, nie jest to aż tak duża różnica, na pewno też zależy na jakich oponach się jeździ.
Nigdy nikt z pasażerów nie skarżył się że moje Mazda jest nie komfortowa, żona przez dłuższy czas nie wiedziała że auto jest obniżone, a wcześniej jeździła na serii :D
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 19:45

Jak juz się zdecyduję założyć to też nic Zonce nie powiem, zobaczymy czy zauważy różnice w komforcie i zwróci na to uwagę :) jak już u niej przejdzie to i u wszystkich przejdzie :D
Prosiłbym rowniez innych użytkownikow Eibach'ów -30 mm o wypowiedź <spoko>
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez matthies » 19 sty 2016, 20:59

większość z nas w M6 którzy mają Eibachy, jeździ na seryjnych amortyzatorach. Przejżyj dział Nasze Mazdy to zobaczysz ile tego jest i nikt nie zanotował żadnych defektów.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 21:40

Ok, już zerkam dzięki <spoko>
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez Danmazda » 19 sty 2016, 21:49

Po co to czytać :D znam wszystkie wątki, nigdy nikt nie narzekał na Eibachy :P
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Kliszek M3 » 19 sty 2016, 21:56

A na zuzywajace się amortyzatory przy nich? :P
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez matthies » 19 sty 2016, 22:07

też nie
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje