Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T

Postprzez Fiveopac » 7 paź 2009, 15:17

Marcin1mazda napisał(a):Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10-11l/100 (na trasie było poniżej 10 lecz wtedy pompa nie działa i to się nie liczy zeby )
Normal: 13-16,5l/100

Zdecydowanie czas na poprawnie strojenie :) chyba ze jestes sponsorem Orlenu.

Proszę o powrót do tematu jakim jest swap na F2T
O spalaniu mazd jest osobny temat.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Dawid3017 » 20 paź 2009, 17:58

Witam wszystkich mam pytanko czy warto swapowac silnik 2.2t z forda probe do mazdy 323 bg, jakie przeróbki by mnie czekały i co potrzebne jest oprócz silnika skrzyni wiązki, czy ktoś już robił taki swap bo nigdzie nie mogę znaleśc takiego swapu.
Dawid3017
 

Postprzez mlody1921 » 20 paź 2009, 19:05

Było już na temat takiego swapu tylko ze do mx3 sam go zaczynałem wiec poszukaj, tam nawej ktoś podawał link do takiego swapu robionego przez kogoś w stanach
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2009, 20:54

Dawid3017 napisał(a):czy warto swapowac silnik 2.2t z forda probe do mazdy 323 bg

Nie warto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez PLaster » 20 paź 2009, 21:24

Dawid3017 napisał(a):Witam wszystkich mam pytanko czy warto swapowac silnik 2.2t z forda probe do mazdy 323 bg

nie warto ... zakładać... nowego wątku, ani tego silnika do 323, bo są inne jednostki bardziej pasujące do tego auta
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez KrystianR » 20 paź 2009, 22:19

zależy co dla was za znaczenie ma pojecie "warto"
bo jeśli biorąc pod uwagę czas pracy, przeróbki i pieniądze-to nie warto
ale jeśli bierzemy pod uwagę satysfakcje z końcowego wyniku i właściwości jezdnych :) to myśle że warto.. ja ten plan na razie odłożylem ale za rok mam nadzieje ze powroce z tym...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Pit » 21 paź 2009, 09:34

Łączę z podobnym tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2009, 09:52

KrystianR napisał(a):ale jeśli bierzemy pod uwagę satysfakcje z końcowego wyniku i właściwości jezdnych usmiech to myśle że warto..

No ja myślę, że też nie. Tak jak PLaster powiedział, są silniki, które lepiej pasują do 323, np. 1.8t z GTX'a. Nie dość, że swap jest dużo łatwiejszy (praktycznie plug & play) to odrazu na starcie masz 20KM więcej. No i lepsze perspektywy rozwoju bo ten 2.2t to jest przecież przestarzała konstrukcja z 12-toma zworami i jednym wałkiem rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 21 paź 2009, 11:56

Jacek176 napisał(a):
KrystianR napisał(a):ale jeśli bierzemy pod uwagę satysfakcje z końcowego wyniku i właściwości jezdnych usmiech to myśle że warto..

No ja myślę, że też nie. Tak jak PLaster powiedział, są silniki, które lepiej pasują do 323, np. 1.8t z GTX'a. Nie dość, że swap jest dużo łatwiejszy (praktycznie plug & play) to odrazu na starcie masz 20KM więcej. No i lepsze perspektywy rozwoju bo ten 2.2t to jest przecież przestarzała konstrukcja z 12-toma zworami i jednym wałkiem rozrządu.

pytanie czy ten gtx faktycznie az tak duzo lepiej by jechal..probe ma duzy moment obrotowy a silnik czy przestarzaly?moze ale ma potencjal wydaje mi sie i do tego moc z wiekszej pojemnosci wiec nie jest wyzylowany i powinien tez wybaczac jak mu sie troche podniesie..a ze na 12v jest to tez nie najgorsze rozwiazanie pod turbo bo w sumie nie taki sprezony ten silnik jest..zreszta niema co tu wymyslac chcialbym widziec jak dwie takie 323 z takimi piecami chodza.. :) jak w probe ciezkim ten silnik w 5 osob bez problemu leci po 230:) widzialem na wlasne oczy ;) i to bez klopotu do tylu sie buja:)
czekam az ktos z forum przerzuci..a jak nie to moze ja bede pierwszy w przyszlosci :)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2009, 12:35

KrystianR napisał(a):ale ma potencjal wydaje mi sie i do tego moc z wiekszej pojemnosci wiec nie jest wyzylowany i powinien tez wybaczac jak mu sie troche podniesie..

No właśnie nie wiem jak z tym potencjałem jest. A "nie jest wyżyłowany" bo ta technologia na dużo więcej nie pozwalała chyba.

KrystianR napisał(a):a ze na 12v jest to tez nie najgorsze rozwiazanie pod turbo bo w sumie nie taki sprezony ten silnik jest

A co ilość zaworów ma do stopnia sprężania? :|

KrystianR napisał(a):jak w probe ciezkim ten silnik w 5 osob bez problemu leci po 230:) widzialem na wlasne oczy oczko i to bez klopotu do tylu sie buja:)

Sorry ale taki opis osiągów nie przemawia do mnie ;)
Chętniej zobaczyłbym jakiś wykres z hamowni albo jakieś czasy, chociażby z G-techa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 21 paź 2009, 13:48

Jacek176 napisał(a):A "nie jest wyżyłowany" bo ta technologia na dużo więcej nie pozwalała chyba.

F2T jest bardzo łatwy, tani i podatny na modyfikacje. Dużo można z niego wycisnąć.
Waluś taki miał w mx-6. Z nim pogadajcie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Dawid3017 » 21 paź 2009, 17:42

Ja jak finanse pozwolą to kupie całą probe i będę kombinował może się uda :D
Dawid3017
 

Postprzez Waluś » 21 paź 2009, 19:30

Jacek176 napisał(a):Sorry ale taki opis osiągów nie przemawia do mnie

to poszperaj na forum. tam jest fota licznika w moim wykonaniu. Co prawda było to 225 :P

Silnik podstarzały ?? a silnik z GTR/GTX to niby z jakiej epoko pochodzi ??????? Przypominam że już wtedy w GD było 2,0 16V GT 145 KM :P konstrukcja podobna jak w BG Gt tylko o większej pojemności to jaki podstarzały jest F2 czy F2 T Uważam że ten właśnie silnik jest podatny na modyfikacje i ma o wiele większy zapas mocy niż wasze Gt z efki :P (rozprężony i wzmocniony dół, do tego wytrzymalsze tłoki w stosunku do F2)
12 zaworó ?? od taka fantazja Mazdy. Trzeba pytać konstruktorów dlaczego wzmocnili F2 a nie FE3 (choć i te też były wzmocnione FE3N)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2009, 21:17

Waluś napisał(a):to poszperaj na forum. tam jest fota licznika w moim wykonaniu. Co prawda było to 225

Nie chodzi o to, że nie wierzę w to że tyle poszedł ( według licznika), tylko o to, że to nie mówi nic o przyspieszeniu. Kiedyś, dawno temu, eFką BG 1.6 (88KM) wyciągnąłem ponad 200km/h

Waluś napisał(a):a silnik z GTR/GTX to niby z jakiej epoko pochodzi?

Z końca lat 80-tych.
12 zaworów i jeden wałek to technologia lat 70-tych albo jeszcze starsza.

Waluś napisał(a):Przypominam że już wtedy w GD było 2,0 16V GT 145 KM język konstrukcja podobna jak w BG Gt tylko o większej pojemności

Nie rozumiem co to ma wnosić do "nowoczesności" F2T :| Akurat te 2.0 145KM jest bardzo zbliżone technologicznie do 1.8 BP (nawet z wyglądu jest prawie takie same). A pod jakim względem F2T jest zbliżone technologicznie do BG GT to nie mam pojęcia. Chyba tylko tyle, że oba silniki są na benzynę.

Waluś napisał(a):Uważam że ten właśnie silnik jest podatny na modyfikacje i ma o wiele większy zapas mocy niż wasze Gt z efki

Jakieś konkretne dane albo fakty na poparcie tej tezy? Poza tym ja nie mówiłem o GT tylko o GTX. Ciężko porównywać silnik wolnossący do turbodoładowanego. Chociaż seryjnie to faktycznie osiągi F2T bardziej zbliżone są do GT niż GTX :P

Waluś napisał(a):Trzeba pytać konstruktorów dlaczego wzmocnili F2 a nie FE3 (choć i te też były wzmocnione FE3N)

FE3 to jest to 2.0, które było w Mazdzie 626GT? Jeśli tak, to ja nie wiem o jakim ty wzmocnieniu mówisz w przypadku F2. Bo to właśnie FE DOHC miało np. seryjnie kute korbowody i w wersji wolnossącej wyciągało tyle samo koni co F2 turbo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Waluś » 22 paź 2009, 00:39

często jak czytam twoje posty to mam to mam wrażenie że nie rozumiesz tego co czytasz.

Jacek176 napisał(a):F2T jest zbliżone technologicznie do BG GT to nie mam pojęcia. Chyba tylko tyle, że oba silniki są na benzynę

a gdzie ja napisałem że ten silnik jest zbliżony technologicznie do GT ?? chyba tylko jego data produkcji.

Jacek176 napisał(a):Jakieś konkretne dane albo fakty na poparcie tej tezy?


No ojak jesteś taki oblatany w temacie silników, to pocztytaj chociażby forum Probe.

Jacek176 napisał(a):Ciężko porównywać silnik wolnossący do turbodoładowanego

a gdzie masz takie porównanie ?? Jak piszę og F2T to piszę o f2t a jak o GT to o GT czytaj uważnie i nie dopasiowuj swoich myśli do czyichś wypowiedzi.
I znowu:
Jacek176 napisał(a):Jeśli tak, to ja nie wiem o jakim ty wzmocnieniu mówisz w przypadku F2

a gdzie tak napisałem ?? przeczytaj całe zdanie i zastanów się jeszcze raz czego dotyczy myśl o wzmocnieniu bo napewno nie napisałem tam że F2 a wyraźnie F2t
A jeśli chodzi o wzmocnienia FE3 to o jakich korbowodach mówisz ?? tych co to wylazły skrzywione z boku bloku silnika kolegi co próbował uturbić FE3 podnosząc mu doładowanie raptem do niecałego 1 bara ?? Jakoś stare F2T spokojnie lataja na 1,2 bara i nic im nie wyłazi i sie nie wygina :P
Są 2 typy FE3 – FE3 i FE3N a to są dwie jednostki

I jeszcze raz – czytam ze zrozumieniem i nie dopasowujemy swoich wywodów do wyrwanych z kontekstu zdań.. Nie cytuj wyrazów tylko cytuj myśli i zdania, bo tak to nigdy do niczego dyskusja nie doprowadzi.
Dla mnie to koniec tematu bo nie chce mi sie na ten temat dyskutować. Bo zaraz znowu dyskusja przejdzie nad wyższość momentu obrotowego nad mocą olb na odwrót<lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jacek176 » 22 paź 2009, 09:21

Waluś napisał(a):często jak czytam twoje posty to mam to mam wrażenie że nie rozumiesz tego co czytasz.

No żebyś wiedział, że czasami ciężko cie zrozumieć. Nie stawiasz znaków interpunkcyjnych w odpowiednich miejscach i taki jest efekt.

Waluś napisał(a):A jeśli chodzi o wzmocnienia FE3 to o jakich korbowodach mówisz pytajnik

Nie sorry. Chodziło mi o FE-DOHC, czyli ten silnik, o którym sam wcześniej wspomniałeś z 626 GT: 2.0 145KM. Faktycznie FE3 to też konstrukcja sprzed kilku epok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez PLaster » 22 paź 2009, 15:31

kończymy OT typu "co było pierwsze: kura czy jajko? "
wynik hamowni F2T z przed dwóch lat
Overkill napisał(a):Osiągi mojego silnika przy doładowaniu 0,85 Bara:
Moc: 182,1 KM
Moment: 326,85 Nm

wątek
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez piwo » 22 paź 2009, 18:25

wynik bardzo ladny.widac silnik ma potencjal.ale np porownujac wynik krzynia z gtrki (przyp. 1,8bpt) przy cisnieniu 1,4 bara czyli prawie 300 kucy i moment 400nm to jednak chyba lepszym potencjalem legitymuje sie bpt.ale co kto woli.moim zdaniem silnik z gtrki najbezpieczniej zmodyfikowac na moc 220+.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 22 paź 2009, 18:30

piwo ale silnik z GTR'ki to zupełnie inna bajka. Z silnikami z GTX'a to ma chyba tylko blok silnika wspólny, a poza tym wszystko praktycznie jest inne.
Ale też jestem zdania, że BPT ma większy potencjał od F2T :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Waluś » 22 paź 2009, 19:36

dobra koniec offu
Ale coś mi przyszło do głowy, co prawda rzeczywiście swap z K8 na F2 jest ciężki o tyle wydaje mi się że np swap z 1,6 w Mx 3 jest łatwy do zrobienia. W jaki sposób ??
Otóż skoro Jacek176 twierdzi że silniki FE3 (czyli ten dohc z GD – bo widzę że "mylamy" pojęcia) jest bliźniaczo podobny do 1,8 DOHC z BG to jest możliwość spokojnie bez problemów zamontowanie F2T w MXe bo wymiana silnika w 626 GD z f2 na FE3 jest plug&play (poza instalacją owcorse) więc jeśli BP dohc ma takie mocowania jak FE3 DOHC to odchodzi tu problem montażu silnika, zostaje tylko instalacja i napęd, który spokojnie pewnie podejdzie z K8 bo i w GD napęd jest z KLa :) ale radzę zostawić skrzynię i sprzęgło od seryjnego F2T, bo jest to mocniejszy zestaw i o ile sprzęgło wytrzyma do 200 KM to skrzynia ponoć zaczyna się sypać dopiero powyżej 250 KM :) a chyba większa moc nie ma sensu dla przednionapędowca
A myślę, że o wiele łatwiej jest znaleźć bardzo dobry silnik F2T od Proba I, niż nawet w dobrym stanie od GTRa :P

A jeszcze wtrąco co do potencjału rozwoju. Fakt że DOHC jest bardziej rozwojową konstrukcją (Mówię tu o FE3 nie o BPT), ale uturbienie od podstaw takiej jednostki to jest masakra kosztowa, tego chyba nikt nie zaprzeczy. Ale nie mogę pojąć po co komy więcej jak 250 KM w aucie FWD, skoro i tak nie będzie to auto nadawało się do normalnej eksploatacji, a i w starciu z innymi może mieć problem z ruszeniem z miejsca, a zakładanie walców w postaci opon 225 szerokości albo większych aby jeździć, chyba mija się z celem.
A w takim wypadku o wiele tańszym rozwiązaniem jest F2T w którym wyciągnięcie tych 250 KM nie jest jakąś wielką sztuką. Z pomoca tutaj idzie tylko większa turbina (bo orginał IHI za wolno napełnia układ) i ciśnienie 1,2 bara, mocniejsze wtryski (choć nie jestem o tym przekonany bo te orginalne są dość wydajne, nie pamiętam ile ccm ale są wydajne), oszust w postaci np SMT6 i kilka drobnych zmian (doloty, wydechy i sprzęgło) więc jest to na pewno tańsze i bezpieczniejsze dla silnika, który juz fabrycznie został do tego przystosowany.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje