jak uturbić mazde 323f bg gt
To silniki tej samej serii, mimo dołka czy garbu na seryjnych tłokach bardzo podobne technologicznie, wszystkie wykonane w technice 16 zaworowej.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Zastanawiał sie autor nad Kompresorem , ostatnio czytałem ze na Eaton M62 w Hondzie Civic 1.6 sohc 128 koni uzyskali 184 mysle ze mozna by sie wyrobić w tych pieniądzach, a w 1,6 vti
"Po modyfikacji wydechu i założeniu SMT6 wystrojeniu silnika z silnika B16A2 posiadającego seryjnie 162 KM przy 7600rpm i momencie 154 Nm przy 7035rpm uzyskał 219 km przy 7730rpm i 216 Nm przy 6500rpm. Przyrost wyniósł więc około 60km i 60 Nm. Jest to bardzo dobry wynik jak na tego typu modyfikację"
"Po modyfikacji wydechu i założeniu SMT6 wystrojeniu silnika z silnika B16A2 posiadającego seryjnie 162 KM przy 7600rpm i momencie 154 Nm przy 7035rpm uzyskał 219 km przy 7730rpm i 216 Nm przy 6500rpm. Przyrost wyniósł więc około 60km i 60 Nm. Jest to bardzo dobry wynik jak na tego typu modyfikację"
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Boris86 napisał(a):To silniki tej samej serii, mimo dołka czy garbu na seryjnych tłokach bardzo podobne technologicznie, wszystkie wykonane w technice 16 zaworowej.
W sumie wszystkie silniki benzynowe, czterocylindrowe są bardzo podobne technologicznie
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
piwo napisał(a):kurcze a byli tacy co mowili ze silniki 1,8 prawie woggole sie nie roznia.jak ludzie nie maja pojecia.
Zaczynam mieć poczucie, że powoli staję się jednym z największych ekspertów od silników BP w Polsce

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):W sumie wszystkie silniki benzynowe, czterocylindrowe są bardzo podobne technologicznie język
W sumie to wszystkie silniki 4 cylindrowe benzynowe, nawet jeśli są podobnej lub tej samej pojemności, mają różne:
-Wydajności układu chłodzenia
-układy smarowania bloku
-Średnice i tłoków
-Długości i masę korbowodów
-Wykorbienia Wału korbowego,
-Osadzenie cylindrów
-Materiały z których są zbudowane wszystkie poszczególne elementy itd, itd
A te mają takie same...
... wiec ładując we wszystkie BP przy remoncie te same dopreżające tłoki, robiąc kanały w głowicy na tą samą przepustowość i ładując wałki o tych samych parametrach krzywek otrzymujemy silniki o bliźniaczych parametrach.
Czyli przy tuningu połączonym z remontem o którym była mowa, rozumianym w sensie większym niż założenie stożka, magnetyzera i rezystora z allegro popartego 10 naklejkami, silniki te mają ten sam potencjał.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
mlody1921 napisał(a):Zastanawiał sie autor nad Kompresorem , ostatnio czytałem ze na Eaton M62 w Hondzie Civic 1.6 sohc 128 koni uzyskali 184 mysle ze mozna by sie wyrobić w tych pieniądzach, a w 1,6 vti
"Po modyfikacji wydechu i założeniu SMT6 wystrojeniu silnika z silnika B16A2 posiadającego seryjnie 162 KM przy 7600rpm i momencie 154 Nm przy 7035rpm uzyskał 219 km przy 7730rpm i 216 Nm przy 6500rpm. Przyrost wyniósł więc około 60km i 60 Nm. Jest to bardzo dobry wynik jak na tego typu modyfikację"
SMT6 bardzo gryzie sie z Honda. po prostu nie pasuje... niby jezdzi ale uzytkownicy szybko z tego rezygnuja ze wzgledu na rozne nieustajace problemy.
Kompresor jest... dosc charakterystyczny- fajnie ciagnie juz od dolu obrotow, ma specyficzny dzwiek i jednak chyba turbo ma wiekszy potencjal
http://www.SSGarage.pl
- Od: 15 sty 2005, 12:09
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5
Boris86 napisał(a):... wiec ładując we wszystkie BP przy remoncie te same dopreżające tłoki, robiąc kanały w głowicy na tą samą przepustowość i ładując wałki o tych samych parametrach krzywek otrzymujemy silniki o bliźniaczych parametrach.
Czyli przy tuningu połączonym z remontem o którym była mowa, rozumianym w sensie większym niż założenie stożka, magnetyzera i rezystora z allegro popartego 10 naklejkami, silniki te mają ten sam potencjał.
Nie otrzymamy silników o bliźniaczych parametrach z wielu powodów. Tak na pierwszy rzut przychodzą mi do głowy:
– w głowicy SOHC nie zastosujesz regulowanych kółek rozrządu tak żeby oddzielnie wyregulować stopień wyprzedenia/opóźnienia dla wałka ssącego i wydechowego
– w silnikach DOHC jest całkiem inny kolektor ssący z systemem VICS (zmienna pojemność układu ssącego), którego nie da przeszczepić się do głowicy SOHC
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Zazwyczaj regulacja stopnia opróżnienia daje kiepskie efekty, a lekko okrojoną wersje tej regulacji na jednym regulowanym kole zębatym też dostajemy.
Co do kolektora to jesli idziemy w modyfikacje tego stopnia równie dobrze można dorobić kolektor dolotowy pod nowe parametry lub zastosować 4 osobne przepustnice lub 2 podobne gaźniki które tak przy seryjnym silniku jak zwłaszcza przy ostrych wałkach i regulowanym kole rozrządu będą się spisywać dużo lepiej niż seryjny kolektor dohc z pra-wersją Vrisu.
Co do kolektora to jesli idziemy w modyfikacje tego stopnia równie dobrze można dorobić kolektor dolotowy pod nowe parametry lub zastosować 4 osobne przepustnice lub 2 podobne gaźniki które tak przy seryjnym silniku jak zwłaszcza przy ostrych wałkach i regulowanym kole rozrządu będą się spisywać dużo lepiej niż seryjny kolektor dohc z pra-wersją Vrisu.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
uhhhh zamotalem sie troszke w waszych wywodach
swoja droga dzieki za zaineresowanie.Tylko dalej jestem w czarnej d...e, i nie wiem w koncu co zrobic w silniczku zeby przy remoncie uzyskac troche wiecej koni i byla baza do wiekszych przerobek(remont+uturbienie=duuuuzy koszt)autko posiada jush wydech przelotowy ze strumienica,myslalem o: tlokach o wiekszym sprezaniu ,szlifie glowicy ,nowych uszczelkach,pozadnym stozku z dolotem i o ostrych walkach...co sadzicie o tym i czy weedlug was zmieszcze sie w budzecie.pozdr
- Od: 9 sty 2008, 19:22
- Posty: 142
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r
Wydech przelotowy w aucie wolnossącym to nie jest dobry pomysł. Strumienica – jeszcze gorszy
A jak chcesz zobaczyć jak jeździ Madzia z silnikiem BP po remoncie z dolotem, wydechem (od kolektora do końca, średnica 2.25" i 2 tłumiki przelotowo-komorowe), wałkami Świątka i wystrojona na SMT-6 to wejdź na mój profil i obejrzyj filmiki

A jak chcesz zobaczyć jak jeździ Madzia z silnikiem BP po remoncie z dolotem, wydechem (od kolektora do końca, średnica 2.25" i 2 tłumiki przelotowo-komorowe), wałkami Świątka i wystrojona na SMT-6 to wejdź na mój profil i obejrzyj filmiki
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176
Na które BP DOHC swap'owałeś?
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Jacek176Na które BP DOHC swap'owałeś?
To była wersja bez kata. Ale w trakcie remontu okazało się, że w Polsce nie można dostać do niej tłoków, także założyłem tłoki o niższym stopniu sprężania od wersji z katem.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kissu napisał(a):mozliwe ze zaszla pomylka ale mazdeczka o ktorej mowa od zawsze byla 140km dohc ,wiem bo od nowosci jest w rodzinie i ciezko jest rozstac sie z nia:p
*po pierwsze to nie 140KM tylko 137 jest w katalogu
*po drugie te 137KM jest wystrojone dla paliwa OŁOWIOWEGO, także nie ma szans aby osiągnąć tą moc na zwykłym bezołowiowym 95-cio oktanowym paliwie
*po trzecie nie spotkałem jeszcze kilkunastoletniego auta, które bez remontu trzymałoby moc katalogową, stawiam kratę piwa temu kto pokaże mi seryjną eFkę BG, która wypluje na hamowni więcej niż 125KM
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
polac jackowi 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
ravo napisał(a):Kissu napisał(a):)autko posiada jush wydech przelotowy ze strumienica
to zacznijmy od utraconych koni
Już o tym pisałem
Jacek176 napisał(a):Wydech przelotowy w aucie wolnossącym to nie jest dobry pomysł. Strumienica – jeszcze gorszy![]()
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
drogi jacku176 nie mialem na mysli ze teraz w tym momencie autko posiada 140km poniewaz sam czuje ze nie idzie jak powinno,tylko napisalem jaki model silnika posiadam poniewaz niektorzy wypowiadali sie na temat sohc.wiem ze trzeba odzyskac konie ktore utracilo autko z biegiem lat ale w ramach remontu mozna prszy okazji podniesc jego moc np.zamiast kupowac standardowe tloki kupic usportowione.I w tym momencie prosze
was o opinie coz takiego moge zrobic w silniku zeby w trakcie remontu uzyskac troche lepsza moc.i jakby ktos z was wiedzial gdzie mozna sie zaopatrzyc w jakies czesci bylbym bardzo wdzieczny.pozdr
was o opinie coz takiego moge zrobic w silniku zeby w trakcie remontu uzyskac troche lepsza moc.i jakby ktos z was wiedzial gdzie mozna sie zaopatrzyc w jakies czesci bylbym bardzo wdzieczny.pozdr
- Od: 9 sty 2008, 19:22
- Posty: 142
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r
A więc w trakcie remontu powinieneś oddać blok i wał korbowy do sprawdzenia czy trzeba zrobić szlif. Jeśli zajdzie taka potrzeba (wg. mnie na 90% zajdzie) to robisz szlif bloku, wymieniasz tłoki na takie op wysokim stopniu sprężania 10:1 lub nawet 11:1 (chyba, że chcesz później uturbiać,, wtedy nie więcej niż 9.0:1). Najtańsza opcja jaką znalazłem to kute tłoki Wiseco:
http://www.flatlander-ipp.co.uk/wiseco/wiseco-mazda.shtml
292 funty (razem z pierścieniami) plus transport.
http://www.flatlander-ipp.co.uk/wiseco/wiseco-mazda.shtml
292 funty (razem z pierścieniami) plus transport.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje