jak uturbić mazde 323f bg gt

Postprzez Boris86 » 20 paź 2008, 13:56

To silniki tej samej serii, mimo dołka czy garbu na seryjnych tłokach bardzo podobne technologicznie, wszystkie wykonane w technice 16 zaworowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mlody1921 » 20 paź 2008, 15:05

Zastanawiał sie autor nad Kompresorem , ostatnio czytałem ze na Eaton M62 w Hondzie Civic 1.6 sohc 128 koni uzyskali 184 mysle ze mozna by sie wyrobić w tych pieniądzach, a w 1,6 vti

"Po modyfikacji wydechu i założeniu SMT6 wystrojeniu silnika z silnika B16A2 posiadającego seryjnie 162 KM przy 7600rpm i momencie 154 Nm przy 7035rpm uzyskał 219 km przy 7730rpm i 216 Nm przy 6500rpm. Przyrost wyniósł więc około 60km i 60 Nm. Jest to bardzo dobry wynik jak na tego typu modyfikację"
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2008, 16:44

Boris86 napisał(a):To silniki tej samej serii, mimo dołka czy garbu na seryjnych tłokach bardzo podobne technologicznie, wszystkie wykonane w technice 16 zaworowej.

W sumie wszystkie silniki benzynowe, czterocylindrowe są bardzo podobne technologicznie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 20 paź 2008, 22:22

piwo napisał(a):kurcze a byli tacy co mowili ze silniki 1,8 prawie woggole sie nie roznia.jak ludzie nie maja pojecia.

Zaczynam mieć poczucie, że powoli staję się jednym z największych ekspertów od silników BP w Polsce <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 20 paź 2008, 22:43

Jacek176 napisał(a):W sumie wszystkie silniki benzynowe, czterocylindrowe są bardzo podobne technologicznie język

W sumie to wszystkie silniki 4 cylindrowe benzynowe, nawet jeśli są podobnej lub tej samej pojemności, mają różne:
-Wydajności układu chłodzenia
-układy smarowania bloku
-Średnice i tłoków
-Długości i masę korbowodów
-Wykorbienia Wału korbowego,
-Osadzenie cylindrów
-Materiały z których są zbudowane wszystkie poszczególne elementy itd, itd
A te mają takie same...
... wiec ładując we wszystkie BP przy remoncie te same dopreżające tłoki, robiąc kanały w głowicy na tą samą przepustowość i ładując wałki o tych samych parametrach krzywek otrzymujemy silniki o bliźniaczych parametrach.
Czyli przy tuningu połączonym z remontem o którym była mowa, rozumianym w sensie większym niż założenie stożka, magnetyzera i rezystora z allegro popartego 10 naklejkami, silniki te mają ten sam potencjał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez HIO » 20 paź 2008, 23:23

mlody1921 napisał(a):Zastanawiał sie autor nad Kompresorem , ostatnio czytałem ze na Eaton M62 w Hondzie Civic 1.6 sohc 128 koni uzyskali 184 mysle ze mozna by sie wyrobić w tych pieniądzach, a w 1,6 vti

"Po modyfikacji wydechu i założeniu SMT6 wystrojeniu silnika z silnika B16A2 posiadającego seryjnie 162 KM przy 7600rpm i momencie 154 Nm przy 7035rpm uzyskał 219 km przy 7730rpm i 216 Nm przy 6500rpm. Przyrost wyniósł więc około 60km i 60 Nm. Jest to bardzo dobry wynik jak na tego typu modyfikację"



SMT6 bardzo gryzie sie z Honda. po prostu nie pasuje... niby jezdzi ale uzytkownicy szybko z tego rezygnuja ze wzgledu na rozne nieustajace problemy.

Kompresor jest... dosc charakterystyczny- fajnie ciagnie juz od dolu obrotow, ma specyficzny dzwiek i jednak chyba turbo ma wiekszy potencjal ;) (chociaz zalezy do czego ma sluzyc samochod).
http://www.SSGarage.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2005, 12:09
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2008, 11:47

Boris86 napisał(a):... wiec ładując we wszystkie BP przy remoncie te same dopreżające tłoki, robiąc kanały w głowicy na tą samą przepustowość i ładując wałki o tych samych parametrach krzywek otrzymujemy silniki o bliźniaczych parametrach.
Czyli przy tuningu połączonym z remontem o którym była mowa, rozumianym w sensie większym niż założenie stożka, magnetyzera i rezystora z allegro popartego 10 naklejkami, silniki te mają ten sam potencjał.

Nie otrzymamy silników o bliźniaczych parametrach z wielu powodów. Tak na pierwszy rzut przychodzą mi do głowy:
– w głowicy SOHC nie zastosujesz regulowanych kółek rozrządu tak żeby oddzielnie wyregulować stopień wyprzedenia/opóźnienia dla wałka ssącego i wydechowego
– w silnikach DOHC jest całkiem inny kolektor ssący z systemem VICS (zmienna pojemność układu ssącego), którego nie da przeszczepić się do głowicy SOHC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 21 paź 2008, 12:45

Zazwyczaj regulacja stopnia opróżnienia daje kiepskie efekty, a lekko okrojoną wersje tej regulacji na jednym regulowanym kole zębatym też dostajemy.
Co do kolektora to jesli idziemy w modyfikacje tego stopnia równie dobrze można dorobić kolektor dolotowy pod nowe parametry lub zastosować 4 osobne przepustnice lub 2 podobne gaźniki które tak przy seryjnym silniku jak zwłaszcza przy ostrych wałkach i regulowanym kole rozrządu będą się spisywać dużo lepiej niż seryjny kolektor dohc z pra-wersją Vrisu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Kissu » 21 paź 2008, 14:36

uhhhh zamotalem sie troszke w waszych wywodach :P swoja droga dzieki za zaineresowanie.Tylko dalej jestem w czarnej d...e, i nie wiem w koncu co zrobic w silniczku zeby przy remoncie uzyskac troche wiecej koni i byla baza do wiekszych przerobek(remont+uturbienie=duuuuzy koszt)autko posiada jush wydech przelotowy ze strumienica,myslalem o: tlokach o wiekszym sprezaniu ,szlifie glowicy ,nowych uszczelkach,pozadnym stozku z dolotem i o ostrych walkach...co sadzicie o tym i czy weedlug was zmieszcze sie w budzecie.pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2008, 14:46

Wydech przelotowy w aucie wolnossącym to nie jest dobry pomysł. Strumienica – jeszcze gorszy <lol>
A jak chcesz zobaczyć jak jeździ Madzia z silnikiem BP po remoncie z dolotem, wydechem (od kolektora do końca, średnica 2.25" i 2 tłumiki przelotowo-komorowe), wałkami Świątka i wystrojona na SMT-6 to wejdź na mój profil i obejrzyj filmiki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 21 paź 2008, 14:56

Jacek176 ?? Na które BP DOHC swap'owałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2008, 15:48

Boris86 napisał(a):Jacek176 ?? Na które BP DOHC swap'owałeś?

To była wersja bez kata. Ale w trakcie remontu okazało się, że w Polsce nie można dostać do niej tłoków, także założyłem tłoki o niższym stopniu sprężania od wersji z katem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Kissu » 21 paź 2008, 21:31

mozliwe ze zaszla pomylka ale mazdeczka o ktorej mowa od zawsze byla 140km dohc ,wiem bo od nowosci jest w rodzinie i ciezko jest rozstac sie z nia:p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Kissu » 21 paź 2008, 21:32

wiec co proponujecie i jakie beda koszta poszczegolnych czeci oczywiscie szacowane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Jacek176 » 21 paź 2008, 21:48

Kissu napisał(a):mozliwe ze zaszla pomylka ale mazdeczka o ktorej mowa od zawsze byla 140km dohc ,wiem bo od nowosci jest w rodzinie i ciezko jest rozstac sie z nia:p


*po pierwsze to nie 140KM tylko 137 jest w katalogu
*po drugie te 137KM jest wystrojone dla paliwa OŁOWIOWEGO, także nie ma szans aby osiągnąć tą moc na zwykłym bezołowiowym 95-cio oktanowym paliwie
*po trzecie nie spotkałem jeszcze kilkunastoletniego auta, które bez remontu trzymałoby moc katalogową, stawiam kratę piwa temu kto pokaże mi seryjną eFkę BG, która wypluje na hamowni więcej niż 125KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 21 paź 2008, 22:49

Kissu napisał(a):)autko posiada jush wydech przelotowy ze strumienica

to zacznijmy od utraconych koni :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez piwo » 22 paź 2008, 07:07

polac jackowi :D
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 22 paź 2008, 10:26

ravo napisał(a):
Kissu napisał(a):)autko posiada jush wydech przelotowy ze strumienica

to zacznijmy od utraconych koni :)


Już o tym pisałem :)

Jacek176 napisał(a):Wydech przelotowy w aucie wolnossącym to nie jest dobry pomysł. Strumienica – jeszcze gorszy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Kissu » 22 paź 2008, 18:58

drogi jacku176 nie mialem na mysli ze teraz w tym momencie autko posiada 140km poniewaz sam czuje ze nie idzie jak powinno,tylko napisalem jaki model silnika posiadam poniewaz niektorzy wypowiadali sie na temat sohc.wiem ze trzeba odzyskac konie ktore utracilo autko z biegiem lat ale w ramach remontu mozna prszy okazji podniesc jego moc np.zamiast kupowac standardowe tloki kupic usportowione.I w tym momencie prosze

was o opinie coz takiego moge zrobic w silniku zeby w trakcie remontu uzyskac troche lepsza moc.i jakby ktos z was wiedzial gdzie mozna sie zaopatrzyc w jakies czesci bylbym bardzo wdzieczny.pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 19:22
Posty: 142
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323f (1,8l) 1992r

Postprzez Jacek176 » 22 paź 2008, 22:45

A więc w trakcie remontu powinieneś oddać blok i wał korbowy do sprawdzenia czy trzeba zrobić szlif. Jeśli zajdzie taka potrzeba (wg. mnie na 90% zajdzie) to robisz szlif bloku, wymieniasz tłoki na takie op wysokim stopniu sprężania 10:1 lub nawet 11:1 (chyba, że chcesz później uturbiać,, wtedy nie więcej niż 9.0:1). Najtańsza opcja jaką znalazłem to kute tłoki Wiseco:
http://www.flatlander-ipp.co.uk/wiseco/wiseco-mazda.shtml
292 funty (razem z pierścieniami) plus transport.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje