Nitro vs. Turbo
Owszem ... wirnik to jedna ze spraw.
Ale widze że jesli nie widziałeś turbosprezarki która wymaga pracowania silknika aby utrzymać ciśnienie oleju po to żeby ją schłodzić to chyba nie miałeś okazji poobcowac z naprawde ostro jadącym autem z turbo.
Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbospreżarki rozgrzane do czerwonosci.
Ale widze że jesli nie widziałeś turbosprezarki która wymaga pracowania silknika aby utrzymać ciśnienie oleju po to żeby ją schłodzić to chyba nie miałeś okazji poobcowac z naprawde ostro jadącym autem z turbo.
Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbospreżarki rozgrzane do czerwonosci.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbosprężarki rozgrzane do czerwoności.
Ja też widziałem ale to był wyczynowe auta o wysilonej konstrukcji i dużych turbinach i dużym ciśnieniu doładowania a my dyskutujemy o autach cywilnych doładowaniu rzędu 1bar i jeździe po mieście a nie po osach, więc nie straszmy przyszłych użytkowników turbo bo się zrażą a naprawdę nie ma podstawy.
- Od: 11 lip 2007, 21:40
- Posty: 215
- Skąd: Iława
- Auto: mx-3 1.8V6
No widzisz... A ja akurat mówię o kilku znajomych 200SX'ach różnych generacji które lubią czasem pod marketem czy na miescie zakręcić kilka boków nocą.
A co do osów.. to tam właśnie docelowo był kierowany GTX/GTR
A nie do tego żeby go bezcześcić szpachlą i plastikiem. I robić z niego pseudo F&F na ćwiartkę.
A co do osów.. to tam właśnie docelowo był kierowany GTX/GTR
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbospreżarki rozgrzane do czerwonosci.
nie musi to być w aucie wyczynowym. Moja cywilna kiedyś równiez sie zaświeciła (głównie kolektor wydechowy i nie jest to nic nadzwyczajnego. ten materiał jest do tego przystosowany a schładzanie to standard w takim przypadku i niw ymaga nie wiadomo ile czasu wystarczy minutka dwie i wszystko wraca do normy. Mam to nawet napisane u siebie na zasłonce przeciwsłonecznej w aucie
wtedy swego czasu jeździłem bez osłony termicznej i przypaliłem wygłuszenie maski

A co do osów.. to tam własnie docelowo był kierowany GTX/GTR usmiechA nie do tego żeby go beszcześcić szpachlą
Powiedz mi Boris86 gdzie jest szpachel?? Chyba tam gdzie trzeba było wyrównać blachy przed lakierowaniem które to zniszczył poprzedni właściciel latając po lasach i bezdrożach... Nie można zapominać, że Przemek "uratował" ten egzemplarz przed "śmiercią" która pewnie czekałaby na to autko gdyby dalej było tak użytkowane...
Boris86 napisał(a):I robić z niego pseudo F&F na ćwiartke.
Ktoś tu tak ją robi?? Przemek zrobił swojego gtx'a tak aby jemu się podobał z zewnątrz i aby użytkować go na codzień a nie startować na ćwiartkę jak pewnie tobie się wydaje... Zresztą użytkuje ją tak jak wcześniej użytkował inną białą BG którą cały czas posiada... A i używa go nie rzadko jako autko rodzinne ze względu na żonę i dzieci
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Tak tak najbardziej lubimy adwokatów i obrońców uciśnionych... Zwłąszcza w wypadku "streetowo(JDMowych)" fur ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
ravo napisał(a):mx miales auto z turbo ? od kiedy z normalnej eksploatacji trzeba chlodzic turbo ?
Hehe, czekałem aż to napiszesz
Większość zwolenników turbo szturmuje ten temat jedną wielką przewodnią ideą :"... bo ja wole stały przyrost mocy..."

W takim razie po co Wam turbina skoro podczas codziennej ekspluatacji i tak z niej nie korzystacie
Auto takie nie jest dla emerytów, żeby cały czas jeździć do 3tyś
Na Twoim przykładzie widać więc, że większość z Was i tak nie używa doładowania na codzień.Niebardzo rozumiem dlaczego skoro jego główną zaletą jest stały przyrost mocy
Co do samej dyskusji to przypominam, że wątek ten traktuje bardziej o modyfikacji auta N/A które już posiadamy a nie wiemy co wybrać aby jeździło szybciej, a w takim przypadku zakładając , że większość i tak będzie oszczędzała swoje bolidy na codzień – montaż nitro jest lepszym, łatwiejszym i ekonomiczniejszym rozwiązaniem
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Ja mam turbo i nie powiem bo kiedy mam tylko okazje to z niej korzystam
Ale co nie zmienia faktu że jak by mi ktoś za darmoche założył nitro to bym odmówił 
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
Boris86 czy ty z zazdrości jesteś taki zgryźliwy czy już masz taką naturę. Wypowiadasz się na dosłownie wszystkie tematy jak profesjonalista , no wychodzi na to że mamy w klubie wszechwiedzącego super mechanika i doradcę. Tylko szkoda że zawsze piszesz widziałem, kolega ma, u znajomego to widziałem itp., może sam w końcu kupisz auto z turbo lub założysz nitro i trochę pojeździsz i wtedy będziesz mógł udzielać fachowych porad a nie cytować tekstów z gazet i czasopism.
Poza tym czepiając się mię zbaczasz z tematu – a ja tylko udzielałem informacji z własnych doświadczeń z moim
GTX-em
Poza tym czepiając się mię zbaczasz z tematu – a ja tylko udzielałem informacji z własnych doświadczeń z moim
GTX-em
- Od: 11 lip 2007, 21:40
- Posty: 215
- Skąd: Iława
- Auto: mx-3 1.8V6
ja nie mam ani jednego ani drugiego ale zauważyłem że często jest tak że nitro to taka trochę zabawka, albo się ktoś rozsmakuje w przyspieszeniach i zaturbi żeby mieć na stałe kopa, albo co chyba najtańsze zmieni auto na mocniejsze. Oczywiście do nowego auta można tą samą instalacje przełożyć i to jest duży plus. Ja jeśli mi się budżet ułoży jakoś pomyślnie na ten rok to się zastanowię nad podtlenkiem, bo to chyba najtańsze koniki.
Wszystkiego najlepszego w nowym roku.
Wszystkiego najlepszego w nowym roku.
Stała pod ścianą prężąc kakao
A ja sądzę, że zamiast dorzucać turbo czy nitro lepiej kupić silnijeszy silnik/samochód i tyle
Silnik seryjny czy to z turbo seryjnym czy bez jest znacznie mniej kapryśny
Silnik seryjny czy to z turbo seryjnym czy bez jest znacznie mniej kapryśny
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Silnik seryjny czy to z turbo seryjnym czy bez jest znacznie mniej kapryśny
No i potraktujmy te słowa jako morał tej historii.
- Od: 11 lip 2007, 21:40
- Posty: 215
- Skąd: Iława
- Auto: mx-3 1.8V6
Gibsong napisał(a):ale zauważyłem że często jest tak że nitro to taka trochę zabawka,

- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
mX-MEN napisał(a):Auto takie nie jest dla emerytów, żeby cały czas jeździć do 3tyś
hihi nie zorzumiales mnie
chodzi o to, ze zamaist studzic turbo to ja np nie katuje go 1km przed domem bo i tak juz nie ma gdzie i jade sobie juz spokojnie te iles tam metreow i nie musze juz na miejscu chlodzic tylko w drodze. Wiem, ze kazdy wie swoje, tak samo jak ja nie mialem nitro, mi sie wydalo turbo bardziej przyjazne dla mnie ( mowie teraz o sobie )
– fabryczna turbo
– brak ingerencji obcych cial w aucie
– nic nie trzeba napelniac
– jak mam taki dzien to caly czas turbo dmucha jak chce taniej i spokojniej to tak samo jak nitro nie musze go uzywac ale gdy uzywam jest taniej od nitro
– rozgrzac i schlodzic silnik trzeba tu i tu

wiecej nie mam sily wymyslec bo mie glowa jeszcze boli

ravo napisał(a):ze jak mialem 16V to bardzo powaznie myslalem o nitro ale sobie pomyslalem, ze wole sprzedac kupic to samo z turbo
Nie każdy tak może, a nawet jakby chciał i mógł to w większości przypadków nie ma takiej możliwości
Co do reszty to oczywiście przyznaje racje.To jest fabryka i ma działać jak sie wiek jak używać.Co innego gdy ktoś rzeźbi i uturbia silnik N/A
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
niestety właściciele Mazd nie mają wielkiego wyboru jeśli chodzi o seryjne turbo, RX-7 z powodu kosztów i egzotyki silnika raczej odpada, zostaje 626 GD i 323 BG, no i jak ktoś ma gruby portfel MPSy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
przemek323h napisał(a):Boris86 czy ty z zazdrości
Nie mam Ci czego zazdrościć, misiaczku
przemek323h napisał(a):Wypowiadasz się na dosłownie wszystkie tematy jak profesjonalista , no wychodzi na to że mamy w klubie wszechwiedzącego super mechanika i doradcę
Tak, jestem mechanikiem.
przemek323h napisał(a):Tylko szkoda że zawsze piszesz widziałem, kolega ma, u znajomego to widziałem itp.
Bo pisze w 90% o autach w których składaniu był mój wkład pracy.
przemek323h napisał(a):może sam w końcu kupisz auto z turbo lub założysz nitro i trochę pojeździsz
Mam Nitro, misiaczku
Szcześliwego nowego roku wszystkim:)
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Sądze,że lepiej poprostu wcisnąc prawy pedał w podłoge i jechać niż szukać guziczka z nitro...
-
Gość
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje