Nitro vs. Turbo

Postprzez Boris86 » 31 gru 2007, 18:53

Owszem ... wirnik to jedna ze spraw.
Ale widze że jesli nie widziałeś turbosprezarki która wymaga pracowania silknika aby utrzymać ciśnienie oleju po to żeby ją schłodzić to chyba nie miałeś okazji poobcowac z naprawde ostro jadącym autem z turbo.
Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbospreżarki rozgrzane do czerwonosci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez przemek323h » 31 gru 2007, 18:59

Boris86 napisał(a):Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbosprężarki rozgrzane do czerwoności.


Ja też widziałem ale to był wyczynowe auta o wysilonej konstrukcji i dużych turbinach i dużym ciśnieniu doładowania a my dyskutujemy o autach cywilnych doładowaniu rzędu 1bar i jeździe po mieście a nie po osach, więc nie straszmy przyszłych użytkowników turbo bo się zrażą a naprawdę nie ma podstawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2007, 21:40
Posty: 215
Skąd: Iława
Auto: mx-3 1.8V6

Postprzez Boris86 » 31 gru 2007, 19:19

No widzisz... A ja akurat mówię o kilku znajomych 200SX'ach różnych generacji które lubią czasem pod marketem czy na miescie zakręcić kilka boków nocą.
A co do osów.. to tam właśnie docelowo był kierowany GTX/GTR :)A nie do tego żeby go bezcześcić szpachlą i plastikiem. I robić z niego pseudo F&F na ćwiartkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Waluś » 31 gru 2007, 19:31

Boris86 napisał(a):Mi sie zdarzyło widzieć nie raz chłodzone turbospreżarki rozgrzane do czerwonosci.

nie musi to być w aucie wyczynowym. Moja cywilna kiedyś równiez sie zaświeciła (głównie kolektor wydechowy i nie jest to nic nadzwyczajnego. ten materiał jest do tego przystosowany a schładzanie to standard w takim przypadku i niw ymaga nie wiadomo ile czasu wystarczy minutka dwie i wszystko wraca do normy. Mam to nawet napisane u siebie na zasłonce przeciwsłonecznej w aucie :P

wtedy swego czasu jeździłem bez osłony termicznej i przypaliłem wygłuszenie maski :P <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez BratCukierka » 31 gru 2007, 19:32

A co do osów.. to tam własnie docelowo był kierowany GTX/GTR usmiechA nie do tego żeby go beszcześcić szpachlą


Powiedz mi Boris86 gdzie jest szpachel?? Chyba tam gdzie trzeba było wyrównać blachy przed lakierowaniem które to zniszczył poprzedni właściciel latając po lasach i bezdrożach... Nie można zapominać, że Przemek "uratował" ten egzemplarz przed "śmiercią" która pewnie czekałaby na to autko gdyby dalej było tak użytkowane...

Boris86 napisał(a):I robić z niego pseudo F&F na ćwiartke.


Ktoś tu tak ją robi?? Przemek zrobił swojego gtx'a tak aby jemu się podobał z zewnątrz i aby użytkować go na codzień a nie startować na ćwiartkę jak pewnie tobie się wydaje... Zresztą użytkuje ją tak jak wcześniej użytkował inną białą BG którą cały czas posiada... A i używa go nie rzadko jako autko rodzinne ze względu na żonę i dzieci :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Boris86 » 31 gru 2007, 20:23

Tak tak najbardziej lubimy adwokatów i obrońców uciśnionych... Zwłąszcza w wypadku "streetowo(JDMowych)" fur :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mX-MEN » 31 gru 2007, 22:29

ravo napisał(a):mx miales auto z turbo ? od kiedy z normalnej eksploatacji trzeba chlodzic turbo ?


Hehe, czekałem aż to napiszesz :P



Większość zwolenników turbo szturmuje ten temat jedną wielką przewodnią ideą :"... bo ja wole stały przyrost mocy..." <lol>
W takim razie po co Wam turbina skoro podczas codziennej ekspluatacji i tak z niej nie korzystacie ??
Auto takie nie jest dla emerytów, żeby cały czas jeździć do 3tyś :)

Na Twoim przykładzie widać więc, że większość z Was i tak nie używa doładowania na codzień.Niebardzo rozumiem dlaczego skoro jego główną zaletą jest stały przyrost mocy ?? :)


Co do samej dyskusji to przypominam, że wątek ten traktuje bardziej o modyfikacji auta N/A które już posiadamy a nie wiemy co wybrać aby jeździło szybciej, a w takim przypadku zakładając , że większość i tak będzie oszczędzała swoje bolidy na codzień – montaż nitro jest lepszym, łatwiejszym i ekonomiczniejszym rozwiązaniem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Bogdan9999 » 1 sty 2008, 05:59

Ja mam turbo i nie powiem bo kiedy mam tylko okazje to z niej korzystam :) Ale co nie zmienia faktu że jak by mi ktoś za darmoche założył nitro to bym odmówił :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez przemek323h » 1 sty 2008, 11:24

Boris86 czy ty z zazdrości jesteś taki zgryźliwy czy już masz taką naturę. Wypowiadasz się na dosłownie wszystkie tematy jak profesjonalista , no wychodzi na to że mamy w klubie wszechwiedzącego super mechanika i doradcę. Tylko szkoda że zawsze piszesz widziałem, kolega ma, u znajomego to widziałem itp., może sam w końcu kupisz auto z turbo lub założysz nitro i trochę pojeździsz i wtedy będziesz mógł udzielać fachowych porad a nie cytować tekstów z gazet i czasopism.
Poza tym czepiając się mię zbaczasz z tematu – a ja tylko udzielałem informacji z własnych doświadczeń z moim
GTX-em
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2007, 21:40
Posty: 215
Skąd: Iława
Auto: mx-3 1.8V6

Postprzez Gib » 1 sty 2008, 11:54

ja nie mam ani jednego ani drugiego ale zauważyłem że często jest tak że nitro to taka trochę zabawka, albo się ktoś rozsmakuje w przyspieszeniach i zaturbi żeby mieć na stałe kopa, albo co chyba najtańsze zmieni auto na mocniejsze. Oczywiście do nowego auta można tą samą instalacje przełożyć i to jest duży plus. Ja jeśli mi się budżet ułoży jakoś pomyślnie na ten rok to się zastanowię nad podtlenkiem, bo to chyba najtańsze koniki.

Wszystkiego najlepszego w nowym roku.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez brii » 1 sty 2008, 13:01

A ja sądzę, że zamiast dorzucać turbo czy nitro lepiej kupić silnijeszy silnik/samochód i tyle :)
Silnik seryjny czy to z turbo seryjnym czy bez jest znacznie mniej kapryśny :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez przemek323h » 1 sty 2008, 13:44

brii napisał(a):Silnik seryjny czy to z turbo seryjnym czy bez jest znacznie mniej kapryśny

No i potraktujmy te słowa jako morał tej historii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2007, 21:40
Posty: 215
Skąd: Iława
Auto: mx-3 1.8V6

Postprzez mX-MEN » 1 sty 2008, 15:01

Gibsong napisał(a):ale zauważyłem że często jest tak że nitro to taka trochę zabawka,


<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez ravo » 1 sty 2008, 15:04

mX-MEN napisał(a):Auto takie nie jest dla emerytów, żeby cały czas jeździć do 3tyś

hihi nie zorzumiales mnie :(
chodzi o to, ze zamaist studzic turbo to ja np nie katuje go 1km przed domem bo i tak juz nie ma gdzie i jade sobie juz spokojnie te iles tam metreow i nie musze juz na miejscu chlodzic tylko w drodze. Wiem, ze kazdy wie swoje, tak samo jak ja nie mialem nitro, mi sie wydalo turbo bardziej przyjazne dla mnie ( mowie teraz o sobie )

– fabryczna turbo
– brak ingerencji obcych cial w aucie :P
– nic nie trzeba napelniac
– jak mam taki dzien to caly czas turbo dmucha jak chce taniej i spokojniej to tak samo jak nitro nie musze go uzywac ale gdy uzywam jest taniej od nitro
– rozgrzac i schlodzic silnik trzeba tu i tu !!

wiecej nie mam sily wymyslec bo mie glowa jeszcze boli <diabełek> ale powiem szczerze, ze jak mialem 16V to bardzo powaznie myslalem o nitro ale sobie pomyslalem, ze wole sprzedac kupic to samo z turbo :) duzo bardziej rozwojowe silniki niz wolnossaki
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez mX-MEN » 1 sty 2008, 16:01

ravo napisał(a):ze jak mialem 16V to bardzo powaznie myslalem o nitro ale sobie pomyslalem, ze wole sprzedac kupic to samo z turbo


Nie każdy tak może, a nawet jakby chciał i mógł to w większości przypadków nie ma takiej możliwości :)

Co do reszty to oczywiście przyznaje racje.To jest fabryka i ma działać jak sie wiek jak używać.Co innego gdy ktoś rzeźbi i uturbia silnik N/A :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez ravo » 1 sty 2008, 16:21

mX-MEN napisał(a):.Co innego gdy ktoś rzeźbi i uturbia silnik N/A

wiadomo, wtedy tez bym wybral nitro

pelna zgoda :))))
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gib » 1 sty 2008, 17:14

niestety właściciele Mazd nie mają wielkiego wyboru jeśli chodzi o seryjne turbo, RX-7 z powodu kosztów i egzotyki silnika raczej odpada, zostaje 626 GD i 323 BG, no i jak ktoś ma gruby portfel MPSy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Boris86 » 1 sty 2008, 20:24

przemek323h napisał(a):Boris86 czy ty z zazdrości

Nie mam Ci czego zazdrościć, misiaczku
przemek323h napisał(a):Wypowiadasz się na dosłownie wszystkie tematy jak profesjonalista , no wychodzi na to że mamy w klubie wszechwiedzącego super mechanika i doradcę

Tak, jestem mechanikiem.
przemek323h napisał(a):Tylko szkoda że zawsze piszesz widziałem, kolega ma, u znajomego to widziałem itp.

Bo pisze w 90% o autach w których składaniu był mój wkład pracy.
przemek323h napisał(a):może sam w końcu kupisz auto z turbo lub założysz nitro i trochę pojeździsz

Mam Nitro, misiaczku

Szcześliwego nowego roku wszystkim:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Fiveopac » 2 sty 2008, 10:56

Boris86 spokój mi tu, nie psuc tematu!
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Gość » 8 cze 2008, 23:35

Sądze,że lepiej poprostu wcisnąc prawy pedał w podłoge i jechać niż szukać guziczka z nitro...
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje