turbina w 323f 1,8 16v?
siwy_dymek napisał(a):da rade
zgadujesz
Briareos napisał(a):O ile rozumiem że wielkość kolektora nie gra prawie żadnej roli, o tyle jego budowa po prostu wymaga sporych ingerencji, żeby wytrzymał instalację turbo. I z tego choćby powodu składniam się ku temu samemu wnioskowi co Papajo – tzn. jak już turbo, to nie po najmniejszej linii oporu. Nowy, jednoczęściowy kolektor pozwoli zdjąć i zachować stary nienaruszony, jakby tak trzeba było kiedyś się tego turbo pozbyć (np. turbina umrze).
i ja tego bym się trzymał
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Papajo napisał(a):O ile rozumiem że wielkość kolektora nie gra prawie żadnej roli, o tyle jego budowa po prostu wymaga sporych ingerencji, żeby wytrzymał instalację turbo.
Nic mu sien ie stanie, z taktury nie jest!
Druga sprawa, to taka ze my mowimy o instalacjiach turbo uzytecznych na codzien prawda? Wiec Jak juz wycisneli bysmy 200KM z 1.8 to mysle ze byloby dosc, a to ze zmiana kolektora dalaby nam dodatkowe 20KM to mysle ze w miare oczywista sprawa, tyle ze przy zalozeniu ze nei chcemy wiecej niz 200KM po co nam te 20KM dodatkowe? Zywotnosc silnika odczuje to jzu dosc znacznie, a my pod noga srednio...
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
siwy_dymek napisał(a):Druga sprawa, to taka ze my mowimy o instalacjiach turbo uzytecznych na codzien prawda? Wiec Jak juz wycisneli bysmy 200KM z 1.8 to mysle ze byloby dosc, a to ze zmiana kolektora dalaby nam dodatkowe 20KM to mysle ze w miare oczywista sprawa, tyle ze przy zalozeniu ze nei chcemy wiecej niz 200KM po co nam te 20KM dodatkowe? Zywotnosc silnika odczuje to jzu dosc znacznie, a my pod noga srednio...
i tu nie bardzo sie z Tobą zgodzę – rozmawiamy o najlepszej/najbardziej optymalnej konstrukcji, wiec IMO te dodatkowe 20 KM, jak ty to nazywasz, to nie pikuś. Jest o co walczyć – miec 20 KM wiecej lub nie mieć 20 KM wiecej
Jesli sie zdecyduje to ide "po bandzie"....
GO BIG OR GO HOME !

- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Papajo ja bym wpierw celowal w 200KM i zobaczyl jak sie furak bedzie zachowywac, jak silnik bedzie chodzic! Skad wiesz jaki jest kres jego mozliwosci wytrzymalosciowych? Nie powiedzialem, ze wymiana kolektora nie ma sensu, ale mozna to zrobic drugofazowo, to nei jest zwiazane z jakims diametralnymi przerobkami tylko z wymiana jendej czesci!! Ja mam np. hydraulike na zaworach, co jesli by juz przy 200KM nie dawala rady? Albo cos innego? Wszystko moze wymieknac, trzeba stopniowo robic mody, tym bardziej ze to nei jest honda czy supra! Moze bP jest wytzrymaly, ale to nie jest silnik z rozwiazaniami zaczerpnietymi ze sportu, chyba ze o czyms nei wiem! W hondzie masz natryski na denka cylindrow, tloki kryte molibdenem nie wspominajac ze zakute, blok silnika odlewany wysokocisnieniowo z jakims tez wloknami magnezowymi...tlok krotkoskokowy, zmienne fazy rozrzadu i wiele innych! W BP wiem tylko o VICS ktorego dzialanie jest powiedzmy srednie...bo szokowac to raczej nei szokuje! No i druga sprawa, ze nei slyszlame o nikim kto by mial doswiadczenie z uturbianiem mazdy! Na netcie widizalem moze ze 2-3 takie manewry, no i jest BPT, ale to juz na innych czesciach zlozone jest!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Siwy – a jak ma furak chodzić ?
Wiadomo, ze ja nie mowie tu tylko o modyfikacji silnika ale i hamulców oraz przeniesienia napedu.
Jak ktoś chce robić sobie turbo na 170KM to IMO jest to bez sensu (bo tyle to mozna w N/A wydusić)
Silniki BP to ta sama konstrukcja co w przypadku GTX/GTR a ile te silniki wytrzymują to kazdy wie
Sadze ze w przypadku BP mozna smiało pokusic sie na ponad 200 kucy.
Jesli chodzi o FP/FS to fabryczna wersja FS z turbosprezarką Garreta ma ponad 170 kucy w Stanach ludzie robią FS na seryjnych gratach na ponad 200 kucy. Mozna się pokusić o taką moc
Poza tym jesli cos wybuchnie to bedzie wtedy motywacja to zakucia silnika
Jak juz powiedzialem:
Turbo to nie zabawa dla mieczaków, a kto nie ma odpowiedniego budzetu to niech lepiej wogóle nie rusza tematu....
EDIT: poza tym jesli myslisz ze po samej wymianie kolektora ssacego silnik ma powiedzieć pa-pa "papa" to chyba cos nie tak
Jesli ma wywalic to zrobi to zarówno z seryjnym jak i z customowym kolektorem ssacym
Wiadomo, ze ja nie mowie tu tylko o modyfikacji silnika ale i hamulców oraz przeniesienia napedu.
Jak ktoś chce robić sobie turbo na 170KM to IMO jest to bez sensu (bo tyle to mozna w N/A wydusić)
Silniki BP to ta sama konstrukcja co w przypadku GTX/GTR a ile te silniki wytrzymują to kazdy wie

Sadze ze w przypadku BP mozna smiało pokusic sie na ponad 200 kucy.
Jesli chodzi o FP/FS to fabryczna wersja FS z turbosprezarką Garreta ma ponad 170 kucy w Stanach ludzie robią FS na seryjnych gratach na ponad 200 kucy. Mozna się pokusić o taką moc
Poza tym jesli cos wybuchnie to bedzie wtedy motywacja to zakucia silnika

Jak juz powiedzialem:
Papajo napisał(a):GO BIG OR GO HOME !
Turbo to nie zabawa dla mieczaków, a kto nie ma odpowiedniego budzetu to niech lepiej wogóle nie rusza tematu....
EDIT: poza tym jesli myslisz ze po samej wymianie kolektora ssacego silnik ma powiedzieć pa-pa "papa" to chyba cos nie tak

- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
Papajo napisał(a):poza tym jesli myslisz ze po samej wymianie kolektora ssacego silnik ma powiedzieć pa-pa "" to chyba cos nie tak Jesli ma wywalic to zrobi to zarówno z seryjnym jak i z customowym kolektorem ssacym
nie o to mi chodzilo, zakaldasz turbo na seryjnym kolektorze i jedziesz na hamownie zobaczyc jaki efekt...potem myslisz co dalej!
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Dzięki za wszystkie posty. Z ceną to chyba trochę przesadzacie bo za 10 koła to można na prawde faj ne rzeczy z tym autkiem zrobić. Zmartiliście mnie tylko tą skrzyni ą. Od czego można ją dosztukować żeby dało sie to wszystko zgrać? Wsadze chyba jednak gareta t3, bo on normalnie pompuje 0.48 bara, a na wiecej szkoda mi silnika i kasy na paliwo
Orurowanie 1000 , turbina śmigana 600 do tego jakiś intercooler, zawór upustowy i można śmigać jak się to wszystko połączy i do kupy zbierze. A tak przy opkazji to kto i do ilu wkręcił taką mazde 1.8 16v?? Ja planuję jakieś 180 koników ale na to wszystko potrzeba kasy a zatem i czasu. Zaczynam od uwalniania wydechu w el tecu. Jak zrobie to jakies fotki załącze. Pozdrawiam.
- Od: 25 cze 2006, 09:41
- Posty: 69
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323f 1.8 16 v BG
rasputin napisał(a):Dzięki za wszystkie posty. Z ceną to chyba trochę przesadzacie bo za 10 koła to można na prawde faj ne rzeczy z tym autkiem zrobić.
z silnikiem tak, ale chyba nie z całym autkiem...
rasputin napisał(a):turbina śmigana 600 do tego jakiś intercooler, zawór upustowy i można śmigać jak się to wszystko połączy i do kupy zbierze
tylko ci sie wydaje.... zrobisz projekt pod nazwą "drut – low budget" i sie zreflektujesz....
turbina "smigana" wcale nie jest najlepszym rozwiazaniem, to samo "jakiś intercooler"
Po pierwsze zadbaj najpierw o swoj silnik seryjny – doprowadz go do ładu – jaki masz przebieg?
Po drugie zapominasz o dostrojeniu tego całego "bajzlu" a trzeba to zrobić z głową.
Po trzecie ... zawsze sie znajdzie kilka nieprzewidzianych pierdółek, ktore podwyzsza wydatki (i to niemało)
P.S. nie wspominałem o ukladzie przeniesienia napedu celowo bo kolega przecież "dosztukuje" sobie skrzynie (i sprzegło pewnie też)

Poczytaj sobie na forum SR o problemie uturbiania aut wolnossących – 99% ludzi nie poleca czesci uzywanych i drutowania po kosztach.
- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
O tych "kilku drobnych" elementach się zwykle zapomina:
– tłoki (muszą być z wgłębieniami żeby obniżyć stopień kompresji)
– do bardziej wypasionej wersji trzeba jednak włożyć korbowody z GTRa (powiedzmy że powyżej 220 koni)
– wydajniejsza pompa paliwa
– inny regulator ciśnienia na szynie wtrysków (+ jego sterowanie)
– układ zasilania kompresora w olej (BP ma przystosowanie w postaci zaślepek w bloku pod przewody ciśnieniowe, nie wiem czy każdy, ale i tak trzeba to wykonać)
– wydajniejszy filtr oleju (mocowanie (ta śruba) może wymagać wymiany)
– miska olejowa z kanałem powrotnym z turbiny (no, można obecną "dostosować")
– chłodniczkę oleju (w BA, w BG jest i na mniejsze moce wystarczy)
– ECU od turbo, bo na starym to pewnie pójdzie, ale będzie kiepsko
– lepszy wentylator na chłodnicę
– przepływka jest zdaje się inna, a przynajmniej trzeba się będzie dostosować do wymagań nowego ECU
– czujnik ciśnienia (i czujnik spalania stukowego, bo chyba jest w BP-ZET)
– inne wałki rozrządu (niby oczywiste, ale...)
– dostosowanie wydechu
– lepsze sprzęgło
– pompa generująca podciśnienie dla wspomagania hamulców
–...
Tyle z głowy, coś na pewno jeszcze pominąłem. To zaledwie silnik i okolice, a to wszysto są koszty części i przeróbek. Pomijam ew. strojenie niefabrycznej instalacji, oraz modyfikacje zawieszenia, hamulców...
– tłoki (muszą być z wgłębieniami żeby obniżyć stopień kompresji)
– do bardziej wypasionej wersji trzeba jednak włożyć korbowody z GTRa (powiedzmy że powyżej 220 koni)
– wydajniejsza pompa paliwa
– inny regulator ciśnienia na szynie wtrysków (+ jego sterowanie)
– układ zasilania kompresora w olej (BP ma przystosowanie w postaci zaślepek w bloku pod przewody ciśnieniowe, nie wiem czy każdy, ale i tak trzeba to wykonać)
– wydajniejszy filtr oleju (mocowanie (ta śruba) może wymagać wymiany)
– miska olejowa z kanałem powrotnym z turbiny (no, można obecną "dostosować")
– chłodniczkę oleju (w BA, w BG jest i na mniejsze moce wystarczy)
– ECU od turbo, bo na starym to pewnie pójdzie, ale będzie kiepsko
– lepszy wentylator na chłodnicę
– przepływka jest zdaje się inna, a przynajmniej trzeba się będzie dostosować do wymagań nowego ECU
– czujnik ciśnienia (i czujnik spalania stukowego, bo chyba jest w BP-ZET)
– inne wałki rozrządu (niby oczywiste, ale...)
– dostosowanie wydechu
– lepsze sprzęgło
– pompa generująca podciśnienie dla wspomagania hamulców
–...
Tyle z głowy, coś na pewno jeszcze pominąłem. To zaledwie silnik i okolice, a to wszysto są koszty części i przeróbek. Pomijam ew. strojenie niefabrycznej instalacji, oraz modyfikacje zawieszenia, hamulców...
Podaje to co qleshowi (dostalem na PW od kolesia co dlubnal crx'a 1.6 D16Z5)
Kompletny turbo kit (jak opisany na poczatku watku o aucie) zostal wykonany u Lambera
(tel 058 555 02 55 ) i zaplaciłem za to 7300 zł (wliczajac jakas uszczelke pod pokrywe
to była cena wszystkiego pod macha i wydechu 2.5 cala oraz strojenia, hamowni (kilka razy) itp, z zegarami EGT i Boost . CZYLI KOMPLET
Do tego tłumik koncowy 300 zł, sprzegło 4ramienny spiek by Radzikowski + hardcore docisk by R. = 1200 zł (sprzegło wytrzyma 300km lekko), do tego lozysko, wymiana, nowy olej skrzyni Motul, zmiana 5biegu itp = prawie 2000 zł.
Potem poliuretanowe poduszki silnika 200 zł z USA bezsposrednio , i jeszcze jakies pierdoły.
Około 10.000 zł
195Nm i 205KM
Kompletny turbo kit (jak opisany na poczatku watku o aucie) zostal wykonany u Lambera
(tel 058 555 02 55 ) i zaplaciłem za to 7300 zł (wliczajac jakas uszczelke pod pokrywe
to była cena wszystkiego pod macha i wydechu 2.5 cala oraz strojenia, hamowni (kilka razy) itp, z zegarami EGT i Boost . CZYLI KOMPLET
Do tego tłumik koncowy 300 zł, sprzegło 4ramienny spiek by Radzikowski + hardcore docisk by R. = 1200 zł (sprzegło wytrzyma 300km lekko), do tego lozysko, wymiana, nowy olej skrzyni Motul, zmiana 5biegu itp = prawie 2000 zł.
Potem poliuretanowe poduszki silnika 200 zł z USA bezsposrednio , i jeszcze jakies pierdoły.
Około 10.000 zł
195Nm i 205KM
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Briareos napisał(a):tłoki (muszą być z wgłębieniami żeby obniżyć stopień kompresji
Na poczatek starczy, bo w BP jest 9.1
Briareos napisał(a): do bardziej wypasionej wersji trzeba jednak włożyć korbowody z GTRa (powiedzmy że powyżej 220 koni)
podobno sa kute??
Briareos napisał(a):lepszy wentylator na chłodnicę
nie gadaj! W BP jest 2 razy wieksza niz w civicu VTi!! Chlodnica jest na zapas 150KM lekko!
Briareos napisał(a):przepływka jest zdaje się inna, a przynajmniej trzeba się będzie dostosować do wymagań nowego ECU
MAP sensor
Briareos napisał(a): inne wałki rozrządu
niekoniecznie, jak turbo dmucha, to powietrza starczy, a sportowe walki maja inna krzywke wlasnie po to zeby byla dluzsza faza napelniania, czyli do moda na 200KM starcza stare
Briareos napisał(a):dostosowanie wydechu
no to trzeba, taki 2.25 -2.5 cala (ja mam 55mm czyli 2,2 cala
Briareos napisał(a):lepsze sprzęgło
no mozna zmodyfikowac stare (jesli jest w dobrym stanie) --> spiekowe, no i docisk pasowaloby wzmocnic!
Jesli chodiz o inne rzeczy, to wychodzi w praniu...
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
Hehe..tylko ze w przypadku D16Z5 jak sam napisales był to zestaw. Poza tym temat uturbiania hond (szczegolnie silnikow z serii D) jest juz rozkminiony przez wiekszość tunerów. Wszystkie graty mozna dostac raczej bez trudu. A i tak rozwazywszy to wszystko wyszło 10 tys zł. W Mazdzie jest troche inaczej, byłby to raczej pionierski projekt wiec i koszty inaczej by sie rozłozyły (raczej w góre)
Z tym to sie chyba Siwy zgodzisz ?
P.S. I jeszcze taka mała dygresja odnosnie
to chyba jednak nie jest konieczne – pójdzie wszystko spokojnie na seryjnych, wszystko zalezy od wystrojenia
Pozdrawiam i idę spać – wam też to radzę
EDIT: o cholercia Siwy byłeś szybszy z odpowiedzią

Z tym to sie chyba Siwy zgodzisz ?
P.S. I jeszcze taka mała dygresja odnosnie
Briareos napisał(a):inne wałki rozrządu (niby oczywiste, ale...)
to chyba jednak nie jest konieczne – pójdzie wszystko spokojnie na seryjnych, wszystko zalezy od wystrojenia
Pozdrawiam i idę spać – wam też to radzę
EDIT: o cholercia Siwy byłeś szybszy z odpowiedzią

- Od: 14 wrz 2004, 15:45
- Posty: 393
- Skąd: Wa-wa
- Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II
siwy_dymek napisał(a):Na poczatek starczy, bo w BP jest 9.1
A w turbo 8.2 – różnica o jednostkę to nie jest mało. Mimo czujnika spalania detonacyjnego.
siwy_dymek napisał(a):podobno sa kute?
Są, ale przez to są też mniejsze. GTX ma jeszcze seryjne, bo wytrzymują, ale GTR już nieco powiększone.
siwy_dymek napisał(a):MAP sensor
Kurcze... nie mam schematu do GTXa, ale wydaje mi się że sam czujnik ciśnienia nie wystarczy. Tym bardziej, że sygnał z TPSa jest tylko włącz/wyłącz przy maksymalnym otwarciu dla manualnych skrzyń (a takie szły)...
A co do wałków jeszcze – panowie, chcecie mieć turbo, czy prawie jak turbo?

EDIT: tomekrvf mnie ubiegł, ale na schemacie jest MAP i przepływka, i czujnik spalania stukowego...
Dzieki za wsztstkie uwagi. Zapomnialem dodac, żże oczywiście zawieszenie i hamulce muszę usprawnic, w ktorym to kierunku zostały poczynione już pewne kroki, martwi mnie natomiast sprawa sprzegła i skrzyni biegów, jeszcze nie wymyśliłem jak się za to zabrać. Ma ktoś może jakieś konstruktywne uwagi??? Co do mocy to myślę, że większosśc podzewspołów silnika wytrzyma 180 koników, ale martwię się o panewki, powiedziano mi, że mogą nie dać rady. Wydech i dolot oczywiście jak najbardziej, układ doprowacdzenia i wyprowadzenia oleju z turbo też, ale cały czas instalacja wychodZi mi taniej niż mówicie, nie biorę jednak pod uwagę "kosztów nieprzewidzianych". Jakieś sugestie??? Pozdrawaim.
- Od: 25 cze 2006, 09:41
- Posty: 69
- Skąd: Pruszków
- Auto: 323f 1.8 16 v BG
tomekrvf napisał(a):A gdzie jest MAP?
Yh, tak to jest jak się na coś tylko okiem rzuca po nocy... Ten element koło przepustnicy to tylko wskaźnik na deskę, jak rozumiem?
EDIT:
rasputin napisał(a):martwi mnie natomiast sprawa sprzegła i skrzyni biegów
Znalazłem opinię, że skrzynia F wytrzyma do ok. 200 koni, ale poprawnie eksploatowana. Strzały ze sprzęgła, palenie gum itp. to ją w końcu (i to prędzej niż później) załatwi. G wytrzymują do 300, więc przy niższych mocach można je trochę pokatować. To wszystko oczywiście dane orientacyjne ze stron/forów o podobnych przeróbkach w amerykańskich Protege.
Briareos napisał(a):Ten element koło przepustnicy to tylko wskaźnik na deskę, jak rozumiem?
Ten co nazywa się dashpot? To jest hydrauliczny zderzak przepustnicy.
MAPa nie ma. Mitsu w swoich turbo benzynach też nie stosuje MAPa.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje