Potwierdzam,zauważalny na wkładce wyraźnie mocniejszy dół obrotów,nie ma to aż takiego wpływu na osiągi,ale np.w ruchu miejskim duża lepsza elastyczność. quote="Lowiec"]efekt taki jak przy czystym filtrze [/quote] K&N to bawełna i metalowy oplot,jakościowo i technologicznie(zmiejszone opory powietrza) nie dorówna mu żaden "zwykły" filtr, a taki zakup za 100 parę zł (323F BA) zwraca się bardzo szybko.feecle napisał(a):Auto lepiej się zbiera w dolnym zakresie obrotów
Wkład filtra powietrza K&N
marcin255 napisał(a):raczej 180 zl nie sto parę
No to chyba nieźle podrożały, ja do swojej byłej BA płaciłem ze 2 lata temu jakoś 128 zł
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
niestety najtaniej z transportem 185 zł. a na Allegrogo są po 215-235 +transport a i są po 400 zł
ps. odizolowałem termicznie rurę dolotu i Airbox ,teraz czekam na filtr jeszcze

ps. odizolowałem termicznie rurę dolotu i Airbox ,teraz czekam na filtr jeszcze
po załozeniu wkładki jakby trochę lepiej na nizszych obrotach się zbiera
Kilka dni temu wymienilem moja papierowa wkladke na K&N. To co zauwazylem to z pewnoscia wieksza kultura pracy silnika, rowniejsza praca na wolnych obrotach. Przy testowaniu osiagow zauwazylem, ze samochod zaczal przyspieszac w calym zakresie obrotow a nie tylko w dolnym i srodkowym jak to mialo miejsce na poprzedniej papierowej wkladce. Ogolnie rzecz biorac gdybym mial zakupic taka wkladke za cene ok 330 zl to raczej bym zrezygnowal. Jednakze, iz dalem za nia sporo mniej uwazam, ze jest to napewno alternatywa dla stozka szczegolnie dla osob, ktore nie chca modyfikowac calego ukladu dolotowego.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
No ja wlasnie planuje cos zrobic z tymi niskimi obrotami w mojej 323F BA 1.5. W sumie nie mam jak testnac narazie autka, ale zauwazylem kilka rzeczy. Autko jest bez jakichkolwiek zmian z mojej strony, dopiero co kupione :
-Jak wciskam pedal gazu, jest w sumie dosc duzy opor jak mocniej sie gaz wcisniej to dopiero przyspiesza mocniej (jest tak tylko na poczatku)
-Dzis jak troche przygazowalem to poczulem spalinki (nie wiem w koncu czy moje czy tez kolesia z przodu )
-Zastanawia mnie spalanie. Narazie staram sie jezdzic oszczednie by zobaczyc jakie jest spalanie w standardowych dla mnie warunkach jazdy (Krotkie odcinki po miescie i tak caly czas) no i nie wiem czy jestem zadowolony. Zatankowalem za 100 zl i bylo troche ponad polowe zbiornika.Po ok 146 wskazowka jest troche nad cwiartka (bardzo nieduzo)
Z tego co czytalem sa dwa sposoby na usprawnienie auta. Co polecacie by autko sprawniej chodzilo w miescie, niezbyt duzo palilo (a przynajmniej nie wiecej) Jakies konkretne modyfikacje czy tylko wkladka ?
Czy moze powiedziec zebby cos przy wydechu tez sprawdzil bo mam ja niedlugo na przeglad wstepny oddac .
Co wy na to ?
-Jak wciskam pedal gazu, jest w sumie dosc duzy opor jak mocniej sie gaz wcisniej to dopiero przyspiesza mocniej (jest tak tylko na poczatku)
-Dzis jak troche przygazowalem to poczulem spalinki (nie wiem w koncu czy moje czy tez kolesia z przodu )
-Zastanawia mnie spalanie. Narazie staram sie jezdzic oszczednie by zobaczyc jakie jest spalanie w standardowych dla mnie warunkach jazdy (Krotkie odcinki po miescie i tak caly czas) no i nie wiem czy jestem zadowolony. Zatankowalem za 100 zl i bylo troche ponad polowe zbiornika.Po ok 146 wskazowka jest troche nad cwiartka (bardzo nieduzo)
Z tego co czytalem sa dwa sposoby na usprawnienie auta. Co polecacie by autko sprawniej chodzilo w miescie, niezbyt duzo palilo (a przynajmniej nie wiecej) Jakies konkretne modyfikacje czy tylko wkladka ?
Czy moze powiedziec zebby cos przy wydechu tez sprawdzil bo mam ja niedlugo na przeglad wstepny oddac .
Co wy na to ?
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
radost napisał(a):Czy możecie polecić jakąś tańszą firmę od K&N co robi bawełniane wkładki, bo zbieram się do wymiany filtra i troche szkoda mi wywalać tyle kasy.
Proponuje wkladke firmy SIMOTA. Musisz jednak sprawdzic czy maja odpowiednia do Twojego modelu.
Wydaje mi sie, ze na stronie www.mtuning.pl byla oferta takich wkladek.
hopek napisał(a):a może kupic lepszą papierową np knechta
Lepsza czysta papierowa niz zasyfiona bawelniana
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Hej, jakby miał ktoś wkładke K&N w Xedosie 2.0 to mógłby dac znac jak to hula, bo planuje sprawic sobie, ewentualnie stożek ktoś montował – może nawet bez wiekszych modyfikacji dolotu – interesuje mnie jak V6 brzęczy dzięki temu i czy warto dla samego dzwięku ;–)
Transatlantic bans
- Od: 23 lut 2009, 15:37
- Posty: 90
- Skąd: Kraków
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '97
Osobiscie rowniez zastanawialem sie nad wkladka k&n. Przemyslalem za i przeciw i kupilem. Po zamontowaniu w 323f 1.5 Ba odczulem roznice. Jest znaczna poprawa dolu obrotow. Nie ma juz takiej zamuly jaka mialem wczesniej. Troszke zmienil sie dzwiek silnika niz mialem wczesniej. Auto stalo sie bardziej dynamiczne. Jezeli komus nie zal kasy, to smialo mozna brac. Mnie wkladka kosztowala 175 zl ale jestem w pelni zadowolony
Pozdrawiam
- Od: 1 kwi 2009, 18:34
- Posty: 10
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F (BA) 1.5 97r 16V
duzy1984 to teraz spraw czy masz dobrze zaplon ustawiony hehe xD
- Od: 15 lip 2008, 17:57
- Posty: 377
- Skąd: Lódź
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r
duzy1984 napisał(a):Jest znaczna poprawa dolu obrotow. Nie ma juz takiej zamuly jaka mialem wczesniej.
a moze sprawdz jaka bedzie roznica stary/nowy filtr ?
ja zalozylem wkladke ale nie ze wzgledu na poprawe osiagow...
wg instrukcji wymiana filtra jest co 15kkm, ja wymieniam co 10 i byl zawsze juz mocno zabrudzony. a wkladke kupilem abym mogl go wyczyscic w dowolnym momencie (np co 5kkm lub po jezdzie po drodze szutrowej gdzie jest duze zapylenie)
co do poprawy osiagow nie zauwazylem roznicy
Ja zmieniłem seryjny filtr bawełniany na wkładkę KN i.... jakoś rożnicy nie poczułem. Dodam, że w 2 litrowym silniku powinno miec to większe znaczenie niż 1,5...?Moim zdaniem wkładka daje kosmetyczny – nie odczuwalny przyrost mocy – czasami troszkę zmienia dźwięk,trochę poprawia się kultura pracy silnika i tyle. zresztą – jeżeli pełne układy dolotowe CAI dają przyrost mocy rzędu 5km to na co można liczyć? U mnie największym rozczarowaniem był dźwięk – który nie zmienił sie praktycznie wcale. Jak ktoś szuka mocy i rasowego brzmienia niech nie pcha się we wkładki.
Oczywiście – jeżeli mamy zasyfiony na maxa stary filtr i wymienimy go na wkładkę – to oczywiście będzie różnica, ale podobna różnica będzie jak wymienimy na nowy filtr
Oczywiście – jeżeli mamy zasyfiony na maxa stary filtr i wymienimy go na wkładkę – to oczywiście będzie różnica, ale podobna różnica będzie jak wymienimy na nowy filtr
Nowy zoom zoom,stare uczucia 
- Od: 27 lut 2005, 12:11
- Posty: 137
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 sport 2.0
ja u siebie mam wkladke pipercrossa , tansza od KN a ponoc lepsza, zalozylem ja nie daltego ze szukałem osiagow tylko dlatego ze wole miec taki filtr niz zwykly papierowy
-
Pyton162
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje