Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez wujekkuna » 24 sty 2010, 19:55

Sprawa Galanta 2.5 V6 to chce go kupić bo ma lepszy luksus niż mój Xedos no i potężniejszy dzwięk V-ki ale to się zobaczy, może mi coś odwali i zaczne inwestować w mojego staruszka :) Jednak chłopaki przyznajcie mi racje ze przed jakimkolwiek tuningiem pasowałoby doprowadzić furkę do porzadku, czyli zawory, pierscienie, tłoki itd. więc inwestowanie teraz w nie wiadomo co mija się z celem bo porządny remont silnika dałby więcej niż zakładanie do starego rypla wydechów i super dolotów ;] Poki co jestem studentem więc z kasiorą cienko heh a pasowałoby jakieś aluski kupić xD (gdyby ktoś ładne jakieś miał to pisac :D) Pojedzie się za granicę jak bozia da to wtedy będziemy myśleć o super tuningu silnika, teraz to niestety trzeba się obejść smakiem ;]


Mariusz sti – Twoja fura ile waży ? 1150-1200 ? galant jest sporo cięższy i do tego z reguły ma automat, podejrzewam, że na manualu i ze mną za kierownicą nie byłoby tak łatwo :P
Dla potwierdzenia moich słow wklejam osiągi seryjne:

Mazda 323f:
Pojemność skokowa: 1995 ccm
Moc maksymalna: 144 KM
Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm przy 5000 obr./min.
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 sek.
V maksymalna: 213 km/h


Galant
Pojemność skokowa: 2498 cm3
Moc maksymalna: 163 KM przy 5750 obr/min
maks. moment obrotowy: 223 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 sek.
V maksymalna: 225 km/h


W sumie to tylko na papierze ale w każdej legendzie ziarno prawdy jest ;] Zresztą tu nie chodzi o osiągi ale o ...LANSIK xD

Wracając do tematu to postaram się coś sensownego namodzić pod tą moją maską i porobić zdjęcia zebyście się pośmiali heh oczywiście żartuje z tym śmianiem się bo jak ktoś się osmieli to rano fure z moim autografem wypisanym gwożdziem znajdzie xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 20:04

Zawsze warto doprowadzic auto do "serii" przed tuningiem. W tym celu pojedz na hamownię. Jeżeli będziesz miał 140KM to znaczy, że masz bardzo zdrowy silnik. W Twoim przypadku lepiej od razu odkładac na SWAP na KL-ZE. Galant to fakt, bardzo fajne, wygodne auto. Ma rewelacyjne zawieszenie i dobre hamulce. Kumpel ma takiego, tyle, że 2,0 w kombi. No, ale Ty myślisz o 2,5 V6, choc i tak osiągów z tego IMO miec nie będziesz. Chcesz miec i wypas i moc – szukaj Accorda z H22 pod maską.

A zdjęcia wrzuc ... pośmiac się można zawsze :P ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez MariuS » 24 sty 2010, 20:12

wujekkuna napisał(a):Mariusz sti – Twoja fura ile waży ? 1150-1200 ?



1210kg

ja jechałem z kumplem – więc miałem dodatkowe prawie 80Kg :P dodatkowo ja mam zimówki 225/50/16 wiec troche przyszerokie, zwłaszcza na zimę :P

gość w galancie sam :] na sporo węższych laczkach.


Czy tamten galant był w automacie – tego nie wiem
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez wujekkuna » 24 sty 2010, 20:20

Lukas007 napisał(a):Zawsze warto doprowadzic auto do "serii" przed tuningiem. W tym celu pojedz na hamownię. Jeżeli będziesz miał 140KM to znaczy, że masz bardzo zdrowy silnik. W Twoim przypadku lepiej od razu odkładac na SWAP na KL-ZE. Galant to fakt, bardzo fajne, wygodne auto. Ma rewelacyjne zawieszenie i dobre hamulce. Kumpel ma takiego, tyle, że 2,0 w kombi. No, ale Ty myślisz o 2,5 V6, choc i tak osiągów z tego IMO miec nie będziesz. Chcesz miec i wypas i moc – szukaj Accorda z H22 pod maską.

A zdjęcia wrzuc ... pośmiac się można zawsze :P ;)


Ta, SWAP kl-ze mi sie kojarzy z wkładaniem w auto 20 tysi zeby mieć osiągi trochę lepsze niz niektóre auta seryjne w tej samej cenie ;P Myślę, że jak będzie z 3 tyski na zbyciu to zrobie generalke silnika a potem coś dalej pomyśle ale SWAPowanie chyba odpada :) wystarczy mi lekkie poprawienie momentu i byłoby luksus gdyby ten moj mały szrot zaczął ciągnąć od dołu a nie jak scigacz od 5 tys xD

I taką ciekawostkę powiem, że scigałem się z kumplem który ma golfa III 2.8 vr6 i odchodził ale cudów nie wyrabiał więc ja taki podbudowany kiedyś do innego kumpla co ma golfa GTI III 2.0 8v o mocy 115 KM mówię, że może przećwiczyć mu tego rypla po prostej :D I tu najlepsze, ja 140 km/h, mocy nabieram, patrze w lewe lusterko a typ się do wyprzedzania bierze !!! Dopiero jak moj złapał obroty to go trochę odstawiłem :/
Nie wiem czy ja mam juz takiego padniętego fureksa czy kumpel super golfa z planety Krypton ;] I najlepsze ze w ten sam dzien inny kumpel z golfem IV GTI 1.8 turbo do niego kozaczył i ... to samo ! To tak na rozluznienie historia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 20:23

Myślę, że jak będzie z 3 tyski na zbyciu to zrobie generalke silnikaż

Dołóż jeszcze 2 tyś i kup ode mnie Probe F2T – objedziesz i Golfa i Galanta :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez wujekkuna » 24 sty 2010, 20:35

jak masz w skórze to pomyśle :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Lukas007 » 24 sty 2010, 20:36

Skóra jest niepraktyczna i ciężka <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez wujekkuna » 25 sty 2010, 18:42

Chłopaki a moze mi ktos sprawdziś jaka jest srednica przepływomierza ? Bo nie mam swojego auta do konca tyg. a chciałem kupić airboxa. Wystarczy 70 mm czy wiekszy trzeba np 77 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Lukas007 » 25 sty 2010, 19:04

Wystarczy 70mm (ja mam u siebie dolot na rurach/łącznikach 67mm).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez wujekkuna » 25 sty 2010, 21:39

Dobra, dzieki wielkie. Jak założe to sie pochwale ;]

Edit:
znalazłem parę starych postów na necie. Jeden z nich brzmi tak:

en tekst może obniżyć sprzedaż filtrów stożkowych! 4 dni temu wymontowałem mój filtr kubełkowy standardowy zamknięty chociaż siedział w nim filtr K&N.Założyłem stożek mam sekwencję OMVL bezpośredni wtrysk gazu do komór Rovera 99r. 420si z silnikiem 2.0 137km.Na benzynie wariat nie mogłem poznać auta tak śmigał a jaki ryk!! silnika coś wspaniałego.Gazownik ustawił mi gaz pod stożek bo trzeba to zrobić inaczej będą wariować obroty zacznie gasną i takie tam pierdoły.Ustawił mi gaz i na trójce jechałem 150km/h i myślałem że już tak będzie.następnego dnia auto zaczęło pracować coraz gorzej na gazie i benzynie.Samochód był słabszy o jakieś 50%.O ruszaniu z piskiem nie było mowy.Zamulony na maxa.Na gazie prawie gasł.Pod stożekiem mam bezpośredni doloto powietrza aż stożek jest zimny.Oddzielony jest akumulatorem od silnika i wszyscy świeci mówili że będzie bosko ale jest jedno wielkie badziewie.Podobna przy takim [tiiit] dolocie na gazie sterownik nie widzi czasami mapy nie wiem co to znaczy ale nie widzi jak dostanie za dużo powietrza.Nie wstawiajcie stożków wywaliłem kasę w błoto za rury za stożek za regulacje gazu i jeszcze będę musiał przy nim posiedzieć żeby wstawić znowu kubeł.W kuble powietrza sobie pobiera tyle ile potrzebuje i nie wali wiatr po stożku.Jak chcecie tuning albo chociaż trochę lepiej żeby auto zaczęło chodzić to wyjmiecie stary filtr papierowy i wstawcie sportowy k&n albo jakiś dobry i poczujecie od razu różnice.Inaczej rozwalicie silnik.ja jutro z rana się wezmę za niego bo juz nie moge słuchać jak go zarzynam.Może są osoby którym to chodzi [tiiit] ale ja mam takie przeżycia .Pewnie gdybym przeczytał taki tekst nie zdecydowałbym się na stożek,ale że wszyscy piszą tylko domysłach albo że słyszeli to ja pisze jak wygląda to naprawdę.To jest prawda to jest moje doświadczenie jestem amatorem w motoryzacji zawsze z jakiejś porażki jest nauka chociaż trochę z portfela mi ubyło wiem że stożek tylko na rajdy i jeśli ktoś ma kasę na hamownie i patrzenie pod maskę 2 razy dziennie czy wszystko jest ok to niech się bawi ja ze swojej strony odradzam.Pozdrawiam Frost

Zapomniałem powiedziec ze mam gaz sekwencyjny i troche sie boje ze wywale kase w bloto a efekt bedzie odwrotny od zamierzonego :/
W sumie znalazlem na forum jak SOUL pisał:
bzduuuuryy.... auto po to ma sonde lambda i przeplywomierz zeby zaadopotwac sie do nowych warunkow pracy, ECU benzyny przestawi sobie lekko mapy, moze wydluzyc sie czas wtryskow co za tym idzie komp gazowy zrobi to samo (w koncu tak skonstruowany jest komp gazowy (sekwencjyny wtrysk gazu) ze popobiera dane (czas wtrysku) z kompa benzynowego i sobie przerabia na wlasne potrzeby)

ZADNEJ regulacji, nie trzeba...

Sam juz nie wiem :/

PS: Artykuł z testem filtrow stozkowych dla zainteresowanych.
http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/
testowane filtry to
1. Simota
2. KingDragon
3.K&N
4.Wiekszy K&N
5.Pipercross

EDIT2:
Na moje pytanie odpowiedział user ktory montuje instalacje gazowe. Myśle że temat możnma zamknąć, mam nadzieję, że przynajmniej kilka osób rozwieje swoje watpliwosci czytajac ten temat :)

Hydrol:
śmiało możesz instalowac ten epokowy wynalazek . Uwagi krytyczne dotyczą instalacji mieszalnikowej, w sekwencji nie będzie sensacji z tego tytułu , zadba o to ecu . Wyskich lotów :mrgreen:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Barthek » 27 sty 2010, 10:58

Mam CAI sprowadzony ze Stanów dedykowany do KL-a. Do mojego KF-a też pasuje bardzo dobrze.
Mam sekwencyjny gaz i nie zuważyłem negatywnych skutków posiadania stożka, wręcz przeciwnie <tazz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Jacek176 » 27 sty 2010, 14:17

wujekkuna napisał(a):Podobna przy takim [tiiit] dolocie na gazie sterownik nie widzi czasami mapy nie wiem co to znaczy ale nie widzi jak dostanie za dużo powietrza.

hahaha

wujekkuna napisał(a):W kuble powietrza sobie pobiera tyle ile potrzebuje i nie wali wiatr po stożku.

hahaha

wujekkuna napisał(a):Inaczej rozwalicie silnik

hahaha

Generalnie cały ten tekst to nadaje się do kabaretu. Ja nie przejmowałbym się opiniami ludzi, którzy mają pojęcie o motoryzacji jak wół o gwiazdach. Mogę się założyć, że przy montażu stożka coś mu się niechcący odpięło (np. wtyczka od przepływomierza). Nie ma takiej możliwości żeby montaż stożka powodował takie cuda.
Chyba, że masz instalację gazową z mikserem. No to wtedy faktycznie stożek jest nie ma racji bytu bo i tak w dolocie masz porządną zwężkę w postaci miksera.

wujekkuna napisał(a):PS: Artykuł z testem filtrow stozkowych dla zainteresowanych.
http://www.projectxs.pl//content/view/127/127/
testowane filtry to
1. Simota
2. KingDragon
3.K&N
4.Wiekszy K&N
5.Pipercross

Mój filtr górą <jupi> Wiedziałem co dobre :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez TR4PSTAR » 27 sty 2010, 23:26

Dzięki konsultacjom z DROPKICK udało mi sie poskładać dolot prawie na jego wzór xD

Obrazek


A tutaj już zamontowany :)

Obrazek


Filtr jaki kupiłem do tego dolotu to K&N RC-3250


Podziękowania dla DROPKICK :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez Pyton162 » 29 sty 2010, 15:18

będzie sie grzał filtr , przy takimi montazu lepjej airbox i dolot powietrza ze zderzaka
Pyton162
 

Postprzez Lukas007 » 29 sty 2010, 15:52

Jakbym ja miał tak montowany akumulator to już bym dawno miał zrobione porządne CAI ... TR4PSTAR ... zamiast stożka daj kolanko 120* tak, aby skierowac dolot między reflektor a zbiorniczek. Na koniec tej rury daj filtr, a przed nim załóż osłonę z blachy, która oddzieli go od ciepła z komory silnika. W kawałku tej blachy wytnij otwór o średnicy całego dolotu (tak, aby rura kolanka 120* przez nią przechodziła), a obok wytnij kolejną, na rurę 80mm, którą podciągniesz ze zderzaka zimne powietrze. Stworzysz tym samym dla filtra komorę pełną świeżego, bogatego w tlen powietrza. Póki co jestem pewny, że wzrostu mocy na tym nie ma.

Pozdrawiam
Lukas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Machmut » 29 sty 2010, 17:39

Mam takie pytanie w wakacje zakładałem z ojcem filtr stożkowy do jego Omegi 2.0 16v goła benzyna(miało być na próbe wiec załozylismy sam filtr).Po załozeniu ojciec zrobił lekka przygazówke zeby sprawdzic walory akustyczne filtra.Po chwili wystrzał i samochod nie chce sie wkrecic na obroty i gasnie.Jak sie pózniej okazalo przestawil sie rozrzad.
Czy filtr mógł byc tego przyczyna??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2009, 23:43
Posty: 22
Auto: Mazda 323C BA 1.3 16V 1996 r

Postprzez wujekkuna » 29 sty 2010, 17:48

Ale to w innym aucie było heheh w Twoim to pewnie nic nie dał ;P hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 18:11

Lukas007 napisał(a):Jakbym ja miał tak montowany akumulator to już bym dawno miał zrobione porządne CAI ...

Jestem początkujący w bawieniu się w modyfikacje ;P Zawsze jest coś do zmiany i poprawienia...


Lukas007 napisał(a):daj kolanko 120*

Tak miało być, ale stwierdziłem że skróce to i dam odrazu stożek...

Zaś na wiosne szykują się zmiany :D

Dzięki za pomocne uwagi ;)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Postprzez 8dyb8 » 29 sty 2010, 18:59

straciles na tym konie zamiast zyskac, masz teraz piekne gorace powietrze, bez zadnego dolotu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez TR4PSTAR » 29 sty 2010, 23:42

8dyb8 napisał(a):straciles na tym konie zamiast zyskac, masz teraz piekne gorace powietrze, bez zadnego dolotu

Twoje stwierdzenie aż tak mnie zaniepokoiło, że jutro wsadze oryginalną puszke z filtrem i pojeżdze tak przez jakiś czas żeby porównać oba rozwiązania :)
Śmierć jeździ szybko ... Bądź szybszy xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2008, 11:51
Posty: 435
Skąd: Tuchów
Auto: 323F (BA) 2.5 V6 KL-ZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje