Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez zemoj » 28 sty 2015, 22:02

Sam mam Eibachy -30/-30, ale Vogtland, to też jedne z lepszych sprężyn. Obniżenie jest tam niesymetryczne: -40 przód / -25 tył, dzięki czemu przód nie pieje – dobre rozwiązanie np. dla tych, co mają LPG i butla dociąża im tył. Jeśli celujesz w Vogtlandy, to może warto rozważyć cały kit. Mają dobrą cenę:
http://vogtland-polska.pl/?mazda-6-typ-gg-gy-gg1-lim-sedan-hatchback
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Qropatfa » 28 sty 2015, 22:17

Oczywiście rozważam cały kit, tylko czy ta niesymetryczność nie sprawi, że tył będzie wyżej? (nie mam LPG ani żadnego ładunku)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2014, 20:08
Posty: 116 (0/1)
Skąd: RPZ
Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|

Postprzez zemoj » 28 sty 2015, 22:34

w GG/GY seryjnie przód sterczy trochę wyżej niż tył (więcej miejsca między kołem na nadkolem). W wielu autach często tak jest. Ta niesymetryczność jest po to, aby to zniwelować.
Tu masz temat GG na Vogach, tylko obniżeniem się zbytnio nie sugeruj, bo prawdopodobnie założone są sprężyny przeznaczone do benzyny, a ona jest w dieslu i przód siadł sporo niżej.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=136263&hilit=vogtland
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Qropatfa » 29 sty 2015, 20:27

No fakt, gleba solidna, dla mnie za niska, z całym kitem powinno być pewnie troszkę wyżej (lepiej?). Zobaczę jak założę 18 na wiosnę, dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2014, 20:08
Posty: 116 (0/1)
Skąd: RPZ
Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|

Postprzez wilusjdm » 29 sty 2015, 22:39

Qropatfa napisał(a):No fakt, gleba solidna, dla mnie za nisk

zemoj napisał(a):sprężyny przeznaczone do benzyny, a ona jest w dieslu i przód siadł sporo niżej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Rafi » 11 kwi 2015, 11:08

Witam wszystkich!
Proszę o poradę w temacie sprężyn obniżających.
Chciałbym żeby moja 626 GF była niżej zawieszona.Miałem już kupować sprężyny, ale jeszcze przed tym postanowiłem przeczytać choć jeden artykuł na ten temat. No i mój zapał osłabł.
Generalnie, autor przedstawił to w ten sposób że po wymianie samych sprężyn na seryjnych amorkach zyskuje się jedynie efekt wizualn, nie ukrywam że to chciałbym osiągnąć :D Ale jeśli chodzi o trakcję, geometrię, to jest duże prawdprawdopodobieństwo, że auto będzie się gorzej prowadziło niż na serii. Powodem ma być to, że ori zawieszenie nie jest zestrojone i obliczone na takie modyfikacje. Oprócz tego, po wym. sprężyn cały zawias miałby dużo szybciej się zużywać. Dodatkowo taka modyfikacja -zdaniem autora -była by też niezbyt bezpieczna.
Co o tym sądzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 19:54
Posty: 66
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Crenshaw » 11 kwi 2015, 12:21

miliony jeżdżą na sprężynach obniżających, a jeden koleś napisał kilka wątpliwych zdań i mu wierzysz?
na springach poprawi Ci się trakcja, za to trochę spadnie komfort, nic CI się nie będzie mocniej zuzywać jeśli założysz sprężyny do max -40mm, większe obniżenie faktycznie będzie Ci obciążać amortyzator który będzie zmuszony pracować w innym zakresie niż jest do tego zaprojektowany.

podsumowując, zakładaj sprężyny i niczym się nie martw :)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Bo_Lo » 11 kwi 2015, 12:44

Mialem w BJ na seryjnech amorach -30 i prowadzila sie znacznie lepiej a z amorami i reeszta zawiasu nic sie nie dzialo.
Mialem w subaru -50 i prowadzilo die gorzej(za twardo-podskakiwalo) ale z reszta zawiasu tez nic sie nie dzialo.teraz mam -20 i jest idealnie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4384 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Wojtek » 11 kwi 2015, 12:45

A czy autor okreslil przyjete granice wymian samych sprezyn i wymian sprezyn z amortyzatorami?
Prawdopodobnie nie... :P
Przyjeto granice do 30 mm obnizenia dla wymiany samych sprezyn... Zyskujesz trakcje nie tracac wlasciwosci zawieszenia...
Po prostu te sprezyny sa twradsze od oryginalow i pozniej juz pracuja tak samo...
Inaczej... majac 2 auta zaladowane beda tak samo nisko siedzialy... ;)

TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Rafi » 12 kwi 2015, 20:08

Dzięki za szybką odp., zawsze można na Was liczyć :)
Jakby kogoś interesował ten artykuł, podaję link:

http://autokult.pl/2989,sprezyny-obniza ... kty-i-mity

Szukałem też KIT-ów (amor+spring w komplecie), ale niewiele znalazłem do GF, tylko TA Technix za 1000 zł. Zdaję sobię sprawę że było by to lepsze rozwiązanie.
Na dniach będę wyjmował kolumny, do wymiany mam górne mocowania i osłony amorków...i dobrze było by od razu zrobić moda zawiasu <oczko>

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za info !

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 19:54
Posty: 66
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Adek311092 » 19 kwi 2015, 19:31

Pytanie do znawców tematu planuje posadzić swoją 323f Ba Gt i mam pytanie które sprezyny beda ok i czy może pasują spreżyny od Xedosa, mx6, 626 czy 323bj, dodam jeszcze ze mazda bedzie stała na 18" felgach
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Crenshaw » 19 kwi 2015, 20:28

nic z wymienionych nie będzie pasowało, polecam jamexa, są tanie i sprawdzone, tak się składa, że mam w ofercie :)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Adek311092 » 19 kwi 2015, 20:49

Crenshaw napisał(a):nic z wymienionych nie będzie pasowało, polecam jamexa, są tanie i sprawdzone, tak się składa, że mam w ofercie :)

No własnie myślałem o nich, tzn ile?
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez rafał88 » 19 kwi 2015, 23:07

Tanio <ok> A fakt faktem sa to dobre sprezyny, sa tanie i sie sprawdzaja. A tak jak u CIebie w Gt bardzo ladnie usiadzie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Crenshaw » 20 kwi 2015, 11:41

Adek311092 napisał(a):No własnie myślałem o nich, tzn ile?

345zł ;)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez mlody1921 » 25 kwi 2015, 16:00

A moim zdaniem dozbierac i kupic cos lepszego eibach, vogtland, h&r ,weitec kurde mialem jamexy i teraz mam namies angielskie PI i jest mega lepiej twardziej , nie nurkuje auto jak na jamexach
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Dr.Hardcore » 28 maja 2015, 21:29

Witajcie, chciałem zasięgnąć wiedzy odnośnie obniżenia zawiasu przy silniku 1.5 Z5, chodzi mi o Wasze doświadczenia z jamexami 40/40, czy MTS 60/40, ew. cięcie sprężyn, wiem, że nikt się tu nie przyzna jawnie, że skrócił nawet o jeden zwój, ale widziałem już niejedno, dlatego pytam. Generalnie gdyby miał ktoś na zbyciu jakieś używki sportowych springów, niech pisze PW.
P.S Jeśli sprężyny krótsze to jakie amortyzatory? nie zależy mi na trwałości, ma siedzieć nisko i być sztywna w zakrętach.
Ostatnio edytowano 29 maja 2015, 17:56 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rafał88 » 28 maja 2015, 21:35

Masz czytaj temat. Koles skracal sprezyny. Wg mnie -4 jest w sam, bo co nizej jak sie normalnie chce jezdzic autem??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bartg » 30 maja 2015, 17:06

Bez przesady, na gwincie ustawionym na -10/-10 zrobiłem juz jakies 10000 km po calej Polsce ;) Imho 60/40, przy 40/40 wizualnie przód siedzi wyżej. Kayaba da rade przy takich springach choc bedzie twardo i bedzie czasem dobijać amor.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
MX5 NC '09
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez rafał88 » 30 maja 2015, 23:58

Ale masz 17 " :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje