Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi
Sam mam Eibachy -30/-30, ale Vogtland, to też jedne z lepszych sprężyn. Obniżenie jest tam niesymetryczne: -40 przód / -25 tył, dzięki czemu przód nie pieje – dobre rozwiązanie np. dla tych, co mają LPG i butla dociąża im tył. Jeśli celujesz w Vogtlandy, to może warto rozważyć cały kit. Mają dobrą cenę:
http://vogtland-polska.pl/?mazda-6-typ-gg-gy-gg1-lim-sedan-hatchback
http://vogtland-polska.pl/?mazda-6-typ-gg-gy-gg1-lim-sedan-hatchback
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Oczywiście rozważam cały kit, tylko czy ta niesymetryczność nie sprawi, że tył będzie wyżej? (nie mam LPG ani żadnego ładunku)
- Od: 6 sty 2014, 20:08
- Posty: 116 (0/1)
- Skąd: RPZ
- Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|
w GG/GY seryjnie przód sterczy trochę wyżej niż tył (więcej miejsca między kołem na nadkolem). W wielu autach często tak jest. Ta niesymetryczność jest po to, aby to zniwelować.
Tu masz temat GG na Vogach, tylko obniżeniem się zbytnio nie sugeruj, bo prawdopodobnie założone są sprężyny przeznaczone do benzyny, a ona jest w dieslu i przód siadł sporo niżej.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=136263&hilit=vogtland
Tu masz temat GG na Vogach, tylko obniżeniem się zbytnio nie sugeruj, bo prawdopodobnie założone są sprężyny przeznaczone do benzyny, a ona jest w dieslu i przód siadł sporo niżej.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=136263&hilit=vogtland
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
No fakt, gleba solidna, dla mnie za niska, z całym kitem powinno być pewnie troszkę wyżej (lepiej?). Zobaczę jak założę 18 na wiosnę, dzięki za pomoc 
- Od: 6 sty 2014, 20:08
- Posty: 116 (0/1)
- Skąd: RPZ
- Auto: Mazda6 GG LF-DE 2006 2.0 MZR 151KM/180Nm |RX-8|A-Spec|Simota|
Witam wszystkich!
Proszę o poradę w temacie sprężyn obniżających.
Chciałbym żeby moja 626 GF była niżej zawieszona.Miałem już kupować sprężyny, ale jeszcze przed tym postanowiłem przeczytać choć jeden artykuł na ten temat. No i mój zapał osłabł.
Generalnie, autor przedstawił to w ten sposób że po wymianie samych sprężyn na seryjnych amorkach zyskuje się jedynie efekt wizualn, nie ukrywam że to chciałbym osiągnąć
Ale jeśli chodzi o trakcję, geometrię, to jest duże prawdprawdopodobieństwo, że auto będzie się gorzej prowadziło niż na serii. Powodem ma być to, że ori zawieszenie nie jest zestrojone i obliczone na takie modyfikacje. Oprócz tego, po wym. sprężyn cały zawias miałby dużo szybciej się zużywać. Dodatkowo taka modyfikacja -zdaniem autora -była by też niezbyt bezpieczna.
Co o tym sądzicie?
Proszę o poradę w temacie sprężyn obniżających.
Chciałbym żeby moja 626 GF była niżej zawieszona.Miałem już kupować sprężyny, ale jeszcze przed tym postanowiłem przeczytać choć jeden artykuł na ten temat. No i mój zapał osłabł.
Generalnie, autor przedstawił to w ten sposób że po wymianie samych sprężyn na seryjnych amorkach zyskuje się jedynie efekt wizualn, nie ukrywam że to chciałbym osiągnąć
Co o tym sądzicie?
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
miliony jeżdżą na sprężynach obniżających, a jeden koleś napisał kilka wątpliwych zdań i mu wierzysz?
na springach poprawi Ci się trakcja, za to trochę spadnie komfort, nic CI się nie będzie mocniej zuzywać jeśli założysz sprężyny do max -40mm, większe obniżenie faktycznie będzie Ci obciążać amortyzator który będzie zmuszony pracować w innym zakresie niż jest do tego zaprojektowany.
podsumowując, zakładaj sprężyny i niczym się nie martw
na springach poprawi Ci się trakcja, za to trochę spadnie komfort, nic CI się nie będzie mocniej zuzywać jeśli założysz sprężyny do max -40mm, większe obniżenie faktycznie będzie Ci obciążać amortyzator który będzie zmuszony pracować w innym zakresie niż jest do tego zaprojektowany.
podsumowując, zakładaj sprężyny i niczym się nie martw

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Mialem w BJ na seryjnech amorach -30 i prowadzila sie znacznie lepiej a z amorami i reeszta zawiasu nic sie nie dzialo.
Mialem w subaru -50 i prowadzilo die gorzej(za twardo-podskakiwalo) ale z reszta zawiasu tez nic sie nie dzialo.teraz mam -20 i jest idealnie.
Mialem w subaru -50 i prowadzilo die gorzej(za twardo-podskakiwalo) ale z reszta zawiasu tez nic sie nie dzialo.teraz mam -20 i jest idealnie.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
A czy autor okreslil przyjete granice wymian samych sprezyn i wymian sprezyn z amortyzatorami?
Prawdopodobnie nie...
Przyjeto granice do 30 mm obnizenia dla wymiany samych sprezyn... Zyskujesz trakcje nie tracac wlasciwosci zawieszenia...
Po prostu te sprezyny sa twradsze od oryginalow i pozniej juz pracuja tak samo...
Inaczej... majac 2 auta zaladowane beda tak samo nisko siedzialy...
TT user
Prawdopodobnie nie...
Przyjeto granice do 30 mm obnizenia dla wymiany samych sprezyn... Zyskujesz trakcje nie tracac wlasciwosci zawieszenia...
Po prostu te sprezyny sa twradsze od oryginalow i pozniej juz pracuja tak samo...
Inaczej... majac 2 auta zaladowane beda tak samo nisko siedzialy...
TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzięki za szybką odp., zawsze można na Was liczyć
Jakby kogoś interesował ten artykuł, podaję link:
http://autokult.pl/2989,sprezyny-obniza ... kty-i-mity
Szukałem też KIT-ów (amor+spring w komplecie), ale niewiele znalazłem do GF, tylko TA Technix za 1000 zł. Zdaję sobię sprawę że było by to lepsze rozwiązanie.
Na dniach będę wyjmował kolumny, do wymiany mam górne mocowania i osłony amorków...i dobrze było by od razu zrobić moda zawiasu
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za info !
Pozdrawiam
Jakby kogoś interesował ten artykuł, podaję link:
http://autokult.pl/2989,sprezyny-obniza ... kty-i-mity
Szukałem też KIT-ów (amor+spring w komplecie), ale niewiele znalazłem do GF, tylko TA Technix za 1000 zł. Zdaję sobię sprawę że było by to lepsze rozwiązanie.
Na dniach będę wyjmował kolumny, do wymiany mam górne mocowania i osłony amorków...i dobrze było by od razu zrobić moda zawiasu
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za info !
Pozdrawiam
- Od: 14 lip 2004, 19:54
- Posty: 66
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.
Pytanie do znawców tematu planuje posadzić swoją 323f Ba Gt i mam pytanie które sprezyny beda ok i czy może pasują spreżyny od Xedosa, mx6, 626 czy 323bj, dodam jeszcze ze mazda bedzie stała na 18" felgach
nic z wymienionych nie będzie pasowało, polecam jamexa, są tanie i sprawdzone, tak się składa, że mam w ofercie 

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Crenshaw napisał(a):nic z wymienionych nie będzie pasowało, polecam jamexa, są tanie i sprawdzone, tak się składa, że mam w ofercie
No własnie myślałem o nich, tzn ile?
Adek311092 napisał(a):No własnie myślałem o nich, tzn ile?
345zł

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
A moim zdaniem dozbierac i kupic cos lepszego eibach, vogtland, h&r ,weitec kurde mialem jamexy i teraz mam namies angielskie PI i jest mega lepiej twardziej , nie nurkuje auto jak na jamexach
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Witajcie, chciałem zasięgnąć wiedzy odnośnie obniżenia zawiasu przy silniku 1.5 Z5, chodzi mi o Wasze doświadczenia z jamexami 40/40, czy MTS 60/40, ew. cięcie sprężyn, wiem, że nikt się tu nie przyzna jawnie, że skrócił nawet o jeden zwój, ale widziałem już niejedno, dlatego pytam. Generalnie gdyby miał ktoś na zbyciu jakieś używki sportowych springów, niech pisze PW.
P.S Jeśli sprężyny krótsze to jakie amortyzatory? nie zależy mi na trwałości, ma siedzieć nisko i być sztywna w zakrętach.
P.S Jeśli sprężyny krótsze to jakie amortyzatory? nie zależy mi na trwałości, ma siedzieć nisko i być sztywna w zakrętach.
Ostatnio edytowano 29 maja 2015, 17:56 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 3 kwi 2012, 20:26
- Posty: 114
- Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r
Bez przesady, na gwincie ustawionym na -10/-10 zrobiłem juz jakies 10000 km po calej Polsce
Imho 60/40, przy 40/40 wizualnie przód siedzi wyżej. Kayaba da rade przy takich springach choc bedzie twardo i bedzie czasem dobijać amor.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje