Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez Bartg » 2 wrz 2013, 11:15

Najlepiej powysyłaj maile do H&R, K.A.W. Weiteca i Vogtlanda (takie na szybko sprężyny na ebayu.de znalazłem do GE V6) i zapytaj :) Bo raczej ciężko będzie znaleźć tutaj drugie obniżone 4WS ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez voytecku » 2 wrz 2013, 11:29

MX6-CZARNY napisał(a):Już na ori wysokości jest dobra zabawa

Przelozyles juz sobie? :)

MX6-CZARNY napisał(a):Voytecku ile cm myślisz go dać w dół? Ja stwierdziłem, że 3,5cm będzie dobrze przy 4WS ale się mogę mylić.

Ja chcialbym w okoliach 2,5-3cm, z tego co czytalem eibachy/tokico wlasnie tak obnizaja.

adis555 napisał(a):W 4 ws masz inne amortyzatory i inne sprężyny w serii. Więc europejskie obniżające sprężyny mogą niepasowac.

Ja mam hybryde 626GE z 4WS od MX6. Moze w 4WS byly odrobine twardsze sprezyny i amortyzatory, ale machanicznie to wszystko powinno byc to samo? A teraz juz nie pamietam czy zakladalismy zawieszenie MX6, czy zostawilismy moje.

[quote="Bartg"]Najlepiej powysyłaj maile do H&R, K.A.W. Weiteca i Vogtlanda (takie na szybko sprężyny na ebayu.de znalazłem do GE V6) i zapytaj :) Bo raczej ciężko będzie znaleźć tutaj drugie obniżone 4WS[/quote
Kiedys byly eibachy do 626 w bardzo rozsadnej cenie, ale sie okazalo, ze sprzedawca to oszust :) Na chwile obecna zastanawiam sie nad jakims kitem amortyzatory ze sprezynami (np tokico), bo taki zestaw wychodzi znacznie taniej.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Bartg » 2 wrz 2013, 11:35

Z ciekawości ile za taki kit np Tokico ? :) Z tego co widzę podstawowy kit np K.A.W. (amorki + spręzyny 50/30) to jakieś 400€.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez adis555 » 2 wrz 2013, 11:39

Kit K.a.w jakieś 450 euro do wyrwania więc warto się zastanowić. Z tyłu z racji skretnych kół musi być inna konstrukcja amorka i sprężyny bo powinno tam być chyba łożysko skretne tak jak jest to na przedzie tak mi się wydaję.

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez MX6-CZARNY » 3 wrz 2013, 06:37

voytecku napisał(a):
MX6-CZARNY napisał(a):Już na ori wysokości jest dobra zabawa

Przelozyles juz sobie? :)


W końcu to 4WS, tempomat, klime, silnik, skrzynie, całe zawieszenia i jako mały bonus zrobiłem mu SS :) I tu jako ciekawostka dodam, że między wymianami oleju w moim KL nie ubywa oleju jak bym ostro nie jeździł <serduszka> <serduszka> <serduszka>

Tak mi się wydaje, że 4WS ma delikatnie bardziej twardy zawias niż normalny.

A wczoraj mi sworznie wystukały dalszy brak chęci do pracy :(
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez uszol90 » 14 paź 2013, 09:48

Witam, mam pytanie odnośnie sprężyn czy te od 2.0 diesla są zamienne z tymi do 1.6 diesel?
oznaczenie kba 90836
Pozdrawiam i dzieki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Zdzirson » 15 paź 2013, 20:03

Jak obniżać zawieszenie sprężynami to przód, tył tak samo?
Czy może przód niżej niż dupa ?
Jaka jest różnica ?
Zdzirson
 

Postprzez zemoj » 15 paź 2013, 21:04

Można przód nieco niżej niż tył. Np. do GG/GY Vogtland robi sprężyny -40mm/-25mm.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Zdzirson » 16 paź 2013, 13:51

A jest jaka różnica pomiędzy jednakowym obniżeniem ?

e: spora różnica w jakości jest pomiędzy sprężynami Eibach'a a MTS?
Zdzirson
 

Postprzez zemoj » 16 paź 2013, 16:32

Zdzirson napisał(a):A jest jaka różnica pomiędzy jednakowym obniżeniem ?

Chodzi głównie o względy wizualne.
Zdzirson napisał(a): spora różnica w jakości jest pomiędzy sprężynami Eibach'a a MTS?

Na pewno trochę inna półka, ale bezpośredniego porównania nie mam. Wielu śmiga na MTS/TA Technix i nie narzeka.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez ptaku » 16 paź 2013, 23:16

Witam. Czy moze sie ktos z was wypowiedziec na temat oryginalnych sprezyn do mazdy 6 gh dostepnych w akcesoriach na stronie mazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez wilusjdm » 26 paź 2013, 08:59

Miałby ktoś fotkę, jak uglebiają BA springi FK 40/40 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez adis555 » 26 paź 2013, 10:41

wilusjdm napisał(a):Miałby ktoś fotkę, jak uglebiają BA springi FK 40/40 ?

Lepiej coś lepszego. Ja Fk bym już nie kupił.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez wilusjdm » 26 paź 2013, 21:55

adis555 Why ? lepszym wyborem będzie Apex ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez adis555 » 27 paź 2013, 07:40

Hmm właśnie ten apex mnie najbardziej intryguje. Ale sam ich nie testowalem ani nie jeździłem na nich.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez wilusjdm » 27 paź 2013, 11:41

No ja zastanawiam się nad kupnem FK,Apex chyba że coś innego znajdę w podobnej cenie ? Vogi poza zasięgiem budżetowym :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Bartoliniusz » 29 paź 2013, 21:50

Jakie i gdzie kupić spęzyny obniżające do Mazdy 3 BK ?? <co?>
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez marcin255 » 30 paź 2013, 17:40

Bartoliniusz napisał(a):Jakie i gdzie kupić spęzyny obniżające do Mazdy 3 BK ?? <co?>


http://www.eibach.pl/search.html?search ... t_line=713

nawet taniej

http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... -008-01-22
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Bo_Lo » 25 lis 2013, 15:04

Witam,mam pytanko-od wiosny jezdze na HRach -40 plus regenerowane zmory seria.Do niedawna bylo spoko ,ale od jakiegos czasu z tylu z prawej cos natretnie puka zwlaszcza na malych nierownosciach(np studzienki) Wrazenie jest jakby sprezyna byla luzna albo amor zupelnie nie dzialal.Razem ze sprezynami wjechaly laczniki staba,a wczoraj tez gumy staba.Wszystkie gumy wahacza itp sprawdzone i zdrowe.Amor ponownie rozebrany ,sprawdzony,nowy olej i to nie on.Poducha amora nie zerwana.Jednak jak trzyma sie reke na poduszce to w momencie pukniecia czuc to wyraznie.Jak wsiadl ciezszy kumpel to juz bylo znacznie ciszej.Tak samo po podniesieniu auta i opuszczeniu na lewarku przez chwile jest cisza.
dzisiaj zdjalem kolo i oparlem bebnem o kantówke,tak wyglada sprezyna(bnizajaca progresywna) jak auto stoi normalnie na kolach
.To normalne ze te zwoje gestrze na dole praktycznie leza na sobie?Caly czas szukam przyczyny pukania,po wykluczeniu wszystkiego zostala sprezyna lub poduszka amora.
Zanim wydam kase wolalbym sie upewnic czy to po prostu sprezyna nie ma juz dosc( kupilem uzywki)
Rozwazam wymiane poduchy amora i naciagniecie weza gumowego na sprezyne(moze zwój klepie o zwój?)
Jaka jest wogle trwalosc takich sprezyn?
Załączniki
DSC_0212.jpg
DSC_0211.jpg
DSC_0210.jpg
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez adis555 » 25 lis 2013, 15:14

Kolego. Mam mniej więcej taki sam zestaw i ten sam problem. Wręcz powiedziałbym identyczny i też nie potrafię go zlokalizować. To że zwoje tak leżą to norma w sprężynie progresywnej.

By L9.
Ostatnio edytowano 25 lis 2013, 15:15 przez adis555, łącznie edytowano 1 raz
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje