Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez alk80 » 19 cze 2012, 22:00

Krzysiek24 napisał(a):Mam obecnie 2x100ohm1w czyli 50ohm1w

wiem że z matematycznego (prostego) punktu widzenia 2x100ohm a 50ohm to to samo, ale realia są inne, bo chodzi też o jakieś częstotliwości, jest o tym w wątku o "opornikotuningu"
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Krzysiek24 » 20 cze 2012, 20:56

No to dzisiaj założyłem 100ohm+50ohm i powiem że auto ciągnie pięknie :D

Panowie jakimi środkami najlepiej wyczyścić IC i kolektor??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 20 cze 2012, 21:06

Krzysiek24 napisał(a):No to dzisiaj założyłem 100ohm+50ohm i powiem że auto ciągnie pięknie :D

Panowie jakimi środkami najlepiej wyczyścić IC i kolektor??


ropą lub benzyną a potem wodą z płynem. Oczywiście po uprzednim usunięciu co grubsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 22 cze 2012, 17:12

Witam, po przeglądnięciu forum, i nakierowaniu mnie przez Krzysiek24, Zabrałem się wczoraj za oporniki, wsadziłem 100 + 50 Ohm (wypadkowa ok. 33 Ohm), Samochód od razu inaczej się zbiera. Dziś natomiast założyłem trójnik przy czujniku doładowania i podpiąłem manometr, dorwałem taki do 1.6 bara. Przed założeniem podkładek (wsadziłem ok 2mm tylko tyle mogłem bo nie miałem dłuższych śrub), turbo pompowłlo do ok 0.90 bara po podkładkach 1.1. Testowałem to na 4 i 5 biegu z butem w podłodze. Czuć różnice, po weekendzie dodam jeszcze parę mm, zobaczymy jak się będzie zachowywać.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez alk80 » 22 cze 2012, 23:59

ewemarkam napisał(a):po weekendzie dodam jeszcze parę mm, zobaczymy jak się będzie zachowywać.
na pewno lepiej :D
ale cudów, bez oporników, się nie spodziewaj, jak chcesz w pełni wykorzystać mocniejsze doładowanie to musi być też więcej podlane :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 23 cze 2012, 09:50

ciekawe jak by przy symulował niższą temperaturę, pewnie efekt był by podobny jak na opornikach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 23 cze 2012, 10:13

alk80 napisał(a):
ewemarkam napisał(a):po weekendzie dodam jeszcze parę mm, zobaczymy jak się będzie zachowywać.
na pewno lepiej :D
ale cudów, bez oporników, się nie spodziewaj, jak chcesz w pełni wykorzystać mocniejsze doładowanie to musi być też więcej podlane :)


Napisalem wyzej ze dodalem oporniki 100 + 50 Ohm. Jak bedzie malo to dam 50 + 50. Dzis sprawdze jak przyspiesza 80-120.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez HubertL » 29 cze 2012, 21:42

Dzisiaj zaczęło u mnie słychać turbine , nawet na wolnych obrotach ją słychać . Więc nie wiem czy sie przytarła czy może jakiś przewód jest dziurawy lub sie poluzował . Po obejrzeniu wszystkiego z wierzchu wszystko wygląda ok . Co o tym myślicie ? Turbina dosyć mocno świszczy. Jest to inny świst niż ten kiedy wkręca sie na obroty .
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 22:12
Posty: 13
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2012, 22:52

HubertL napisał(a):Dzisiaj zaczęło u mnie słychać turbine , nawet na wolnych obrotach ją słychać . Więc nie wiem czy sie przytarła czy może jakiś przewód jest dziurawy lub sie poluzował . Po obejrzeniu wszystkiego z wierzchu wszystko wygląda ok . Co o tym myślicie ? Turbina dosyć mocno świszczy. Jest to inny świst niż ten kiedy wkręca sie na obroty .


to nie temat o problemie z turbiną tak że poszukaj istniejącego wątku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malzyk » 30 lip 2012, 22:59

Witam!

W sobote w końcu będe sie zabierał za cały dolot. Chciałbym przy okazji zabrać sie za westgate i dołożyć oporniki. Z opornikami nie mam problemów, jednak ciągle nie trybie westgate. Nie bardzo jestem w stanie pojąć jak sie dobrac z tymi podkładkami i w którym miejscu je założyć, ani co gorsza jak to zrobić. Czy ktoś kto je ma założone może zrobić zdjęcie jak wygląda to już na swoim miejscu? Szukałem jakiegoś manuala "for dummies" jednak nic takiego nie znalzłem a wiadomo- lepiej spytać 2 razy i mieć pewność.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2012, 20:19
Posty: 15
Skąd: Głubczyce
Auto: Premacy, 2.0 ditd, 66kw, 99r.

Postprzez alk80 » 30 lip 2012, 23:25

nie wiem czy coś z tego będziesz wiedział, podkładka to ten zaznaczony przyrdzewiały element
Obrazek
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 30 lip 2012, 23:46

alk80 napisał(a):nie wiem czy coś z tego będziesz wiedział, podkładka to ten zaznaczony przyrdzewiały element
Obrazek


zaznaczone jest cięgno ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez malzyk » 31 lip 2012, 06:47

właśnie ;p a teraz jak umieścić na nim podkładke? i z której strony ? bo domyślam sie że musi sie ona o coś opierać żeby cięgno nie miało takiego zakresu jak dotychczas ;p
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2012, 20:19
Posty: 15
Skąd: Głubczyce
Auto: Premacy, 2.0 ditd, 66kw, 99r.

Postprzez pioczel » 31 lip 2012, 07:57

malzyk napisał(a):właśnie ;p a teraz jak umieścić na nim podkładke? i z której strony ? bo domyślam sie że musi sie ona o coś opierać żeby cięgno nie miało takiego zakresu jak dotychczas ;p


jak wykręcisz te 2 małe śrubki na torx,to pokładasz podkładki tak jakby w podstawę-na pewno się kapniesz,trzeba te cięgno po prostu naciągnąć ,tylko że automatycznie trzeba dłuższe o te kilka mm-ja zastosowałem zwykłe podkładki m6
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez alk80 » 31 lip 2012, 10:05

podkładke daje się pod westgate, a nie pod cięgno,
odkręcasz westgate, poniżej gruszki są dwa torxy, którymi jest przykręcony
przygotuj sobie nowe śrubki dłuższe o grubość podkładki

ja dałem specjalną podkładkę regulacyjną, wygląda jak blaszka, jest między podstawą westgate a samym zaworem
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez smile » 31 lip 2012, 20:17

Sprecyzuje... podkładki daje się pod wspornik od westgate, należy odkręcić dwie śruby mocujące ( torx ) ten że wspornik i pod niego dać podkładki. U mnie jeden torx się wyrobił i nie odkręciłem, pozostała metoda " na fizola " – młotek i w ten sposób odsunięcie Westgate od turbiny. Efekt ten sam :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez malzyk » 31 lip 2012, 20:28

ok, w sobote bede walczył. czy podkładki dobierac "na pałe" czy jest jakas taka sprecyzowana do normalnej jazdy? Tak jak oporniki 100ohm 1w.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2012, 20:19
Posty: 15
Skąd: Głubczyce
Auto: Premacy, 2.0 ditd, 66kw, 99r.

Postprzez smile » 31 lip 2012, 22:08

Najlepiej podkładki dokładać z podłączonym manometrem i kontrolować zmiany ciśnienia – jak przesadzisz, auto będzie wchodziło w tryb awaryjny – będzie zapalać się kontrolka świec żarowych kiedy zakres ciśnienia doładowania będzie poza zakresem Bost Sensora ( 3, 4, 5 bieg, przy obrotach około 3000 ).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2012, 22:22

smile napisał(a):Najlepiej podkładki dokładać z podłączonym manometrem i kontrolować zmiany ciśnienia – jak przesadzisz, auto będzie wchodziło w tryb awaryjny – będzie zapalać się kontrolka świec żarowych kiedy zakres ciśnienia doładowania będzie poza zakresem Bost Sensora ( 3, 4, 5 bieg, przy obrotach około 3000 ).


Ciekawe jakie ciśnienie jest graniczne, ja pompowałem 1.5 bar i nie chciał wejść w tryb awaryjny, może jak bym dobił do 2 bar to coś by było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 31 lip 2012, 22:27

Neonixos666 napisał(a):Ciekawe jakie ciśnienie jest graniczne, ja pompowałem 1.5 bar i nie chciał wejść w tryb awaryjny
wydaje mi się że ta graniczna wartość dla RF2 i RF3 i 4 może być inna
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje