Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2012, 19:41

pioczel napisał(a):dzięki pomocy alk80 założyłem dziś podkładki 4 mm(nakrętki m6) różnicy podczas jazdy nie odczułem jedynie słychać teraz gwizd turba i nie puszcza dymka podczas gazowania na jałowym ,dopiero jak tak ponad 4 to widać dymek


czyli dopiero teraz dmucha tyle ile powinna :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez HubertL » 9 cze 2012, 13:44

Mam mały problem z moją mazdą . Wsadziłem podkładki i nowy filtr powietrza dedykowany do diesla bo miałem od benzyny <zawstydzony> (taki mi sprzedali ) . Teraz auto ciśnie aż miło na pierwszych dwóch biegach a potem troche muli . Prędkość maksymalna to 170 km/h i wskazówka nie chce dalej nawet drgnąć .
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 22:12
Posty: 13
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626

Postprzez alk80 » 9 cze 2012, 21:58

myślę że masz wszystko ok, tylko za dużo spodziewasz się po aucie :)

mierzyłeś prędkość gps'em ?
jaką masz wersję nadwozia ?? jeśli kombi i i silnik RF2 to raczej już szybciej nie pojedzie

nie pamiętam jaka jest prędkość obrotowa silnika przy tej prędkości ale jeśli zbliża się do 4tyś/min to już więcej raczej nie będzie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez HubertL » 10 cze 2012, 00:43

Mam hatchback`a . Mój rekord jaki wycisnąłem dzisiaj to 180 na liczniku gps`em nie mierzyłem . Myśle , że chyba nie podaje odpowiedniej dawki paliwa bo dochodzi do 3 tys obrotów i stoi . Trzeba wtedy odpuścić gaz i wtedy idzie .
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 22:12
Posty: 13
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626

Postprzez alk80 » 10 cze 2012, 10:01

sprawdź jak pojedzie bez podkładek

jaką grubą dałeś podkładkę ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez HubertL » 10 cze 2012, 12:43

Dałem około 4,5mm podkładek . Bez podkładek przyspiesza bardziej równomiernie na wszystkich biegach . Ale na pierwszych trzech gorzej niż na podkładkach .
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 22:12
Posty: 13
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626

Postprzez alk80 » 10 cze 2012, 13:40

to pokombinuj z podkładkami, daj 3mm a potem 6mm, może to ci da jakieś wskazówki

planujesz zamontowanie oporników ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez HubertL » 10 cze 2012, 15:24

Planuje ale nie wiem do końca jak sie za to zabrać bo w elektronice nie jestem najlepszy ;)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 22:12
Posty: 13
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626

Postprzez Neonixos666 » 10 cze 2012, 15:37

HubertL napisał(a):Planuje ale nie wiem do końca jak sie za to zabrać bo w elektronice nie jestem najlepszy ;)


nie musisz się na tym znać to tak proste że dasz radę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 10 cze 2012, 22:43

alk80 napisał(a):jaką masz wersję nadwozia ?? jeśli kombi i i silnik RF2 to raczej już szybciej nie pojedzie

miałem GW 101 KM i 190 nie stanowiło problemu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez alk80 » 11 cze 2012, 02:11

kierownik napisał(a):miałem GW 101 KM i 190 nie stanowiło problemu...
to się ciesz bo katalogowo to vmax dla GW jest mniejsza

ps. pokazywał ci to licznik czy gps ?
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 11 cze 2012, 09:01

niestety licznik, ale jakoś tak wtedy dużo lepiej chodziła – tuż po sprowadzeniu od niemca ;)
później sprawdzałem ile przekłamuje, to przy 180 na liczniku GPS pokazywał jakieś 170-172
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez alk80 » 11 cze 2012, 11:23

mi też na początku się wydawało że fajnie jeździ, ale to było tylko złudzenie, gps wszystko zweryfikował
na oponach 195/60/15 przekłamanie było o ok 8-10km i ciężko było zejść poniżej 6L/100km na trasie, na oponach 185/65/15 jak jadę 150 to gps też mi tyle pokazuje, choć jadąc wolniej jest różnica 2-3km a na trasie można spokojnie zejść do 5,5 a nawet 5,3L
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 11 cze 2012, 11:30

tam złudzenia nie było, bo na liczniku na standardowych oponach przy dobrych wiatrach to i 200 kombiak poleciał, więc GPS pewnie by pokazał ze 190. oczywiście to przy "dobrych wiatrach" bo tak na prostej to maks 190 licznikowo. spalanie przy takiej jeździe 8,5, przy spokojnej ok 5,5.
ale chyba trochę odbiegamy od tematu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez alk80 » 11 cze 2012, 11:44

kierownik napisał(a):ale chyba trochę odbiegamy od tematu ;)
<ok>
Hubert zakładaj oporniki na przełączniku i będziesz kontent :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 11 cze 2012, 11:59

HubertL napisał(a):Planuje ale nie wiem do końca jak sie za to zabrać bo w elektronice nie jestem najlepszy ;)


alk80 napisał(a):
kierownik napisał(a):ale chyba trochę odbiegamy od tematu ;)
<ok>
Hubert zakładaj oporniki na przełączniku i będziesz kontent :)


podjedź, to Ci zrobię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez HubertL » 13 cze 2012, 18:14

Dzisiaj zakupiłem pare typów oporników i jak przyjdą to biorę sie do roboty . Dzisiaj wsadziłem po 4 podkładki pod " gruche " (ponad 6mm ) i czuć że na 1 i 2 turbo pompuje przy około 2,5 tys a na 3,4 i 5 dopiero po przekroczeniu 3 tys . Coś jest nie tak czy tak ma być ?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2011, 22:12
Posty: 13
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626

Postprzez Krzysiek24 » 19 cze 2012, 19:52

HubertL i jak tam z tymi opornikami?? lepiej coś? :P
Ja miałem włożone podkładki około 6mm i powiem tak ze autko ładnie przyśpieszało, ale postanowiłem je zmniejszyć, obecnie mam włożone 4mm i jak dla mnie jest to taka optymalna opcja dla podkładek pod WG.
Założyłem również oporniki 50ohm1w, czuć różnicę, autko lepiej sie troszke zbiera, ale nie tak jak oczekiwałem :P może zbyt bardzo się pod jarałem tym wciskaniem w fotel :P

Jutro założę 33ohm5w i zobaczymy co będzie:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2012, 20:00

50+100 1Wat i będzie dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek24 » 19 cze 2012, 20:48

Mam obecnie 2x100ohm1w czyli 50ohm1w. Mam też jedną 50ohm, więc zrobię tak jak radzisz i zobaczymy co będzie :) ale tu zielono:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje