Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez Pajko » 20 gru 2007, 11:55

qlesh o ostatnie foto kotre wkleiles :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qlesh » 20 gru 2007, 17:28

No ja też byłem zadowolony. I na wiosne znowu będę :)
Na seryjnych sprężynach z przodu jest więcej miejsca między oponą a błotnikiem niż z tyłu, czy to KL, czy FS czy FP :) Więc nie wiem, czemu na niższych miało by być inaczej.
LoB, Ty miałeś chyba springi z probe`a co? Czy źle Cię kiedyś zrozumiałem?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez m4rcin » 20 gru 2007, 17:57

qlesh napisał(a):Na seryjnych sprężynach z przodu jest więcej miejsca między oponą a błotnikiem niż z tyłu, czy to KL, czy FS czy FP usmiech Więc nie wiem, czemu na niższych miało by być inaczej.

Tylko Jamexy nie są po prostu niższe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez qlesh » 20 gru 2007, 18:10

No nie wiem czy nie są. Po zmianie zawieszenia (sprężyny i amortyzatory gaz) i montażu 17`` widać było wyraźnie z daleka, że auto stoi niżej. Także wątpię, że sprężyny Jamex nie są niższe od serii. Piszą ze 35mm niższe są, ale odniosłem wrażenie, że auto poszło niżej o więcej niż 35 mm :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez m4rcin » 20 gru 2007, 19:10

One są niższe, ale nie "po prostu" niższe. Jamexy to sprężyny progresywne, czyli ich charakterystyka zmienia się ze skokiem (mały skok sprężyna miękka, duży skok twardsza). Co za tym idzie są zaprojektowane od podstaw (oryginalnie są sprężyny o charakterystyce liniowej), a ich charakterystyka została (przynajmniej teoretycznie) dobrana do samochodu. Tak więc 626, z przodem wyżej niż tył na seryjnych sprężynach nie musi tak samo wyglądać na Jamexach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Pajko » 20 gru 2007, 20:16

qlesh napisał(a):odniosłem wrażenie, że auto poszło niżej o więcej niż 35 mm

dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez m4rcin » 20 gru 2007, 21:22

Mi się wydaje, że producent pisał "-40mm".
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Pajko » 20 gru 2007, 23:56

napewno -35 mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qlesh » 21 gru 2007, 00:27

m4rcin napisał(a):ich charakterystyka została (przynajmniej teoretycznie) dobrana do samochodu. Tak więc 626, z przodem wyżej niż tył na seryjnych sprężynach nie musi tak samo wyglądać na Jamexach.

A, o to Ci chodziło, nie zrozumiałem na początku trochę.
Ja na jamexy nie narzekałem, na pewno można znaleźć coś lepszego, ale pewnie za większą kasę. Poza tym chyba nie jest tak łatwo dobrac sprężyny czy kompletne zawieszenie (takiego szukałem) do 626. Sam bym chętnie coś takiego sobie zafundował, tylko tego to ze świecą szukać :|
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Pajko » 21 gru 2007, 00:32

qlesh ja dlatego na sezon '09 planuje gwint :P w tym roku mnie juz nie stac hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qlesh » 21 gru 2007, 00:44

Pajko pokaż mi to, jak to wygląda, możesz? I jakie koszty?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez LoB » 21 gru 2007, 09:44

qlesh napisał(a):LoB, Ty miałeś chyba springi z probe`a co?


zgadza sie :) ale to raczej bez roznicy
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Pajko » 21 gru 2007, 12:28

qlesh takie cos jak ma SERAPH firmy KAW http://www.fahrwerke.de/de/index.php cena cos okolo 800 Euro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qlesh » 21 gru 2007, 17:36

Pajko napisał(a):cena cos okolo 800 Euro

Aha :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez m4rcin » 21 gru 2007, 18:24

LoB napisał(a):qlesh napisał:
LoB, Ty miałeś chyba springi z probe`a co?

zgadza sie usmiech ale to raczej bez roznicy


Nie zapominajcie, że wg. "Zakupu kontrolowanego" w TVN Turbo Probe waży przeszło 1600kg :P :P :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Dragi » 24 gru 2007, 01:36

Qlesh twoja madzia stoi na 17" felach z tymi jamexami ??
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 21:55
Posty: 92
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 '98 GF
2.0 + LPG

Postprzez qlesh » 24 gru 2007, 11:47

No tak, tzn. stała... kiedyś :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez m4rcin » 24 gru 2007, 12:18

qlesh a tak swoją drogą to co się stało z Twoim samochodem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez Dragi » 24 gru 2007, 12:24

qlesh

Ladne te felgi zmieniles je ?? na te z rx8 ?
co to za fele byly jak sie nazywaja podobaja mi sie poszukalbym takich do siebie :)
a jaka opone nacignales na nie ?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 21:55
Posty: 92
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 '98 GF
2.0 + LPG

Postprzez qlesh » 24 gru 2007, 15:58

m4rcin napisał(a):qlesh a tak swoją drogą to co się stało z Twoim samochodem?

Zepsuł się... tzn. cinquecento 700 jadące 70km/h go zepsuło. Ale to nic... już się na to cinquecento nie gniewam hahaha

Dragi napisał(a):qlesh
Ladne te felgi zmieniles je na te z rx8 ?
co to za fele byly jak sie nazywaja podobaja mi sie poszukalbym takich do siebie
a jaka opone nacignales na nie ?

Na tych czarnych jest opona Falken 215/45/17 po około 5000km, do sprzedania zresztą.
Tych czarnych raczej nie zmienie, z rx8 18`` fajnie wygląda, ale to wszystko. Zapłakałbym się, jakbym pogiął takie 18`` i zniszczył opony. Poza tym cena takiego zostawu 18`` to pewnie połowa wartości 626.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje