Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]

Postprzez Garbage1989 » 31 maja 2010, 22:06

z tego co wiem to każdy absolutnie każdy silnik da się nadmuchać tylko oczywiście odpowiednio do możliwości technicznych. Nawet silnik z 126p wytrzyma turbo do 0.3 bara bez większych modyfikacji. Problem pojawia się gdy nasze chęci przewyższają możliwości techniczne silnika i jeśli chcemy go nadmuchać na 1 bara lub wyżej to inwestycją nie będzie końca. Należało by zacząć od wzmocnienia wału korbowego i tłoków najlepiej jakieś robione na zamówienie odkuwki. wiadomo wydech też musi być innej pojemności przy turbo niż przy wolnossącym. Następnie trzeba zadbać o odpowiednie podawanie pashy silnikowi bo jak już będzie dostawał głębszy oddech to musi też więcej łyknąć czyli wydajniejsze wtryski i pompa paliwowa. I tak można modyfikacje wymieniać aż do wymiany silnika na inny :D najlepszy wydawał by się jednak 1.8 bo wiadomo, że bezpiecznie moc silnika można podnosić do 10-15% mocy pierwotnej no chyba. że idziemy w większe inwestycje. Nie należy również zapominać o intercoolerze bo niższa temperatura to więcej tlenu w powietrzu dolotowym :D. Najważniejsze i tak w silniku Z5 jest kwestia jego kondycji bo wiadomo jak jest zajechany to bez sensu jest go uturbiać bo to pieniądze wywalone w błoto. a Z5 wbrew pozorom jak jest dobrze utrzymany to potrafi zaskakiwac wytrzymałością wszystko kwestia traktowania.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez Kuklex » 1 cze 2010, 00:59

garbage, zgadzam sie z toba calkowicie. ja wlasnie chce uturbiac ale nie kosztem drugiego samochodu. silnik 1.8 rzeczywiscie jest bardzo fajny, ale swap w moim przypadku odpada. co do 10-15% mocy. w sumie to nawet 30% wytrzymuje bez zadnych problemow tylko trzeba to robic z glowa. bo jesli ktos ma silnik palacy 100ml oleju na 1kkm i do tego zostawia fabryczne chlodzenie to zywot takiej jednostki po modyfikacjach jest policzona. no ale jak sie zadba o wszystko jak nalezy to bedzie ok.
a jak sie chce wiecej niz mozna to konsekwencje znam... po wykreceniu ponad 200 koni z silnika 1.8, kompressor przestal dmuchac :P boli
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez Garbage1989 » 1 cze 2010, 22:54

dokładnie nie należy przesadzać bo można doprowadzić do sytuacji, że nasza piękna i utrzymana w czystości głowica odbije nam się w masce :D wiadomo, że to najgorszy scenariusz ale jeśli się przesadzi to nie jest to niemożliwe :P silniki samochodowe są mniej wysilone niż motocyklowe co powoduje, że mają z założenia większą pojemność i żeby się dobrze nadmuchiwało taki silnik powinien mieć co najmniej 1.8l pojemności bo mniejsze silniczki dostają zbytnio po tyłku przy normalnym użytkowaniu najlepsze wydają się pod tym względem jednostki 2 litrowe takie jak są używane w rajdach WRC :D ale granica 300KM to magia i kosmiczne pieniądze :Dale marzenia to dobra rzecz i warto je mieć :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez puznies0 » 6 cze 2010, 19:48

Ludu... Ruscy otwierali parasole w dupach więc i to ma rację bytu... jeśli ktoś chce wywalić swoją podkreślam swoją kabonę na uturbienie swojego samochodu to wspierajcie go w tym a nie zniechęcajcie... jeśli mu się to uda i będzie wszystko hulało tak jak należy to pewnie wielu z posiadaczy takiego pojazdu chętnie zrobi to samo bez względu na koszty...

prawda jest taka że każdy silnik da się uturbić , kwestia tylko jakim kosztem się to zrobi i ile czasu i poświęcenia w to włoży...
bez experymentów bylibyśmy nadal w epoce kamienia łupanego i jeździli na osłach a nie furami... ktoś kiedyś wymyślił sobie turbinę i dołączył do jakiegoś silnika i zadziałało... teraz nawet 1.3 mają turbo w serii więc uważam że ten pomysł może się sprawdzić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Borys » 6 cze 2010, 20:40

Baaa, nawet 1-litrowe silniki samochodowe mają turbiny w serii ;)

Ale trzymajmy się tematu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez rafał88 » 6 cze 2010, 23:34

ooo dolaknie BORYS:) znam akurat takiego kolege ktory uturbil fiata 1.1:) nie podnisol duzo mocy bo jakies 20 koni ale za to turbina daje lepsze przyspieszanie spalanie tez jeszcze wieksze ale to noramalne. tylko trzeba checi i kasy na realizacje:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez besthacker » 23 wrz 2010, 16:14

witam jak by ktos potrzebował kolektor wydechowy pod turbo to posiadam do Mazdy 323f Ba 1.8!!
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2008, 03:05
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja

Postprzez rafał88 » 2 paź 2010, 14:12

Znalzlem cos ciekawego na youtube:D
http://www.youtube.com/watch?v=x4dVt62e ... re=related
Ale jest to 1.8, oszukalem sie 1.5 ale nie ma, pewnie nie oplaca sie 1.5 tak wzmacniac...
Jak juz moim zdaniem znalesc sobie angola w 1.8 i wtedy sie bawic:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez gregorius 323 F » 21 mar 2011, 00:27

Witam kolegów po dłuższej przerwie.
Po zamontowaniu wielu ciekawych udogodnień w mojej madzi w tym np Webasto pozostało mi jedno puste miejsce pod maską tzn przestrzeń miedzy blokiem a chłodnicą .
Już nie długo będzie tam siedziało Turbo IHI.
Jest to poważna decyzja i licze na waszą pomoc.
Mianowicie mając większość gratów tj suszarkę, przewody alu, kolanka zbrojone i kolektor rurowy, który będzie modyfikowany, potrzebuję odwzorowany kształt flanszy wydechu w formacie AUTO CAD-a bo tylko w ten sposób mogę wykonać go na laserowej wycinarce CNC.

Gdyby ktoś widział gdzieś w sieci plik z takim projektem to proszę o pomoc.

Pozdrawiam. Już nie długo Pierwsze w PL Z5-T
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Leszek » 21 mar 2011, 00:41

gregorius 323 F napisał(a):potrzebuję odwzorowany kształt flanszy wydechu w formacie AUTO CAD-a bo tylko w ten sposób mogę wykonać go na laserowej wycinarce CNC.

Od razu Ci powiem, że jak sam sobie tego nie "narysujesz" to raczej nie znajdziesz. Generalnie nie jest to skomplikowana sprawa do stworzenia w A CAD.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Marcin1990 » 9 kwi 2011, 21:58

Oo właśnie!!! Brat ma omegę B a że pracuje w pomocy drogowej wziął sobie z placu taką rozbitą z silnikiem 2.0 16V i znalazłem coś ciekawego;d Aa mianowicie elektryczną sprężarkę! Znajduje się to w zderzaku po stronie kierowcy. Zapytałem brata czy mu to potrzebne – odp że raczej nie. Spojrzałem na mazdę, banan na gębie;d wykręcona sprężarka, podłączyłem pod zabójcze 12V i działa;d Ciśnienie podające jest większe niż z dobrej suszarki, chciałbym to podpiąc lecz boje się czy istnieje możliwość że to nie pomoże... ale samochód musi powietrze zassać a tu spręzarka dmucha i to bardzo dobrze. Wiem że trzeba podpiąc przed przepływkę, może ktoś się w to bawił? Jak nikt nie odp to wezme się za to. Jeśli się spisze to jestem pewien że będzie zapotrzebowanie na to;d
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Leszek » 9 kwi 2011, 23:38

Marcin1990 napisał(a):mianowicie elektryczną sprężarkę!

Ty tak na poważnie? Równie dobrze możesz sobie zamontować magnetyzer i CHIP. Wybacz. To ci nic nie da... ;)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Neonixos666 » 10 kwi 2011, 00:04

Więcej to zabierze mocy jak się zyska bo prąd musi ciągnąć z alternatora a to obciążenie dla silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Marcin1990 » 10 kwi 2011, 11:58

To nic to nie da? W takim razie po co było to zamontowane w omedze?
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez bobinho » 10 kwi 2011, 12:30

Pierwsze Z5T zostało już stworzone przeciez, tylko że przez kolege z zagranicy.

Podaje link: http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=31581


edit: sory nie przeczytałem że w PL ale linko może bedzie pomocny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez bzzyczek » 10 kwi 2011, 13:51

Marcin1990 napisał(a):To nic to nie da? W takim razie po co było to zamontowane w omedze?


Heheh dobre patenty widze robisz :D A w omedze nie było to zamontowane dla podniesienia mocy, ba nawet nie było podłoczone do silnika, to poprostu pompa nivo, w jakiejs wersji omegi było samopoziomujace zawieszenie i do tego ta pompka.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez farciarz » 10 kwi 2011, 14:13

bobinho napisał(a):Pierwsze Z5T zostało już stworzone przeciez, tylko że przez kolege z zagranicy.

Podaje link: http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=31581


edit: sory nie przeczytałem że w PL ale linko może bedzie pomocny


A doczytałeś jak się ten projekt skończył ??
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Marcin1990 » 10 kwi 2011, 14:48

bzzyczek napisał(a):
Marcin1990 napisał(a):To nic to nie da? W takim razie po co było to zamontowane w omedze?


Heheh dobre patenty widze robisz :D A w omedze nie było to zamontowane dla podniesienia mocy, ba nawet nie było podłoczone do silnika, to poprostu pompa nivo, w jakiejs wersji omegi było samopoziomujace zawieszenie i do tego ta pompka.


Nie prawda bo to było podłączone przewodami pod kolektor ssący. Silnik musi zassać powietrze, a tu ma dmuchane i to dobrze więc coś raczej pomoże.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez gregorius 323 F » 10 kwi 2011, 17:15

Witam kolegów
Odnośnie mojego projektu Z5T

Wszystko idzie po mojej myśli.
Projekt flansz wykonany w Auto Cad i wypalony laserem w blasze 10mm.
Wszystkie elementy w tym tygodniu będą spawane i pójdą do planowania.
Jestem dobrej myśli, projekt wykonuje nie dla szpanerskich osiągów,lecz trochę na przekór niedowiarkom którzy twierdzą że nie warto uturbiać Z5-tki. Wszystko wykonywane jest na spokojnie i w sposób przemyślany-doładowanie będzie na tyle bezpiecznie niskie(ok. 0,3 Bara) że silnik bez problemu to zniesie bez kucia.

P.S. Czy ktoś z was orientuje się czy w Z5 jest natrysk oleju od dołu na denka tłoków

Pozdrawiam
Student UWM Olsztyn,mieszkaniec okolic Giżycka,maniak Mazda from Hiroshima
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez luki_92_92 » 10 kwi 2011, 20:55

Jak już sobie uturbisz to Z5 to fajnie by było jakbyś dał jakiś wykresik z hamowni – może nie w celu szpanowania, ale żeby zobaczyć korzyści w przyroście mocy i momentu z takiego turbienia. Ja projektowi kibicuję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje