Kolektor wydechowy pod turbo [BA Z5]
z tego co wiem to każdy absolutnie każdy silnik da się nadmuchać tylko oczywiście odpowiednio do możliwości technicznych. Nawet silnik z 126p wytrzyma turbo do 0.3 bara bez większych modyfikacji. Problem pojawia się gdy nasze chęci przewyższają możliwości techniczne silnika i jeśli chcemy go nadmuchać na 1 bara lub wyżej to inwestycją nie będzie końca. Należało by zacząć od wzmocnienia wału korbowego i tłoków najlepiej jakieś robione na zamówienie odkuwki. wiadomo wydech też musi być innej pojemności przy turbo niż przy wolnossącym. Następnie trzeba zadbać o odpowiednie podawanie pashy silnikowi bo jak już będzie dostawał głębszy oddech to musi też więcej łyknąć czyli wydajniejsze wtryski i pompa paliwowa. I tak można modyfikacje wymieniać aż do wymiany silnika na inny
najlepszy wydawał by się jednak 1.8 bo wiadomo, że bezpiecznie moc silnika można podnosić do 10-15% mocy pierwotnej no chyba. że idziemy w większe inwestycje. Nie należy również zapominać o intercoolerze bo niższa temperatura to więcej tlenu w powietrzu dolotowym
. Najważniejsze i tak w silniku Z5 jest kwestia jego kondycji bo wiadomo jak jest zajechany to bez sensu jest go uturbiać bo to pieniądze wywalone w błoto. a Z5 wbrew pozorom jak jest dobrze utrzymany to potrafi zaskakiwac wytrzymałością wszystko kwestia traktowania.
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
garbage, zgadzam sie z toba calkowicie. ja wlasnie chce uturbiac ale nie kosztem drugiego samochodu. silnik 1.8 rzeczywiscie jest bardzo fajny, ale swap w moim przypadku odpada. co do 10-15% mocy. w sumie to nawet 30% wytrzymuje bez zadnych problemow tylko trzeba to robic z glowa. bo jesli ktos ma silnik palacy 100ml oleju na 1kkm i do tego zostawia fabryczne chlodzenie to zywot takiej jednostki po modyfikacjach jest policzona. no ale jak sie zadba o wszystko jak nalezy to bedzie ok.
a jak sie chce wiecej niz mozna to konsekwencje znam... po wykreceniu ponad 200 koni z silnika 1.8, kompressor przestal dmuchac
boli
pozdro
a jak sie chce wiecej niz mozna to konsekwencje znam... po wykreceniu ponad 200 koni z silnika 1.8, kompressor przestal dmuchac
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
dokładnie nie należy przesadzać bo można doprowadzić do sytuacji, że nasza piękna i utrzymana w czystości głowica odbije nam się w masce
wiadomo, że to najgorszy scenariusz ale jeśli się przesadzi to nie jest to niemożliwe
silniki samochodowe są mniej wysilone niż motocyklowe co powoduje, że mają z założenia większą pojemność i żeby się dobrze nadmuchiwało taki silnik powinien mieć co najmniej 1.8l pojemności bo mniejsze silniczki dostają zbytnio po tyłku przy normalnym użytkowaniu najlepsze wydają się pod tym względem jednostki 2 litrowe takie jak są używane w rajdach WRC
ale granica 300KM to magia i kosmiczne pieniądze
ale marzenia to dobra rzecz i warto je mieć 
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ludu... Ruscy otwierali parasole w dupach więc i to ma rację bytu... jeśli ktoś chce wywalić swoją podkreślam swoją kabonę na uturbienie swojego samochodu to wspierajcie go w tym a nie zniechęcajcie... jeśli mu się to uda i będzie wszystko hulało tak jak należy to pewnie wielu z posiadaczy takiego pojazdu chętnie zrobi to samo bez względu na koszty...
prawda jest taka że każdy silnik da się uturbić , kwestia tylko jakim kosztem się to zrobi i ile czasu i poświęcenia w to włoży...
bez experymentów bylibyśmy nadal w epoce kamienia łupanego i jeździli na osłach a nie furami... ktoś kiedyś wymyślił sobie turbinę i dołączył do jakiegoś silnika i zadziałało... teraz nawet 1.3 mają turbo w serii więc uważam że ten pomysł może się sprawdzić...
prawda jest taka że każdy silnik da się uturbić , kwestia tylko jakim kosztem się to zrobi i ile czasu i poświęcenia w to włoży...
bez experymentów bylibyśmy nadal w epoce kamienia łupanego i jeździli na osłach a nie furami... ktoś kiedyś wymyślił sobie turbinę i dołączył do jakiegoś silnika i zadziałało... teraz nawet 1.3 mają turbo w serii więc uważam że ten pomysł może się sprawdzić...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
ooo dolaknie BORYS:) znam akurat takiego kolege ktory uturbil fiata 1.1:) nie podnisol duzo mocy bo jakies 20 koni ale za to turbina daje lepsze przyspieszanie spalanie tez jeszcze wieksze ale to noramalne. tylko trzeba checi i kasy na realizacje:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
witam jak by ktos potrzebował kolektor wydechowy pod turbo to posiadam do Mazdy 323f Ba 1.8!!
- Od: 8 cze 2008, 03:05
- Posty: 38
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja
Znalzlem cos ciekawego na youtube:D
http://www.youtube.com/watch?v=x4dVt62e ... re=related
Ale jest to 1.8, oszukalem sie 1.5 ale nie ma, pewnie nie oplaca sie 1.5 tak wzmacniac...
Jak juz moim zdaniem znalesc sobie angola w 1.8 i wtedy sie bawic:)
http://www.youtube.com/watch?v=x4dVt62e ... re=related
Ale jest to 1.8, oszukalem sie 1.5 ale nie ma, pewnie nie oplaca sie 1.5 tak wzmacniac...
Jak juz moim zdaniem znalesc sobie angola w 1.8 i wtedy sie bawic:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam kolegów po dłuższej przerwie.
Po zamontowaniu wielu ciekawych udogodnień w mojej madzi w tym np Webasto pozostało mi jedno puste miejsce pod maską tzn przestrzeń miedzy blokiem a chłodnicą .
Już nie długo będzie tam siedziało Turbo IHI.
Jest to poważna decyzja i licze na waszą pomoc.
Mianowicie mając większość gratów tj suszarkę, przewody alu, kolanka zbrojone i kolektor rurowy, który będzie modyfikowany, potrzebuję odwzorowany kształt flanszy wydechu w formacie AUTO CAD-a bo tylko w ten sposób mogę wykonać go na laserowej wycinarce CNC.
Gdyby ktoś widział gdzieś w sieci plik z takim projektem to proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Już nie długo Pierwsze w PL Z5-T
Po zamontowaniu wielu ciekawych udogodnień w mojej madzi w tym np Webasto pozostało mi jedno puste miejsce pod maską tzn przestrzeń miedzy blokiem a chłodnicą .
Już nie długo będzie tam siedziało Turbo IHI.
Jest to poważna decyzja i licze na waszą pomoc.
Mianowicie mając większość gratów tj suszarkę, przewody alu, kolanka zbrojone i kolektor rurowy, który będzie modyfikowany, potrzebuję odwzorowany kształt flanszy wydechu w formacie AUTO CAD-a bo tylko w ten sposób mogę wykonać go na laserowej wycinarce CNC.
Gdyby ktoś widział gdzieś w sieci plik z takim projektem to proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Już nie długo Pierwsze w PL Z5-T
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):potrzebuję odwzorowany kształt flanszy wydechu w formacie AUTO CAD-a bo tylko w ten sposób mogę wykonać go na laserowej wycinarce CNC.
Od razu Ci powiem, że jak sam sobie tego nie "narysujesz" to raczej nie znajdziesz. Generalnie nie jest to skomplikowana sprawa do stworzenia w A CAD.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Oo właśnie!!! Brat ma omegę B a że pracuje w pomocy drogowej wziął sobie z placu taką rozbitą z silnikiem 2.0 16V i znalazłem coś ciekawego;d Aa mianowicie elektryczną sprężarkę! Znajduje się to w zderzaku po stronie kierowcy. Zapytałem brata czy mu to potrzebne – odp że raczej nie. Spojrzałem na mazdę, banan na gębie;d wykręcona sprężarka, podłączyłem pod zabójcze 12V i działa;d Ciśnienie podające jest większe niż z dobrej suszarki, chciałbym to podpiąc lecz boje się czy istnieje możliwość że to nie pomoże... ale samochód musi powietrze zassać a tu spręzarka dmucha i to bardzo dobrze. Wiem że trzeba podpiąc przed przepływkę, może ktoś się w to bawił? Jak nikt nie odp to wezme się za to. Jeśli się spisze to jestem pewien że będzie zapotrzebowanie na to;d
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Więcej to zabierze mocy jak się zyska bo prąd musi ciągnąć z alternatora a to obciążenie dla silnika.
To nic to nie da? W takim razie po co było to zamontowane w omedze?
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Pierwsze Z5T zostało już stworzone przeciez, tylko że przez kolege z zagranicy.
Podaje link: http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=31581
edit: sory nie przeczytałem że w PL ale linko może bedzie pomocny
Podaje link: http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=31581
edit: sory nie przeczytałem że w PL ale linko może bedzie pomocny
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Marcin1990 napisał(a):To nic to nie da? W takim razie po co było to zamontowane w omedze?
Heheh dobre patenty widze robisz
bobinho napisał(a):Pierwsze Z5T zostało już stworzone przeciez, tylko że przez kolege z zagranicy.
Podaje link: http://www.clubprotege.com/forum/showthread.php?t=31581
edit: sory nie przeczytałem że w PL ale linko może bedzie pomocny
A doczytałeś jak się ten projekt skończył
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
bzzyczek napisał(a):Marcin1990 napisał(a):To nic to nie da? W takim razie po co było to zamontowane w omedze?
Heheh dobre patenty widze robiszA w omedze nie było to zamontowane dla podniesienia mocy, ba nawet nie było podłoczone do silnika, to poprostu pompa nivo, w jakiejs wersji omegi było samopoziomujace zawieszenie i do tego ta pompka.
Nie prawda bo to było podłączone przewodami pod kolektor ssący. Silnik musi zassać powietrze, a tu ma dmuchane i to dobrze więc coś raczej pomoże.
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Witam kolegów
Odnośnie mojego projektu Z5T
Wszystko idzie po mojej myśli.
Projekt flansz wykonany w Auto Cad i wypalony laserem w blasze 10mm.
Wszystkie elementy w tym tygodniu będą spawane i pójdą do planowania.
Jestem dobrej myśli, projekt wykonuje nie dla szpanerskich osiągów,lecz trochę na przekór niedowiarkom którzy twierdzą że nie warto uturbiać Z5-tki. Wszystko wykonywane jest na spokojnie i w sposób przemyślany-doładowanie będzie na tyle bezpiecznie niskie(ok. 0,3 Bara) że silnik bez problemu to zniesie bez kucia.
P.S. Czy ktoś z was orientuje się czy w Z5 jest natrysk oleju od dołu na denka tłoków
Pozdrawiam
Student UWM Olsztyn,mieszkaniec okolic Giżycka,maniak Mazda from Hiroshima
Odnośnie mojego projektu Z5T
Wszystko idzie po mojej myśli.
Projekt flansz wykonany w Auto Cad i wypalony laserem w blasze 10mm.
Wszystkie elementy w tym tygodniu będą spawane i pójdą do planowania.
Jestem dobrej myśli, projekt wykonuje nie dla szpanerskich osiągów,lecz trochę na przekór niedowiarkom którzy twierdzą że nie warto uturbiać Z5-tki. Wszystko wykonywane jest na spokojnie i w sposób przemyślany-doładowanie będzie na tyle bezpiecznie niskie(ok. 0,3 Bara) że silnik bez problemu to zniesie bez kucia.
P.S. Czy ktoś z was orientuje się czy w Z5 jest natrysk oleju od dołu na denka tłoków
Pozdrawiam
Student UWM Olsztyn,mieszkaniec okolic Giżycka,maniak Mazda from Hiroshima
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Jak już sobie uturbisz to Z5 to fajnie by było jakbyś dał jakiś wykresik z hamowni – może nie w celu szpanowania, ale żeby zobaczyć korzyści w przyroście mocy i momentu z takiego turbienia. Ja projektowi kibicuję.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje