Przy BP też chyba nikt tego nie robił wcześniej w Polsce
Odcięcie zapłonu, jak przesunąć??
nie da.on tylko oszukuje sygnaly z komputera.inaczej ma sie rzecz z mega neskwikiem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Po wygladzie ECU potwierdzam ze wBP nie da sie w tego zrobic bo faktycznie nie ma epromu tutaj mapy sa zapisane wlasnie w pamieci procesora (element na samym dole w lewym rogu taki duzy ) Obawiam sie ze ze bez source kodu i znajomosci dokladnego typu mikrokontrolera nikt ci tego nie zrobi
Ja kiedys robilem podobny przypadek w Hondzie tam tzreba bylo zastosowac dodatkowa plytke (daughterboard) na ktorej umieszczalo sie dodatkowy eprom
Problem jest taki ze tam bylo wiadomo jaki to rodzaj podzespolu (bylo to OKI) i calosc zostala zdizasemblowana ale pracowalo nad tym dosc sporo ludzi)
Pozdrawiam
ps. jak ktos ma zdjecie kompa FS w srodku to wam pwoiem czy da sie p[rzesunac tam odcinke
Ja kiedys robilem podobny przypadek w Hondzie tam tzreba bylo zastosowac dodatkowa plytke (daughterboard) na ktorej umieszczalo sie dodatkowy eprom
Problem jest taki ze tam bylo wiadomo jaki to rodzaj podzespolu (bylo to OKI) i calosc zostala zdizasemblowana ale pracowalo nad tym dosc sporo ludzi)
Pozdrawiam
ps. jak ktos ma zdjecie kompa FS w srodku to wam pwoiem czy da sie p[rzesunac tam odcinke
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki to wszystko już wiemy
daughterboard do BP jakby ktoś chciał
:
http://www.grid.co.jp/en/prod/prod150.htm
Oraz sowtware do grzebania w mapach (podobno mają też wersję anglojęzyczną
):
http://www.grid.co.jp/en/prod/prod17.htm
Wszystko jest do kupienia
daughterboard do BP jakby ktoś chciał
http://www.grid.co.jp/en/prod/prod150.htm
Oraz sowtware do grzebania w mapach (podobno mają też wersję anglojęzyczną
http://www.grid.co.jp/en/prod/prod17.htm
Wszystko jest do kupienia
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Hehe tylko teraz nalezy sie zastanowic czy przy tego typu cenach nie lepiej zainwestowac w megasquirta ktory w swoich mozliwosciach bije na glowe seryjny komputer
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
A silnik FS/FP w 626GE ma komputer Mitsubishi (przynajmniej w mojej), ale oznaczeń modelu nie pamiętam... Jeszcze przed strojeniem auta na ECUMaster'ze elektronik powiedział mi, że mojego oryginalnego komputera nie da się przeprogramować...
przy ilu jest odciecie w BA 1.5
?
u mnie odcina juz przy 6,5tys, da sie jakos zwiekszyć ta granice
u mnie odcina juz przy 6,5tys, da sie jakos zwiekszyć ta granice
hopek napisał(a):A po co?? przeciez powyzej 5500 moc spada, wystarczy popatrzec na wykressilnik wyje a nie jedzie
Wszystko już chyba było powiedziane ale powtórze jeszcze raz: przy seryjnym silniku (lub przy minimlanych modach typu stożek albo "sportowy" wydech nie ma najmniejszego sensu przesuwać odcinki). Ale juz przy poważniejszych modach (chociazby ostrzejsze wałki) jest jak najbardziej ( z tym że razem z tym powinny iść w parze inne mody, jak chciażby wyważenie układu korbowo-tłokowego żeby po 5000km nie musieć wymieniać panewek).
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
I co przelutowal ktos moze Kwarc ? hehe nie wiem jak to jest ale forum miaty sa opisy jak ludzie to robili w b6de i podobno rezultaty sa calkiem dobre i cala masa ludzi to robi – tyle tylko ze taki mod powoduje to ze mieszanka AFR jest uboższa w paliwo o 5-10% – co podobno (podkreslam podobno – ja nie wiem i to nie moje zdanie:)) przy tych silnikach jest dobre bo w b6de jest bardzo bogata mieszanka.
Niby wszyscy odradzaja a bardzo duzo ludzi to robi
jak to jest?:)
a tutaj znalazlem taki wydruk z hamowni: zaplon z 10 przestawiony na 14, i czerwony ma przelutowany kwarc z 4 na 4,4 (albo 4,9 nie pamietam) niebieski to seryjne ECU:

a tutaj znalazlem taki wydruk z hamowni: zaplon z 10 przestawiony na 14, i czerwony ma przelutowany kwarc z 4 na 4,4 (albo 4,9 nie pamietam) niebieski to seryjne ECU:

:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Wg mnie przesuwanie odcinki w seryjnym silniku nie ma sensu, może na wykresie mocy na silniku tego aż tak nie widać ale jak zobaczysz ten sam wykres na kołach to przekonasz się że to faktycznie nie ma sensu (straty rosną ze wzrostem obr.) przy 7 tyś jest ok 40 koni strat. Tak więc przesunięcie odcinki bez przesunięcia max mocy w wyższe partie obrotów mija się z celem. No ale to moja wiedza na ten temat jest niewielka i mogę się mylić 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
kurcze ale stozek i odetkany wydech przesuwaja dosc mocno... tutaj filmik z takim polutowanym ECU http://www.youtube.com/watch?v=HLvr-3XhVp8 ... ja chyba kupie Drugie ECU i zrobie experyment jak to jest – podobno silnik B6 z MX-5 wytrzymuje do 9000 obrotow bez problemu
no i zapomnialbym tutaj wykres jest z 1.6 dohc mx-3: (zapozyczony od kolegi z forum)
http://img515.imageshack.us/img515/1350/dsc0334d.jpg
jak widac koniki rosna do konca – Ciekawe jak by bylo dalej?:D
no i zapomnialbym tutaj wykres jest z 1.6 dohc mx-3: (zapozyczony od kolegi z forum)
http://img515.imageshack.us/img515/1350/dsc0334d.jpg
jak widac koniki rosna do konca – Ciekawe jak by bylo dalej?:D
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Jacek176, nasuwa mi się takie pytanie:
Czy zmiana podstawy czasu komputera nie powoduje nieprawidłowej pracy na wolnych obrotach? Teoretycznie rzecz biorąc komputer za pomocą krokowca stara się utrzymać 750rpm. Jeśli zmienisz podstawę czasu to to, co dla komputera będzie 750 obrotami, to dla silnika będzie faktycznie np. 900. Wyższe obroty wymagają większej ilości powietrza i paliwa. Silnik sam sobie zassie odpowiednią ilość powietrza, więc przepływka będzie dawać odpowiedni sygnał, co powinno z kolei mieć wpływ na ilość podawanego paliwa... Ale czy ma? W końcu wolne obroty reguluje się śrubką, a nie potencjometrem... Ogólne pytanie sprowadza się więc do tego czy silnik nie będzie miał po tym modzie zbyt ubogiej mieszanki.
Czy zmiana podstawy czasu komputera nie powoduje nieprawidłowej pracy na wolnych obrotach? Teoretycznie rzecz biorąc komputer za pomocą krokowca stara się utrzymać 750rpm. Jeśli zmienisz podstawę czasu to to, co dla komputera będzie 750 obrotami, to dla silnika będzie faktycznie np. 900. Wyższe obroty wymagają większej ilości powietrza i paliwa. Silnik sam sobie zassie odpowiednią ilość powietrza, więc przepływka będzie dawać odpowiedni sygnał, co powinno z kolei mieć wpływ na ilość podawanego paliwa... Ale czy ma? W końcu wolne obroty reguluje się śrubką, a nie potencjometrem... Ogólne pytanie sprowadza się więc do tego czy silnik nie będzie miał po tym modzie zbyt ubogiej mieszanki.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi poczytaj sobie temat jacka a bedziesz wiedzail ze ma smt6 czyli swinke.wiec niedobor paliwa wynikajacy z blednego odczytu zegara korygowany jest swinka.tak samo z zaplonem.to oczywiste ze zmieniajac zegar zmieniaja sie wartosci czasow wtryskiwacza jak i opoznienia zaplonu.ale u jacka wszystko jest skorygowane swinka.ja wiem niektorzy lubuja sie w podnoszeniu mocy za 5 groszy ale tak mzona tylko rozp..lic silnik.ale powodzenia im.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Fazzi kilka postow wczesniej napisalem ze mod polegający na przelutowaniu Kwarcu powoduje zubożenie mieszanki w paliwo o jakieś 5-10 procent, ale dla silników B6 w mx-3 i mx-5 nie stanowi to duzego problemu bo mieszanka w tych silnikach jest bardzo bogata. – a ponizej wykres z tego samego auta co wczesniej tym razem wykres dot AFR'u (i tak jak wczesniej niebieski seryjne ECU, czerwony po przelutowaniu Kwarcu):


:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
piwo mi chodzi tylko o przelutowanie kwarcu, bo o to pyta djArias. Oczywiście, że można to skorygować (i nawet wypadałoby), ale to już dalsza ingerencja w sterowanie wtryskami, która nie ma bezpośredniego związku z samym zagadnieniem przesunięcia zapłonu.
djArias, na tym wykresie różnica jest sporo większa niż 10%
.
Pytanie też co chcesz osiągnąć, bo:
Jednym słowem inżynierowie mazdy (moim skromnym zdaniem – 'jak zwykle'
) wiedzieli co robią ustawiając AFR właśnie tak.
Wniosek: wykonanie tylko tego moda to chyba niezbyt dobry pomysł. Ale ja prosty chłopak jestem
djArias, na tym wykresie różnica jest sporo większa niż 10%
Pytanie też co chcesz osiągnąć, bo:
http://www.alfaclub.pl/pomocnik-tunera-afr.html napisał(a):Idealny stosunek stoichiometryczny wynosi 14,7:1, co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Mieszanka o takim składzie ulegnie całkowitemu spaleniu, więc teoretycznie będzie to najbardziej efektywne jej wykorzystanie. Przy takim składzie mieszanki powstaje także najmniej zanieczyszczeń. Jednak przy stoichiometrycznym składzie mieszanki silnik nie wytwarza najwyższej mocy, nie jest też najbardziej ekonomiczny! Dla wytworzenia najwyższej mocy optymalny skład mieszanki wynosi 12,6-13:1 dla silników wolnossących oraz 11-12:1 dla silników z turbodoładowaniem, z kolei zużycie paliwa jest najniższe przy stosunku masy powietrza do masy paliwa wynoszącym ok. 15,4:1. Podane tu wartości odnoszą się do mieszanki, w której paliwem jest benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95-98.
Jednym słowem inżynierowie mazdy (moim skromnym zdaniem – 'jak zwykle'
Wniosek: wykonanie tylko tego moda to chyba niezbyt dobry pomysł. Ale ja prosty chłopak jestem
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Fazzi ja tez prosty chlopak hehe – dlatego nie bardzo rozumiem jak to jest ze wrzucilem te dwa wykresy – i pomimo iz tak sie zmienia AFR to jak widac na wykresie pierwszym mocy przybywa od lutowania tego kwarcu (po calej dlugosci wykresu) – do tego zmiana w AFR bedzie analogiczna do zastosowanego kwarcu – w komputerach B6 byly dwa rodzaje 4mhz i 8mhz – im wiekszy kwarc wsadzimy tym dalej odcięcie i tym "suchsza" bedzie nasza mieszanka ... z tego co pamietam dla potrzeb tego wykresu zalozono 4,9mhz – a to BARDZO duzo – starczylo by 4,43 zalozyc, ja chyba zaloze w miejsce 4mhz bezpieczne 4,2 co da przesuniecie odciecia z 6900 na 7331 gdzie mocy powinno byc jeszcze pod dostatkiem i wplyw na AFR bedzie proporconalnie mniejszy 
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje