co do f2t napisalem do ggoscia z linku od tej 323, czekam wiec na jakies odpowiedzi...
Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T
póki co poluje na zdrowy dół ale chyba faktycznie nie jest łatwo... dzis jeden "w pelni"sprawny silnik koles mi sprawdzil to mial 10, 9, 9 barow a 4 cylindra juz nie sprawdzil bo niby swiecy nie mogl odkrecic
co do f2t napisalem do ggoscia z linku od tej 323, czekam wiec na jakies odpowiedzi...
co do f2t napisalem do ggoscia z linku od tej 323, czekam wiec na jakies odpowiedzi...
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Hmmm nie wiem chyba masz duże zapotrzebowanie na moc skoro F2T w serii nie jedzie, kolega ma i w serii jechało ładnie a po podkręceniu, szacownie koło 180-190 konie jechało to obłędnie i robiło piekne ppppssssst a probe waży wiecej jak mx3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
a moze mi sie wydawalo.. fakt faktem nie mowie bo jechalo, jak juz turbo sie zalaczy to leci rowniutko..
zobaczymy co wyjdzie, jak nie znajde zdrowego dolu z gt to bede dalej myslal nad rzezba
tylko tak: ogladajac pod maska takie probe jest malo miejsca a jest to wieksze auto a co dopiero w mx-3 i teraz pytanie czy warto ryzykowac i brac probe zeby sie okazalo ze sie nie zmiesci na dlugosc wysokosc itp itd
zobaczymy co wyjdzie, jak nie znajde zdrowego dolu z gt to bede dalej myslal nad rzezba
tylko tak: ogladajac pod maska takie probe jest malo miejsca a jest to wieksze auto a co dopiero w mx-3 i teraz pytanie czy warto ryzykowac i brac probe zeby sie okazalo ze sie nie zmiesci na dlugosc wysokosc itp itd
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Hmm wydaje mi sie że ci sie wydaje
a popatrz na 2,5 v6 pod maską mx3 tu dopiero niema miejsca ale sie mieści spokojnie
2,2 sie raczej śmieści
a popatrz na 2,5 v6 pod maską mx3 tu dopiero niema miejsca ale sie mieści spokojnie
2,2 sie raczej śmieści
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Co do F2T to ten silnik praktycznie powyżej 5000rpm przestaje jechać. Wrażenie wielkiego kopa spowodowane jest charakterystycznym przebiegiem krzywej momentu. Podobnie jak w dieslu przy szybkim przyspieszaniu biegi należy zmieniać dość często (ja do 100km/h seryjnym Probe dochodzę na III biegu), ponieważ moment drastycznie spada powyżej 4500rpm. Według pomiarów G-Tech'em Pro SS do 96km/h probe z tym silnikiem przyspiesza w 7.68s, więc ani rewelacji, ani tragedii nie ma. Dużo większe wrażenie robi przyspieszenie powyżej 120km/h, kiedy bez zadyszki auto przyspiesza do 220km/h na jednym biegu (V). No i największy mankament tej jednostki – spalanie. Przy mojej delikatnej nodze nie chce zejść poniżej 12l w cyklu mieszanym...
Lukas007 napisał(a):Przy mojej delikatnej nodze nie chce zejść poniżej 12l w cyklu mieszanym...
Czyli tragedii nie ma
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
a co byś powiedział o 20litrach po mieście? 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Nasze max. spalanie w BF to jak narazie 20l/100km 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Ładnie... swojego tak naprawdę nie liczyłem, ale przy pomiarach na G-Tech'u wskazówka opadała tak dramatycznie, że ciężko uciułane 50zł na paliwo zniknęło w ciągu kilku godzin ostrej jazdy... Dla szczerości dodam, że na trasie Lublin-Wa-wa udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 8l, czyli jak się chce to się da ekonomicznie... tylko po co w takim wypadku kupować takie auta

Ostatnio edytowano 7 paź 2009, 19:05 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
nam do sochaczewa spaliła po Trasie 7,7l przy 4x4
moja BG w mieszanej spaliła 10l
teraz liczę po mieście że wyjdzie ok.15l
F2T również bym kupił... jak będzie kasa i będzie jakiś ciekawy egzemplarz GD/MX-6 to kto wie...
moja BG w mieszanej spaliła 10l
F2T również bym kupił... jak będzie kasa i będzie jakiś ciekawy egzemplarz GD/MX-6 to kto wie...
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
To ja też się pochwalę spalaniem. Jak wszyscy to wszyscy
Po mieście, przy mojej ciężkiej nodze, wychodzi 14-16l
Myślałem, że to o wiele za dużo ale teraz widzę że mieszczę się w normie
Chociaż nadal wydaje mi się, że kolega który stroił mi SMT6 poszedł maksymalnie w kierunku mocy i osiągów i nie szczególnie zwracał uwagę na ekonomię. Jakby poświęcić trochę czasu na dopieszczenie map to pewnie można by poprawić to spalanie nie tracąc osiągów.
Po mieście, przy mojej ciężkiej nodze, wychodzi 14-16l
Myślałem, że to o wiele za dużo ale teraz widzę że mieszczę się w normie
Chociaż nadal wydaje mi się, że kolega który stroił mi SMT6 poszedł maksymalnie w kierunku mocy i osiągów i nie szczególnie zwracał uwagę na ekonomię. Jakby poświęcić trochę czasu na dopieszczenie map to pewnie można by poprawić to spalanie nie tracąc osiągów.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
TEMAT: Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T
Możliwości zostawmy, kontynuujmy kwestię spalania (opłacalnośći). Zużycie paliwa w F2T i B6T mamy omówione, także w BP DOHC. Tak żeby nie było zupełnego OT warto by wypowiedział się na ten temat użytkownik silnika K8...
Możliwości zostawmy, kontynuujmy kwestię spalania (opłacalnośći). Zużycie paliwa w F2T i B6T mamy omówione, także w BP DOHC. Tak żeby nie było zupełnego OT warto by wypowiedział się na ten temat użytkownik silnika K8...
wlasnie wrocilem z ogledzin probe f2t ktora jest na sprzedaz..jako ze kumpel ktory wczesniej widzial autko w calej okazalosci i mial mozliwosc sluchania twierdzi ze silnik git ale koles zdarzyl juz pchnac skrzynie a bez skrzynie chyba nie warto brac ze wzgledu na to iz niemam gwarancji czy podejdzie choc gdzies tu wyczytalem ze w f2t skrzynia ta sama/podobna co w gtr a przeciez mozna do gtr wsadzic od gt skrzynie?
to jest jedno a drugie ze posciagne duzo wezy od turbo itp itd i po prostu nie wiem czy one sa wiec szkoda chyba zachodu zeby to wszystko pozniej kompletowac a bylem napalony brac... do tego rozrusznik odkrecony i kompresji nie moglem zmierzyc moze jutro jeszcze sie o to polakomie
to jest jedno a drugie ze posciagne duzo wezy od turbo itp itd i po prostu nie wiem czy one sa wiec szkoda chyba zachodu zeby to wszystko pozniej kompletowac a bylem napalony brac... do tego rozrusznik odkrecony i kompresji nie moglem zmierzyc moze jutro jeszcze sie o to polakomie
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Lukas007 napisał(a):Tak żeby nie było zupełnego OT warto by wypowiedział się na ten temat użytkownik silnika K8...
Emeryt: <8,5 l/100
Normal: 9,5-10l/100
Aggressive: >12l/100 – nigdy nie wyszalałem całego zbiornika, ani 'za 50zł' więc nie wiem dokładnie
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Spalanie dla K8
Spalanie dla F2T
Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10l/100 (na trasie na pewno, w mieszanym ciężko)
Normal: 10-12l/100
Aggressive: >12l/100 (kwestia tego ile ponad...)
Także w kwestii spalania porażających różnic nie ma. Ciekawe jak osiągi...
Emeryt: <8,5 l/100
Normal: 9,5-10l/100
Aggressive: >12l/100 (...)
Spalanie dla F2T
Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10l/100 (na trasie na pewno, w mieszanym ciężko)
Normal: 10-12l/100
Aggressive: >12l/100 (kwestia tego ile ponad...)
Także w kwestii spalania porażających różnic nie ma. Ciekawe jak osiągi...
ok, u mnie jak dobrze pojdzie to bede musial poczekac z tym projektem gdyz jestem bliski zakupu zdrowego pieca od gt znowu wiec zobaczymy, ale ciekawi mnie pare spraw:
-jaka jest instalacja elektryczna w f2t-czy rowniez od silnika jest jakby osobna wiazka jak w mazdach??
-jakie sprężanie na cylindrach ma oryginalnie 2.2t?
-no i co ze skrzynia?duzo wskazuje ze od 323gt jest "podobna" wiec sprawa półosi itp też byłaby rozwiazana jakby..
moze kiedys uda mi sie tanio wyrwac cala probe ze zdrowym sercem i wtedy bede dalej krecil
bo wczoraj bylem bliski ale jednak trup to byl 
-jaka jest instalacja elektryczna w f2t-czy rowniez od silnika jest jakby osobna wiazka jak w mazdach??
-jakie sprężanie na cylindrach ma oryginalnie 2.2t?
-no i co ze skrzynia?duzo wskazuje ze od 323gt jest "podobna" wiec sprawa półosi itp też byłaby rozwiazana jakby..
moze kiedys uda mi sie tanio wyrwac cala probe ze zdrowym sercem i wtedy bede dalej krecil
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
ja powiem tak a propo k8 ze jak jechalem do niemiec ostatnio z gosciem ktory boi sie jezdzic czyli na autostradzie przez 600km 120-130 to spalilo mi ok 7l normalnie tutaj po miescie to z 9-10 a jak naprawde chce mi sie robic oesy to z 12 13 ale to max:):)
- Od: 1 lut 2009, 21:49
- Posty: 277
- Skąd: Radków Monachium
- Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti
Spalanie dla B6T z Doładowaniem ok 0,7 bara
Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10-11l/100 (na trasie było poniżej 10 lecz wtedy pompa nie działa i to się nie liczy
)
Normal: 13-16,5l/100
Aggressive: >16,5-25
/100 (Od zagrzania Ciągły But
)
Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10-11l/100 (na trasie było poniżej 10 lecz wtedy pompa nie działa i to się nie liczy
Normal: 13-16,5l/100
Aggressive: >16,5-25
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje