Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T

Postprzez KrystianR » 4 paź 2009, 20:16

póki co poluje na zdrowy dół ale chyba faktycznie nie jest łatwo... dzis jeden "w pelni"sprawny silnik koles mi sprawdzil to mial 10, 9, 9 barow a 4 cylindra juz nie sprawdzil bo niby swiecy nie mogl odkrecic :)

co do f2t napisalem do ggoscia z linku od tej 323, czekam wiec na jakies odpowiedzi...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez mlody1921 » 5 paź 2009, 00:31

Hmmm nie wiem chyba masz duże zapotrzebowanie na moc skoro F2T w serii nie jedzie, kolega ma i w serii jechało ładnie a po podkręceniu, szacownie koło 180-190 konie jechało to obłędnie i robiło piekne ppppssssst a probe waży wiecej jak mx3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez KrystianR » 5 paź 2009, 08:15

a moze mi sie wydawalo.. fakt faktem nie mowie bo jechalo, jak juz turbo sie zalaczy to leci rowniutko..

zobaczymy co wyjdzie, jak nie znajde zdrowego dolu z gt to bede dalej myslal nad rzezba :)
tylko tak: ogladajac pod maska takie probe jest malo miejsca a jest to wieksze auto a co dopiero w mx-3 i teraz pytanie czy warto ryzykowac i brac probe zeby sie okazalo ze sie nie zmiesci na dlugosc wysokosc itp itd
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez mlody1921 » 5 paź 2009, 12:41

Hmm wydaje mi sie że ci sie wydaje :P

a popatrz na 2,5 v6 pod maską mx3 tu dopiero niema miejsca ale sie mieści spokojnie :D

2,2 sie raczej śmieści :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Lukas007 » 5 paź 2009, 16:20

Co do F2T to ten silnik praktycznie powyżej 5000rpm przestaje jechać. Wrażenie wielkiego kopa spowodowane jest charakterystycznym przebiegiem krzywej momentu. Podobnie jak w dieslu przy szybkim przyspieszaniu biegi należy zmieniać dość często (ja do 100km/h seryjnym Probe dochodzę na III biegu), ponieważ moment drastycznie spada powyżej 4500rpm. Według pomiarów G-Tech'em Pro SS do 96km/h probe z tym silnikiem przyspiesza w 7.68s, więc ani rewelacji, ani tragedii nie ma. Dużo większe wrażenie robi przyspieszenie powyżej 120km/h, kiedy bez zadyszki auto przyspiesza do 220km/h na jednym biegu (V). No i największy mankament tej jednostki – spalanie. Przy mojej delikatnej nodze nie chce zejść poniżej 12l w cyklu mieszanym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez BratCukierka » 5 paź 2009, 17:05

Lukas007 napisał(a):Przy mojej delikatnej nodze nie chce zejść poniżej 12l w cyklu mieszanym...


Czyli tragedii nie ma :) :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Lukas007 » 5 paź 2009, 18:12

<lol> ... tragedii może i nie ma, ale jak na auto do jazdy na co dzień, jest dość kosztowne w eksploatacji ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez BratCukierka » 5 paź 2009, 18:16

a co byś powiedział o 20litrach po mieście? :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Lukas007 » 5 paź 2009, 18:31

Myślisz, że moje F2T nie jest w stanie łyknąć 20l ?? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez BratCukierka » 5 paź 2009, 18:31

Nasze max. spalanie w BF to jak narazie 20l/100km :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Lukas007 » 5 paź 2009, 18:42

Ładnie... swojego tak naprawdę nie liczyłem, ale przy pomiarach na G-Tech'u wskazówka opadała tak dramatycznie, że ciężko uciułane 50zł na paliwo zniknęło w ciągu kilku godzin ostrej jazdy... Dla szczerości dodam, że na trasie Lublin-Wa-wa udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 8l, czyli jak się chce to się da ekonomicznie... tylko po co w takim wypadku kupować takie auta ?? ;)
Ostatnio edytowano 7 paź 2009, 19:05 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez BratCukierka » 5 paź 2009, 18:46

nam do sochaczewa spaliła po Trasie 7,7l przy 4x4 :D
moja BG w mieszanej spaliła 10l :D teraz liczę po mieście że wyjdzie ok.15l :D
F2T również bym kupił... jak będzie kasa i będzie jakiś ciekawy egzemplarz GD/MX-6 to kto wie... :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Jacek176 » 5 paź 2009, 19:01

To ja też się pochwalę spalaniem. Jak wszyscy to wszyscy :P
Po mieście, przy mojej ciężkiej nodze, wychodzi 14-16l :|
Myślałem, że to o wiele za dużo ale teraz widzę że mieszczę się w normie :D
Chociaż nadal wydaje mi się, że kolega który stroił mi SMT6 poszedł maksymalnie w kierunku mocy i osiągów i nie szczególnie zwracał uwagę na ekonomię. Jakby poświęcić trochę czasu na dopieszczenie map to pewnie można by poprawić to spalanie nie tracąc osiągów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 5 paź 2009, 19:28

TEMAT: Czy możliwy i opłacalny jest swap z 1,8v6 na 2,2 F2T

Możliwości zostawmy, kontynuujmy kwestię spalania (opłacalnośći). Zużycie paliwa w F2T i B6T mamy omówione, także w BP DOHC. Tak żeby nie było zupełnego OT warto by wypowiedział się na ten temat użytkownik silnika K8...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez KrystianR » 5 paź 2009, 19:30

wlasnie wrocilem z ogledzin probe f2t ktora jest na sprzedaz..jako ze kumpel ktory wczesniej widzial autko w calej okazalosci i mial mozliwosc sluchania twierdzi ze silnik git ale koles zdarzyl juz pchnac skrzynie a bez skrzynie chyba nie warto brac ze wzgledu na to iz niemam gwarancji czy podejdzie choc gdzies tu wyczytalem ze w f2t skrzynia ta sama/podobna co w gtr a przeciez mozna do gtr wsadzic od gt skrzynie?

to jest jedno a drugie ze posciagne duzo wezy od turbo itp itd i po prostu nie wiem czy one sa wiec szkoda chyba zachodu zeby to wszystko pozniej kompletowac a bylem napalony brac... do tego rozrusznik odkrecony i kompresji nie moglem zmierzyc moze jutro jeszcze sie o to polakomie
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez fazzi » 5 paź 2009, 19:49

Lukas007 napisał(a):Tak żeby nie było zupełnego OT warto by wypowiedział się na ten temat użytkownik silnika K8...

Emeryt: <8,5 l/100
Normal: 9,5-10l/100
Aggressive: >12l/100 – nigdy nie wyszalałem całego zbiornika, ani 'za 50zł' więc nie wiem dokładnie :P
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Lukas007 » 5 paź 2009, 19:57

Spalanie dla K8
Emeryt: <8,5 l/100
Normal: 9,5-10l/100
Aggressive: >12l/100 (...)


Spalanie dla F2T

Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10l/100 (na trasie na pewno, w mieszanym ciężko)
Normal: 10-12l/100
Aggressive: >12l/100 (kwestia tego ile ponad...)


Także w kwestii spalania porażających różnic nie ma. Ciekawe jak osiągi... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez KrystianR » 6 paź 2009, 23:17

ok, u mnie jak dobrze pojdzie to bede musial poczekac z tym projektem gdyz jestem bliski zakupu zdrowego pieca od gt znowu wiec zobaczymy, ale ciekawi mnie pare spraw:


-jaka jest instalacja elektryczna w f2t-czy rowniez od silnika jest jakby osobna wiazka jak w mazdach??

-jakie sprężanie na cylindrach ma oryginalnie 2.2t?

-no i co ze skrzynia?duzo wskazuje ze od 323gt jest "podobna" wiec sprawa półosi itp też byłaby rozwiazana jakby..

moze kiedys uda mi sie tanio wyrwac cala probe ze zdrowym sercem i wtedy bede dalej krecil :) bo wczoraj bylem bliski ale jednak trup to byl ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez karolradkow » 7 paź 2009, 11:47

ja powiem tak a propo k8 ze jak jechalem do niemiec ostatnio z gosciem ktory boi sie jezdzic czyli na autostradzie przez 600km 120-130 to spalilo mi ok 7l normalnie tutaj po miescie to z 9-10 a jak naprawde chce mi sie robic oesy to z 12 13 ale to max:):)
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez Marcin1mazda » 7 paź 2009, 11:49

Spalanie dla B6T z Doładowaniem ok 0,7 bara

Emeryt: pewnie da się zejśc poniżej 10-11l/100 (na trasie było poniżej 10 lecz wtedy pompa nie działa i to się nie liczy :D )
Normal: 13-16,5l/100
Aggressive: >16,5-25 :D/100 (Od zagrzania Ciągły But :D )
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje