Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
Jacek176 napisał(a):Tak, sprzęgło mam od SOHC. Wzmocniony docisk i wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego.
jakbys mogl to napisz o ile wiesz jaka jest roznica miedzy tymi kolami zamachowymi w masie-tzn te ktora masz a oryginal gt??
czy niema jakis neichcianych efektow typu ze nie da sie ustawic wolnych obrotow, ze jakos auto mocniej wibruje czy cos takiego?
i pytanie ile sensownie odchudzic kolo zamachowe?tzn o ile zeby bylo a nie przesadzic?
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
A mam takie pytanie do Ciebie KrystianR. Powiedz mi jakie poniosles narazie koszty zakupu poszczegolnych podzespolow? Temat Twojego swapu szczegolnie mnie interesuje bo mam obecnie takze silnik 1.6 16V SOHC i jakbym mial wymienic to zapewne tez szukalbym 1.8 16V DOHC od 323F GT. Rob dokladna dokumentacje z tego swapa w postaci zdjec i opisow. Byc moze przyda sie to nie tylko mnie ale i innym, ktorzy w przyszlosci beda chcieli przeprowadzic taka operacje.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
postaram sie w miare sensowna relacje z tego zrobic i jakies opisy..no wiec silnik zakupilem z ebay.de (juz drugi:) ) bo z niemcami mam przewaznie dobre interesy:)zreszta sam jestem heh i na ebay troche lepsze zasady niz allegro:)zwroty jak nie tak z opisem itp wiec:
siilnik pochodzi z autka z 92roku o przzebiegu 142tkm – gdzies nawet dokumenty od tego byly ale koles to do auta zostawial i nie mialem jak tego zawinac.auto z calkowitej rozbiorki bo koles sam dla siebie chcial...nawet z nim gadalem i ogladalem pozosotalosci tej oto mazdy i w sumie szkoda jej na czesci bo ladna byla..sa wiec jesli chodzi o koszta to tak:
-silnik z kompletnym osprzętem+skrzynia + komp + wiązka (kompletna aż za nadto-chyba cala z auta wyrwana az po sam kokpit)– 165Euro + dojazd z odbiorem osobistym w Berlinie.
-półosie z abs od 323gt 200pln;) (juz z wliczona przesylka udalo mi sie wyrwac w stanie zajesuper)
-do tego oczywiscie dojdzie olej z filtrem i rozrzad, ale rozrzad dopiero jak z tydzien pojezdze i pomacam.
no i z tego co juz wspolnie z kolega z forum ustalilismy to fakt że wszystko bedzie git pasilo:)mianowicie:
-przeplywka zostaje ta sama
-silnik plug and play
-przerzucenie wiazki
-no i polosie pasuja pod piasty od mx-3 (liczba zabkow oraz ich srednica wszystko pomierzone i sprawdzone)
wiec teraz czekam na ladna pogode i czas po uczelni jak wkoncu sie obronie i zabieram sie z kolega do pracy
jak silniczek bedzie spelnial moje oczkiwania to zostanie technicznie wszystko zrobione jak rozrzady itp i wizualnie rowniez bede chcial go dopiescic i pomalowac pokrywe zaworow oraz oslone na kolektorach
a z perspektywy czasu marzy mi sie zrobic soft turbo....ogolnie chcialbym docelowo kiedys 150-160ps wyciagnac tak by za wiele silnika nie przeciazac
siilnik pochodzi z autka z 92roku o przzebiegu 142tkm – gdzies nawet dokumenty od tego byly ale koles to do auta zostawial i nie mialem jak tego zawinac.auto z calkowitej rozbiorki bo koles sam dla siebie chcial...nawet z nim gadalem i ogladalem pozosotalosci tej oto mazdy i w sumie szkoda jej na czesci bo ladna byla..sa wiec jesli chodzi o koszta to tak:
-silnik z kompletnym osprzętem+skrzynia + komp + wiązka (kompletna aż za nadto-chyba cala z auta wyrwana az po sam kokpit)– 165Euro + dojazd z odbiorem osobistym w Berlinie.
-półosie z abs od 323gt 200pln;) (juz z wliczona przesylka udalo mi sie wyrwac w stanie zajesuper)
-do tego oczywiscie dojdzie olej z filtrem i rozrzad, ale rozrzad dopiero jak z tydzien pojezdze i pomacam.
no i z tego co juz wspolnie z kolega z forum ustalilismy to fakt że wszystko bedzie git pasilo:)mianowicie:
-przeplywka zostaje ta sama
-silnik plug and play
-przerzucenie wiazki
-no i polosie pasuja pod piasty od mx-3 (liczba zabkow oraz ich srednica wszystko pomierzone i sprawdzone)
wiec teraz czekam na ladna pogode i czas po uczelni jak wkoncu sie obronie i zabieram sie z kolega do pracy
a z perspektywy czasu marzy mi sie zrobic soft turbo....ogolnie chcialbym docelowo kiedys 150-160ps wyciagnac tak by za wiele silnika nie przeciazac
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
JA trzymam kciuki za ten swap bo mnie zaciekawił właśnie ten BP myślałem że bedzie sie dało zrobić coś w stylu mini-me w hondach i,że ożeniegłowica DOHC z moim blokiem SOHC niestety niewykonalne... 
- Od: 10 lut 2009, 12:37
- Posty: 45
- Skąd: Tarnów
- Auto: MX-3 1.6 SOHC
Co do przepływki to chyba jednak się myliłem i w GT były inne przepływki niz w pozostałych silnikach. Widocznie w tym GT, które kiedyś kupiłem ktoś wymienił przepływkę na taką z innego silnika. W GT były przepływki z dużą literą U na karteczce z oznaczeniami. W pozostałych silnikach było S.
Na tej aukcji jest do sprzedania jeden przepływomierz od GT i jeden zwykły:
http://moto.allegro.pl/item561976336_przeplywomierz_mazda_323_b6s713210a_bp0513210.html
Na tej aukcji jest do sprzedania jeden przepływomierz od GT i jeden zwykły:

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
ok, dotychczas było więcej bicia piany ale wkońcu temat odświerzam gdyż od jutra się zabieram za swap, do tego czasu finansowo nie moglem..
niestety nie bede w stanie zrobic dobrej fotorelacji gdyz auto u kumpla na warsztacie i glownie on bedzie swapowal a ja ile bede mogl to bede podbiegal i pomagal choc musze wyjechac w najwazniejszej chwili :/
a wiec przygotowany poki co do swapa jestem w ten sposob, to co mam to: silnik bg gt 128ps, skrzynia bg gt, nowe przewody zaplonowe, polosie od gt z abs, olej shell full sythetic(to mogl byc blad choc zobaczymy) no i filtr oleju, do tego nowy olej w skrzyni i na poczatek to musi wystarczyc.
jesli wszystko okaze sie ladnie i pieknie czyli dobre sprezanie bedzie silnik bedzie chodzil w miare moich oczekiwan to bede go dopieszczal, w planach nastepne co to blos do gazu zeby nie ograniczac przeplywu powietrza do silnika-pewnie wiekszosc mnie zjedzie za gaz ale niestety autem duzo jezdze i ma byc to zloty srodek miedzy frajda a zyciem codziennym-czyli wzgledy ekonomiczne.
nastepne co juz kompletuje to bede robil cai, stozek simota w drodze, na odme juz jest, no i poprowadzic tak zeby tylko zimne powietrze lapal,czyli odgrodzic od komory w miare mozliwosci i jest tez pomysl na to by halogen wywalic i wstawic co jak rure od odkurzacza ktora bezposrednio przy stozku bedzie miala swoje wyjscie
do tego dojda wzgledy kosmetyczne czyli malowanie pokryw etc..powoli a do przodu.jak cos nowego bedzie to wiecej napisze
niestety nie bede w stanie zrobic dobrej fotorelacji gdyz auto u kumpla na warsztacie i glownie on bedzie swapowal a ja ile bede mogl to bede podbiegal i pomagal choc musze wyjechac w najwazniejszej chwili :/
a wiec przygotowany poki co do swapa jestem w ten sposob, to co mam to: silnik bg gt 128ps, skrzynia bg gt, nowe przewody zaplonowe, polosie od gt z abs, olej shell full sythetic(to mogl byc blad choc zobaczymy) no i filtr oleju, do tego nowy olej w skrzyni i na poczatek to musi wystarczyc.
jesli wszystko okaze sie ladnie i pieknie czyli dobre sprezanie bedzie silnik bedzie chodzil w miare moich oczekiwan to bede go dopieszczal, w planach nastepne co to blos do gazu zeby nie ograniczac przeplywu powietrza do silnika-pewnie wiekszosc mnie zjedzie za gaz ale niestety autem duzo jezdze i ma byc to zloty srodek miedzy frajda a zyciem codziennym-czyli wzgledy ekonomiczne.
nastepne co juz kompletuje to bede robil cai, stozek simota w drodze, na odme juz jest, no i poprowadzic tak zeby tylko zimne powietrze lapal,czyli odgrodzic od komory w miare mozliwosci i jest tez pomysl na to by halogen wywalic i wstawic co jak rure od odkurzacza ktora bezposrednio przy stozku bedzie miala swoje wyjscie
do tego dojda wzgledy kosmetyczne czyli malowanie pokryw etc..powoli a do przodu.jak cos nowego bedzie to wiecej napisze
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
praca niestety idzie "mozolnie" , ale to przez to ze skrzynia tez od gt i teraz problem, moze ktos poratuje?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81758
edit:jacek176 byłbym wdzieczny:)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81758
edit:jacek176 byłbym wdzieczny:)
Ostatnio edytowano 10 wrz 2009, 12:57 przez KrystianR, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
i jak tam Jacek176 znalazles moze cos??
nie wiem czy to bedzie kogos interesowalo bo z samym swapem nie wiele ma to wspolnego ale problemow jakby malo to doszedl kolejny i to byl dzisiaj moj koszmar..
jako ze w pracy bylem kumpel ktory robi glowna robote dzwoni ze silnik wrzucony iskra wkoncu jest ale mierzyl kompresje i na kazdym cylindrze 0 kompresji..– bylem pewny ze silnik na zlom a ja wtopilem bo kupilem bez sprawdzania aczkolwiek z auta igly i silnik wizualnie rowniez sie tak prezentowal auto 142kkm przebiegu..
sciagnelismy wiec glowice by sprawdzic jaka tam musi byc sieka pod spodem.
ku naszemu zdziwieniu gladz w cylindrach idealna,tloki zero luzu,nic nie pekniete a silnik jak to kumpel okreslil jak na uzywany to jeden z lepszych jaki w zyciu rozbieral doslownie igla..pytanie wiec gdzie zwiala kompresja,
od gory krzywki i walki tez w stanie idealnym doslownie..
odwrocilismy glowice zadnych pekniec nic igla dol silnika igla glowica..no ale co sie okazuje ze zawory maja roznice w domykaniu sie.. nie sa ani krzywe bo idealnie gniazda zamykaja tylko w roznym czasie..reszta pikobello wiec jutro glowica na sprawdzenie i ewentualne planowanie pod nowa uszczelke..
jako ze problem w tym ze silnik dlugo stal to moze byc tak ze uszczelniacze pod zaworami po prostu ze starosci padly(bo silnikiem bylo zakrecane) i do tego cos jeszcze..
wkurzylem sie ze dochodzi tyle roboty ale szczescie w nieszczesciu ze silnik naprawde w super stanie a jak teraz uszczelke wymienie i porobie co trzeba to bede wiedzial co siedzi pod maska i bede pewny ze jednak ma przyblizona ilosc konikow co powinna miec..
na dniach bede pisal dalej tymczasem lapy nadal szukam
nie wiem czy to bedzie kogos interesowalo bo z samym swapem nie wiele ma to wspolnego ale problemow jakby malo to doszedl kolejny i to byl dzisiaj moj koszmar..
jako ze w pracy bylem kumpel ktory robi glowna robote dzwoni ze silnik wrzucony iskra wkoncu jest ale mierzyl kompresje i na kazdym cylindrze 0 kompresji..– bylem pewny ze silnik na zlom a ja wtopilem bo kupilem bez sprawdzania aczkolwiek z auta igly i silnik wizualnie rowniez sie tak prezentowal auto 142kkm przebiegu..
sciagnelismy wiec glowice by sprawdzic jaka tam musi byc sieka pod spodem.
ku naszemu zdziwieniu gladz w cylindrach idealna,tloki zero luzu,nic nie pekniete a silnik jak to kumpel okreslil jak na uzywany to jeden z lepszych jaki w zyciu rozbieral doslownie igla..pytanie wiec gdzie zwiala kompresja,
od gory krzywki i walki tez w stanie idealnym doslownie..
odwrocilismy glowice zadnych pekniec nic igla dol silnika igla glowica..no ale co sie okazuje ze zawory maja roznice w domykaniu sie.. nie sa ani krzywe bo idealnie gniazda zamykaja tylko w roznym czasie..reszta pikobello wiec jutro glowica na sprawdzenie i ewentualne planowanie pod nowa uszczelke..
jako ze problem w tym ze silnik dlugo stal to moze byc tak ze uszczelniacze pod zaworami po prostu ze starosci padly(bo silnikiem bylo zakrecane) i do tego cos jeszcze..
wkurzylem sie ze dochodzi tyle roboty ale szczescie w nieszczesciu ze silnik naprawde w super stanie a jak teraz uszczelke wymienie i porobie co trzeba to bede wiedzial co siedzi pod maska i bede pewny ze jednak ma przyblizona ilosc konikow co powinna miec..
na dniach bede pisal dalej tymczasem lapy nadal szukam
- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
taki ot w sumie caly czas ode mnie ale po zakonczeniu swapa mod najwyzej zostawi wazne info, taka ciekawostka dla wszystkich ktorzy mysla ze brak kompresji nie od raz oznacza walniety silnik bo u mnnie co sie okazalo hydropopychacze poszczegolne sie pozawieszaly, dol silnika bdb, a dzis odebralem glowice, i calosc od walkow po krzywki jest git tylko te popychacze..no ale juz bedzie git, lekko zostala tylko splanowana glowica i przeczyszczona, jutro skladanko nowa uszczelka, paski i zobaczymy co i jak..blos tez juz bedzie w drodze..
tylko ta nieszczesna łapa skrzyni biegow ktora mi nie pasuje
stan na dzisiaj:

tylko ta nieszczesna łapa skrzyni biegow ktora mi nie pasuje
stan na dzisiaj:

- Od: 27 sty 2007, 19:50
- Posty: 245
Kurde co ty z dobra bluzką robisz
Co z ta łap a jest nie tak ? Kątówka w ręce mig i do roboty trochę wyobraźni i będzie pasować
Jak cos to łapę na wózku przespawaj.
- Od: 19 maja 2006, 00:04
- Posty: 41
- Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje