Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3

Postprzez Pyton162 » 14 lut 2009, 13:09

lżejsze kolo zamachowe nie dodaje NM
Pyton162
 

Postprzez KrystianR » 14 lut 2009, 17:49

Jacek176 napisał(a):Tak, sprzęgło mam od SOHC. Wzmocniony docisk i wymienione okładziny tarczy u Radzikowskiego.

jakbys mogl to napisz o ile wiesz jaka jest roznica miedzy tymi kolami zamachowymi w masie-tzn te ktora masz a oryginal gt??
czy niema jakis neichcianych efektow typu ze nie da sie ustawic wolnych obrotow, ze jakos auto mocniej wibruje czy cos takiego?

i pytanie ile sensownie odchudzic kolo zamachowe?tzn o ile zeby bylo a nie przesadzic?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Dareczeq » 25 lut 2009, 00:30

A mam takie pytanie do Ciebie KrystianR. Powiedz mi jakie poniosles narazie koszty zakupu poszczegolnych podzespolow? Temat Twojego swapu szczegolnie mnie interesuje bo mam obecnie takze silnik 1.6 16V SOHC i jakbym mial wymienic to zapewne tez szukalbym 1.8 16V DOHC od 323F GT. Rob dokladna dokumentacje z tego swapa w postaci zdjec i opisow. Byc moze przyda sie to nie tylko mnie ale i innym, ktorzy w przyszlosci beda chcieli przeprowadzic taka operacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez KrystianR » 25 lut 2009, 13:18

postaram sie w miare sensowna relacje z tego zrobic i jakies opisy..no wiec silnik zakupilem z ebay.de (juz drugi:) ) bo z niemcami mam przewaznie dobre interesy:)zreszta sam jestem heh i na ebay troche lepsze zasady niz allegro:)zwroty jak nie tak z opisem itp wiec:
siilnik pochodzi z autka z 92roku o przzebiegu 142tkm – gdzies nawet dokumenty od tego byly ale koles to do auta zostawial i nie mialem jak tego zawinac.auto z calkowitej rozbiorki bo koles sam dla siebie chcial...nawet z nim gadalem i ogladalem pozosotalosci tej oto mazdy i w sumie szkoda jej na czesci bo ladna byla..sa wiec jesli chodzi o koszta to tak:
-silnik z kompletnym osprzętem+skrzynia + komp + wiązka (kompletna aż za nadto-chyba cala z auta wyrwana az po sam kokpit)– 165Euro + dojazd z odbiorem osobistym w Berlinie.
-półosie z abs od 323gt 200pln;) (juz z wliczona przesylka udalo mi sie wyrwac w stanie zajesuper)
-do tego oczywiscie dojdzie olej z filtrem i rozrzad, ale rozrzad dopiero jak z tydzien pojezdze i pomacam.

no i z tego co juz wspolnie z kolega z forum ustalilismy to fakt że wszystko bedzie git pasilo:)mianowicie:
-przeplywka zostaje ta sama
-silnik plug and play
-przerzucenie wiazki
-no i polosie pasuja pod piasty od mx-3 (liczba zabkow oraz ich srednica wszystko pomierzone i sprawdzone)

wiec teraz czekam na ladna pogode i czas po uczelni jak wkoncu sie obronie i zabieram sie z kolega do pracy :) jak silniczek bedzie spelnial moje oczkiwania to zostanie technicznie wszystko zrobione jak rozrzady itp i wizualnie rowniez bede chcial go dopiescic i pomalowac pokrywe zaworow oraz oslone na kolektorach

a z perspektywy czasu marzy mi sie zrobic soft turbo....ogolnie chcialbym docelowo kiedys 150-160ps wyciagnac tak by za wiele silnika nie przeciazac
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez danield » 25 lut 2009, 16:06

JA trzymam kciuki za ten swap bo mnie zaciekawił właśnie ten BP myślałem że bedzie sie dało zrobić coś w stylu mini-me w hondach i,że ożeniegłowica DOHC z moim blokiem SOHC niestety niewykonalne... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2009, 12:37
Posty: 45
Skąd: Tarnów
Auto: MX-3 1.6 SOHC

Postprzez Jacek176 » 25 lut 2009, 17:13

Co do przepływki to chyba jednak się myliłem i w GT były inne przepływki niz w pozostałych silnikach. Widocznie w tym GT, które kiedyś kupiłem ktoś wymienił przepływkę na taką z innego silnika. W GT były przepływki z dużą literą U na karteczce z oznaczeniami. W pozostałych silnikach było S.
Na tej aukcji jest do sprzedania jeden przepływomierz od GT i jeden zwykły:
http://moto.allegro.pl/item561976336_przeplywomierz_mazda_323_b6s713210a_bp0513210.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 4 wrz 2009, 21:42

ok, dotychczas było więcej bicia piany ale wkońcu temat odświerzam gdyż od jutra się zabieram za swap, do tego czasu finansowo nie moglem..

niestety nie bede w stanie zrobic dobrej fotorelacji gdyz auto u kumpla na warsztacie i glownie on bedzie swapowal a ja ile bede mogl to bede podbiegal i pomagal choc musze wyjechac w najwazniejszej chwili :/

a wiec przygotowany poki co do swapa jestem w ten sposob, to co mam to: silnik bg gt 128ps, skrzynia bg gt, nowe przewody zaplonowe, polosie od gt z abs, olej shell full sythetic(to mogl byc blad choc zobaczymy) no i filtr oleju, do tego nowy olej w skrzyni i na poczatek to musi wystarczyc.

jesli wszystko okaze sie ladnie i pieknie czyli dobre sprezanie bedzie silnik bedzie chodzil w miare moich oczekiwan to bede go dopieszczal, w planach nastepne co to blos do gazu zeby nie ograniczac przeplywu powietrza do silnika-pewnie wiekszosc mnie zjedzie za gaz ale niestety autem duzo jezdze i ma byc to zloty srodek miedzy frajda a zyciem codziennym-czyli wzgledy ekonomiczne.

nastepne co juz kompletuje to bede robil cai, stozek simota w drodze, na odme juz jest, no i poprowadzic tak zeby tylko zimne powietrze lapal,czyli odgrodzic od komory w miare mozliwosci i jest tez pomysl na to by halogen wywalic i wstawic co jak rure od odkurzacza ktora bezposrednio przy stozku bedzie miala swoje wyjscie :)

do tego dojda wzgledy kosmetyczne czyli malowanie pokryw etc..powoli a do przodu.jak cos nowego bedzie to wiecej napisze ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez loockas » 4 wrz 2009, 23:02

Ładnie. Czekam na efekt końcowy. Może przez zimę zacznę się rozglądać za BP o ile w końcu przestane myśleć o sprzedaży MX'a :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Lukano » 5 wrz 2009, 12:17

Ciekawe czy tak samo będzie z B6 DOHC. Mnie to akurat interesuje :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez KrystianR » 7 wrz 2009, 21:24

pierwsze newsy sa takie ze łapy (ktorych niemam) skrzyni biegow od gt sa inne niz w mx-3 1.6 sohc...
poloski z gt pasuja do piast mx-3
wiazka przerzucona, robota stanela przez glupie lapy..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez KrystianR » 7 wrz 2009, 22:34

przez glupia lape praca stanela, ale poki co wyglada to wiec tak:
Obrazek
no i nowe serce ktore z czasem bedzie upiekszane wizualnie i dopieszczane technicznie o ile bedzie trzeba:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Hazu » 7 wrz 2009, 23:11

Fajnie.
Podobna zabawa czeka mnie tyle że w xedosie.

Ale ja druciarstwo planuję więc sie nie ma czym chwalić na razie
no i oczywiści zagazowane to będzie. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KrystianR » 10 wrz 2009, 11:49

praca niestety idzie "mozolnie" , ale to przez to ze skrzynia tez od gt i teraz problem, moze ktos poratuje?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=81758

edit:jacek176 byłbym wdzieczny:)
Ostatnio edytowano 10 wrz 2009, 12:57 przez KrystianR, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Jacek176 » 10 wrz 2009, 12:10

Ja muszę przeszukać swój "skład części". Może coś się znajdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez KrystianR » 10 wrz 2009, 20:09

i jak tam Jacek176 znalazles moze cos??

nie wiem czy to bedzie kogos interesowalo bo z samym swapem nie wiele ma to wspolnego ale problemow jakby malo to doszedl kolejny i to byl dzisiaj moj koszmar..

jako ze w pracy bylem kumpel ktory robi glowna robote dzwoni ze silnik wrzucony iskra wkoncu jest ale mierzyl kompresje i na kazdym cylindrze 0 kompresji..– bylem pewny ze silnik na zlom a ja wtopilem bo kupilem bez sprawdzania aczkolwiek z auta igly i silnik wizualnie rowniez sie tak prezentowal auto 142kkm przebiegu..

sciagnelismy wiec glowice by sprawdzic jaka tam musi byc sieka pod spodem.
ku naszemu zdziwieniu gladz w cylindrach idealna,tloki zero luzu,nic nie pekniete a silnik jak to kumpel okreslil jak na uzywany to jeden z lepszych jaki w zyciu rozbieral doslownie igla..pytanie wiec gdzie zwiala kompresja,
od gory krzywki i walki tez w stanie idealnym doslownie..

odwrocilismy glowice zadnych pekniec nic igla dol silnika igla glowica..no ale co sie okazuje ze zawory maja roznice w domykaniu sie.. nie sa ani krzywe bo idealnie gniazda zamykaja tylko w roznym czasie..reszta pikobello wiec jutro glowica na sprawdzenie i ewentualne planowanie pod nowa uszczelke..

jako ze problem w tym ze silnik dlugo stal to moze byc tak ze uszczelniacze pod zaworami po prostu ze starosci padly(bo silnikiem bylo zakrecane) i do tego cos jeszcze..

wkurzylem sie ze dochodzi tyle roboty ale szczescie w nieszczesciu ze silnik naprawde w super stanie a jak teraz uszczelke wymienie i porobie co trzeba to bede wiedzial co siedzi pod maska i bede pewny ze jednak ma przyblizona ilosc konikow co powinna miec..

na dniach bede pisal dalej tymczasem lapy nadal szukam :(
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Hazu » 12 wrz 2009, 19:52

Lukano napisał(a):Ciekawe czy tak samo będzie z B6 DOHC. Mnie to akurat interesuje


Dla czego nikt nie napisał że silnik BP jest o 2 cm dłuższy od B6 :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KrystianR » 12 wrz 2009, 22:23

co znaczy dluzszy?wyzszy czy co?czy na lapach dluzszy??
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Hazu » 12 wrz 2009, 22:27

blok silnika Bp jest dłuzszy o 2 cm od bloku B6
myslałem ze będzie bezproblemowo a brakuje mi mocowania silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez KrystianR » 15 wrz 2009, 20:50

taki ot w sumie caly czas ode mnie ale po zakonczeniu swapa mod najwyzej zostawi wazne info, taka ciekawostka dla wszystkich ktorzy mysla ze brak kompresji nie od raz oznacza walniety silnik bo u mnnie co sie okazalo hydropopychacze poszczegolne sie pozawieszaly, dol silnika bdb, a dzis odebralem glowice, i calosc od walkow po krzywki jest git tylko te popychacze..no ale juz bedzie git, lekko zostala tylko splanowana glowica i przeczyszczona, jutro skladanko nowa uszczelka, paski i zobaczymy co i jak..blos tez juz bedzie w drodze..

tylko ta nieszczesna łapa skrzyni biegow ktora mi nie pasuje :(

stan na dzisiaj:
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez Bogdan9999 » 15 wrz 2009, 23:24

Kurde co ty z dobra bluzką robisz :D Co z ta łap a jest nie tak ? Kątówka w ręce mig i do roboty trochę wyobraźni i będzie pasować :) Jak cos to łapę na wózku przespawaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje