Nitro vs. Turbo

Postprzez Jacol » 28 gru 2007, 11:58

mX-MEN jak mozesz to wyedytuj swoj post i zrób jakis wstęp do tego tematu.
Dzieki.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Quaki » 28 gru 2007, 15:03

No coz widze ze odwieczny problem nitro czy turbo pojawil sie znowu :)
Jako ze mam dwa autka
1. ford probe 2.5 v6 + nitro (moja wlasna konstrukcja o rozwiazanaich technicznych podobnych do systemow wizard of nos i akamoto + sterownik progresywny tez moj wlasny)
2.ford probe 2.2 turbo (zrobiony przezemnie remap komputera moje wlasne mapy paliwa i zaplonu oraz podniesione ciesnie doladowania z fabrycznego 0,5-0,6 bara do 1,1bara )
I ogolnie powiem tak oba systemy maja swoje plusy i minusy zaczniemy od nitro

na plus

-prostota instalacji (kazdy nawet srednio rozwiniety "szympans" z wiedza gdzie jest "+" a gdzie "–" w samochodzie i umiejacy sie poslugiwac kluczami i miernikiem jest w stanie to zamontowac)
-mobilnosc instalacji (mozlwiosc bezproblemowego przeniesienia instalacji do innego auta )
-korzystanie z seryjnego nie wyslilonego silnika co oszczedza na serwisie

minusy

-w naszym klimacie niestety koniecznosc korzystania z kocyka dla uzyskania odpwoiednich parametrow strzalu
-koniecznosc tankowania butli z czym jest zwiazany prosty temat nie zawsze mzona sie scigac bo moze sie okazac ze akurat nie mamy gazu :(
-ceny gazu (ja ogolnie tankuje butle sam co jest bardzo proste jesli sie ma podstawowa wiedze na temat N2O i nie potzrebuje do tego zadnej stacji itp )
-szybkie zuzywanie gazu (praktycznie jedna butle mozna wykorzystac przez noc (mi sie tak zdarzylo)

a teraz turbo (akurat w moim przypadku seryjne)

plusy

-dostepnosc mocy zawsze i wszedzie naciskasz gaz i jedziesz nie martwiac sie o to czy masz gaz w butl czy butla ma odpwoiednia temp itp itd
-duzo mocniejsze bebechy autka ktore przez fabryke zostalo przygotowane do duzo wiekszych przeciazen niz N/A
-duze pole do dalszych modyfikacji

minusy

-dosc kosztwoana eksploatacja auta i silnika (czeste zmiany oleju, dosc kosztowny olej bo nazley dbac o turbine )
-dosc uciazliwa eksploatacja (nalzey pamietac o schglodzeniu turbiny i o rozgzraniu oleju przed jakimis warjacjami)
-duze spalanie przy max booscie
-brak mozlwiosci przeniesienia do innego autka (chyba ze to taki sam model samochodu o takim samy silniku itp ale to i tak sa koszta)

Podsumowujac
Kazdy kij ma dwa konce a kazdy system ma swoje zalety i wady ja osobiscie jako ze dotarlem do maxymalnych mozlwisoci mojej seryjnej turbiny (obecnie ihi seryjne dla silnika F2T) bede wyciagal system podtlenku z KL-ki i wkladal do F2T a Kl zostanie jako typowy daily driver (do czego jego 167 koni) calkowiecie wystarczy)
A jak przyjdzie do mnie turbina t3/t4 duzy intercooler i inne wtryski to zoabczymy co bedziemy robic dalej

Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez mX-MEN » 28 gru 2007, 23:34

Jacol napisał(a):mX-MEN jak mozesz to wyedytuj swoj post i zrób jakis wstęp do tego tematu.
Dzieki.


Postaram sie to zrobić w wolnej chwilce ;)

Edit: Zrobione :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Fiveopac » 29 gru 2007, 11:39

mX-MEN ładny wstep, temat dorzucilem do FAQ'u na zaszczytnym pierwszym miejscu :)
Quaki dziekuje takze Tobie za bardzo rzeczowy post, good job ;)
Ostatnio edytowano 29 gru 2007, 16:09 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez mX-MEN » 29 gru 2007, 13:10

Fiveopac napisał(a):mX-MEN łądny wstep


Spoko ;)


Fiveopac napisał(a):Quaki dziekuje takze Tobie za bardzo rzeczowy post, good job


Nie ma to jak konkretna, majaca sens wypowiedź osoby która coś wie w temacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez ravo » 29 gru 2007, 13:19

Quaki napisał(a):-dosc kosztwoana eksploatacja auta i silnika (czeste zmiany oleju, dosc kosztowny olej bo nazley dbac o turbine )

kosztowny olej ? motul 10w40 110 zl 5l :) wiadomo kazdy leje co innego :) ale czy to nitro czy turbo zmienial bym tak samo olej.


Quaki napisał(a):-dosc uciazliwa eksploatacja (nalzey pamietac o schglodzeniu turbiny i o rozgzraniu oleju przed jakimis warjacjami)

mhm zawsze rozgrzewam auto przed wariacjami czy to turbo czy nie a chlodzenie ? mhm wystaczy przed domkiem zaczac jechac spokojnie a jak gdzies na ulicach sie szaleje to co za problem zgasic silnik po minucie ?

-brak mozlwiosci przeniesienia do innego autka (chyba ze to taki sam model samochodu o takim samy silniku itp ale to i tak sa koszta)

czy to minus ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Boris86 » 29 gru 2007, 14:56

ravo napisał(a):kosztowny olej ? motul 10w40 110 zl 5l usmiech wiadomo kazdy leje co innego usmiech ale czy to nitro czy turbo zmienial bym tak samo olej

No zdecydowanie przy turbo z czysto mechanicznego punktu widzenia uzasadnione jest częstsze jego wymienianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Quaki » 29 gru 2007, 18:58

Jako ze mam doswiadczenie (akurat w tej materji) to staram sie nim dzielic z innymi ja tez czasmi szukam jakichs informacji na forach bo nikt nie jest najmadrzejszy :)

Co do oleju (lub oleum jakby to pwoiedzial imc Pan Zagloba)
wymianiamy go czesciej bo silnik jest duzo bardziej obciazony przy turbo (pamiatjamy ze mowimy o mocno zmodyfikowanych autach a nie o serjach ) licze ze optymalnie przy turbinie i ostrej jezdzie tak co 5 tys km jesli nie jezdzi sie zbyt ostro to mozna sprubowac co 7 tys (w moim przypadku olej byl po 7 tys w oplakanym stanie )
Natomiast w n/a z nitro mozna wymieniac normalnie jak przewiduje producent bo z regoly wykorzystanie stzralow jest sporadyczne i nie wplywa jakos znaczaco takie elementy eksploatacji jak wymiana oleju

Co do tego jaki rodzaj doladowania wybierasz zalezy to glownie od tego jak jezdzisz
-jesli kazdy kto kolo ciebie staje na swiatlach jest dla ciebie przeciwnikiem jesli lubisz ganiac sie z asfaltem lub wiatrem itp to zdecydowanie turbo bo po kilku tygodniach uzytkowania N2O koszta cie zezra tak jak juz bylo napisane koszta tankowania butli to minimum 35zl / kg gazu
-jesli samochod sluzy ci do normalnego porusznai sie do pracy nie scigasz sie z kazdym nie jezdzisz po ulicach w poszukiwaniu rywala a max moc wykorzystujesz na przyklad 3 razy do roku na zlotach i dwa razy do roku jak sie spotkasz z koelgami na jakis maly spot to zdecydowanie nitro z uwagi na mniejsze koszta

Co do mozlwisoci przenisenia do innego autka to brak takiej mozlwiosci to powanzy minus.
Czemu? Ano temu ze:
a) za instalacje turbo nikt ci nie odda pieniedzy (o ile autko nie bylo w nia wyposaznoe przez producenta) a ze nie mozesz jej zabrac do innego autka musisz sprzedac tak jak jest
b) jesli masz autko mocno przerobione w tym kraju kazdy uzna ze auto bylo upalane katowane itp itd
c) nigdy nie odzykasz pieniedzy wsadzonych w auto bo kazdemu sie wydaje ze kupi sobie serje i zrobi tak jak ty i wyjdzie mu taniej (niech robi zoabaczy czy bedzie taniej a zadko kiedy bedzie)
Wlanie nitro ma te zalete ze zabierasz isntalacje ze soba a autko spzredajesz jako seryjne i nie masz problemu z odzyskaniem chociaz czesci kasy za auto (w wypadku spzredarzy na przyklad)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez brii » 30 gru 2007, 11:22

Przy czym ludzie sprzedający taki samochód często sprzedają zakatowaną furę (źle oddwane strzały) i nie mówią, że było nitro :| Kolega się raz w taki samochód niestety władował :(
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pyton162 » 30 gru 2007, 12:13

pod turo i pod nitro silnik musi zostać odpowiednio przygotowany inaczej prędzej czy później wyjdzie mu to bokiem
Pyton162
 

Postprzez Jacol » 30 gru 2007, 12:44

brii napisał(a):źle oddwane strzały

mX-MEN napisał(a):korzystanie z dobrodziejstw obydwu powinno być związane z dużą wiedzą i odpowiedzialnością użytkownika. Mówiąc prościej: "Zabawki te przeznaczone są dla dzieci w odpowiednim wieku i powinny być używane z głową a nikomu nie stanie się krzywda i nie będzie potem płaczu i zgrzytania zebami "
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Gib » 30 gru 2007, 13:23

no dobra to może troche więcej na temat BHP zakładania i korzystania z dobrodziejstw nitro ktoś by mi przybliżył.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacol » 30 gru 2007, 16:12

Gibsong napisał(a):no dobra to może troche więcej na temat BHP zakładania i korzystania z dobrodziejstw nitro ktoś by mi przybliżył.

Dużo gaśnic dookoła i z dala od lasu :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez mX-MEN » 31 gru 2007, 12:09

Gibsong napisał(a):no dobra to może troche więcej na temat BHP zakładania i korzystania z dobrodziejstw nitro ktoś by mi przybliżył


Padło już wiele odpowiedzi w tym temacie, więc może zapytasz bardziej konkretnie coby nie pisać wszystkiego od początku ;)

PS. Masz w aucie idealny motor pod po N2O :D Strzał 35-50KM nie powinien stanowić żadnego problemu.Niewysilona jednostka dwulitrowa przyjmie go jak masaż w salonie SPA :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Pit » 31 gru 2007, 13:22

mX-MEN napisał(a):Niewysilona jednostka dwulitrowa przyjmie go jak masaż w salonie SPA :D

oj tak, oj tak <spoko>
Widzę, że będę musiał zamówić dużo zestawów na następny sezon <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez przemek323h » 31 gru 2007, 16:58

Po co ta dyskusja przecież są to dwie różne sprawy i o innym przeznaczeniu poza tym każdy ma to co lubi.
Dziwią mię tylko wypowiedzi o turbo ludzi któż z turbo nie mieli nigdy do czynienia, rozgrzewanie silnika i studzenie itp. a czy z nitro strzela się na zimnym silniku bez efektów ubocznych no nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2007, 21:40
Posty: 215
Skąd: Iława
Auto: mx-3 1.8V6

Postprzez mX-MEN » 31 gru 2007, 17:22

przemek323h napisał(a):Po co ta dyskusja


Odp:

przemek323h napisał(a):są to dwie różne sprawy


Dlatego właśnie sie dyskutuje, aby osoby które mają problem z wyborem mogły zdecydować co i w czym jest dla nich lepsze/gorsze :)

przemek323h napisał(a):Dziwią mię tylko wypowiedzi o turbo ludzi któż z turbo nie mieli nigdy do czynienia, rozgrzewanie silnika i studzenie itp. a czy z nitro strzela się na zimnym silniku bez efektów ubocznych no nie wiem


To chyba oczywiste , że przy N2O trzeba rozgrzać silnik przed i schłodzić po...tylko , że nie musimy pamiętać o tym w codziennej ekspluatacji tak jak to ma miejsce w przypadku turbiny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez ravo » 31 gru 2007, 18:07

mX-MEN napisał(a):tak jak to ma miejsce w przypadku turbiny

mx miales auto z turbo ? od kiedy z normalnej eksploatacji trzeba chlodzic turbo ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Boris86 » 31 gru 2007, 18:22

Nie zrozumiałeś widać...
Autem z silnikiem wolnossącym które ma Nitro polatasz ostro po mieście bez koniecznosci chłodzenia turbo... ,a gdy bedziesz chciał i tak masz ten zapas 50, 75 czy ilu tam układ i silnik pozwoli koników... które i tak użyteczne są tylko na prostej.
Zresztą temat nie jest jak dla mnie do końca jasny i czysty. Bo taki zastrzyk mocy jest fajną sprawą i w wolnossaku i w turbodoładowanym silniku. I dyskusaj taka jak teraz nie ma sensu zbytniego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez przemek323h » 31 gru 2007, 18:47

Boris86 napisał(a):Autem z silnikiem wolnossącym które ma Nitro polatasz ostro po mieście bez koniecznosci chłodzenia turbo.

Mówicie o tym chłodzeniu jakby to miało trwać co najmniej pół godziny a wystarczy tylko w ostatniej fazie jazdy pojechać wolniej lub na postoju odczekać ok.60sek i wszystko. Tu nie chodzi o chłodzenie turbo tylko o to że przy ostrej jeździe turbo ma [tiiit] obroty i trzeba odczekać chwilę aż wirnik zwolni bo po odcięciu zapłonu odcinamy automatycznie smarowanie a wirnik się jeszcze kręci i wtedy dochodzi do zacierania się turbiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2007, 21:40
Posty: 215
Skąd: Iława
Auto: mx-3 1.8V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje