Nitro vs. Turbo
mX-MEN jak mozesz to wyedytuj swoj post i zrób jakis wstęp do tego tematu.
Dzieki.
Dzieki.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
No coz widze ze odwieczny problem nitro czy turbo pojawil sie znowu
Jako ze mam dwa autka
1. ford probe 2.5 v6 + nitro (moja wlasna konstrukcja o rozwiazanaich technicznych podobnych do systemow wizard of nos i akamoto + sterownik progresywny tez moj wlasny)
2.ford probe 2.2 turbo (zrobiony przezemnie remap komputera moje wlasne mapy paliwa i zaplonu oraz podniesione ciesnie doladowania z fabrycznego 0,5-0,6 bara do 1,1bara )
I ogolnie powiem tak oba systemy maja swoje plusy i minusy zaczniemy od nitro
na plus
-prostota instalacji (kazdy nawet srednio rozwiniety "szympans" z wiedza gdzie jest "+" a gdzie "–" w samochodzie i umiejacy sie poslugiwac kluczami i miernikiem jest w stanie to zamontowac)
-mobilnosc instalacji (mozlwiosc bezproblemowego przeniesienia instalacji do innego auta )
-korzystanie z seryjnego nie wyslilonego silnika co oszczedza na serwisie
minusy
-w naszym klimacie niestety koniecznosc korzystania z kocyka dla uzyskania odpwoiednich parametrow strzalu
-koniecznosc tankowania butli z czym jest zwiazany prosty temat nie zawsze mzona sie scigac bo moze sie okazac ze akurat nie mamy gazu
-ceny gazu (ja ogolnie tankuje butle sam co jest bardzo proste jesli sie ma podstawowa wiedze na temat N2O i nie potzrebuje do tego zadnej stacji itp )
-szybkie zuzywanie gazu (praktycznie jedna butle mozna wykorzystac przez noc (mi sie tak zdarzylo)
a teraz turbo (akurat w moim przypadku seryjne)
plusy
-dostepnosc mocy zawsze i wszedzie naciskasz gaz i jedziesz nie martwiac sie o to czy masz gaz w butl czy butla ma odpwoiednia temp itp itd
-duzo mocniejsze bebechy autka ktore przez fabryke zostalo przygotowane do duzo wiekszych przeciazen niz N/A
-duze pole do dalszych modyfikacji
minusy
-dosc kosztwoana eksploatacja auta i silnika (czeste zmiany oleju, dosc kosztowny olej bo nazley dbac o turbine )
-dosc uciazliwa eksploatacja (nalzey pamietac o schglodzeniu turbiny i o rozgzraniu oleju przed jakimis warjacjami)
-duze spalanie przy max booscie
-brak mozlwiosci przeniesienia do innego autka (chyba ze to taki sam model samochodu o takim samy silniku itp ale to i tak sa koszta)
Podsumowujac
Kazdy kij ma dwa konce a kazdy system ma swoje zalety i wady ja osobiscie jako ze dotarlem do maxymalnych mozlwisoci mojej seryjnej turbiny (obecnie ihi seryjne dla silnika F2T) bede wyciagal system podtlenku z KL-ki i wkladal do F2T a Kl zostanie jako typowy daily driver (do czego jego 167 koni) calkowiecie wystarczy)
A jak przyjdzie do mnie turbina t3/t4 duzy intercooler i inne wtryski to zoabczymy co bedziemy robic dalej
Pozdrawiam
Jako ze mam dwa autka
1. ford probe 2.5 v6 + nitro (moja wlasna konstrukcja o rozwiazanaich technicznych podobnych do systemow wizard of nos i akamoto + sterownik progresywny tez moj wlasny)
2.ford probe 2.2 turbo (zrobiony przezemnie remap komputera moje wlasne mapy paliwa i zaplonu oraz podniesione ciesnie doladowania z fabrycznego 0,5-0,6 bara do 1,1bara )
I ogolnie powiem tak oba systemy maja swoje plusy i minusy zaczniemy od nitro
na plus
-prostota instalacji (kazdy nawet srednio rozwiniety "szympans" z wiedza gdzie jest "+" a gdzie "–" w samochodzie i umiejacy sie poslugiwac kluczami i miernikiem jest w stanie to zamontowac)
-mobilnosc instalacji (mozlwiosc bezproblemowego przeniesienia instalacji do innego auta )
-korzystanie z seryjnego nie wyslilonego silnika co oszczedza na serwisie
minusy
-w naszym klimacie niestety koniecznosc korzystania z kocyka dla uzyskania odpwoiednich parametrow strzalu
-koniecznosc tankowania butli z czym jest zwiazany prosty temat nie zawsze mzona sie scigac bo moze sie okazac ze akurat nie mamy gazu
-ceny gazu (ja ogolnie tankuje butle sam co jest bardzo proste jesli sie ma podstawowa wiedze na temat N2O i nie potzrebuje do tego zadnej stacji itp )
-szybkie zuzywanie gazu (praktycznie jedna butle mozna wykorzystac przez noc (mi sie tak zdarzylo)
a teraz turbo (akurat w moim przypadku seryjne)
plusy
-dostepnosc mocy zawsze i wszedzie naciskasz gaz i jedziesz nie martwiac sie o to czy masz gaz w butl czy butla ma odpwoiednia temp itp itd
-duzo mocniejsze bebechy autka ktore przez fabryke zostalo przygotowane do duzo wiekszych przeciazen niz N/A
-duze pole do dalszych modyfikacji
minusy
-dosc kosztwoana eksploatacja auta i silnika (czeste zmiany oleju, dosc kosztowny olej bo nazley dbac o turbine )
-dosc uciazliwa eksploatacja (nalzey pamietac o schglodzeniu turbiny i o rozgzraniu oleju przed jakimis warjacjami)
-duze spalanie przy max booscie
-brak mozlwiosci przeniesienia do innego autka (chyba ze to taki sam model samochodu o takim samy silniku itp ale to i tak sa koszta)
Podsumowujac
Kazdy kij ma dwa konce a kazdy system ma swoje zalety i wady ja osobiscie jako ze dotarlem do maxymalnych mozlwisoci mojej seryjnej turbiny (obecnie ihi seryjne dla silnika F2T) bede wyciagal system podtlenku z KL-ki i wkladal do F2T a Kl zostanie jako typowy daily driver (do czego jego 167 koni) calkowiecie wystarczy)
A jak przyjdzie do mnie turbina t3/t4 duzy intercooler i inne wtryski to zoabczymy co bedziemy robic dalej
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
mX-MEN ładny wstep, temat dorzucilem do FAQ'u na zaszczytnym pierwszym miejscu
Quaki dziekuje takze Tobie za bardzo rzeczowy post, good job
Quaki dziekuje takze Tobie za bardzo rzeczowy post, good job
Ostatnio edytowano 29 gru 2007, 16:09 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun


Fiveopac napisał(a):mX-MEN łądny wstep
Spoko
Fiveopac napisał(a):Quaki dziekuje takze Tobie za bardzo rzeczowy post, good job
Nie ma to jak konkretna, majaca sens wypowiedź osoby która coś wie w temacie
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Quaki napisał(a):-dosc kosztwoana eksploatacja auta i silnika (czeste zmiany oleju, dosc kosztowny olej bo nazley dbac o turbine )
kosztowny olej ? motul 10w40 110 zl 5l
Quaki napisał(a):-dosc uciazliwa eksploatacja (nalzey pamietac o schglodzeniu turbiny i o rozgzraniu oleju przed jakimis warjacjami)
mhm zawsze rozgrzewam auto przed wariacjami czy to turbo czy nie a chlodzenie ? mhm wystaczy przed domkiem zaczac jechac spokojnie a jak gdzies na ulicach sie szaleje to co za problem zgasic silnik po minucie ?
-brak mozlwiosci przeniesienia do innego autka (chyba ze to taki sam model samochodu o takim samy silniku itp ale to i tak sa koszta)
czy to minus ?
ravo napisał(a):kosztowny olej ? motul 10w40 110 zl 5l usmiech wiadomo kazdy leje co innego usmiech ale czy to nitro czy turbo zmienial bym tak samo olej
No zdecydowanie przy turbo z czysto mechanicznego punktu widzenia uzasadnione jest częstsze jego wymienianie.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Jako ze mam doswiadczenie (akurat w tej materji) to staram sie nim dzielic z innymi ja tez czasmi szukam jakichs informacji na forach bo nikt nie jest najmadrzejszy
Co do oleju (lub oleum jakby to pwoiedzial imc Pan Zagloba)
wymianiamy go czesciej bo silnik jest duzo bardziej obciazony przy turbo (pamiatjamy ze mowimy o mocno zmodyfikowanych autach a nie o serjach ) licze ze optymalnie przy turbinie i ostrej jezdzie tak co 5 tys km jesli nie jezdzi sie zbyt ostro to mozna sprubowac co 7 tys (w moim przypadku olej byl po 7 tys w oplakanym stanie )
Natomiast w n/a z nitro mozna wymieniac normalnie jak przewiduje producent bo z regoly wykorzystanie stzralow jest sporadyczne i nie wplywa jakos znaczaco takie elementy eksploatacji jak wymiana oleju
Co do tego jaki rodzaj doladowania wybierasz zalezy to glownie od tego jak jezdzisz
-jesli kazdy kto kolo ciebie staje na swiatlach jest dla ciebie przeciwnikiem jesli lubisz ganiac sie z asfaltem lub wiatrem itp to zdecydowanie turbo bo po kilku tygodniach uzytkowania N2O koszta cie zezra tak jak juz bylo napisane koszta tankowania butli to minimum 35zl / kg gazu
-jesli samochod sluzy ci do normalnego porusznai sie do pracy nie scigasz sie z kazdym nie jezdzisz po ulicach w poszukiwaniu rywala a max moc wykorzystujesz na przyklad 3 razy do roku na zlotach i dwa razy do roku jak sie spotkasz z koelgami na jakis maly spot to zdecydowanie nitro z uwagi na mniejsze koszta
Co do mozlwisoci przenisenia do innego autka to brak takiej mozlwiosci to powanzy minus.
Czemu? Ano temu ze:
a) za instalacje turbo nikt ci nie odda pieniedzy (o ile autko nie bylo w nia wyposaznoe przez producenta) a ze nie mozesz jej zabrac do innego autka musisz sprzedac tak jak jest
b) jesli masz autko mocno przerobione w tym kraju kazdy uzna ze auto bylo upalane katowane itp itd
c) nigdy nie odzykasz pieniedzy wsadzonych w auto bo kazdemu sie wydaje ze kupi sobie serje i zrobi tak jak ty i wyjdzie mu taniej (niech robi zoabaczy czy bedzie taniej a zadko kiedy bedzie)
Wlanie nitro ma te zalete ze zabierasz isntalacje ze soba a autko spzredajesz jako seryjne i nie masz problemu z odzyskaniem chociaz czesci kasy za auto (w wypadku spzredarzy na przyklad)
Pozdrawiam
Co do oleju (lub oleum jakby to pwoiedzial imc Pan Zagloba)
wymianiamy go czesciej bo silnik jest duzo bardziej obciazony przy turbo (pamiatjamy ze mowimy o mocno zmodyfikowanych autach a nie o serjach ) licze ze optymalnie przy turbinie i ostrej jezdzie tak co 5 tys km jesli nie jezdzi sie zbyt ostro to mozna sprubowac co 7 tys (w moim przypadku olej byl po 7 tys w oplakanym stanie )
Natomiast w n/a z nitro mozna wymieniac normalnie jak przewiduje producent bo z regoly wykorzystanie stzralow jest sporadyczne i nie wplywa jakos znaczaco takie elementy eksploatacji jak wymiana oleju
Co do tego jaki rodzaj doladowania wybierasz zalezy to glownie od tego jak jezdzisz
-jesli kazdy kto kolo ciebie staje na swiatlach jest dla ciebie przeciwnikiem jesli lubisz ganiac sie z asfaltem lub wiatrem itp to zdecydowanie turbo bo po kilku tygodniach uzytkowania N2O koszta cie zezra tak jak juz bylo napisane koszta tankowania butli to minimum 35zl / kg gazu
-jesli samochod sluzy ci do normalnego porusznai sie do pracy nie scigasz sie z kazdym nie jezdzisz po ulicach w poszukiwaniu rywala a max moc wykorzystujesz na przyklad 3 razy do roku na zlotach i dwa razy do roku jak sie spotkasz z koelgami na jakis maly spot to zdecydowanie nitro z uwagi na mniejsze koszta
Co do mozlwisoci przenisenia do innego autka to brak takiej mozlwiosci to powanzy minus.
Czemu? Ano temu ze:
a) za instalacje turbo nikt ci nie odda pieniedzy (o ile autko nie bylo w nia wyposaznoe przez producenta) a ze nie mozesz jej zabrac do innego autka musisz sprzedac tak jak jest
b) jesli masz autko mocno przerobione w tym kraju kazdy uzna ze auto bylo upalane katowane itp itd
c) nigdy nie odzykasz pieniedzy wsadzonych w auto bo kazdemu sie wydaje ze kupi sobie serje i zrobi tak jak ty i wyjdzie mu taniej (niech robi zoabaczy czy bedzie taniej a zadko kiedy bedzie)
Wlanie nitro ma te zalete ze zabierasz isntalacje ze soba a autko spzredajesz jako seryjne i nie masz problemu z odzyskaniem chociaz czesci kasy za auto (w wypadku spzredarzy na przyklad)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Przy czym ludzie sprzedający taki samochód często sprzedają zakatowaną furę (źle oddwane strzały) i nie mówią, że było nitro
Kolega się raz w taki samochód niestety władował 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
pod turo i pod nitro silnik musi zostać odpowiednio przygotowany inaczej prędzej czy później wyjdzie mu to bokiem
-
Pyton162
brii napisał(a):źle oddwane strzały
mX-MEN napisał(a):korzystanie z dobrodziejstw obydwu powinno być związane z dużą wiedzą i odpowiedzialnością użytkownika. Mówiąc prościej: "Zabawki te przeznaczone są dla dzieci w odpowiednim wieku i powinny być używane z głową a nikomu nie stanie się krzywda i nie będzie potem płaczu i zgrzytania zebami "
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Gibsong napisał(a):no dobra to może troche więcej na temat BHP zakładania i korzystania z dobrodziejstw nitro ktoś by mi przybliżył.
Dużo gaśnic dookoła i z dala od lasu
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Gibsong napisał(a):no dobra to może troche więcej na temat BHP zakładania i korzystania z dobrodziejstw nitro ktoś by mi przybliżył
Padło już wiele odpowiedzi w tym temacie, więc może zapytasz bardziej konkretnie coby nie pisać wszystkiego od początku
PS. Masz w aucie idealny motor pod po N2O
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
mX-MEN napisał(a):Niewysilona jednostka dwulitrowa przyjmie go jak masaż w salonie SPA
oj tak, oj tak

Widzę, że będę musiał zamówić dużo zestawów na następny sezon

Po co ta dyskusja przecież są to dwie różne sprawy i o innym przeznaczeniu poza tym każdy ma to co lubi.
Dziwią mię tylko wypowiedzi o turbo ludzi któż z turbo nie mieli nigdy do czynienia, rozgrzewanie silnika i studzenie itp. a czy z nitro strzela się na zimnym silniku bez efektów ubocznych no nie wiem.
Dziwią mię tylko wypowiedzi o turbo ludzi któż z turbo nie mieli nigdy do czynienia, rozgrzewanie silnika i studzenie itp. a czy z nitro strzela się na zimnym silniku bez efektów ubocznych no nie wiem.
- Od: 11 lip 2007, 21:40
- Posty: 215
- Skąd: Iława
- Auto: mx-3 1.8V6
przemek323h napisał(a):Po co ta dyskusja
Odp:
przemek323h napisał(a):są to dwie różne sprawy
Dlatego właśnie sie dyskutuje, aby osoby które mają problem z wyborem mogły zdecydować co i w czym jest dla nich lepsze/gorsze
przemek323h napisał(a):Dziwią mię tylko wypowiedzi o turbo ludzi któż z turbo nie mieli nigdy do czynienia, rozgrzewanie silnika i studzenie itp. a czy z nitro strzela się na zimnym silniku bez efektów ubocznych no nie wiem
To chyba oczywiste , że przy N2O trzeba rozgrzać silnik przed i schłodzić po...tylko , że nie musimy pamiętać o tym w codziennej ekspluatacji tak jak to ma miejsce w przypadku turbiny
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Nie zrozumiałeś widać...
Autem z silnikiem wolnossącym które ma Nitro polatasz ostro po mieście bez koniecznosci chłodzenia turbo... ,a gdy bedziesz chciał i tak masz ten zapas 50, 75 czy ilu tam układ i silnik pozwoli koników... które i tak użyteczne są tylko na prostej.
Zresztą temat nie jest jak dla mnie do końca jasny i czysty. Bo taki zastrzyk mocy jest fajną sprawą i w wolnossaku i w turbodoładowanym silniku. I dyskusaj taka jak teraz nie ma sensu zbytniego.
Autem z silnikiem wolnossącym które ma Nitro polatasz ostro po mieście bez koniecznosci chłodzenia turbo... ,a gdy bedziesz chciał i tak masz ten zapas 50, 75 czy ilu tam układ i silnik pozwoli koników... które i tak użyteczne są tylko na prostej.
Zresztą temat nie jest jak dla mnie do końca jasny i czysty. Bo taki zastrzyk mocy jest fajną sprawą i w wolnossaku i w turbodoładowanym silniku. I dyskusaj taka jak teraz nie ma sensu zbytniego.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Autem z silnikiem wolnossącym które ma Nitro polatasz ostro po mieście bez koniecznosci chłodzenia turbo.
Mówicie o tym chłodzeniu jakby to miało trwać co najmniej pół godziny a wystarczy tylko w ostatniej fazie jazdy pojechać wolniej lub na postoju odczekać ok.60sek i wszystko. Tu nie chodzi o chłodzenie turbo tylko o to że przy ostrej jeździe turbo ma [tiiit] obroty i trzeba odczekać chwilę aż wirnik zwolni bo po odcięciu zapłonu odcinamy automatycznie smarowanie a wirnik się jeszcze kręci i wtedy dochodzi do zacierania się turbiny.
- Od: 11 lip 2007, 21:40
- Posty: 215
- Skąd: Iława
- Auto: mx-3 1.8V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje